Gå til innhold

Carnivore diet. Den naturlige livsstilen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som jobber seg imot Carnivore diet lifestyle? 

Jeg har en sakte tilvenning mot dette, holder på å kutte ut sukker i første omgang. Dvs snop, kaker og annet med tilsatt sukker i 5 føste ingredienser. Andre sier det er best å gå radikalt over fra første dag. Noen erfaringer rundt dette

 

Anonymkode: f82ca...3e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke testet, men har veldig lyst til å prøve!😅 Vurderer å prøve det ut i et par dager etter at jeg har spist keto i noen uker. Tror det kan bli litt hardt å gå rett fra høykarbo til 0-karbo. Jeg vet ikke. Men hører bare positive ting om denne livsstilen, ihvertfall.😊

Anonymkode: 40d44...afc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spise kjøtt høres veldig kjedelig ut, og dyrt. Dårlig for miljøet. Hvorfor skal det være mer naturlig enn alt annet? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tvist said:

Bare spise kjøtt høres veldig kjedelig ut, og dyrt. Dårlig for miljøet. Hvorfor skal det være mer naturlig enn alt annet? 

Du har et helv register av animalsk lager å ta av. Det er ingen som sier du må spise kun biff. Du kan spise alt du vil av fisk, reker, fugl, innmat, egg, melkeprdukter, rogn, vilt, reinsdyr, Du kan tilogmed spise bær og annen frukt om du vil det. Noen spiser tilogmed litt poteter og andre grølnnsaker. 

At det er dårlig for miljøet er en myte. Vi kaster så store mengder av all verdens animalsk mat i dag at det ville gitt mat til 11 millioner hvert år.

Anonymkode: f82ca...3e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å følge slike motedietter? Er det for å virke spesiell? Hvor kommer dette overfokuset på mat fra? Er du overvektig eller syk? Hvorfor ikke bare spise sunt og variert? Rett blikket litt utover, makan til selvopptatthet...

Anonymkode: 6282f...345

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er vitsen med å følge slike motedietter? Er det for å virke spesiell? Hvor kommer dette overfokuset på mat fra? Er du overvektig eller syk? Hvorfor ikke bare spise sunt og variert? Rett blikket litt utover, makan til selvopptatthet...

Anonymkode: 6282f...345

Motediett? Dette har vært hoved kostholdet til mennesker helt inntil ganske nylig. Er det noe som er motediett så er det pulver kurer og veganisme.

Anonymkode: f82ca...3e2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har et helv register av animalsk lager å ta av. Det er ingen som sier du må spise kun biff. Du kan spise alt du vil av fisk, reker, fugl, innmat, egg, melkeprdukter, rogn, vilt, reinsdyr, Du kan tilogmed spise bær og annen frukt om du vil det. Noen spiser tilogmed litt poteter og andre grølnnsaker. 

At det er dårlig for miljøet er en myte. Vi kaster så store mengder av all verdens animalsk mat i dag at det ville gitt mat til 11 millioner hvert år.

Anonymkode: f82ca...3e2

Uansett så er det mer variert/spennende å spise grønnsaker og frukt. 

Det er dårlig for miljøet, men selvsagt er det verre å kaste mat. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer stadig på hvorfor noen bruker ordet "naturlig" som et argument for hva som er bra. 

Anonymkode: 9bd1a...202

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Motediett? Dette har vært hoved kostholdet til mennesker helt inntil ganske nylig. Er det noe som er motediett så er det pulver kurer og veganisme.

Anonymkode: f82ca...3e2

Det er rett og slett ikke sant. Mennesker har spist store mengder plantekost i tusenvis av år.

Anonymkode: 38560...494

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett ikke sant. Mennesker har spist store mengder plantekost i tusenvis av år.

Anonymkode: 38560...494

..og selv om det hadde vært sant, så er det uansett ikke et argument for at det er det som er best for oss.

Anonymkode: 38560...494

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Noen her inne som jobber seg imot Carnivore diet lifestyle? 

Jeg har en sakte tilvenning mot dette, holder på å kutte ut sukker i første omgang. Dvs snop, kaker og annet med tilsatt sukker i 5 føste ingredienser. Andre sier det er best å gå radikalt over fra første dag. Noen erfaringer rundt dette

 

Anonymkode: f82ca...3e2

Det folk bør vite er at alle disse mennene bruker steorider. 

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er vitsen med å følge slike motedietter? Er det for å virke spesiell? Hvor kommer dette overfokuset på mat fra? Er du overvektig eller syk? Hvorfor ikke bare spise sunt og variert? Rett blikket litt utover, makan til selvopptatthet...

Anonymkode: 6282f...345

Fordi det kommer fra Los Angeles. Verdens hovedstad for pseudovitenskap og kjendiskurer. 

 

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Motediett? Dette har vært hoved kostholdet til mennesker helt inntil ganske nylig. Er det noe som er motediett så er det pulver kurer og veganisme.

Anonymkode: f82ca...3e2

Menneske har spist planter i titusenvis av år, og vi har hatt jordbruk i 7000 år. 

 

Anonymkode: ff1b9...9fd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har et helv register av animalsk lager å ta av. Det er ingen som sier du må spise kun biff. Du kan spise alt du vil av fisk, reker, fugl, innmat, egg, melkeprdukter, rogn, vilt, reinsdyr, Du kan tilogmed spise bær og annen frukt om du vil det. Noen spiser tilogmed litt poteter og andre grølnnsaker. 

Tror du roter litt her. Carnivore dietten handler jo nettopp om å leve kun på kjøtt og ingen grønnsaker. Noen tillater seg å spise ost, men puristene holder fast på kun kjøtt.

Personlig sliter jeg med å skjønne logikken og spiser heller slik du skisserer i sitatet ditt. Har faktisk testet carnivore 14 dager selv.

Anonymkode: 4d927...048

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er effektivt som eliminasjonsdiett :) Veldig lett å systematisk tilbakeføre enkelte matvarer og se hva man reagerer på.

Anonymkode: 81057...832

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig ikke dette brer om seg, for det er ikke mye bærekraftig med mindre brorparten av disse gutta er ute i skogen og skyter sin egen mat. 

Anonymkode: dcdc5...47c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig ikke dette brer om seg, for det er ikke mye bærekraftig med mindre brorparten av disse gutta er ute i skogen og skyter sin egen mat. 

Anonymkode: dcdc5...47c

I det norske miljøet virker det som at de fleste er opptatt av å kjøpe norsk, handle lokalt (f.eks kjøpe et helt/halvt dyr i slengen fra lokal bonde) og kjøpe fra datohylla. Dessuten er det fokus på å bruke deler av dyret som nordmenn flest ikke gidder å spise, f.eks nyrer, lever, bein, osv. Men ja, skulle alle spist slik måtte jordbruket i Norge legges om.

Anonymkode: 81057...832

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres interessant ut, men kan dietten funke når man ikke liker noen form for kjøtt? Ingen etiske prinsipper rundt kjøtt, liker det bare ikke 

Anonymkode: cfb6a...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har spist carnivore i over ett år nå og elsker det. Kommer til å fortsette så lenge jeg føler for å fortsette, kanskje resten av livet.

Hva som er best av å gå cold turkey og gradvis tilvenning vet jeg ikke. Hvis du har lagret mye oksalater i kroppen, så vil det nok være best å gå gradvis. Hvis du ikke har, så er det nok hipp som happ. Jeg spiste LCHF i mange år før jeg gikk over til carnivore, og jeg gikk gradvis over. Da slapp jeg oksalat-detoxen som jeg sannsynligvis hadde fått etter noen år med mye spinat og nøtter.

Carnivore er sunt, miljøvennlig og dyrevennlig. Det er faktisk en overraskende stor andel av de som spiser carnivore som er eks-veganere. Veganisme ødela helsa deres og nå reparerer helsa si med kun animalskt. Beitedyr trenger vi for å motvirke ørkenifisering. Man dreper flere dyr med å være veganer enn å være carnivore.

Dere sier det ikke er miljøvennlig... Har dere sett de enorme forskjellene i forurensing rundt om i verden på litt over en måned? Samme antall kuer i verden, folkens, samme antall kuer.

Spis lokalt, spis beitefôret hvis du kan, spis gjerne deler av dyret som andre ikke spiser. Lever er proppfullt av næringsstoffer og gis nesten bort gratis. Mitt triks der er å kutte leveren opp i små biter og så fryse dem. Så spiser jeg dem som "piller", altså svelger dem hele. Ingen leversmak, men alle næringsstoffene.

Jeg har handlet beitefôret kjøtt fra Fritt og Vilt, og fra bønder, og egg kjøper jeg også direkte fra en bonde. Husk at alle bønder har lov til å kjøpe kjøttet tilbake fra slakteriet og da har de lov til å videreselge det. Så du kan finne deg en bonde du stoler på og kjøpe fra ham/henne. Obs, at du da får det i store kvanta. De må kjøpe minst et halvt dyr fra slakteriet, men man kan gå sammen flere personer eller så er det mange bønder som deler opp i litt mindre pakker.

Anonymkode: 66d0a...01e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med det selv, men hvis du oppretter bruker på Reddit så finnes det et forum der som heter "Carnivore". De har 19 000 medlemmer i det forumet, så sikkert mye aktivitet og mange gode råd og tips:) Å snakke om alternative dietter på Kvinneguiden bortkasta. Folk rakker bare ned på hverandre. 

Anonymkode: d0981...49a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det kommer fra Los Angeles. Verdens hovedstad for pseudovitenskap og kjendiskurer. 

 

Menneske har spist planter i titusenvis av år, og vi har hatt jordbruk i 7000 år. 

 

Anonymkode: ff1b9...9fd

Visste ikke at masaiiene og inuittene f.eks. holdt til i Los Angeles. Disse har vært carnivore i generasjoner på generasjoner... til vi hadde dårlig innflytning på inuittene og ga dem vestlig mat... Men vis meg en stamme som er vegansk og har vært vegansk i generasjoner. 

Søk opp hvordan urfrukt så ut... Det var ikke mye næring i dem. Ja, vi spiste dem, men det ga ikke mye næring og vi foretrakk kjøtt. Og da vi begynte med jordbruk ble vi plutselig kortere og feitere. Dette tyder på dårligere kosthold. Selvfølgelig har gener noe å si for høyde, men med et godt kosthold kan man nå sitt fulle høydepotensiale, mens med et ikke-optimalt kosthold blir man lavere enn man kunne blitt. 

Anonymkode: 66d0a...01e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har spist carnivore i over ett år nå og elsker det. Kommer til å fortsette så lenge jeg føler for å fortsette, kanskje resten av livet.

Kan du fortelle litt mer? Hvorfor elsker du det? 

Jeg er oppriktig nysgjerrig og ikke en kritisk miljøfrelst veganer. Har spist slik selv en periode og har vurdert å teste det igjen, men stiller meg skeptisk til hvorfor det skal gjøre meg godt å kutte ut grønnsaker og bær. I tillegg føler jeg det blir upraktisk med tanke på livsstil. Selv så asosial jeg er liker jeg å spise sammen med andre innimellom, både ute og hjemme hos folk. 

Det er også samme grunnen til at jeg trolig ikke kommer til å teste keto igjen. Altfor restriktivt. 

Men jeg spiser gjerne lavkarbo og sunt ellers :)

Anonymkode: 4d927...048

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...