Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

12 DPO

Fortsatt blenda test, og da er det helt sikkert at ikke jeg er gravid 😢 Spesielt med tanke på at murringer er på plass og vondt i korsryggen. Nå er det bare å håpe at mensen faktisk kommer i morgen. Om den kommer i dag blir det bare 11 dagers lutealfase, og det syns jeg er i korteste laget. Vil ikke ha påminnelser om defekt fase som jeg har hatt plager med tidligere.

Vet ikke om det er MA'en fra august som er årsak i det, men to ting som ikke er på plass er 1) ømme bryst. Det har jeg aaalltid i dagene før mensen, men der er det nix nada nå. Og 2) spotting. Spotter alltid 1-2 dager før mensen, men har ikke sett så mye som en prikk hittil. Så jeg håper det ikke har skjedd noe krøll her. Eneste jeg vil nå er å bli ferdig med pp'en så jeg kan begynne på nytt.

Var ikke sånn det skulle gå nei 😭 Nå må jeg bruke litt tid på å være skikkelig lei meg kjenner jeg. Har absolutt ikke gått opp for meg. Blir nok å gjøre ennå vondere etterhvert her når jeg innser at ingenting ble slik jeg så for meg, ikke en gang en ny sjanse her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Godis skrev:

Hvordan er det for deg, blir du mer distansert fra prøvingen når du er på jobb, eller er det like langt fremme i tankene uansett? For om det hjelper litt med jobb kan du jo i alle fall ha ei arbeidsuke å se frem til! Her går i alle fall tiden ekstra sakte i helga, og følelsene tidobles i intensitet 😅

Er egentlig litt motsatt her. I helgen som gikk var jeg jo veldig opptatt da jeg var bortreist med venninner. Og ellers i helgene så syns jeg generelt de går fort. Sover mye, er opptatt med barna osv. Mens ukedagene er langdryge! Vi er fortsatt på mye hjemmekontor. Ca. 60% kanskje? Så både forrige uke og denne uken skal jeg bare TO dager ned på kontoret. De andre dagene snegler seg hjemme, i pysjbukse. Har en jobb som er nok å gjøre i, men også en god del rolige minutter (venting på andre) så derfor har jeg (litt for) gode muligheter til å surfe på nettet. Både på kontoret, men spesielt hjemme, slik jeg er nå. Så da blir det fort KG da. Og shopping av tester. Lese gravidhistorier, osv. Burde kanskje ikke, men klarer ikke la være. Men, jeg skal prøve å fokusere på andre ting i tillegg. Denne måneden bak meg har det egentlig ikke vært noe annet enn prøving i hodet mitt. Det er selvfølgelig ikke sunt. Mens nå som jeg fikk etablert at jeg ikke er gravid, så har jeg bestemt meg for å gi vektnedgang et hederlig forsøk (igjen, som alltid kan man kanskje si, men likefullt et forsøk). Så jeg skal vri fokuset litt dit nå, på dette kjedelige stedet i syklusen som jeg er på vei inn i.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese ❤️ Forstår så godt at du er lei deg, og tror det er viktig at vi tør føle ordentlig på de følelsene av og til. Jeg er 11DPO i dag, og blendahvit her og. Så har vel gitt opp nå... Og kjenner på en nedstemt og maktesløshet. Det er så frustrerende å ikke ha noen anelse om eller når dette går bra.

Uff, ikke meningen å dra deg enda lenger ned ❤️ Et lite lysglimt her er å følge hverandre videre og krysse fingrene for at oktober er vår måned ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar meg ikke ned Vret! Jeg er enig med deg at det er "fint" å følge hverandre og være flere i samme båt. Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at en av oss ble gravide iallefall!! :troest:

Klart man kjenner litt på misunnelsen over folk som blir gravide her inne, men det er bare fordi man så gjerne vil være det selv. IKKE for at jeg ikke unner den gravide her det. Tvert i mot blir jeg veeeeldig glad for det kommer positive tester! Det gir håp om at dette er livets sirkel, folk blir heldigvis gravide og snart er det min tur også. Hadde ingen blitt gravide så hadde alt føltes veldig tungt og meningsløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå kjipt å lese at denne mnd ikke gikk 😞 skjønner så godt at du er veldig lei deg nå! Dette ble jo ikke som du hadde sett for deg i det hele tatt! Denne prøvingen er egentlig noe dritt noen ganger! Hvite tester og ting som ikke går som man trodde.. stor klem til deg!❤️ :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1

Da kom mensen. Helt uten spottingforvarsel. Èn dag før IKM, og ble bare 11 dagers lutealfase. 40 dager lang syklus... Ikke helt fornøyd med dette gitt. Men håper det bare ble litt tull etter MA'en og at dette ikke blir normen fremover...

Her er da offisielt charten min for pp3
chart.jpg.c69a4797e41e1dc84270ddf782860260.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei dette var skikkelig kjedelig å lese! Skulle virkelig ønsket at du hadde fått en positiv test nå og forstår veldig godt at du er lei deg. Er jo frustrerende å begynne på begynnelsen. Men jeg håper virkelig at EL kommer tidligere enn i forrige syklus slik at du slipper å vente i 30 dager på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååånei, det var veldig kjedelig å høre!😣 Skjønner spesielt at sykluslengde og lutealfasen ikke gjør det noe enklere å takle et «negativt forsøk», men håper som du sier selv at det forhåpentligvis bare et tull akkurat nå men at det gir seg til neste syklus🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!! Så kjedelig! Ofte tar det jo litt tid før kroppen å få styr på hormonene, satser på kortere syklus denne gangen, OG baby selvfølgelig 🍼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at mensen kom i dag! 😩 Krysser fingrene for at den sitter på denne syklusen nå☺️🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dumt med mensen, men du var i alle fall forberedt til en viss grad ettersom testen fremdeles var hvit.. 

Med så mye hjemmekontor, og generelt rolige stunder på jobb er jo ikke helt optimalt i en prøvers liv nei, jeg skjønner godt at det blir fort å sjekke kvinneguiden eller bestille tester da. Spennende med forsøk på vektnedgang, jeg har litt lyst å hive meg på. Hvilke tiltak tenker du å komme i gang med? :duskedame:

Sitat

Sitatet her skulle ikke med, men jeg får ikke fjernet rammen. Hvordan gjør man det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD2

Jeg syns at jeg fikk gjort mye forberedelser i går. Må det på syklusens første dag, for det er så deprimerende og jeg må føle at jeg gjør noe. Jeg fikk f.eks kjøpt en ny forsyning med EL-tester. Gikk jo ganske mange av det i forrige syklus her :roll: Så skal ha nok nå, men håper jo egentlig ikke at jeg trenger å bruke halvparten en gang.

Jeg sendte også e-post til gynekologen. Ønsker en dialog på videre oppfølging. Om det er noe medisin jeg bør ta i tillegg til metformin, for å fremme tidligere EL. Letrozol/Femar eller hva disse tingene heter... "I gamle dager" da jeg hadde startutredning fantes det pergo, men det er tydeligvis andre ting på markedet nå som kanskje fungerer bedre :lol: Lurer iallefall på hva gynekologen sier! Ikke fått svar fra ham ennå da. Men jeg fikk også over meg at jeg skulle sende fastlegen min en melding i håp om henvisning. Jeg har jo bare vært prøver i snart 6 måneder, men med tanke på at alderen min stresser meg suuupermye og med en historie på 4 aborter så er jeg litt forbi stadiet "vente og se". Altså, inne hos gynekologen er jeg jo allerede. Men hadde vært kjekt å slippe å betale så mye hver gang jeg vil noe der. Så det ordnet legen, henvisning er sendt! Et problem mindre.

Jeg tenker også på å snuse på temping igjen, var sææærs aktiv på det for noen år siden. Det var ekstra kjekt da fordi jeg slet med å finne EL på tester. Nå klarer jeg jo det, men kanskje temping kan være en "ekstra gøy ting" å holde på med. Gravde iallefall frem mitt gamle basaltermometer, så det er også klart. Orker ikke tempe før mensen er over da (er ikke vits før + at jeg temper vaginalt).

Godis skrev (På 21.9.2020 den 20.29):

Sitatet her skulle ikke med, men jeg får ikke fjernet rammen. Hvordan gjør man det? 

Jeg har ikke funnet ut av det jeg heller. Eneste måte å bli kvitt det er å gå ut av siden tror jeg, og starte innlegget på nytt.

Angående vektnedgang så er det lavkarbo jeg kjører nå. Ikke hardeste ketolysesort, men kraftig kutt. Har vært på noen runder av det før og vet at det er det kroppen min liker best. Mindre sulten, mer energi, lettere til sinns og vekten går ned. Det er også påvist at fertiliteten blir bedre dersom vi pcos'ere går ned i vekt... Men på tross av dette så ER det vanskelig å gjennomføre. Iallefall i et familieliv der alle har forskjellige matpreferanser... men - nå må jeg bare tenke litt på meg selv og gjøre så godt jeg kan. Jeg har et håp om å være iallefall 5 kilo lettere til jul enn jeg er nå. Og da er det neppe så vanskelig for meg å gå ned de fem kiloene i ukene fremover, men at jeg fortsatt er de fem kiloene lettere når julen begynner er en minst like stor utfordring. 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann for en mandag 😶😶 Fikk litt store øyne når jeg leste gjennom dette innlegget😶 Håper ikke standaren er satt for resten av uken nå!

Blir spennende å høre hva gynekologen din sier om letrozol/femar e.l. Jeg venter fortsatt på svar fra min gynekolog, så jeg har vel saumfart hele Internett for å lese om behandling/stimulering/erfaring og alt som har med metformin, letrozol og femar å gjøre😂 Noe av det positive med KG er jo å lese om andres situasjoner i ekte tid, så kan jeg følge utvikling og erfaringer og alt mulig, jeg synes iallfall det er veldig spennende 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Godis skrev:

Klikk på den grå rammen til det kommer opp et lite kryss i venstre hjørne, så kan du slette hele boksen med tekst inni ☺️

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Klikk på den grå rammen til det kommer opp et lite kryss i venstre hjørne, så kan du slette hele boksen med tekst inni ☺️

Skjønner hva du mener, men det er ikke alltid det går. Gjelder spesielt hvis sitatboksen er tom, eller en spoiler man kom borti og vil ha bort. Da hjelper ikke det lille krysset heller.

Enig @Noldi! Å utveksle erfaringer er veldig hjelpsomt for mange. Derfor liker jeg å dele så mye som jeg kan, i håp om at det kan hjelpe noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må jeg si var litt av en blåmandag😩 Jeg også har tenkt tanken at du må vente unødvendig veldig lenge på EL, så har tenkt tanken at du må få noe hjelp til å få EL litt tidligere! Håper du får det kjappest mulig, så ting går litt raskere for deg😊 håper denne pp er den det klaffer for deg nå🤞🏻  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ikke få noe EL-fremkallende medisin så har jeg fortsatt håp om tidlig EL, for kanskje jeg er en sånn som slipper egg fra annenhver høyre og venstre eggstokk, og da på forskjellig tidspunkt i syklusen? Går det an?

Jeg har jo hatt forskjellig sykluslengde, under følger oversikten det siste året:

Oktober: 44 dager
November: 40 dager
Desember: 40 dager
Januar/februar: 54 dager
Mars: 29 dager
PP1: 38 dager
PP2: Gravid, EL på CD17

PP3: 40 dager

Så fra mars i allefall så har jeg jo hatt en "trend" med annenhver syklus tidlig og sen EL... Er en tanke iallefall. Så ut fra dette BØR jeg få EL før tyve dager har gått iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke klaffet denne måneden. 😔 Jeg synes det er så innmari spennende å følge deg. Heier på deg fra sidelinjen. Jeg gleder meg til min egen prøvestart! Det er så nervepirrende, skummelt og fryktelig spennende. 

Jeg ble derfor veldig interessert når du skrev om temping. Kan man bruke vanlig termometer som du får tak i på apoteket, eller ville du anbefalt ett som har to desimaler for mer nøyaktig måling? Har forstått det slik at man skal måle på nøyaktig samme tidspunkt hver dag. Er det noe annet som er viktig å huske på også? 🙂 Føler meg helt grønn på dette område. Enn så lenge lever jeg igjennom dagboken din, og drømmer meg bort i den. Spenningen er til å ta og føle på! 🥰 Jeg er helt sikker på at sistemann kommer til å sitte som ett skudd om ikke lenge! 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellosmiley.gif.ecc6a96ad63bb754e98563d574c7829a.gifSå koselig med besøk @bittelillebolla Vil gjerne følge deg også når den tid kommer. Er sååå spennende å være førstegangsprøver! Da jeg skulle bli det ante jeg knapt hva eggløsning var - var helt blank :icon_lol: Men på mange år på prøverforum og i andres dagbøker har jeg lært MYE. Deler gjerne alt hva jeg kan med andre nå, for vet hvor viktig det er.

Har du sluttet på p-piller nå? Hvis ikke vil jeg høyst anbefale det. Mange bruker 6 måneder på å komme i balanse etter hormonprevensjon, noen lenger enn det. Litt kjedelig med kondom ja, men vil anbefale å bruke det frem til prøvestart. Du vil ikke angre når du først setter i gang. Å bli kjent med kroppen sin, også før prøving, er gull verdt. Du kan få masse fortrinn av å f.eks kartlegge eggløsning o.l. Så det er noe å vurdere om du ønsker, med tanke på at du er veldig spent og gleder deg til å starte. Temping kan du også starte med! Finnes folk som bruker temping som prevensjonsmiddel faktisk. Men jeg vil anbefale det allerede nå som en forberedelse. Å bli vant til det. Noen syns det er litt styr og pes i starten, men så går det seg til og man blir veldig vant til det. Tenk om du kan være vant med det allerede når startskuddet for prøvingen går :) Men må nok ha et termometer som har to desimaler, det er et av få kriterier for å tempe for eggløsning. Er tomt på produksjonslager nå, men i utlandet selger de. Tempe til samme tidspunkt hver dag er også noe man må gjøre, men unntak går ofte bra. Anbefaler oralt/vaginalt for best måling. Jeg lurer på å kanskje opprette en egen tempetråd etterhvert... du får følge med og joine da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...