Gå til innhold

Å være rik gjør meg ikke mer lykkelig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2012 startet jeg et IT-selskap sammen med en kamerat. De siste årene har vi fått omsetninger på flere millioner.  Men det driter jeg i..
Greit, jeg har kanskje et stort moderne hus og 2 fine biler, men er ikke noe lykkelig. Skulle ønske jeg var den personen jeg var, før jeg ble rik. Å bo i en leilighet og ta buss til jobb hver dag, det er noe jeg savner. Har ingen samboer. Drikker alkohol om kveldene for å glemme virkeligheten. 
Alle mine nære og kjente bor i en helt annet del av Norge. Og spesielt nå under korona-krisen, skulle jeg gjerne hatt noen ha noen å snakke med..
Har iallfall bestemt meg for å gi en stor del av inntekten min til veldedighet og folk som virkelig trenger det.

Anonymkode: 5e41d...749

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt inn i en slik leilighet som du bodde i. Dra på byen og lev livet så vil du nok få deg mange venner ( for du virker som en god fyr) Men ikke fortell dem at du er rik.. da bruker de deg.  Lev under behovene dine så kan du ha det slik du hadde, men bare uten å tenke på penger 

 

Fint at du donerer til veldedighet ❤️

Hold deg langt unna Falske folk og golddiggers.

Anonymkode: 577f2...fb2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I 2012 startet jeg et IT-selskap sammen med en kamerat. De siste årene har vi fått omsetninger på flere millioner.  Men det driter jeg i..
Greit, jeg har kanskje et stort moderne hus og 2 fine biler, men er ikke noe lykkelig. Skulle ønske jeg var den personen jeg var, før jeg ble rik. Å bo i en leilighet og ta buss til jobb hver dag, det er noe jeg savner. Har ingen samboer. Drikker alkohol om kveldene for å glemme virkeligheten. 
Alle mine nære og kjente bor i en helt annet del av Norge. Og spesielt nå under korona-krisen, skulle jeg gjerne hatt noen ha noen å snakke med..
Har iallfall bestemt meg for å gi en stor del av inntekten min til veldedighet og folk som virkelig trenger det.

Anonymkode: 5e41d...749

Ensomhet i disse dager er det mange som kjenner på! Penger gjør en ikke mer lykkelig, annet enn noen bekymringer mindre. Kan du ikke kjøpe deg en liten leilighet, og kvitte deg med bilene? Hadde ikke ville bodd i et stort hus om det kun var meg. Lev livet som du selv vil :) Klem til deg. 

Anonymkode: 38bd4...dc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ensomhet i disse dager er det mange som kjenner på! Penger gjør en ikke mer lykkelig, annet enn noen bekymringer mindre. Kan du ikke kjøpe deg en liten leilighet, og kvitte deg med bilene? Hadde ikke ville bodd i et stort hus om det kun var meg. Lev livet som du selv vil :) Klem til deg. 

Anonymkode: 38bd4...dc6

Om du kjenner få mennesker der du bor, kanskje tinder dating kan være noe? Eller få deg nye hobbier når dette roer seg ned! Enig i innlegget over, ville da holdt tyst om pengene.. 

Anonymkode: 38bd4...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I 2012 startet jeg et IT-selskap sammen med en kamerat. De siste årene har vi fått omsetninger på flere millioner.  Men det driter jeg i..
Greit, jeg har kanskje et stort moderne hus og 2 fine biler, men er ikke noe lykkelig. Skulle ønske jeg var den personen jeg var, før jeg ble rik. Å bo i en leilighet og ta buss til jobb hver dag, det er noe jeg savner. Har ingen samboer. Drikker alkohol om kveldene for å glemme virkeligheten. 
Alle mine nære og kjente bor i en helt annet del av Norge. Og spesielt nå under korona-krisen, skulle jeg gjerne hatt noen ha noen å snakke med..
Har iallfall bestemt meg for å gi en stor del av inntekten min til veldedighet og folk som virkelig trenger det.

Anonymkode: 5e41d...749

Hvis du driter i selskapet og pengene, hadde jeg vurdert å flytte til der du har dine nære og kjære. 

Det er til syvende og sist det som betyr mest, det gir en helt annen verdi. Det å sitte alene og drikke går ikke i lengden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvor bor du?

Det er lettere å få bekjente i byen, så kanskje flytte mer sentralt hvis du er ensom? Her jeg bor går vi naboene på filmkvelder og spillkvelder osv sammen. Familien til en av naboene kaller oss i nabolaget for utvidet familie. Veldig koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Du har lov å sutre litt du og, som oss andre. Men hva ønsker du å endre i livet ditt? Du har nok, i motsetning til mange andre, ressurser og nettverk til å gjøre noe med din situasjon. Ta en annen jobb, flytte, ta mer ferie. Hva trenger du? Hva holder deg tilbake? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint flytte i en leilighet og ta buss, du kan fint leve et mindre lukurativt liv, samtidig som du er rik. Da kan du spare enormt og samtidig senke forbruke og levestandarden og få følelsen av at du er slik du var før du ble rik 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle strir med sitt, ts. Men hva stopper deg egentlig i å leve slik du vil, bo i leilighet og kjøre buss? 
Prøv å finne tilbake litt til ditt gamle jeg - det høres ut som du lever et liv som egentlig ikke er deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette kødd? Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men hadde du hengt etter på husleie og bhg regning! Bilen hadde gått i stykker og du ikke hadde hatt råd til det hadde du kjent litt på det hvor heldig du er! For her er tom med nattesøvnen ødelagt av bekymringer! Om du savner å bo i leilighet så flytt! Jeg kan forstå du mener penger ikke gjør deg lykkelig, men du er veldig heldig som har fått det til bra og burde minne deg selv på det! Assa heia deg! 
Du kan til og med velge hvilket liv du vil ha!
Så ta avgjørelsen som gjør deg lykkelig, flytt og ta buss! Og å snakke med noen? Kjære, det er så mange ensomme sjeler der ute som føler det på samme vis! Hva med å jobbe litt frivillig!? Bli med å dele ut mat og varme klær i Oslos gater?

Du finner nok ut av det på ett vis og jeg er sikker på at ting vil ordne seg for deg! 
uansett om ikke alt kommer frem her så er telefonnummeret til mentalhelse 22566700,

just saying! Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, setter pris på innspillet. Denne dagen gjorde meg godt :)  I dag donerte jeg en del penger til kreftforeningen og betalte colaen til et funksjonshemmet barn på butikken, fordi han hadde glemt penger. 

-TS

Anonymkode: 5e41d...749

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde blitt rik så tror jeg at jeg kunne blitt mer lykkelig i form av at jeg kunne kjøpt meg en liten enebolig med en stor hageflekk og så kunne jeg ordnet et stort drivhus. Jeg hadde vært mer lykkelig om jeg kunne dyrke masse frukt og grønt og fine blomster. Og så kunne jeg kanskje også jobbe litt mindre og derfor hatt tid til å ha kjæledyr. Så det er ikke pengene i seg selv som ville gjort meg mer lykkelig, men hva jeg kunne brukt dem til. Jeg er egentlig ganske lykkelig selv om jeg ikke har råd til enebolig med drivhus nå. 

Så det er mitt tips, å finne en hobby eller to. 

Anonymkode: 7f5a8...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Dævendøtte
På 1.5.2020 den 14.48, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg var den personen jeg var, før jeg ble rik.

Jeg også startet et firma med mange millioner i omsetning, har et svært hus og mange kjøretøy.

Men, jeg er fortsatt den samme personen jeg var, før jeg ble rik. Ingen nye venner og samme livsstil som før. Eneste forskjellen, er at jeg har færre bekymringer fordi jeg alltid vet jeg har penger til regninger og mat. 

La det ikke gå til hodet på deg, det hjelper mye. Og vær mot andre, slik du vil at andre skal være mot deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrTeddy29

bare fordi du er rik, så betyr det ikke at du kan leve et normalt liv.

Man kan omforme rik til "jeg liker og spare mye penger".

Lev livet normalt, betal regningene som normalt, drit i og kjøre og ta buss om du føler for det. Ikke nevn til folk at du har masse penger, for da vet du ikke kem som e dine ekte venner eller kem som bruker deg for det.

Bare fordi du er rik, så er du ikke annerledes, det er bare DU som prøver å være annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere, setter pris på innspillet. Denne dagen gjorde meg godt :)  I dag donerte jeg en del penger til kreftforeningen og betalte colaen til et funksjonshemmet barn på butikken, fordi han hadde glemt penger. 

-TS

Anonymkode: 5e41d...749

Alder og bosted? Dater deg gjerne. Hus og biler bryr meg ikke, blir ikke imponert av det, men du virket hyggelig og grei.

Anonymkode: 9c83c...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.5.2020 den 14.48, AnonymBruker skrev:

I 2012 startet jeg et IT-selskap sammen med en kamerat. De siste årene har vi fått omsetninger på flere millioner.  Men det driter jeg i..
Greit, jeg har kanskje et stort moderne hus og 2 fine biler, men er ikke noe lykkelig. Skulle ønske jeg var den personen jeg var, før jeg ble rik. Å bo i en leilighet og ta buss til jobb hver dag, det er noe jeg savner. Har ingen samboer. Drikker alkohol om kveldene for å glemme virkeligheten. 
Alle mine nære og kjente bor i en helt annet del av Norge. Og spesielt nå under korona-krisen, skulle jeg gjerne hatt noen ha noen å snakke med..
Har iallfall bestemt meg for å gi en stor del av inntekten min til veldedighet og folk som virkelig trenger det.

Anonymkode: 5e41d...749

tror ingenting på denne tråden, trolleri trollera

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alder og bosted? Dater deg gjerne. Hus og biler bryr meg ikke, blir ikke imponert av det, men du virket hyggelig og grei.

Anonymkode: 9c83c...192

virket hyggelig og grei ? du gikk rett for pengene . mannen har skrevet noen par setninger og du er allerede kuppet?

her er noen som vil freeride på andre sine penger. ts er en troller uansett

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte sånn jeg har følt det ettersom jeg oppnår noe høyere. Nå er ikke jeg rik, men innsett at jeg nå er der jeg hører hjemme resten av livet. Nådd voksenlivet, og this is it...

Husker jeg var sammen med en relativt fattig gutt i 20 årene. Vi traktet kaffe og tok med på termos. Vi gikk med sekk og tok bussen. Vi så filmer på nett etter ha ha letet frem gratisfilmer. Vi spiste pannekaker med first price syltetøy og rømme. Vi hadde lite som studenter. Var i grunn lykkelig. Var på vei til noe. Nå har jeg nådd mål, er 35 og tenker at det å bli voksen er " oppskrytt"

Anonymkode: d8072...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...