Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Varierer veldig. I dag har gjennomsnittet vært på 70 i følge pulsklokka, mens andre dager er den over 90.

Anonymkode: 9f0cf...705

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoppet opp til 100 - 110 i søvne etter en lungebetennelse for flere år siden. Har blitt sjekket ut av kardiolog i ettertid og dette måtte jeg bare leve med fremover.

Skrevet

Jeg har 50. Det kan bikke under 50 også. Det er delvis medfødt og delvis fordi jeg jogger en del tipper jeg. (Jeg har hatt lav hvilepuls og dårlig kondis i perioder, så det er ikke helt direkte sammenheng.)

Pulsen stiger til ca 70 bare jeg reiser meg opp og går. Hvilepuls er når man er helt avslappet. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ligger har jeg en hvilepuls på rundt 57. Når jeg sitter rundt 70. Når jeg står rundt 85. 

Hvilepuls på over 100 er jo ikke "hvilepuls". Det er jo en puls man får når man er i lett aktivitet, med mindre man har en sykdom. 

Anonymkode: 125ba...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittlig hvilepuls på 55. Noen perioder litt under, noen litt over. Og jeg er tjukk og ikke spesielt trent.

Anonymkode: cdda8...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Den ligger på rundt 60.

En dag jeg drakk masse kaffe på rappen og gikk i rask gange til bussen kom pulsen opp i 158, hadde helt forjævelig hjertebank, ble nesten redd :ler:

Anonymkode: e89b9...1a5

AnonymBruker
Skrevet

Hvilepulsen min varierer vanligvis fra 56-60 bpm.

Anonymkode: fd055...321

AnonymBruker
Skrevet

Min hvilepuls ligger på 48-51 bpm. Utrent, men aktiv og bruker kroppen mye. Har alltid hatt lav puls og lavt blodtrykk, det må være genetisk.

Hvilepuls på langt over 100 ville jeg tatt opp med legen. Kanskje ikke bestilt time for det, men i alle fall nevnt det neste gang jeg var innom.

Anonymkode: 8ffec...5d7

AnonymBruker
Skrevet

Min hvilepuls, målt med pulsklokke på natten mens jeg sover, ligger som regel mellom 50 og 60 et sted. 

Anonymkode: 1fcc5...56e

AnonymBruker
Skrevet

Hvilepulsen min er for tiden 55-57. Den påvirkes av hvordan jeg trener. I perioder hvor jeg ikke trener så er den rundt 65. De siste 4 ukene har jeg løpt 3 ganger pr uke, og i løpet av disse ukene har den sunket fra 65 til 55. 

Anonymkode: b6c5b...584

AnonymBruker
Skrevet

I flg fitbit har hvilepulsen min gått opp og ned siste året mellom 56 og 63 :P Sikkert høyere i stress-perioder. Men jeg går veldig raskt opp i puls, bare jeg spiller piano eller står og lager mat kan den være over 80.  

Anonymkode: 4eb74...57c

AnonymBruker
Skrevet

Den siste uken har jeg ligget mellom 49 og 51, sier Fitbit.

Anonymkode: cfbb7...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dette med hvilepuls er litt merkelig, og jeg forstår meg ikke særlig på det. Jeg har som regel alltid hvilepuls over 100. Den er rundt 90 på natten. Dette har jeg målt ved flere anledninger. Ble også henvist til 24-timers EKG døgnregistrering på Ullevål som viste at min gjennomsnittlige hvilepuls på dagtid er 110, mens på natten er den 94. Også fastlegen min målte 110 da jeg var der. Jeg er ganske aktiv, og bruker sportsklokke. Denne viser også veldig høy hvilepuls. Jeg har ikke høyt stoffskifte og det er ingenting galt med selve hjertet mitt. Dette ble konkludert med i EKG-registreringen jeg tok. Og da ble saken avsluttet. Fikk ikke noe tilbud om betablokkere eller andre medisiner. Så da får jeg vel leve med høy hvilepuls da? Utover det så har jeg vært alvorlig deprimert i mange år og er nok mye bekymret, spesielt for fremtiden. Så ofte kan jeg tenke litt på det, tankespinn. Men jeg merker ikke at hjertet slår raskt i det hele tatt, på den måten at jeg har hjertebank. Jeg merker ikke noe til det, og det var egentlig helt tilfeldig at jeg valgte å sjekke det hos fastlegen. Føler meg ikke urolig eller stresset. Rart det der.

Anonymkode: df3c9...dec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjertet tåler heldigvis veldig mye !!!!!

Anonymkode: c2c73...7a3

Skrevet

Min hvilepuls varierer fra 90 til over 120, er den oppe i over 120 er det ubehagelig.

Jeg har hatt høyt stoffskifte, men den høye hvilepulsen er aldri kommet ned. 
Årsaken vet jeg ikke, men lege følger med på den.

Skrevet

Rundt 55-56. Det er også litt avhengig av syklus. Den kan være helt nede i 49-50 ved menstruasjon og går opp til rundt 60 ved eggløsning.

Hadde tidligere en hvilepuls på rundt 77, men etter at jeg har gått ned i vekt har den gått ned ganske mye.

Skrevet

35-42 alt etter som hvor hardt jeg kjører på trening.

Skrevet (endret)

60

Endret av annebanane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...