Gå til innhold

Grusom forstoppelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

jente 27 ? drite 3 ganger daglig ? 

Anonymkode: 3a060...bd9

jeg er misunnelig😭

K44, kronisk treg avføring😏

Anonymkode: 650a4...2df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

JA avføringen sitter rett ved åpningen - heter det også forstoppelse?! Hvorfor er det så vanskelig å presse den ut når den er rett ved åpningen....?! 
Hva kan hjelpe i dette tilfellet når:

-jeg ellers ikke har slitt med det tidligere 

- jeg har normal stoffskifte 

- ellers tåler det sunne kostholdet jeg har hatt/har ... 

Anonymkode: a7eba...1c5

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye vann drikker du? Når dere bruker vitamin og mineralpiller trenger dere mer vann enn vanlig. Kaffe, grønn te og cola er vanndrivende så det burde unngås. Lakris er lakserende, så om du kjøper deg te med lakrisrot kan det hjelpe på avføringen.

Høres ut som du må til med fingrene dine for å grave ut avføring som har blokkert seg i endetarmen din. Ta på deg plasthansker og grav ut litt etter litt til tømmerefleksen i tarmen tar seg av resten. Det er nok eneste måte å få det ut nå høres det ut til i følge det du skriver her.

Anonymkode: 18173...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger kan jo fordøyelsen påvirkes av den psykiske helsen. F eks om man er nedfor, eller veldig anspent, kan jo fordøyelsen bli tregere. Har noe skjedd i livet de siste månedene? 
Jeg ville ha tenkt litt over om det er forhold i livet som ikke er helt bra, og så ville jeg begynt å spise noen svisker daglig. Det hjelper på normal tarmfunksjon. 

Ellers synes jeg som noen over her nevnte at du kan ta en tur til legen igjen. Kan jo være greit med noen avføringsprøver f eks. 

Anonymkode: a4a49...0c0

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

TS her.

JA avføringen sitter rett ved åpningen - heter det også forstoppelse?! Hvorfor er det så vanskelig å presse den ut når den er rett ved åpningen....?! 
Hva kan hjelpe i dette tilfellet når:

-jeg ellers ikke har slitt med det tidligere 

- jeg har normal stoffskifte 

- ellers tåler det sunne kostholdet jeg har hatt/har ... 

Anonymkode: a7eba...1c5

Hva er normal stoffskifte? De aller fleste går i måneder og år før leger behandler begynnende problem med stoffskifte. Du kan allerede ha mildt forhøyede verdier, selv om du ligger i normalområdet. 

Vitaminmangler tyder på sykdom, med mindre du spiser veldig dårlig. Enten en form for magesykdom, stoffskifte eller annet

Anonymkode: 6f27f...c2b

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Sliter med det samme faktisk, men jeg vet årsaken hos meg. Det er bivirkninger av medisinene jeg tar. Det er så ille at effekten av medisinen ikke veier opp for ulempen med bivirkningen som her er forstoppelse. 

Eller jeg kommer meg på do, jeg får bæsja, kanskje to ganger i uka, men den er hard og det klumper seg mange små klumper i en stor hard ball som ikke går an å få ut. Det er helt grusomt.

Å drikke vann, bevege seg, få i seg fiber, drikke laktulose, microlax og alle andre råd du har fått her har jeg prøvd. Ved avføringstabletter så førte det til kraftige sammentrekninger i tarmen og et intenst forsøk på å trykke noe ut, men det er for stort. Det går an å ta på seg hansker og plukke inni der for å dele opp den store klumpen, virker som vi har samme problem, så det er en mulighet, men det løser ikke problemet på lang sikt.

Anonymkode: 1d0cb...2bf

Skrevet

En pose tørkede aprikoser setter fart på fordøyelsen. Bare vær hjemme når du prøver🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...