Gå til innhold

Folk (venner, slekt, kolleger) som ignorerer andre og pøser på med sitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Messenger/WhatsApp. 

Hva er greia? Tidvis null interesse for det andre skriver/viser, men pøser på med seg og sitt, og forventer kanskje at man skal respondere på dette også, selv om det er null balanse i samtalen? Vil man ha respons, så må man jo gi respons. Så enkelt.

Jeg mener at man bør svare på det aller meste i en samtale, bare det ikke blir altfor mye eller for sært, men det er det visst delte meninger om. 

Selv tilpasser jeg responsen til den/de jeg skriver med. De som er flinke til å gi respons får bra respons. Andre, not so much. Innimellom blir samtalen helt merkelig når jeg først blir ignorert og jeg deretter ignorerer den/de andre. Virker ikke som at folk tar et hint heller.

Anonymkode: dcfca...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dårlig på det spesielt når jeg stresser, har kronisk stress så klarer liksom ikke roe ned og være i nået. prøver å jobbe med et tho

Anonymkode: b6834...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på dette som del av «what is in it for me» holdningen, og dette med aksept for «social climbing». At det er social clumbing ting dreier seg om. 

Verden er så mye mer mobil, det er ikke upraktisk å bevege seg fysisk fra et sted til et annet. Vi kan bo et sted, jobbe er sted og leve et tredje sted. Der finnes ingen gjensidig avhengighet som spiller inn i «whats in it for me@, og egoet skal msn ta hensyn til. 

Det er ikke lenger slik at man har livet sitt i gata, blokka, bygda. Vi står fritt til å bygge våre liv på tvers av det meste, og de man er fysisk nære og deler omstendigheter med, er man ikke venner med. 

Litt trist egentlig.

Anonymkode: 3adbf...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte et spørsmål til en slik person i kveld. Svaret jeg fikk var "haha". Denne personen har lett for å bare svare "haha". Da har man liksom svart og alt er greit, men litt uheldig når man faktisk blir spurt om noe. 

Tviler på at vedkommende er glup nok til å se nærmere på mld jeg sendte, beklage og faktisk svare på spm.

Anonymkode: dcfca...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...