Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, blasfeminist skrev:

Jeg ser ofte folk med åpenbar frykt for muslimer som viser til koranvers o.l. for å forsvare sitt syn. I kommentarfeltene på resett f.eks er det flere som hevder å ha lest koranen. Har du (og disse andre) studert andre religioner like nøye, eller er det noe spesielt med islam som tiltrekker dere?

En vesentlig forskjell er jo at mye av Koranen faktisk blir forstått på denne bokstavelige måten, og praktisert.

De fleste kristne har jo nesten forkastet alt av leveregler i GT, og lever etter en ganske løs og ledig tolkning av NT. For all del, tror ikke Jesus hadde likt de fleste kristne. Altfor slappe for ham. 

Man kunne jo skrevet endeløse kommentarinnlegg om ulike religioner, men det er jo islam som har gjort sitt inntog i europeiske byer. Og det merkes.

Anonymkode: d9917...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Rogadame skrev:

Selv om jeg ikke er enig med deg og liker å se en sak fra flere vinkler så har jeg ikke noen religionsfavoritt 🙄

Jo takk har sett kommentarfeltet på Humanetisk forbund.. sinte FRP folk som mener det er for lite kritikk av Islam vs Kristendom

Hvor mange kristne religionskriger pågår nå siden du trekker frem denne regionen? 

Personlig er temmelig grunnlegende rød på de fleste felter, men etter å ha sett utviklingen i Europa siste 30 årene mener jeg det er på tide at vi fokuserer på hjemlige forhold først og fremst. Vår realkompetanse er betydelig svekket, dette gjør oss som nasjon sårbare. 

Jeg har hatt gleden av og vokse opp med muslimer tett på. Jeg skal love deg at majoriteten av disse er ikke blitt mer liberale etter som tiden har gått, snarere tvert om. Om den utviklingen vi har sett siste 30 årene forsetter kommer vi å ende opp som en sharia. 

Stigmaet du fremsetter er i beste fall en hersketeknikk som vi bør gjennomskue og imøtegå  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, RoH skrev:

Hvor mange kristne religionskriger pågår nå siden du trekker frem denne regionen? 

Personlig er temmelig grunnlegende rød på de fleste felter, men etter å ha sett utviklingen i Europa siste 30 årene mener jeg det er på tide at vi fokuserer på hjemlige forhold først og fremst. Vår realkompetanse er betydelig svekket, dette gjør oss som nasjon sårbare. 

Jeg har hatt gleden av og vokse opp med muslimer tett på. Jeg skal love deg at majoriteten av disse er ikke blitt mer liberale etter som tiden har gått, snarere tvert om. Om den utviklingen vi har sett siste 30 årene forsetter kommer vi å ende opp som en sharia. 

Stigmaet du fremsetter er i beste fall en hersketeknikk som vi bør gjennomskue og imøtegå  

Som ateist har jeg reagert mye av livet på hvor liten kjennskap til religion de fleste nordmenn har. De er vant til noen få gudstjenester i året, noen milde Jesus-ord, og litt bibelhistorie på skolen. Og så tror de dette er hva kristendom er, en slags vær-snill-religion med litt Gud og bitte-bitte-litt mirakler (som det selvfølgelig er fritt frem å harselere med). Og så projiserer de dette på andre religioner, og tror de er litt det samme, bare med andre gude- og profetnavn.

Og da blir det et sjokk å møte islam, en religion i sin mer egentlige form: intolerant, overtroisk, dogmatisk, foraktfull og kompromissløs overfor andre livssyn og levemåter, med en iboende trang til dominans i samfunnet, en dominans som vinnes en liten kamp etter den andre, en liten arena etter den andre.

Det litt komiske er at islams inntog i Europa ligner på kristendommens inntog i Romerriket for 2000 år siden, og måten den ble spredd til alle verdens hjørner siden den gang.

Religion er livsfarlig, den spiser hele samfunn til frokost, og knuser vitenskap og respekt for individet med slegge. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 timer siden, AlkoMann skrev:

Det er dødsdom for ateisme i 13 muslimske land.

Jøss. Det har jeg jeg aldri hørt om. Mener du som grunnlov,  kulturarv,  love eller med generell henvisning til Koranen på generelt grunnlag. Det er ikke noe lov i islam som sier noe om dødsdom ved å være ateist!

Du sprer mye misvisende og falsk  informasjon!

Veldig fint hvis du kan vise til referanse fra koranen som du mener sier at man kan lyve. Den finnes ikke. Fint å se om du tolker Koranen like feil som ISIS og shia.

Endret av omarel
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, omarel skrev:

Jøss. Det har jeg jeg aldri hørt om. Mener du som grunnlov,  kulturarv,  love eller med generell henvisning til Koranen på generelt grunnlag. Det er ikke noe lov i islam som sier noe om dødsdom ved å være ateist!

Veldig fint hvis du kan vise til referanse fra koranen som du mener sier at man kan lyve. Den finnes ikke. Fint å se om du tolker Koranen like feil som ISIS og shia.

Her har du en kilde:

https://www.google.no/amp/s/www.independent.co.uk/life-style/the-13-countries-where-being-an-atheist-is-punishable-by-death-a6960561.html%3famp

Vi vet godt hva som ville skjedd med oss ateister i deres islamske samfunn, så kom ikke her med dine løgner. Det er å bli utstøtt av familien og samfunnet, forfølgelse, trakassering og i mange tilfeller fengsel eller  dødsstraff.

For en motbydelig hatreligion.

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har du en kilde:

https://www.google.no/amp/s/www.independent.co.uk/life-style/the-13-countries-where-being-an-atheist-is-punishable-by-death-a6960561.html%3famp

Vi vet godt hva som ville skjedd med oss ateister i deres islamske samfunn, så kom ikke her med dine løgner. Det er å bli utstøtt av familien og samfunnet, forfølgelse, trakassering og i mange tilfeller fengsel eller  dødsstraff.

For en motbydelig hatreligion.

For det er i verken Koranen eller hadith ulovlig å være ateist. Jeg kommer opprinnelig fra nord Afrika og der er det mye homofili og en del ateist. Personlig kjenner jeg et par ateister. 

Så det du viser til er tolkning og ikke lov per definisjon ihht Koranen.

Jeg jobber med en muslimsk kvinne som kommer fra samme land. Hun drikker og spiser svin på julebord og jeg hilser. 

Endret av omarel
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, omarel skrev:

For det er i verken Koranen eller hadith ulovlig å være ateist. Jeg kommer opprinnelig fra nord Afrika og der er det mye homofili og en del ateist. Personlig kjenner jeg et par ateister. 

Så det du viser til er tolkning og ikke lov per definisjon ihht Koranen.

Jeg jobber med en muslimsk kvinne som kommer fra samme land. Hun drikker og spiser svin på julebord og jeg hilser. 

Det samme sier muslimer alltid. «Det jeg mener er riktig Korantolkning, er faktisk riktig Korantolking». Men hvordan kan så mange land og så mange mennesker tolke det annerledes? Mennesker tolker alltid tekster (religiøse, juridiske og andre), og tolkningen av Koranen både dreper og undertrykker i stort omfang.

Selv om boka ikke bokstavelig talt gir dødsstraff for ateisme, er den så full av hat mot vantro at dette er en helt rimelig tolkning.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, RoH skrev:

Vi har forskjellige erfaring tydeligvis.og det er fremdels merkelig å skulle ta alle under en kam uansett hvilket land de kommer ifra. De jeg kjenner fra Iran og Kurdistan har kastet fra seg religionen på tidlig 90 tallet.

For meg blir det banalt å skulle tro på at Norge som er ateistisk å regne , som nettopp har skilt fra seg statskirken skulle plutselig  gå flere hundre år tilbake i tid å  implementere Sharialover inn i Norges grunnlover, pga de 4% som er oppført muslimer i Norge idag.

Det er ikke hersketeknikk å  mene at de  aller fleste av de 200 000  som er muslimer i Norge er liberale og ikke ønsker Saudi-Arabiske tilstander i et av verdens mest moderne velferdssamfunn.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, omarel skrev:

Du overbeviser ingen ved å stadig komme trekkende med noen av de ekstremt få unntakene. Slik islam praktiseres stort sett over alt i dag, er det en undertrykkende gammelmannsreligion der alle som er annerledes trakasseres og fengsles. Og det går dessuten feil vei ved stadig mer konservatisme. Du luller deg inn i en drøm om islam som en fredens religion, og det er mulig man kan tolke koranen slik dersom man har på eventyrbrillene, men den praktiseres på en helt annen måte. Åpne øynene!

Anonymkode: 419e9...567

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vesentlig forskjell er jo at mye av Koranen faktisk blir forstått på denne bokstavelige måten, og praktisert.

De fleste kristne har jo nesten forkastet alt av leveregler i GT, og lever etter en ganske løs og ledig tolkning av NT. For all del, tror ikke Jesus hadde likt de fleste kristne. Altfor slappe for ham. 

Man kunne jo skrevet endeløse kommentarinnlegg om ulike religioner, men det er jo islam som har gjort sitt inntog i europeiske byer. Og det merkes.

Kristendommen består av NT pluss det i GT som ikke går imot NT. Spiseregler etc tilhører jødedommen og ikke kristendommen. 

Anonymkode: 05543...592

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, omarel skrev:

Hvis man er født muslim og åpent sier at man ikke lenger tror, at man forlater islam, så er det absolutt dødsstraff for dette i flere muslimske land. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, omarel skrev:

Du er en propagandist for Islam . Det som er farlig er de norske tullene inne her tar deg for god fisk . https://www.youtube.com/watch?v=f8WPV2MKgyA

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, blasfeminist skrev:

Jeg ser ofte folk med åpenbar frykt for muslimer som viser til koranvers o.l. for å forsvare sitt syn. I kommentarfeltene på resett f.eks er det flere som hevder å ha lest koranen. Har du (og disse andre) studert andre religioner like nøye, eller er det noe spesielt med islam som tiltrekker dere?

Islam er en lovreligion som gir medlemmene rett til å drepe, lyve og styre andre kulturer  i Allahs navn. Islam er en religiøs dødskult som ligner på nazisme.  Jeg føler meg definitivt meg ikke tiltrukket, men avskyr Islam .

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har nok sine referanser i Bibelen, akkurat som muslimske terrorister finner sine referanser i Koranen.

Anonymkode: 65fa0...511

Det tviler jeg på. At muslimske terrorister gjerne bruker sitater som belegg for sine ugjerninger er en kjent sak. Så lenge de gjør så blir det korrekt å kalle det muslimsk terrorisme. Å finne sitater fra Jesus som kan gi belegg for voldshandlinger blir nok en god del vanskeligere. The Lord's Resistance Army i Uganda virker å nærmest ha banket folk til døde med de ti bud. Det er et rimelig tynt grunnlag for terrorisme. Noen liker å vise til IRA som eksempler på kristne terrorister. Men de brukte ikke bibelens innhold for å forsvare sine terrorangrep. IRAs terrorhandlinger var derfor ikke kristenterrorisme. Det lille jeg har lest om disse brasilianske gjengenes opptreden tyder ikke på at de bruker bibelens innhold som belegg for sine ugjerninger. Hvis de ikke engang er i stand til å finne innhold i bibelen som gir belegg for sine ugjerninger, fortjener deres voldshandlinger ikke å omtales som kristenterrorisme. De kan godt omtales som kristne terrorister, men terrorismen deres er ikke kristenterrorisme med mindre de evner å finne belegg for ugjerningene i det nye testamentet. Så lenge de ikke finner noe i bibelen som forsvarer deres voldshandlinger, kan deres voldshandlinger i kristendommens navn vanskelig betraktes som annet enn syndige gjerninger sett fra kristent hold.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AlkoMann skrev:

Islam er en lovreligion som gir medlemmene rett til å drepe, lyve og styre andre kulturer  i Allahs navn. Islam er en religiøs dødskult som ligner på nazisme.  Jeg føler meg definitivt meg ikke tiltrukket, men avskyr Islam .

Godt å høre sannheten sagt rett ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, omarel skrev:

For det er i verken Koranen eller hadith ulovlig å være ateist.

Men det er ulovlig i flere muslimske land å gå fra å være muslim til å bli ateist. Det kan tåles hvis man ikke sier det høyt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.5.2020 den 11.17, AlkoMann skrev:

Jeg kan ikke flytte til min barndoms småby heller om jeg vil være fri fra muslimer. Selv 50 muslimer kan lage et helvete i en småby og oppløse dens tradisjonelle harmoni.  Sandefjord, Kristiansand og Fredrikstad er gode eksempler på dette . Jeg vurderer  å flytte til landsbygda helt seriøst .

Har bodd i Fredrikstad i mange år. Bodde også i et såkalt innvandrerstrøk i flere år. Hva mener du er uharmonisk her?

Anonymkode: 7407e...ab0

Skrevet
5 timer siden, Rogadame skrev:

Vi har forskjellige erfaring tydeligvis.og det er fremdels merkelig å skulle ta alle under en kam uansett hvilket land de kommer ifra. De jeg kjenner fra Iran og Kurdistan har kastet fra seg religionen på tidlig 90 tallet.

For meg blir det banalt å skulle tro på at Norge som er ateistisk å regne , som nettopp har skilt fra seg statskirken skulle plutselig  gå flere hundre år tilbake i tid å  implementere Sharialover inn i Norges grunnlover, pga de 4% som er oppført muslimer i Norge idag.

Det er ikke hersketeknikk å  mene at de  aller fleste av de 200 000  som er muslimer i Norge er liberale og ikke ønsker Saudi-Arabiske tilstander i et av verdens mest moderne velferdssamfunn.

Hvor sa du det pågikk en systematisk utrydning av muslimer grunnet deres trosyn av kristne?  Hvor nøyaktig foregår det krig startet av kristne nå?  Bare for å høre hvor vi har forskjellig erfaring? 

Tror nok ikke flesteparten ønsker sauditilstander, men konservatismen starter ikke der. Om du ser på land som f.eks. Pakistan, Marokko, Egypt osv, vil du se at de er vesentlig mer konservative i dag enn de var på 70 tallet, det samme gjelder faktisk for Nordmenn generelt. Vi beveger oss altså ikke i en mer liberal rettning, men snarer tvert i mot, mot en konservativ og totalitær retning. 

Islam er definitivt en sterk pådriver.   

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, RoH skrev:

Hvor sa du det pågikk en systematisk utrydning av muslimer grunnet deres trosyn av kristne?  Hvor nøyaktig foregår det krig startet av kristne nå?  Bare for å høre hvor vi har forskjellig erfaring? 

Tror nok ikke flesteparten ønsker sauditilstander, men konservatismen starter ikke der. Om du ser på land som f.eks. Pakistan, Marokko, Egypt osv, vil du se at de er vesentlig mer konservative i dag enn de var på 70 tallet, det samme gjelder faktisk for Nordmenn generelt. Vi beveger oss altså ikke i en mer liberal rettning, men snarer tvert i mot, mot en konservativ og totalitær retning. 

Islam er definitivt en sterk pådriver.   

De landene du nevner har folk folk flyktet fra opp til nord-europa nettopp pga det du nevner. Det er blitt noen  radikale  , religiøse dritt-land og er umulig for en kvinne å vokse opp å bli noe (sitat fra de kvinnene jeg kjenner , for ikke å glemme homofile iranere)

Midtøsten (tidligere assyriske rike ) er ikke akkurat kjent for å være et fredelig område- Før-kristen tid er preget av mye kriger. 

Men at Norge beveger seg mot konservativ retning henger ikke på greip med tallene du leser fra statistik sentralbyrå.

Norge ligger på topp 15 listen over  flertall  mennesker med ateistisk livsyn .

Man får se om 20-30 år da vet du ;) Hvem som fikk rett

Endret av Rogadame
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jesus er glad i alle og har plass til alle uansett hva de har gjort. Han støter ingen fra seg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...