Sai Skrevet 29. oktober 2020 #501 Del Skrevet 29. oktober 2020 Krysser alle fingre og tær for deg 🤞🤞🤞🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #502 Del Skrevet 30. oktober 2020 CD10 Det mest spennende å informere om her er at jeg nå har kommet til tosifret syklusdag... sier litt om hvor lite som skjer 🙄 Veldig kjedelig sted, men selvsagt ikke så ille som for en uke siden! Og nå begynner det i alle fall å nærme seg noe spennende. Jeg er usikker på når jeg skal starte EL-testing, for jeg ooorker ikke teste i tre uker. Jeg verken kan eller vil teste så lenge. Men samtidig har jeg jo et så sterkt håp om tidligere EL enn forventet, at jeg kanskje må. Men jeg tror jeg venter til søndag, på CD12, det får være tidlig nok! Sex har vi uansett (helg - whooo!) så ingen fare for at jeg skal gå glipp av sjanser. Er også spennende å følge med tempen. Nå har jeg ikke tempet så lenge da, kun forrige pp å sammenligne med. Men det "er da noe". Får bruke det jeg har... Og sist gikk tempen nedover noen dager før EL. Jeg ligger jevnt over på 36,5, men to dager før EL krøp den ned til 36,3 og så kom EL på 36,2. Etter EL holdt den seg ca. på 36,8. Så jeg krysser fingrene for at tempen snart begynner å krype nærmere 36,3 for da kan jeg kanskje forvente noe. Ellers har jeg vært flink til å bestille time hos tannlegen for en kontrollsjekk, skal dit på mandag. Og det er noe jeg vil oppfordre dere andre prøvere til å også gjøre! Jeg prøver å gå jevnlig, sånn ca. hvert halvannet år, men vips så går nå tiden og nå er det faktisk 3 år siden jeg var sist! Det er viktig å ta vare på tennene sine, og det er et ypperlig tidspunkt å dra før man blir gravid, fordi: - det er ikke umulig å dra på kontroll som gravid, men det er mer pes. Å ta røntgenbilder er ikke anbefalt, og om man gjør det må man bekle seg i blyforkle. - man får oftere svakere tannkjøtt og er mer utsatt for betennelse som gravid pga. hormonene under graviditet. Å sjekke at alt er i tipp topp stand før man blir gravid er derfor et godt grunnlag. - man får ikke vanlig bedøvelse som gravid, men en mer skånsom en. Vet ikke med dere, men jeg vil foretrekke en vanlig en! Så om jeg f.eks har et begynnende hull eller noe, så vil jeg ta det nå før evnt. graviditet. - gravide skal ikke tannfylle Mange tenker å utsette det, f.eks til man er ferdig med graviditeten, men det har jeg gjort en gang - og anbefales ikke. Tannlegetimer tas på formiddagen, og da slet jeg meg barnepass, så jeg måtte ta med vesla på timen. Husker jeg lå i tannlegestolen og forsøkte å strekke meg for å se vognen som sto i et hjørne. Så gråt hun litt og tannlegeassistenten måtte ta henne opp og bysse litt. Gikk helt fint, men jeg ble jo stressa. Man glemmer av hvor utrolig fastlåst man blir til det barnet i flere måneder etter fødsel. Så - alt man kan gjøre i forkant er veldig lurt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 30. oktober 2020 #503 Del Skrevet 30. oktober 2020 Har du fått til å begynne å bruke det nye termometeret ditt, eller var det helt gåent? Spent på om du begynner temping i ny syklus med gamle eller nye måleren? 😊 Jeg synes det er spennende å se de små variasjonene som plutselig ser store ut nå som jeg kan gå på halve også. Fikk kanskje 36.3 så 36.4 sist mnd. Nå er det 36.25 til 36.39 på én dag. Kan jo slå ut som de samme tallene på andre måleren min når den bare runder av 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #504 Del Skrevet 30. oktober 2020 Jeg bruker det nye termometeret nå. Skjønner ikke hva som var galt med det da jeg testet det ut da det kom i forrige pp?? Pep rart (skikkelig elektronisk ulyd da jeg trykket på knappen, hørtes ut som den var døden nær). Men jeg forsøkte noen ganger i ettertid, og nå er knappen og lyden fin. Så da ny pp startet begynte jeg å bruke dette fast. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 30. oktober 2020 #505 Del Skrevet 30. oktober 2020 (endret) Det du sier om tannlege er faktisk så viktig! Tror jeg skal bestille en time. Var der i april, men vi snakket da om at jeg skulle komme tilbake til høsten for å undersøke banen til visdomstannen som er på vei opp med en annen type rønken. Du har god påvirkningskraft, for mener det var du som minte meg på at jeg kanskje burde ta celleprøve før vi blir gravide ☺️En venninne av meg fikk faktisk betennelse i tannkjøtet nå som gravid, så tror ikke det er så uvanlig. Endret 30. oktober 2020 av babycodex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 30. oktober 2020 #506 Del Skrevet 30. oktober 2020 Blir veeeldig spennende å se når du får el denne gangen🤩🤞🏼 Håper du slipper å vente lenge nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 30. oktober 2020 #507 Del Skrevet 30. oktober 2020 Skjønner godt at du venter til søndag med testing! Og når du uansett både har regelmessig sex og temper er du jo sikret deres beste sjanse uansett. Og rakk for informasjon om tannlege, dette visste jeg ingenting om! Jeg har nok utsatt ei stund, men nå får jeg gjøre noe med saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 30. oktober 2020 #508 Del Skrevet 30. oktober 2020 Ja enig ang tannlege, det er kjempeviktig. Og spent når du får EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 31. oktober 2020 #509 Del Skrevet 31. oktober 2020 Spennende å se når du får positiv EL test 😊 men du er jo hvertfall sikra å treffe når dere legger inn aksjer jevnlig nå uansett 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 31. oktober 2020 #510 Del Skrevet 31. oktober 2020 Næmen @Amatariel daaa, jeg har ikke vært hos tannlegen på 5-6 år og tanken slo meg her om dagen «Hmm, skulle kanskje tatt en tur» og nå leser jeg alt det viktige du skriver så det føler jeg er et tegn på at jeg virkelig MÅ få bestilt meg time 🤦🏼♀️😂 🥰💖 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 31. oktober 2020 #511 Del Skrevet 31. oktober 2020 Masse lykke til med EL testing når den tid kommer!! ❤️ Skjønner veldig godt at du ikke orker å teste i 20 dager!! takk for det du skrev om tannlegen! Dette visste jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 1. november 2020 #512 Del Skrevet 1. november 2020 Dette med tannlegen gir absolutt mening, men det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang (så mye å tenke på)! Fordel å få en automatisk innkalling hver høst- har nettopp vært innom for en undersøkelse (sånn, typ, 2 dager før vi begynte på PP1) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. november 2020 Forfatter #513 Del Skrevet 1. november 2020 CD12 Så moro at jeg kunne inspirere flere til å tenke litt på dette med tannlege 😄 Det er virkelig lurt å få gjort. Bare raskt innom her for å fortelle at jeg er i gang med EL-testingen som planlagt i dag. Svak strek, som forventet. Jeg veksler veldig mellom å tro at leteozol skal hjelpe meg med EL og tro at den ikke kommer til å ha noe å si... Men, jeg håper jo! Må bare minne meg på at EL rundt f.eks CD14 er svææært usannsynlig. Så tidlig har jeg aldri hatt, og for meg er jo en tidlig EL CD17. Så er egentlig rundt det jeg ser for meg og håper... En ting er iallefall helt sikkert - håper veldig på EL i den uken vi skal gå inn i nå! Får vel sannsynlig svaret på tirsdag også, da jeg har gyn.time for å se på eggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 1. november 2020 #514 Del Skrevet 1. november 2020 Masse lykke til med EL testing!! Håper du får tidlig EL denne gangen😍 blir veldig spennende å høre hva gynekologen har å si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 1. november 2020 #515 Del Skrevet 1. november 2020 Det hadde vært så kjekt om du får tidligere eggløsning 🤞🦸♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley90 Skrevet 2. november 2020 #516 Del Skrevet 2. november 2020 Så spennende med letrozol! Jeg fikk eggløsning på dag 21 viste det seg 😊 Så det kan hende du får sen El, men hos meg satt jo spira på første forsøk (selvom den satt seg på feil sted😅). Jeg krysser virkelig alt jeg har, for nå er det virkelig din tur! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymapekatt Skrevet 2. november 2020 #517 Del Skrevet 2. november 2020 Lykke til med EL-testing! Håper EL ikke lar vente på seg så alt for lenge ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. november 2020 Forfatter #518 Del Skrevet 2. november 2020 CD13 I dag ble EL-testen veldig overraskende sterkere! Kjenner jeg får forhåpninger med èn gang, men er jo ikke sikkert EL er rundt hjørnet da... Men ettersom det aldri pleier å svinge hos meg (er svaaake streker før det blir sterkere og så positivt rett etterpå) så blir jeg jo håpefull da. Dette var testen som kom i ettermiddag Og hvis jeg sammenligner med testen fra i går (nå har den øverste fra i går riktignok tørket, men dere skjønner tegningen) Så nå blir det speeennende hos gynekogen i morgen! Så gøy om vi bare plutselig ser et herlig, flott og modent egg! Skal forsøke å fokusere på det... og ikke tenke så mye på at sist jeg var der var det for å få bekreftet MA. Det venterommet har ingen gode vibber for meg gitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 2. november 2020 #519 Del Skrevet 2. november 2020 Skikkelig økning der ja, håper det er godt nytt og at El er like rundt hjørnet 👌🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 2. november 2020 #520 Del Skrevet 2. november 2020 Oi se der ja 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå