Gå til innhold

Hvorfor skjuler folk at de har barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matchet med en på Tinder for en ukes tid siden, fikk melding, og vi har pratet litt av og på i en ukes tid. For all del, jeg har jo ikke investert SÅ mye i dette, men det har vært hyggelig nok, og tenkte kanskje vi kunne møtes om ikke så lenge. Snakker litt om løst og fast i formiddag, og på slutten av en melding om noe helt annet, kommer plutselig "straks tilbake, skal bare legge sønnen min".

Ikke et ord om ham i profilen, ikke nevnt da "hvem er du?"-biten kom i starten, ingenting.

Hva er greia med å drøye med å dele dette? Tror dette er fjerde gangen det kommer opp etter 1-2 uker.

Anonymkode: 8535c...d3b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende vil vel at du skal bli kjent med hen først da, hen vil ha en kjæreste og ikke en stefar/stemor til barnet?

Anonymkode: c5c43...8dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vedkommende vil vel at du skal bli kjent med hen først da, hen vil ha en kjæreste og ikke en stefar/stemor til barnet?

Denne «hen» er en gutt 

Anonymkode: e7ddb...ea0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dater folk i disse tider? Vi skal jo holde avstand. 

Anonymkode: f1a69...cb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det motsatte. Menn med barn skriver at de har det, og % andel, alder og at barna er det viktigste for dem. Står det ingenting i profilen så kommer det gjerne opp i en av de første setningene. 

Anonymkode: 9e3c1...62f

• Liker 3
Gjest SecondTry
Skrevet (endret)

Lagde profil på tinder for ca ett år tilbake. Skrev jeg hadde 2 barn. Fikk kanskje 15 "likes" på en mnd. 
Åpnet samme profil på tinder igjen for ca 1 mnd siden. Utelot å skrive at jeg har barn. Har vel nå 180 "likes" etter en mnd...

Brukte samme bilde, samme tekst osv, men  skrev ikke att jeg har barn.

Er mann.

Endret av SecondTry
AnonymBruker
Skrevet

De skriver det ikke fordi de vet at det gjør dem mindre attraktive.

Å ha barn gjør folk stedbundet, relasjonen blir mye mer "komplisert" fra første stund, ikke alle ønsker å alltid være nummer to og så har man eventuelle vanskelige ekser. Det er grunner jeg kommer på, men prøver selv å være åpen for å date menn med barn selv om jeg er skeptisk.

Det er ikke spesielt lurt å ikke nevne det relativt tidlig synes jeg i hvert fall.

Anonymkode: 04bbe...331

• Liker 2
Skrevet

Han vil tydeligvis tiltrekke deg til han før du får vite om barn slik at du allerede har masse fordeler å se enn ulempen 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter bare med å forstå det. Hvis barn er en dealbreaker vil jo ikke det endre seg om man får vist hvor flott man er før man er ærlig om det. Eneste man oppnår er at den andre føler seg lurt, og begge har kastet bort tid, innsats og kanskje følelser.

...eller så aksepterer man det, og den andre ender opp med å inngå et forhold med en som ikke liker/vil ha barn. Virker ikke som noen spesielt god idé det heller.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han er jo ikke ute etter kun en kjæreste - har du barn så er du enten ute etter en stemor/far som fungerer godt opp mot barnet, eller en partner som synes det er ok å særbo så lenge ungene er små og kun være kjærester i de ukene barna ikke er hos deg. Begge deler krever tidlig og god kommunikasjon om at «jeg har barn». 

Det er ingen angreknapp på å få barn. Fra det øyeblikket av er en i 18 år først forelder, så alt annet. Så det å ikke oppgi det er jo som å ikke oppgi kjønn på seg selv. 

Selvsagt er det en og annen der ute som har barn, men som ikke har kontakt med dem. Men det også må oppgis - da er du jo kun en aktuell partner for folk som ikke vil ha barn. En får ikke med vilje barn med noen som dropper dem som daggammel møkk ved et brudd.

Anonymkode: ee5d1...d64

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter bare med å forstå det. Hvis barn er en dealbreaker vil jo ikke det endre seg om man får vist hvor flott man er før man er ærlig om det. Eneste man oppnår er at den andre føler seg lurt, og begge har kastet bort tid, innsats og kanskje følelser.

...eller så aksepterer man det, og den andre ender opp med å inngå et forhold med en som ikke liker/vil ha barn. Virker ikke som noen spesielt god idé det heller.

Det handler kanskje om at veldig lite er fullstendige "dealbreakere" og at en dermed håper å kompensere på andre måter, litt på samme måte som en kanskje pynter på profilbilde, gir inntrykk av høyere status eller et annet forhold til sex. 

AnonymBruker
Skrevet

I følge KG tråder så er jo det å ikke ha barn som mann dealbreaker fordi dere mener han da ikke har vært moden og har erfaring med barn... dobbelmoral

Anonymkode: 239ec...3e7

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge KG tråder så er jo det å ikke ha barn som mann dealbreaker fordi dere mener han da ikke har vært moden og har erfaring med barn... dobbelmoral

Anonymkode: 239ec...3e7

Lol. Altså, KG er ikke én person. Er ikke dobbeltmoral hvis det ikke kommer fra samme person. Det du ser her er at forskjellige personer har forskjellig smak/meninger. 

Anonymkode: 29cc3...b44

• Liker 10
Skrevet

Blir forbanna når dette skjer. Totalt respektløst å ikke nevne det i profilen. Bare for at de selv vil booste egoet sitt (med å få noen ekstra matcher som har 0% sjans til å bli noe mer) så ender de opp med å kaste bort masse av min tid og energi. Det å tro at "bare de blir kjent med meg først så vil de godta at jeg ikke nevnte det før" er helt latterlig og virker mot sin hensikt. Hvis jeg møter noen av disse idiotene i real life så er jeg motivert til å finne en måte og kaste bort deres tid på bare på trass.

Synes heller ikke det er greit å ikke nevne det i profilen selv om det blir nevnt tidlig i samtalen. Jeg bruker ofte tid på å finne en litt interessant måte og åpne samtalen med mine matcher på og det er surt å måtte bruke tid på dette også. Så dere som har barn, skjerp dere og ta de 5 sekundene det tar å skrive det i profilen, vi som ikke vil date noen med barn er takknemmelig for det!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barn er en dealbreaker da må vel du skrive det i egen profil, så slipper du at de som har barn kontakter deg.

Anonymkode: 80550...43d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, SecondTry skrev:

Lagde profil på tinder for ca ett år tilbake. Skrev jeg hadde 2 barn. Fikk kanskje 15 "likes" på en mnd. 
Åpnet samme profil på tinder igjen for ca 1 mnd siden. Utelot å skrive at jeg har barn. Har vel nå 180 "likes" etter en mnd...

Brukte samme bilde, samme tekst osv, men  skrev ikke att jeg har barn.

Er mann.

Så det handler om å få flest mulig likes da? Hvor lenge holder du de sjult da? 

Anonymkode: 1af98...f4e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker at du virker så sjokkert over at Ja, Tinder handler faktisk om å få flest mulig likes 😂

Anonymkode: 5fc18...e8c

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dater folk i disse tider? Vi skal jo holde avstand. 

Anonymkode: f1a69...cb1

Folk flest gir blaffen. Ser det overalt. Egoisme/uvitenhet. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står det ingenting om. Dere må seriøst slutte med å anta i hytt og pine, særlig når det er null grunnlag for å anta det man tror. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker at du virker så sjokkert over at Ja, Tinder handler faktisk om å få flest mulig likes 😂

Anonymkode: 5fc18...e8c

trodde det handla om å finne noen man kunne matche med irl jeg 🙄

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...