Gå til innhold

Spørsmål om lik og forberedelse til begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen dør i en ulykke og er ille tilredt. Feks etter en bilulykke eller eksplosjoner osv
 

blir de da forsøkt sydd sammen igjen og ordnet før de legges i kista? Eller samler de bare sammen Kroppsdeler og danderer det rundt i kista?

Jeg har tenkt mye på dette..

Anonymkode: d1b17...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette syns du var passende å spør om på en side for folk som sørger? 

Altså... Jeg har ikke ord. 

Anonymkode: 170c5...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir pyntet etter beste evne, om det går an.

Anonymkode: bdb5e...6ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke du vil vite svaret på det. Eksen min er både anestesilege (er tilstede ved dødsfall), samt eier av et begravelsesbyrå. Jeg fikk vite mye mer enn hva jeg burde vite om slikt...

Anonymkode: 7b068...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig ikke du vil vite svaret på det. Eksen min er både anestesilege (er tilstede ved dødsfall), samt eier av et begravelsesbyrå. Jeg fikk vite mye mer enn hva jeg burde vite om slikt...

Anonymkode: 7b068...d2e

Jo det vil vi! Veldig interessant spørsmål TS, selv om valget av underforum ikke var så heldig kanskje (Aner ikke hvor du burde postet i stedet altså.. )

Jeg synes døden mystifiseres alt for mye her i vesten. Folk friker jo helt ut, selv om vi alle skal dø en gang.

Anonymkode: 4d176...412

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekonstruksjon av døde er en tilleggstjeneste man kan betale for hos begravelsesbyråene. Der hvor lik er svært ille tilredt vil de pårørende vanligvis bli frarådet syning/åpen kiste.

Anonymkode: e63e2...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor døde av anurisme som 50 åring, hun kunne likevel synes.  De sminker og lapper sammen etter beste evne og mange døde kan synes selv om død er forårsaket av traume eller at det er utført en stor obduksjon i ettertid. 

Anonymkode: 0298d...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...