Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD14

Da var gynekologtime unnagjort. Han var enig i at det var veldig pussig at jeg hadde sykluslengde på 29 og 40 dager - annenhver gang. Det var iallefall ikke normalt. Vi snakket litt først, men må si at jeg føler jeg kommer litt til kort i svarene av og til. Han spurte f.eks hvorfor jeg vil ha eggløsning tidligere 🙄 Jeg blir jo litt paff da og tenker at det bør være åpenbart, men det er kanskje ikke det? Og da føler jeg at jeg kommer til kort, for vet jo at svaret mitt ikke er et godt svar - i infertilens verden. Altså, jeg vet han behandler kvinner som er over 40 år og som ikke har noen barn liksom. Da føler jeg meg "i veien" som er 36 år og har 3 fra før... At jeg skulle ha de travelt liksom... jeg tror han er profesjonell nok og ikke tenker sånn, men jeg føler det. 

Det var bare å ta en titt på ståa, så opp på benken med seg. Og det var ganske klart aktivitet på høyre side! Stort fint egg som var modent som bare det 😁 Gynekologen sa at her var det bare å sette eggløsningssprøyte nå. Da ble jeg litt sånn HÆ, er det nødvendig? Slipper det ikke av seg selv? Men da svarte han at det ville han ikke stolt på nei! Det kan jo hende det klarer det selv, men så kan det hende det ikke gjør det. Så ville ikke tatt sjansen på at det går av seg selv, sa han. Og det skader ikke å ta den.

Så jeg ble veldig satt ut av det. Hadde ikke sett på det som et utfall i det hele tatt i dag. Trodde at enten var det modent egg og jeg får EL, eller så var det ikke modent og jeg bare må vente igjen på sen EL. Så da ble det resept på ovitrelle da. Og gledelig overraskelse på apoteket, for sist jeg kjøpte en slik (i 2014) så kostet den 1400 kr. Men nå betalte jeg 350 kr. Så det var også veldig fint!

Så dette har ikke gått helt opp for meg. Sprøyta har kommet seg inn i kjøleskapet her på jobb (😅) og jeg kommer til å sette den i kveld. Ikke sikkert alle husker min historie med ovitrelle, men jeg har altså tatt den èn gang før. I 2014 hadde jeg tre aborter og da jeg skulle ha første EL etter den tredje viste det seg at mannen skulle bort da jeg beregnet (en noe sen) EL. Jeg var langt nede på dette tidspunktet og ba gynekologen desperat om hjelp, og da var det ovitrelle jeg fikk. Jeg satt sprøyten og hadde så mye sex vi klarte før mannen dro. To dager etter jeg tok sprøyten fastslo FF EL på meg, og jeg endte med å bli gravid. Med en spire som holdt ♥ Så nå hååper  jeg sånn at det går denne gangen også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du fikk ovitrelle da! Krysser alt jeg har for graviditet med en spire dom sitter igjen denne gangen!☺️❤️🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med modent egg, og SÅ spennende med sprøyte for å hjelpe med eggløsning! Vi får satse på at den gjør susen 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå visste jeg jo egentlig svaret, men måtte likevel ta EL-test i ettermiddag. Veldig tilfredsstillende med positivt 😁 Det gjør meg glad, for da vet jeg at dersom jeg ikke hadde hatt denne gyn.timen i dag så hadde jeg ikke gått rundt i uvisse. Og "endelig" er EL-smertene tilbake også. De kom egentlig snikende sent i går kveld/i dag, men nå i kveld kjenner jeg det tydelig. Har vel vært et par pp'er der jeg ikke har kjent noe rundt EL, men nå er det tydelig.

Veldig spent på når jeg faktisk får EL nå! Bra jeg temper så får jeg forhåpentligvis hjelp til å tolke det.

123605379_2920066461557542_5596172602453467217_n.jpg.4fd204f8732c1d47f32157be5c7698e0.jpg123572647_382819076278234_1179671269481703755_n.jpg.255acb18b3dc7c55cb2182e4b21ececc.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende! Og så fint at du fikk sprøyte. Ikke så hyggelig med følelsen du satt med! Forhåpentligvis stemmer det at han er så profesjonell at det kun sitter i hvordan du føler det (siden du fikk sprøyte kan det jo tyde mot det), men å føle seg i veien i en så sårbar prosess er ikke noe greit. Alle her heier hvert fall stort på deg og familieforøkelsen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 - EL

Jeg fikk satt ovitrelle-sprøyten i går kveld kl.22.30, og i natt har jeg hatt mange rare drømmer. Utrolig mange tanker som flyr. Spent på om EL skjer i dag! Enn så lenge - før jeg får svar fra FF så beregner jeg iallefall EL til i dag. Tenk det, på CD15!! Aldri hatt tidligere EL enn CD17, og det var tidlig for meg i utgangspunktet. Så dette er surrealistisk.

En av de tingene jeg har tenkt mest på er hva jeg skal gjøre i dpo-land. Teste eller ikke teste hver dag? Utrolig vanskelig valg! Vet ikke om alle er klar over det, men ovitrelle forstyrrer målingen av hcg og i følge veiledning kan dette sitte i i 10 dager med falsk strek. Det betyr at jeg ikke kan starte testing på f.eks 9-10 dpo, for hvis jeg får en svak strek da så vet jeg ikke om det er en reell babystrek, eller ovitrelle-rester. Et alternativ er at jeg tester helt fra starten av, for da kan jeg følge med utviklingen av teststreken og dermed klare å tolke den.

Det var sistnevnte jeg gjorde den ene gangen jeg har forsøkt ovitrelle før. Da ble streken svakere og svakere, før den ble blenda på 8 dpo, og på 9 dpo kom den tilbake igjen. Ulempen med dette er at man faktisk må teste hver dag, og det er jo litt pes. Deler bad med mange familiemedlemmer, så krever nøye planlegging, samt en viss mengde tester. Jeg hadde aldri drømt om at det skulle bli nødvendig å ta så mange g-tester denne runden, så jeg har ikke mange på lager. Eller det vil si, jeg har ikke så mange babyplan-tester. Jeg har derimot massevis av onestep-tester, men de igjen er ikke verdens beste å teste med. De håndterer f.eks lav hcg dårlig. Så jeg kan ende opp med å få blenda på den på 8 dpo, men om jeg bytter testemerke og tar en babyplantest på 9 dpo så kan den bli otrivelle-positiv likevel. Og så har jeg mange dyre tester, men heller ikke de føler jeg er smart å teste med.

Så spørsmålet er egentlig - hva vil gjøre meg mest gal? Å teste hver dag, eller komme godt ut i dpo-land og ikke vite når jeg kan teste? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres veldig komplisert ut, men jeg (som aldri har fått to streker på en g-test) måtte ha ventet til jeg var sikker på at det var ute av systemet. Hadde jeg fått to streker hadde jeg vel stirret på den testen 24/7, og gått rett i kjelleren hvis den bare ble borte etter 8-9 dager😶 Men dette er nok veldig personlig, så her må du bare lande på det som føles riktig tror jeg🙈 Veldig spent på resultatet av letrozol og ovitrelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troe jeg kanskje ville testet annenhver dag om jeg var deg😊 da får du med deg nedstigningen, men bruker ikke alt for mange tester. Blir spennende å se!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo vise dere her hvordan testrekken min ble sist jeg brukte ovitrelle. Det øverste bildet er med onestep-tester. Sluttet å teste med dem mellom 5-8 dpo, fordi de ble blenda da (takler lav hcg dårlig) og gikk over til BT-tester. (fra billigetester, gamle babyplan-tester).

Jeg syns jo dette var kjeeeeempespennende da! Å se forandringen fra strek - til ikke strek - til forhåpentligvis strek igjen. Men nå er jeg litt usikker. Om jeg orker. Har jo vært igjennom en del mer siden jeg tok disse rekkene.

pp11_testrekke3.jpg.b84df11961fada315ea651fb4e0b649c.jpg

pp11_testrekke.jpg.b0e3a4e8a7227149735a4a474f8c6d9e.jpg

Men nå har jeg nettopp lest om at det ikke er sikkert at ovitrelle slår ut med strek på alle!? Det var nytt for meg. For jeg tok en g-test i dag for å sjekke, og den var helt blenda. Ble egentlig veldig nervøs for at jeg ikke fikk til å sette sprøyten riktig, men ei som skrev i prøveforumet at ovitrelle aldri hadde slått ut på henne. Må lese litt mer om dette kjenner jeg... Kanskje jeg ikke får noe falsk utslag... det hadde egentlig vært det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positiv EL-test i dag også. Så da kan det hende at det enda er en stund til EL skjer. Men jeg kjenner at jeg faktisk ikke bryr meg så mye om det nå. Uansett om EL skjer i dag eller om to dager så kommer jeg myyye tidligere inn i dpo-land enn hva jeg trodde for bare et par dager siden 😊 Så nå blir det bare å vente noen dager å se hva tempen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Neutral90 skrev:

El er 36 timer etter du satt ovitrelle :)

Ja det blir spennende å se. Gynekologen sa i går på UL at egget var "veldig klar" og "her er det bare å få satt sprøyten". Han mumlet noe om at det kanskje var for sent også, at det kanskje slapp veldig snart. Men helt sikker på at det klarte det av seg selv var han ikke, derfor ta ovitrelle for sikkerhets skyld. Om det ikke hjelper så ville det iallefall ikke skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en spennende tid du er i nå 🤩 Umiddelbart kjente jeg at jeg (om jeg var i din situasjon) hadde prøvd å vente med testing til etter medisin var ute av systemet. Bare for å slippe forhåpninger som skulle vise seg å ikke bli noe. Men samtidig ville jeg sannsynligvis slutt med å la være å teste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...