Gå til innhold

Hvorfor skjuler folk at de har barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå må folk vokse opp og slutte å blande barna inn i datinglivet. Hvis man er ute etter en ekstra forsørger får man heller kreve mer i bidrag eller gå på nav. Dating skal ikke handle om disse tingene. Dating skal handle om kjemi mellom to voksne personer. Barn er selvstendige mennesker og ikke deler av en voksens image. Jaja, så du har barn, ok, hvor var vi?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Peanut
Skrevet
3 hours ago, psyklady said:

Blir forbanna når dette skjer. Totalt respektløst å ikke nevne det i profilen. Bare for at de selv vil booste egoet sitt (med å få noen ekstra matcher som har 0% sjans til å bli noe mer) så ender de opp med å kaste bort masse av min tid og energi. Det å tro at "bare de blir kjent med meg først så vil de godta at jeg ikke nevnte det før" er helt latterlig og virker mot sin hensikt.

Så dere som har barn, skjerp dere og ta de 5 sekundene det tar å skrive det i profilen, vi som ikke vil date noen med barn er takknemmelig for det!

Jeg var på en datingside en gang og hadde ettertrykkelig skrevet i profilen at jeg ønsket mann uten barn. Fikk et par treff, deriblant en som, etter en uke, sa noe i samme kontekst som Ts’ «å nå kom lillejenta opp i senga». Jeg bare :huh: Da jeg spurte kom det frem at han hadde FIRE BARN, og den yngste var 1 år gammel -_-  Jeg må innrømme jeg beklaget meg og droppet ham der og da. Han hadde ikke noe i profilen i det hele tatt. En annen hadde også fire unger og ville på død og liv møte meg fordi «det kan jo bli noe». HVA er det man ikke skjønner med «mann uten barn»? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke nevnt i profilen min at jeg har barn (har ikke skrevet noe overhodet), men jeg nevner det helt innledningsvis i samtalen. At enkelte ikke er interessert i noen med barn fra før er helt i orden for meg 😊

Anonymkode: 54942...ca5

• Liker 1
Gjest SecondTry
Skrevet
4 timer siden, Okapi skrev:

Ja, men hva er det du tenker at skal skje da? At damene, når de har blitt kjent med deg, finner ut at det ikke gjør noe at du har barn likevel?

Jepp 😁

• 2 uker senere...
Skrevet
På 25.4.2020 den 13.17, SecondTry skrev:

Lagde profil på tinder for ca ett år tilbake. Skrev jeg hadde 2 barn. Fikk kanskje 15 "likes" på en mnd. 
Åpnet samme profil på tinder igjen for ca 1 mnd siden. Utelot å skrive at jeg har barn. Har vel nå 180 "likes" etter en mnd...

Brukte samme bilde, samme tekst osv, men  skrev ikke att jeg har barn.

Er mann.

Så utrolig trist at det er sånn. Sikkert mange som syns det er skummelt å involvere seg med en som har barn, når de ikke har barn selv. Er det ikke like greit å få luket dem bort? Selv ser jeg på det som ett bonus hvis mannen har barn fordi det betyr at det er større sjangs for at det er en voksen kar som har andre verdier i livet enn en ''ungjupling'' Pluss at da vet jeg at personen er mer inneforstått om hvordan det vil bli å plutselig involveres med en alenemor. 

MEN jeg prøver å ikke plent forelske meg i en barnefar en annen plass i landet, fordi da er sjangsen stor for at det blir en stor hjerteskjærende greie. Hvis det skal vare er det jo en som må flytte, og det er ofte en belastning for barnet og den andre forelderen til barnet til den som flytter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det står ikke i profilen min. Jeg har et liv utenom barnet, og uansett er jeg ikke på utkikk etter noe seriøst. Jeg har en morsom setning, og det er alt. Jeg har ikke skrevet livshistorien min, eller hva jeg er på utkikk etter. Tar ting som det kommer. Hadde noen skrevet i profilen at de hadde 3 barn, så hadde jeg sveipet venstre raskere enn lynet. Hadde han startet samtalen bra ville jeg antageligvis gitt han en ørliten sjanse. 

Anonymkode: 3d6f6...49b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet at jeg har barn på Tinder, og over 10000 likes der, så ser ikke det som en hindring.

Helt ok at noen ikke vil involvere seg med en med barn, de har ikke jeg noe behov for å komme i kontakt med uansett.

Anonymkode: 266e1...d0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...