Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Ååå, nå går det fort til første test skal tas 🤩 Jeg krysser fingrene for en magisk jul med spire i magen 💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 DPO

Mye som skjer her for tiden, så dagene går relativt raske. Mye å ordne på jobb før årsslutt, og mye å ordne hjemme mtp. jul. Litt sånn smått igjen når det kommer til julegaver, ca. halvparten av maten gjenstår og juletre. Er munnbindpåbud her i alle offentlige rom, så er litt pes å dra rundt også.

Men på tross av dette så sover jeg bra da! Må være fordi dagene er litt utmattende. Så tempen er korrekt og fin :biggrin:

131892434_234383138305530_4157477188068236854_n.jpg.b9153a664e233a956220ac06d0c29e5e.jpg

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stress med mulig koronasmitte hos foreldregruppen på skolen da.. Må si jeg generelt syns folk er flinke med koronareglene, men det finnes en tulling her og der. Man klarer å ofre julebord og andre samlinger for å sikre en god jul for familien, og man ser jo virkelig hva konsekvensen kan bli når en annen familie vil bli rammet av eget (unødvendig) behov for en samling. Håper dere slipper karantenejul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fine temperaturer! Veldig deilig når de er så jevnt høye 🤩 Håper virkelig at koronatesten er negativ og at dere får feiret som planlagt. Jeg går også rundt med en bekymring for at vi ikke kan feire jul som vi vil, og ikke kan dra på hytten i romjulen dersom vi havner i karantene.. synes det er skummelt når mannen er lærer. Men det har gått fint til nå, så vi må bare håpe det fortsetter slik 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grafen så jo veldig bra ut!! Plutselig er testedagen her! Når tenkte du å starte? 

Håper det ordner seg med juleplanene, særlig med tanke på at mammaen din kommer langveisfra! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lallana skrev (19 minutter siden):

Plutselig er testedagen her! Når tenkte du å starte? 

Uff, jeg vet ikke. Jeg har jo alltid pleid å starte 9 dpo. Rett og slett fordi jeg ofte har fått noe svakt da de gangene jeg har vært gravid. Men det var før, den gangen i sommer så jeg ingenting før 11 dpo. Så Babyplan bruker andre tester nå. Jeg har likevel begynt 9 dpo utover høsten her, fordi jeg føler ventetiden går raskere da. Men nå går den egentlig ikke så sakte. Men hovedgrunnen til at jeg er usikker om jeg skal vente noen dager er rett og slett at jeg frykter resultatet. Blir en så gigantisk nedtur med negativt resultat! Og så rett før jul. Akkurat nå nyter jeg håpet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg Amatariel, og synes det er så fint det du skriver om "å nyte håpet" :strix: Tenker det er en viktig påminnelse til oss alle. Vi vil jo helst spole frem til dagen med en positiv test i hånden, men det er noe med å leve i håpet også, hvis ikke kan dagene bli laaaaaaaaaange! 
Forstår dilemmaet ditt om når du skal begynne å teste nå som vi går inn mot julen. Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort selv. Uansett hva du bestemmer deg for, jeg sikker på at du før eller siden vil få en positiv test! Selv forsøker jeg å tenke at om det blir negativ test i julen, er det godt å vite vi går mot et nytt år og en fresh start! Om det gir mening? :lol:   

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (8 minutter siden):

Selv forsøker jeg å tenke at om det blir negativ test i julen, er det godt å vite vi går mot et nytt år og en fresh start! Om det gir mening? :lol:   

Absolutt. Det er ikke annet å gjøre enn å gripe fatt på det nye året med nytt håp da. Jeg prøver virkelig i alle fall å tenke sånn. Men den kloen omkring hjertet mitt griper litt når jeg tenker på at tiden løper fra oss. Jeg vet vi har helt til sommeren på oss før vi gir opp sistemann, men bare sånn for å gjøre det ekstra vanskelig så ønsker jeg meg VELDIG et barn født i 2021. Årskull er veldig viktig for oss, mtp. barnas aldersforskjell. Etter all erfaring så er det årskull som har noe å si. Og da har jeg bare 2-3 forsøk igjen (avhengig av sykluslengde) hvis det ikke går nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Absolutt. Det er ikke annet å gjøre enn å gripe fatt på det nye året med nytt håp da. Jeg prøver virkelig i alle fall å tenke sånn. Men den kloen omkring hjertet mitt griper litt når jeg tenker på at tiden løper fra oss. Jeg vet vi har helt til sommeren på oss før vi gir opp sistemann, men bare sånn for å gjøre det ekstra vanskelig så ønsker jeg meg VELDIG et barn født i 2021. Årskull er veldig viktig for oss, mtp. barnas aldersforskjell. Etter all erfaring så er det årskull som har noe å si. Og da har jeg bare 2-3 forsøk igjen (avhengig av sykluslengde) hvis det ikke går nå.

Veldig forståelig at du føler det sånn :klem: Har som tidligere nevnt, fulgt dagboken din over lengre tid uten og gitt lyd fra meg, og funnet mye trøst i alt det kloke du skriver. Håper og har veldig troen på at det skal være din tur nå! Det hadde vært fantastisk! :duskedame:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med i dagboken din hver eneste dag selv jeg ikke har gitt en lyd i fra meg haha! Men fy søren så gøy at du snart skal teste igjen! Jeg har virkelig på følelsen nå at du skal få verdens fineste julegave ❤️❤️ Jeg har virkelig trua og jeg gleder meg så til å følge med på testingen om noen få dager!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingre, tær og alt annet for at du får verdens beste julegave i form av positiv test i år 💛 Dette skal klaffe før «tidsfristen» deres går ut! Gleder meg til oppdateringer her i dagene fremover!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen (vikar) forrige uke for å fjerne et aterom og tre føflekker. I samme slengen mens jeg var der tenkte jeg det var lurt å ta litt blodprøver. Jeg har tenkt litt på dette med lavt stoffskifte. Ikke noe jeg mistenker sterkt, men jeg har lenge følt meg tiltaksløs m.m. Kan skyldes koronasituasjonen, trist pga prøvingen eller andre ting. Men kostet lite å sjekke. Vil iallefall ha det utelukket. Trenger ikke flere ting som gjør det å bli gravid vanskelig. 

I dag fikk jeg en pasientpost med info om at prøvene viser jeg har lite d-vitamin. Med info om resept vedlagt på dette. Ellers bare en liste med tall og prøvesvarene. Disse forstår jeg jo ikke, som har null medisinsk kompetanse :roll:Tror dere jeg kan gå ut ifra at det ikke er noe galt med stoffskiftet mitt da..? Var jo dette jeg ba om og ville ha undersøkt. Men det er kanskje ikke mer enn d-vitaminmangel da kanskje? 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du se noe på oversikten om det står fritt-T3, fritt-T4 og/eller TSH? Disse har isåfall med stoffskiftet ditt å gjøre 😊 Jeg vil anbefale deg å logge inn på furstpasient for å se blodprøvene, der står tallet evt med rødt om det ikke er innenfor referanseverdien 🤗 Hvis ikke så kan nok det hele forklares med d-vitaminmangel, mest sannsynlig. 

Håper det blir bedre snart 💛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nok at dersom legen ikke har kommentert verdiene til stoffskiftet ditt sp kan man jo anta at de er normale, men som @SUPERMIRI sier kan du jo sjekke på fürst og se om noen av prøvene ang stoffskiftet er markert med rødt og evt hvor langt utenfor skalaen de er dersom de er markert med rødt. Samtidig høres symptomene dine ut som et klassisk tilfelle av d-vitamin mangel, så man kan jo håpe at det er alt😁🤞🏼 Håper dagene dine fortsetter å fly avsted, at symptomene dine letter med mer d-vitamin, at du slipper karantene i julen(!) og at du snart sitter der med positiv test igjen🤩 Det hadde vært julen sin det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring vedrørende lavt stoffskifte er at leger har ulik oppfatning av hva som er lavt. Da jeg dro til Medicus i høst hadde jeg TSH på 2,5. Gynekologen sa det burde være på under 2, aller helst 1, når man ønsker å bli gravid. Jeg var inne og sjekket på Furst-sidene og så det lå på 2,7 i fjor høst, men da nevnte gynekologen jeg gikk til på Aleris ikke dette i det hele tatt. Det er vel særlig disse grenseverdiene som kan være vanskelig, uten at jeg egentlig har peiling på disse tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 DPO

Takk for svar dere! Da lærte jeg noe nytt. Visste ikke at jeg kunne logge inn på Fürst. Jeg fikk bare en Pasientpost i går via SMS, logget meg inn der og leste meldingen fra legen + prøvesvarene. Men de sa meg som sagt lite annet enn det legen sa. Men nå har jeg Fürst oppe her, og det er bare rødt på D-vitamin ja. Må nesten tro at legen hadde sagt mer om det var mer.

På S-TSH er prøvesvaret 0,90 og på S-Fritt T4 står det 16,3. Så da tolket jeg det som dere sier at dette har med stoffskiftet å gjøre, og da er det innafor 😊

Ellers så er tempen min fortsatt høy og fin! Men - jeg ser jo på de to forrige syklusene at den var det da også på samme tid. Begynte ikke å synke på 11 dpo jo. Så her er det fortsatt store sjanser for at veien nedover kommer snart. 

Er veldig glad det er fredag!! Nå trenger jeg helg. Var vært stress på jobb og hjemme. Men dagen startet kjipt med beskjed fra min søster om at hun har fått mensen :( Da da blir ikke den ultimate drømmen om at vi skulle bli gravid samtidig, og nå til jul å skje. Det var 4% sjanse for at det skulle skje, så jeg var forberedt da. Men man håper jo! Så, da er det denne 20% på at jeg klarer det... Veldig spennende! Har ikke bestemt meg ennå om jeg skal teste i morgen eller vente til søndag. Har blitt skuffet hver 9 dpo i hele høst. Og er kjipt å få den skuffelsen så tidlig også. Men samtidig nysgjerrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende Amatriel! Så flott at du hadde fine blodprøver, D-vitamin har vi nok alle litt lavt på nå... spesielt ettersom det har regnet i en mnd nå på østlandet i allefall 😩 Null sol og null lys.

Håper vi begge to kan gå inn i jula med positive tester og skåle med alkoholfritt for et nytt og bedre år enn 2020 ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper sånn for deg! Selv fikk jeg negativ test i dag, etter å ha fått en som ble veldig positiv etter den tørket (20 min), så da fikk jeg håpet, men den gang ei. Nå gir jeg meg med prøvingen dessverre, så får vi se til våren en gang. Så nå sender jeg alle mine ønsketenkninger fra meg til deg istedenfor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24aa skrev (1 minutt siden):

Håper sånn for deg! Selv fikk jeg negativ test i dag, etter å ha fått en som ble veldig positiv etter den tørket (20 min), så da fikk jeg håpet, men den gang ei. Nå gir jeg meg med prøvingen dessverre, så får vi se til våren en gang. Så nå sender jeg alle mine ønsketenkninger fra meg til deg istedenfor ❤️

Uff nei så kjedelig å først få et håp og så bli fratatt det :( Kjedelig at det blir prøvepause på deg også, men masse lykke til når du starter opp igjen. Jeg tar med meg all lykkeønskning - tror nok jeg trenger det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...