Metzili Skrevet 10. november 2020 #581 Del Skrevet 10. november 2020 krysser fingrene for deg! Det blir spennede dager fremover.. Når kan du begynne å teste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. november 2020 Forfatter #582 Del Skrevet 10. november 2020 5 DPO 7 timer siden, Metzili skrev: krysser fingrene for deg! Det blir spennede dager fremover.. Når kan du begynne å teste? Jeg startet å teste rett etter EL, pga medisin med hcg i. Se bilde på forrige side I dag er første dagen jeg ikke tester fordi testen var blenda, og det fortsatt er så tidlig at ingen håp om reell strek. Men i morgen skal jeg starte opp med testing av babyplan-tester (hadde egentlig litt få, men fikk bommet noen av søsteren min 😅). Så om jeg ser noe svakt på den, så blir det å teste ut den hcg'en og forhåpentligvis se at streken kommer tilbake igjen i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 10. november 2020 #583 Del Skrevet 10. november 2020 Ville bare sende deg ❤️ i dag. Tvi tvi denne syklusen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 10. november 2020 #584 Del Skrevet 10. november 2020 Så utrolig spennende! Krysser fingrene for deg💕🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 10. november 2020 #585 Del Skrevet 10. november 2020 Gleder meg til å følge med her de neste dagene, og håper streken kommer tilbake i helgen 💖🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 10. november 2020 #586 Del Skrevet 10. november 2020 Gleder meg til å følge testingen din fra du setter i gang! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peppis Skrevet 11. november 2020 #587 Del Skrevet 11. november 2020 Alltid like spennende med testing🤓 Håper Ovitrelle er ute av kroppen så du får sikre svar fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. november 2020 Forfatter #588 Del Skrevet 11. november 2020 6 DPO Testen fra babyplan i dag var blenda. Det var jo egentlig veldig greit, da vet jeg at jeg ikke har medisinrester som slår ut falsk på dem og kan teste for faktisk graviditet snart. Men jeg må si at jeg er skuffet over disse "nye" babyplantestene. For 5-10 år siden da jeg var veldig aktiv på prøveforum så brukte alle disse strimlene kjøpt fra billige-tester.no og vi kalte dem BT-tester. De var veldig gode og alle de gangene jeg ble gravid så testet jeg svakt positivt på 9 dpo. I sommer testet jeg jo først svakt positivt på 11 dpo, og jeg trodde jeg produserte senere hcg, hadde bommet på EL eller noe. Men nå skjønner jeg egentlig at det er testene som har blitt dårligere! Det er jo akkurat samme nettside som driver, men testene har ny farge og heter Babyplan. Nå har jeg testet etter ovitrelle, og sist jeg gjorde det med BT-test så ble den ikke blenda før 8 dpo (bilde på #536) Mens nå er det blenda i dag på 6 dpo. Virker å ha en 2-dagers differanse på dem. Utrolig kjedelig. Savner de gamle stimlene! Dette gjør jo at jeg som alltid har startet testingen på 9 dpo egentlig bør vente til 11 dpo. Blæh. Det er jo ikke før mandag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. november 2020 #589 Del Skrevet 11. november 2020 Det finnes to typer babyplantester nå. Hvilken type har du? Det finnes en variant som har "normal" sensitivitet på 25 IE, og en som er ekstra sensitiv som slår ut på 10 IE. Kanskje du har fått den minst sensitive varianten? Jeg har også erfart at man kan teste positivt 9 dpo med BP, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. november 2020 Forfatter #590 Del Skrevet 11. november 2020 Ja jeg har merket meg at Babyplan selger to typer tester nå. De early-testene er kanskje bedre, men de er dyrere også eller? Uansett teit at de gikk bort fra å selge èn type god strimmel, og nå har delt de opp. De vanlige babyplan-testene nå bør jo være de beste. Jeg er temmelig sikker på at de som ble solgt hos billige-tester.no før hadde nivå 25IE, men at de likevel var mye bedre enn dagens BP. De Onestep-testene jeg har liggende skal være 10 IE, men det er jo bare en vits I praksis er de veldig dårlige på lite hcg. Så stoler ikke helt på disse nivåoppdelingene på testene gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 11. november 2020 #591 Del Skrevet 11. november 2020 Så dumt at testene har blitt dårligere🙄 Jeg kjøpte 5 tidligtester og det kosta 105 kr. Så syns det er litt dyrt. Hvertfall hvis man skal bruke et par-tre stk av de hver mnd😅 Men det er jo bra at testen er blenda nå da, så slipper du å bli forvirret om det er medisin strek eller babystrek😊 satser på babystrek om noen dager 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 11. november 2020 #592 Del Skrevet 11. november 2020 Har samme erfaring med deg på de testene fra billigetester.. når jeg ble gravid med snuppa for 4 år siden så var de MYE bedre. De «tidlige» som de selger nå hadde senere utslag hos meg i forrige graviditet enn de vanlige - så jeg kjøper de vanlige neste gang. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. november 2020 Forfatter #593 Del Skrevet 11. november 2020 1 time siden, Snurrepurre skrev: De «tidlige» som de selger nå hadde senere utslag hos meg i forrige graviditet enn de vanlige - så jeg kjøper de vanlige neste gang. 😊 Ja det var noe sånt jeg mener jeg hadde lest her ja! Så da jeg hadde dèt i bakhodet, samt vet prisen så har det liksom ikke vært aktuelt å kjøpe dem. Så da sitter man igjen med egentlig ingen strimler av god kvalitet. Og må vente på at flere dager skal gå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. november 2020 Forfatter #594 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) 7 DPO Tempen gikk over 37 i dag! Det er ganske høyt for meg, var ikke over det i forrige pp f.eks. Ellers er det lite som skjer. Selv om jeg ikke tror på noe synlig strek på 9 dpo dersom jeg er gravid, så skal jeg starte testingen da likevel. Er så greit å teste når det er helg syns jeg, for da får jeg badet for meg selv. Ellers er jeg jo på et sted i syklusen der man kanskje burde kjenne etter symptomer. Men som jeg har fortalt før i dpo-land så 'tror' jeg ikke helt på dem. Rett og slett fordi jeg aldri har hatt noen. Eller, èn gang opplevde jeg festeblødning. Men det var bare 1 av 7 svangerskap jeg har påbegynt, så må vel heller kalle det et sterkt unntak. Ingen av de andre gangene har jeg forutsett noe graviditet. Tvert i mot har jeg vært ganske sikker på at mensen skulle komme flere av de graviditetene. Senest i sommer. Jeg var skråsikker på at det ikke ble klaff. Og symptomer kommer ikke her før mye nærmere svangerskapsuke 6 🙄 I to svangerskap ble jeg veldig kvalm da. På mitt siste barn kjente jeg ikke at jeg var gravid før det ble sparking i magen 😅 Så da har jeg -litt- problemer med å skulle prøve å kjenne noe på 7 dpo, hehe. Så mine symptomer på gravdiditet er og blir positiv test og fraværende mensen. Så da er det bare å vente gitt... Eneste jeg kan nevne som skjer med kroppen min nå er kviser. Herregud så vondt! Mulig jeg er litt skjør der, for skal innrømme at jeg ikke har slitt så mye med det før. I min ungdom hadde jeg nesten aldri kviser. Heller ikke de årene jeg gikk på prevensjon. Men de siste årene så kommer det noen som plager meg voldsomt. Og nå denne uken har jeg fått TO store i ansiktet, og de gjør skikkelig vondt altså. Enkelte ansiktsbevegelser er ekstremt ubehagelig på grunn av disse 😖 Så ja, om det er hormoner fra graviditet eller kommende mensen vites jo ikke. En av de i allefall! Endret 16. mars 2021 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 12. november 2020 #595 Del Skrevet 12. november 2020 Spennende! Bra du har fått blenda test, slik at du kan være sikker på graviditet om det kommer opp en strek Jeg er en av dem som faktisk har fått symptomer tidlig. Første graviditet hadde jeg veldig ømme nippler og bare "visste" at jeg var gravid (vi hadde da prøvd i 7 måneder), andre graviditet hadde jeg masse murringer, var kvalm, og igjen bare "visste" at jeg var gravid. Haha, ikke lett å teste når flere skal bruke badet nei :S Håper du får positiv test i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juicyfruity Skrevet 12. november 2020 #596 Del Skrevet 12. november 2020 Håper du får positiv test i helgen Amatariel. Kjempespennende! 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 12. november 2020 #597 Del Skrevet 12. november 2020 Spennende tid framover! Det med symptomer er en interessant greie, rart at det kan være så store forskjeller. Greit å slippe kvalme og andre bivirkninger, samtidig som det sikkert kan være fint å «kjenne» at man er gravid. Jeg aner ikke, altså, bare drodler litt. Kviser er noe herk! Så vondt. Du får prøve å la de være, selv om det er sykt vanskelig :( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. november 2020 Forfatter #598 Del Skrevet 12. november 2020 22 minutter siden, Sai skrev: Greit å slippe kvalme og andre bivirkninger, samtidig som det sikkert kan være fint å «kjenne» at man er gravid. Ja det er akkurat det. Man vil jo gjerne kjenne at man ER gravid, ellers er det veldig vanskelig å tro på det. Spesielt om man har dårlige erfaringer. Da jeg ble gravid med nr. 1 så kastet jeg opp daglig i tre måneder. Så gravid med nr. 2 og akkurat det samme igjen. Så opplevde jeg tre aborter. Så da jeg ble gravid med nr. 3 var det nesten en selvfølge at jeg kom til å miste da også. Så når jeg på toppet av det hele ikke kjente noe... ikke kvalme, ingen plager, ingenting. Skulle selvfølgelig ha nytt det, men der og da var jeg jo full av angst fordi jeg var sikker på jeg kom til å miste. Eneste positive sånn sett var at jeg til tider glemte av at jeg var gravid. Forsøkte i alle fall det så godt jeg kunne. Fant andre fokusområdet og druknet meg i det. La meg tidlig, sov mye, planla absolutt ingenting som hadde med baby å gjøre. Tillot meg ikke å tenke på navn, innkjøp eller noe. Fortalte ikke om svangerskapet til folk (med noen fååå unntak) før etter ordinær ultralyd i uke 18. Så fraværet av symptomer gjorde at tenkte mindre på graviditeten, på en måte. Men kanskje jeg hadde hatt mindre angst om jeg ble veldig dårlig? Jeg vet jeg vil få en del angst om jeg blir gravid igjen, men samtidig så føles det bedre at jeg nå også har opplevd et svangerskap som faktisk gikk bra uten å ha symptomer og være dårlig. Så jeg vet at det går an! Så jeg håper og tror at jeg vil nyte et evnt. neste symptomfritt svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 12. november 2020 #599 Del Skrevet 12. november 2020 Ååååh, snart tid for testing!! Håper sånn at det har klaffet for deg denne måneden! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 12. november 2020 #600 Del Skrevet 12. november 2020 Det blir spennende med testing på lørdag😊 da tester vi den dagen begge to. Krysser fingrene for oss🤞🏻😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå