Drizzt Skrevet 7. mai 2020 #261 Skrevet 7. mai 2020 På 28.4.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev: Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer? Anonymkode: 65fa0...511 Fordi de ikke forstår hvor destruktiv denne religionen er for demokratiske samfunn og hvor dårlige holdninger til kvinner og ikke-muslimer den promoterer? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #262 Skrevet 7. mai 2020 14 minutter siden, Drizzt skrev: Fordi de ikke forstår hvor destruktiv denne religionen er for demokratiske samfunn og hvor dårlige holdninger til kvinner og ikke-muslimer den promoterer? På hvilken måte da? Fortell Anonymkode: c4736...153
Drizzt Skrevet 7. mai 2020 #263 Skrevet 7. mai 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte da? Fortell Anonymkode: c4736...153 Har du fulgt med det som skjer i Europa de siste årene? Endret 7. mai 2020 av Drizzt 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #264 Skrevet 7. mai 2020 Islam er i seg selv ikke ondskapsfull, men som alle andre religioner. Det finnes mange muslimer der ute, men ikke alle er eksteriminister. Anonymkode: 3de35...db9 2
AlkoMann Skrevet 7. mai 2020 #265 Skrevet 7. mai 2020 16 timer siden, Rogadame skrev: Gjelder religiøse forøvrig her inne på KG opplever jeg . Først lovnad om Gud kjærlighet -deretter trussel om ildsjøen om man sier man ikke tror - så ropes det høyt om mobbing og respektløshet for man setter spm om religionen deres.Har skjedd mer enn en gang. Religion er ikke logisk. Når man piller fra hverandre religiøse argumenter tar man bort en del av livet deres.
Rogadame Skrevet 7. mai 2020 #266 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er heller at ateistene skriver på en måte som er bevisst hånende og latterliggjørende. Og at dere tillegger troende meninger de aldri har gitt uttrykk for. Slik som påstandene om trussler om ildsjøen. Anonymkode: c4736...153 Hadde jeg blitt personlig krenket hver gang noen skrev noe aldri så lite småfrekt og sarkastisk om ateister så kunne jeg trykket på rapportknappen ganske ofte Har ikke lagt merke til at folk drar frem " mobbekortet" i noen av de andre underforumene her på KG . Og det er temmelig mye usaklig og ufint uten at noen begynner å grine seg til moderator å kalle det mobbing . Derfor så mener jeg at det ikke er i kun denne diskusjonen om islam at det blir påpekt at troende er hårsåre , men generelt så enkelte provosert om man ikke ordlegger seg høflig nok og bruker blunkesmiley. Altså ironi,sarkasme og sette ting på spissen blir veldig ofte misforstått.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #267 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Islam er i seg selv ikke ondskapsfull, men som alle andre religioner. Det finnes mange muslimer der ute, men ikke alle er eksteriminister. Anonymkode: 3de35...db9 På hvilket grunnlag uttaler du deg om islam egentlig ? islam ER ondskapsfull , den er IKKE som andre religioner. Helt utrolig å se hvor lite kunnskap mange her inne har om religion og tro . islam er religionenes psykopat, og du vet sikkert at psykopater kan være både hyggelig og sjarmerende , helt til du irriterer dem på en eller annen måte. Anonymkode: a32fb...3d1 1
omarel Skrevet 7. mai 2020 #268 Skrevet 7. mai 2020 På 5.5.2020 den 21.13, AnonymBruker skrev: og den som forlater sin tro. Anonymkode: 05543...592 Denne er det nok mye uenigheter rundt blant muslimske lærde.
omarel Skrevet 7. mai 2020 #269 Skrevet 7. mai 2020 På 6.5.2020 den 15.44, AlkoMann skrev: Ha ha ! Er du plutselig blitt krenket ? Et typisk muslimsk våpen dessverre . Hvorfor skal jeg være krenket. Hadde jeg vært redd for å bli krenket hadde jeg ikke deltat. Men når jeg vet at det det en del vet om islam er feil så vil jeg skrive om det. Det er vel naturlig at man forfekter noe man tror på, uansett hvor man kommer i fra og hva man tror på.
omarel Skrevet 7. mai 2020 #270 Skrevet 7. mai 2020 21 timer siden, edwardnigma skrev: Så du mener IS er fake news? Hva er fake news?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #271 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, Rogadame skrev: Hadde jeg blitt personlig krenket hver gang noen skrev noe aldri så lite småfrekt og sarkastisk om ateister så kunne jeg trykket på rapportknappen ganske ofte Snakker ikke om småfrekke eller sarkatiske kommentarer, heller ikke sakllig kritikk. Snakker om den håninger og latterliggjøringen ateistene kommer med mot troende ved å kalle oss dumme, at vi tror på en fantasifigur, hellige boken for en eventyrbok og liknende som kun er ment som håning og nedsettende kommentarer. Ironisk nok av de samme som hevder ateister er tolerante og religiøse er intolerante og trangsynte😂 Anonymkode: c4736...153 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #272 Skrevet 7. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er heller at ateistene skriver på en måte som er bevisst hånende og latterliggjørende. Og at dere tillegger troende meninger de aldri har gitt uttrykk for. Slik som påstandene om trussler om ildsjøen. Anonymkode: c4736...153 Det behøves ingen stor teologisk kompetanse for å åpne den store hellige boka på rette stedet, og finne ut hvor oss feiltroende er på vei. Anonymkode: d9917...15d
Rogadame Skrevet 7. mai 2020 #273 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakker ikke om småfrekke eller sarkatiske kommentarer, heller ikke sakllig kritikk. Snakker om den håninger og latterliggjøringen ateistene kommer med mot troende ved å kalle oss dumme, at vi tror på en fantasifigur, hellige boken for en eventyrbok og liknende som kun er ment som håning og nedsettende kommentarer. Ironisk nok av de samme som hevder ateister er tolerante og religiøse er intolerante og trangsynte😂 Anonymkode: c4736...153 Jeg vet nå ikke jeg , hva som er verst . Å bli truet med døden,helvetet og at vi ikke- troende fortjener å brenne vs å bli hårsåre fordi noen skrev at religiøse er mindre intelligente og at bibelen/toraen/Koranen er oppdiktete bøker fra Midtøsten. Syns det ligner veldig blasfemi- forbud innimellom og sånn skal det iallefall ikke være
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #274 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Rogadame skrev: Jeg vet nå ikke jeg , hva som er verst . Å bli truet med døden,helvetet og at vi ikke- troende fortjener å brenne vs å bli hårsåre fordi noen skrev at religiøse er mindre intelligente og at bibelen/toraen/Koranen er oppdiktete bøker fra Midtøsten. Syns det ligner veldig blasfemi- forbud innimellom og sånn skal det iallefall ikke være Opplyste og tenkende mennesker kan selv gjøre seg opp en mening, og innser hvor skadelige og irrasjonell disse Midtøsten-religionene er. De fortjener å latterliggjøres, fordi de faktisk er latterlige. Anonymkode: d9917...15d 1
AlkoMann Skrevet 7. mai 2020 #275 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, omarel skrev: Hvorfor skal jeg være krenket. Hadde jeg vært redd for å bli krenket hadde jeg ikke deltat. Men når jeg vet at det det en del vet om islam er feil så vil jeg skrive om det. Det er vel naturlig at man forfekter noe man tror på, uansett hvor man kommer i fra og hva man tror på. Hva gjør at du mener at alle verdens mennesker burde følge Islam ? Hvorfor er Islam den eneste rette vei for menneskene ? Ikke mer Taqiyya nå . Svar ærlig . Hva om verden gikk under i morgen . 1
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #276 Skrevet 7. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er heller at ateistene skriver på en måte som er bevisst hånende og latterliggjørende. Og at dere tillegger troende meninger de aldri har gitt uttrykk for. Slik som påstandene om trussler om ildsjøen. Anonymkode: c4736...153 Ekstremisme bekjempes ikke med å sitte i ro. Ild bekjempes best med ild.
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #277 Skrevet 7. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Islam er i seg selv ikke ondskapsfull, men som alle andre religioner. Det finnes mange muslimer der ute, men ikke alle er eksteriminister. Anonymkode: 3de35...db9 Islam er den religionen som har størst utbredning i det å være særdeles konservativ den dag i dag. Det er særdeles mye som er forbudt og som strider i mot universelle prinsipper om likestilling og demokrati. 1
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #278 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, omarel skrev: Hva er fake news? Var det ikke du så påberopet deg å være så intellektuell fordi du er religiøs, men så evner du ikke å ha en særdeles enkel diskusjon? Er du så svak i norsk at vi må ta det på engelsk? Eller skal vi hente en tolk så du kan forklare deg på urdu, arabisk eller liknende?
omarel Skrevet 7. mai 2020 #279 Skrevet 7. mai 2020 (endret) 7 timer siden, AlkoMann skrev: Hva gjør at du mener at alle verdens mennesker burde følge Islam ? Hvorfor er Islam den eneste rette vei for menneskene ? Ikke mer Taqiyya nå . Svar ærlig . Hva om verden gikk under i morgen . Fordi den som skapte deg og meg sier: "So is it other than the religion of Allah they desire, while to Him have submitted those within the heavens and earth, willingly or by compulsion, and to Him they will be returned? 《3:83》 Say, "We have believed in Allah and in what was revealed to us and what was revealed to Abraham, Ishmael, Isaac, Jacob, and the Descendants, and in what was given to Moses and Jesus and to the prophets from their Lord. We make no distinction between any of them, and we are submitting [muslims] to Him." 《3:84》 And whoever desires other than Islam as religion - never will it be accepted from him, and he, in the Hereafter, will be among the losers. 《3:85》" Endret 8. mai 2020 av omarel
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #280 Skrevet 7. mai 2020 9 minutter siden, omarel skrev: Fordi den som skapte deg og meg sier: "So is it other than the religion of Allah they desire, while to Him have submitted those within the heavens and earth, willingly or by compulsion, and to Him they will be returned? 《3:83》 Say, "We have believed in Allah and in what was revealed to us and what was revealed to Abraham, Ishmael, Isaac, Jacob, and the Descendants, and in what was given to Moses and Jesus and to the prophets from their Lord. We make no distinction between any of them, and we are submitting [muslims] to Him." 《3:84》 And whoever desires other than Islam as religion - never will it be accepted from him, and he, in the Hereafter, will be among the losers. 《3:85》" Han som skapte deg er i så fall en stor sadist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå