Isambard Skrevet 24. april 2020 #21 Skrevet 24. april 2020 13 timer siden, 123_sokk skrev: Vet du, hver gang jeg leser sånne innlegg, så tenker jeg, her har vi en desperat mann som forsøker å virke snill og håper på noen PM i innboksen sin. "Jeg er så følsom, jeg er ikke ute etter bare sex, etc." Nei, man skal ikke mase om sex. Det er heller ikke det jeg skriver. Kvinnen trenger ikke mase om sex, hun har nok av muligheter på å initiere. Mannfolk født på 80-tallet og senere i Norge, er som regel ikke stokk konservative, om de er vokst opp i sivilisasjonen, og er hvite. Ja, noen blir såret av å bli dumpa etter sex. Det forhindrer ikke at det å ha seg med mange, date fort, date mange, dumpe fort, dumpe mange, er den beste måten å finne riktig match på. Det fins faktisk matematiske analyser. En må prioritere hva som er viktigst - å ikke bli såret, eller å finne den som er mest Prince Charming. En får faktisk ikke 100% match, en får sannsynligvis at best 33% match. Kjør på og juster forventningene. Haha. Når jeg leser ditt innlegg tenker jeg bare at det er galt uansett hva man gjør. Skjønner du ikke at menn tross alt også ønsker varige forhold til slutt? Hvis han er seriøs og håper på pm, hva så? (Ikke prøv noen sånne teorier på meg. Jeg har aldri sendt en PM og er ikke på sjekkern.) De materietiska analysene som sier at man bør prøve flest mulig er bare piss, men det finnes en seriøs analyse som sier at man i snitt bør date 7 stk før man velger. Husk at når man dumper er det slett ikke sikkert man finner en like bra senere. Kvinner kan overvurderer egne muligheter fordi det er lett å få kjekkasen på kroken for sex. Hvis man prøver for mange vil man til slutt bare tro at den neste er den beste. Når det kommer til varige forhold må kvinner også stikke fingeren i jorden og tørre å satse på en som er "bra nok". 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #22 Skrevet 24. april 2020 9 minutter siden, Isambard skrev: De materietiska analysene som sier at man bør prøve flest mulig er bare piss, men det finnes en seriøs analyse som sier at man i snitt bør date 7 stk før man velger. Var det ikke Harald Eia som presenterte en undersøkelse ang dette på Brille for noen år siden? Mulig jeg husker feil, men det var noe som dette: Du er ute etter kjæreste og bestemmer deg for å treffe 100(!) mennesker. Det man da gjør er å først date 37 stykker. De er ikke aktuelle som partnere. De skal bare kalibrere deg. Deretter velger du den første som er bedre enn den beste av de 37. Dette er selvfølgelig bare matematikk og et man kan neppe holde på sånn. Hvem ville vel droppe noen som føles perfekt som er blant de første 37. Anonymkode: 2fa43...fc6 1
Isambard Skrevet 24. april 2020 #23 Skrevet 24. april 2020 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det ikke Harald Eia som presenterte en undersøkelse ang dette på Brille for noen år siden? Mulig jeg husker feil, men det var noe som dette: Du er ute etter kjæreste og bestemmer deg for å treffe 100(!) mennesker. Det man da gjør er å først date 37 stykker. De er ikke aktuelle som partnere. De skal bare kalibrere deg. Deretter velger du den første som er bedre enn den beste av de 37. Dette er selvfølgelig bare matematikk og et man kan neppe holde på sånn. Hvem ville vel droppe noen som føles perfekt som er blant de første 37. Anonymkode: 2fa43...fc6 Ja! Det er riktig, men jeg har det fra en annen kilde. De første 37% av det antallet man rekker å date innen rimelig tid. Det er det matematiske svaret på å maksimere sjansene. Man kan selvsagt ikke velge etter nøyaktig 37%, men da vet man hva mulighetsrommet er, og sier man nei til alle disse øker sjansen for å gå glipp av den beste (så man til slutt resignerer og tar til takke med et dårlig valg.) Da tenker jeg det ikke holder med et ons. Man blir kjent med dem for å evaluere. Hvis man antar man orker 20 personer før man er for gammel bør man tenke på å velge etter 7. Personlig synes jeg 20 er ganske nok å rekke over innen rimelig tid, hvis man skal gi hver av dem en reell sjanse. Endret 24. april 2020 av Isambard 1
Antiviruset Skrevet 24. april 2020 #24 Skrevet 24. april 2020 18 timer siden, 123_sokk skrev: Jo flere du realistisk ser for deg å date, jo større sjanse for at du treffer en som matcher godt på flest mulig punkter, verdisyn, intimitet, fetisjer, fritidsaktiviteter, renslighet osv. Ettersom god sex er en dealbreaker ved mangel, så lønner det seg å tidlig etablere om sexen er dårlig, for er den altfor dårlig, så kaster en bort verdifull tid på å date den personen, som man kunne brukt på å date flere personer. Du har idiotholdninger som kommer av samfunnets behov for å kontrollere seksualitet. Samfunnets behov er ikke det samme som hva som er matematisk gunstig for enkeltindivide Dette er jo bare tull, og noe som faktisk ikke fungerer for de aller fleste! Joda sex i et forhold er viktig, men det å dele dette med mange gjør de aller fleste avstumpet og for de fleste så skaper det følelser og så går det ikke allikevel. Da er man fanget i den karusellen. Jo flere som vet om akkurat dette, jo mindre attraktiv blir du også. For det er ikke bare sex som teller i et fast forhold! Det er langt mer en dette om vi snakker om et varig forhold. Det er en hel pakke som skal passe, og det finner du ikke med å prøvekjøre masse partnere. Det er ikke en bil vi snakker om her. Det finner du bare ut ved å sortere ut de du finner interessante ut fra interesser, utseende, og verdier. Dette tar det tid å finne ut av. Og det å gå inn i datingmarkedet med "dårlig" tid er en dålig kombinasjon med det å finne den rette. Det var mitt poeng. Man har uansett aldri noen garantier, det hele handler om minimalisere sjansen for å velge feil. Prøvekjøre hele "dating siden" på alle disse forskjellige datingsidene vil bare føre til mange ubehagelige situasjoner og at man blir desillusjonert for de som er ute etter seriøse varige forhold. Og det ender bare med dårlige følelser og en kjønnssykdom eller ti uansett bruk av kondom eller ei.
Jr.Garcon Skrevet 24. april 2020 #25 Skrevet 24. april 2020 (endret) 23 timer siden, 123_sokk skrev: Vet du, hver gang jeg leser sånne innlegg, så tenker jeg, her har vi en desperat mann som forsøker å virke snill og håper på noen PM i innboksen sin. "Jeg er så følsom, jeg er ikke ute etter bare sex, etc." Nei, man skal ikke mase om sex. Det er heller ikke det jeg skriver. Kvinnen trenger ikke mase om sex, hun har nok av muligheter på å initiere. Mannfolk født på 80-tallet og senere i Norge, er som regel ikke stokk konservative, om de er vokst opp i sivilisasjonen, og er hvite. Ja, noen blir såret av å bli dumpa etter sex. Det forhindrer ikke at det å ha seg med mange, date fort, date mange, dumpe fort, dumpe mange, er den beste måten å finne riktig match på. Det fins faktisk matematiske analyser. En må prioritere hva som er viktigst - å ikke bli såret, eller å finne den som er mest Prince Charming. En får faktisk ikke 100% match, en får sannsynligvis at best 33% match. Kjør på og juster forventningene. Ja, det er jo alment kjent at Tinder (som kan sies å være en representant for den "date fort, date mange, dumpe fort osv) har ført til at flere og flere og flere treffer sin soulmate. Det er jo ingen relasjonseksperter, psykologer eller brukere som har belyst den problematiske trenden ved at "alle" lurer på hvem som er rundt neste hjørne og investerer ca 0,1 kalorier på å bruke tid på å bli ordentlig kjent med personen de skal date. 20 timer siden, 123_sokk skrev: Ah, shaming. Promiskuøsitet er noe galt, moralsk feil, og til og med et tegn på psykiatrisk lidelse. Fantastisk. Mer korrekt uttrykt: datingproblemet likner nesten på en prikk det klassiske sekretærdillemmaet. Der finnes optimal sekretær som den beste etter at 33% er intervjuet. Jo større massen som intervjues er, jo større sannsynlighet for at kandidaten er bedre egnet til jobben. Jo flere du realistisk ser for deg å date, jo større sjanse for at du treffer en som matcher godt på flest mulig punkter, verdisyn, intimitet, fetisjer, fritidsaktiviteter, renslighet osv. Ettersom god sex er en dealbreaker ved mangel, så lønner det seg å tidlig etablere om sexen er dårlig, for er den altfor dårlig, så kaster en bort verdifull tid på å date den personen, som man kunne brukt på å date flere personer. Du har idiotholdninger som kommer av samfunnets behov for å kontrollere seksualitet. Samfunnets behov er ikke det samme som hva som er matematisk gunstig for enkeltindivider. Mitt råd til kvinner og menn som ønsker best mulig partner er: knull masse. Vær enormt løs, men ikke på byen - under den uttalte agendaen - finne matchende partner. Prosessen som kan lønne seg hvis jeg skal ansette en sekretær, har ca null overføringsverdi til prosessen som lønner seg hvis jeg skal "ansette" en kjæreste/kone. Man skal altså begynne med sex før man i det hele tatt vet om man er noe som helst match på interesser-mål i livet, eller om man i det hele tatt liker den andre personen - annet enn på en helt overfladisk måte. Ja, renslighet ja, den var ny. Jeg visste ikke at de som var forkjempere for å knulle massssseeee rundt var så opptatt av renslighet. De kjører kanskje samme teorien som han ene avdøde diktatoren 🤔 som mente på at det var helt uproblematisk å ha sex med en Hiv positiv, så lenge man tok seg en lang dusj etterpå. Eventuelt så kan man jo selvsagt fortsette dating-pule maratonet etter man har fått HIV, herpes, en unge eller to med random fedre/mødre, selv om jeg skulle tro det muligens er ting som demper på sjansene for å finne seg en partner - i alle fall en slik partner jeg hadde ønsket meg. Endret 24. april 2020 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #26 Skrevet 24. april 2020 On 4/23/2020 at 8:27 PM, 123_sokk said: Kvinnen trenger ikke mase om sex, hun har nok av muligheter på å initiere. Mannfolk født på 80-tallet og senere i Norge, er som regel ikke stokk konservative, om de er vokst opp i sivilisasjonen, og er hvite.... Og er ikke like rasistisk som mange damer... Anonymkode: 3ba4a...fb9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2020 #27 Skrevet 25. april 2020 Livet ditt har bare så vidt begynt. Kvinner i din alder er herlig attraktive! Livserfaring med beina godt planta. Anonymkode: 2f323...ca5 1
123_sokk Skrevet 26. april 2020 #28 Skrevet 26. april 2020 On 4/24/2020 at 8:13 PM, Jr.Garcon said: Ja, det er jo alment kjent at Tinder (som kan sies å være en representant for den "date fort, date mange, dumpe fort osv) har ført til at flere og flere og flere treffer sin soulmate. Det er jo ingen relasjonseksperter, psykologer eller brukere som har belyst den problematiske trenden ved at "alle" lurer på hvem som er rundt neste hjørne og investerer ca 0,1 kalorier på å bruke tid på å bli ordentlig kjent med personen de skal date. Svaret ditt har elementer av høna og egget og epler og pærer, samt at du ikke skiller adferd som øker sjansene for det individet vi snakker om, vs samfunnet som helhet. Om kvinner blir less likely til å matche og mer selektive av å bli dumpa, så er ikke det dermed sagt at sjansene for akkurat den som dumper blir noe målbart mindre av hans/hennes egen adferd. On 4/24/2020 at 8:13 PM, Jr.Garcon said: Prosessen som kan lønne seg hvis jeg skal ansette en sekretær, har ca null overføringsverdi til prosessen som lønner seg hvis jeg skal "ansette" en kjæreste/kone. Tvert imot. Det er flere sammenliknbare elementer. - Du søker 1 sekretær, og kun 1 kone - Det fungerer dårlig å kontakte dama etter at du har dumpa henne. Og du får ikke lov til å kontakte sekretæren etter du har dumpa henne. - Det er en gitt mengde potensielle koneemner du kommer til å treffe, og det er en gitt mengde sekretærer som skal intervjues. On 4/24/2020 at 8:13 PM, Jr.Garcon said: Eventuelt så kan man jo selvsagt fortsette dating-pule maratonet etter man har fått HIV, herpes, en unge eller to med random fedre/mødre, selv om jeg skulle tro det muligens er ting som demper på sjansene for å finne seg en partner - i alle fall en slik partner jeg hadde ønsket meg. Du kan nok slappe av ift HIV, fordi staten sponser HIV-medisiner for mennesker i risikosonen, så nysmitte er omtrent ikke-eksisterende i Norge, også for homofile. Selv om jeg skjønner at du ikke ønsker herpes simplex, så har allerede mellom 60 og 80% dette viruset i kroppen, akkurat som slektningen kyssesykeviruset. Sannsynligheten for at du matcher med noen som ikke har herpes, er altså ikke så stor, selv om de fleste er asymptomatiske. https://www.oslocitylegesenter.no/gynekolog/kjonnssykdommer/herpes/
123_sokk Skrevet 26. april 2020 #29 Skrevet 26. april 2020 On 4/24/2020 at 6:04 PM, Antiviruset said: Dette er jo bare tull, og noe som faktisk ikke fungerer for de aller fleste! Joda sex i et forhold er viktig, men det å dele dette med mange gjør de aller fleste avstumpet og for de fleste så skaper det følelser og så går det ikke allikevel. Da er man fanget i den karusellen. Jo flere som vet om akkurat dette, jo mindre attraktiv blir du også. For det er ikke bare sex som teller i et fast forhold! Det er langt mer en dette om vi snakker om et varig forhold. Det er en hel pakke som skal passe, og det finner du ikke med å prøvekjøre masse partnere. Det er ikke en bil vi snakker om her. Det finner du bare ut ved å sortere ut de du finner interessante ut fra interesser, utseende, og verdier. Dette tar det tid å finne ut av. Og det å gå inn i datingmarkedet med "dårlig" tid er en dålig kombinasjon med det å finne den rette. Det var mitt poeng. Man har uansett aldri noen garantier, det hele handler om minimalisere sjansen for å velge feil. Prøvekjøre hele "dating siden" på alle disse forskjellige datingsidene vil bare føre til mange ubehagelige situasjoner og at man blir desillusjonert for de som er ute etter seriøse varige forhold. Og det ender bare med dårlige følelser og en kjønnssykdom eller ti uansett bruk av kondom eller ei. Innvendingene dine holder ikke mål, fordi alternativene er verre. 1. Alle mennesker har dårlig tid. Vi har et gitt tidsvindu hvor vi er mest seksuelt attraktive. 2. Jo mer du krever match på: interesser, utseende og verdier - jo vanskeligere er det å finne en god match, slik at om du bare skal date få, så må kompromissvilligheten være høyere. En lengre datingfase ekskluderer. Den gir lite ekstra med tanke på inklusjon, hvis ikke øverste prioritet er en verdi eller egenskap som du kun finner etter lengre tid, som f.eks å observere hvor snill hun er mot barn. Jeg trivdes ikke så godt i mitt siste lange forhold. Jeg trives godt med en interessant jobb, trening, venner og fritidsaktiviteter. Det en kvinne kan tilby meg, er i første omgang sex. Deretter et sosialt tillegg. Deretter potensielt å videreføre seg selv inn i evigheten ved å få barn, og ved å bruke barn til å føle mening med livet, og gjøre aktiviteter med barn. Jeg veier barn opp mot karriere og fritidssysler. Barn er en ekstra jobb. Derfor er det høyeste i prioriteringshierarkiet, det er at pulinga er god og at personen har en viss mengde intelligens, akkurat som jeg og dere tydelig har litt mer i skallen enn gjennomsnittet, selv om vi slenger spydigheter til hverandre. Dette er noe man finner ut av jævlig tidlig når man dater, det syns jeg. Jeg har møtt 4 koneemner fra tinder siste året, jeg vet at jeg ville trivdes med dem, bare to var potensielt seksuelt kompatible nok. Det har vært sex og avstand som avgjør. Dernest er hvor mye man ønsker å være sammen, og hva man bruker fritida si til det viktige for meg. Og så kommer humor lengre ned, og politiske preferanser er drit uinteressant.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #30 Skrevet 26. april 2020 På 23.4.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev: Jeg er 32 og sliter med å finne en mann på min alder. De som er interessert i meg er ca 45-52 år, er skilt, har store barn og er generelt ferdige med barn. Jeg vil ha barn og familie, mens de gamle er kun intr i sex og uforpliktende forhold. Anonymkode: 4f214...233 De som er 45-52 vil ha dame på 32, så TS på 49 er neppe interessant for dem. 60+ vil kanskje ha dame på 49. Anonymkode: cbca9...279
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #31 Skrevet 26. april 2020 På 23.4.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev: Jeg er 32 og sliter med å finne en mann på min alder. De som er interessert i meg er ca 45-52 år, er skilt, har store barn og er generelt ferdige med barn. Jeg vil ha barn og familie, mens de gamle er kun intr i sex og uforpliktende forhold. Anonymkode: 4f214...233 Menn har alltid gått for yngre kvinner, så hvorfor skulle det snu når mannen nærmer seg 50? Mannens alder/2+7=perfekt, gjelder fortsatt. Anonymkode: 2f323...ca5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #32 Skrevet 26. april 2020 F.eks. damer som i 20 åra foretrakk 23 år gamle menn (1,15% eldre), vil som 47 åring måtte ta til takke med en på 47x1,15=54. Anonymkode: 2f323...ca5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2020 #33 Skrevet 26. april 2020 Hvem har bestemt noe så dumt? Kjærlighet er ikke et regnestykke. Anonymkode: fb465...74a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #34 Skrevet 27. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem har bestemt noe så dumt? Kjærlighet er ikke et regnestykke. Anonymkode: fb465...74a Dream on. Anonymkode: 2f323...ca5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #35 Skrevet 27. april 2020 På 23.04.2020 den 16.35, AnonymBruker skrev: Ble altså slutt med kjæresten for en ukes tid siden. Jeg er en kvinne på 48 år. Var riktig å gjøre det slutt, men samtidig undrer jeg - har ikke gitt opp kjærligheten. Er det fortsatt mulighet for meg tro? Anonymkode: 25e57...7ad Jada, selvfølgelig er det mulig. Det er en god del single menn i begynnelsen av 50-årene har jeg merket, flere som prøver seg, men de blir litt gamle for meg som bare er i begynnelsen av 40-årene. De som har tippet 50 virker litt mer klare for et varig forhold også, mens mange i 40-årene helst bare vil ha uforpliktende morro... Så være tydelig på hva du ønsker, og luk bort de som ikke passer dette. Anonymkode: fe1ef...206 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #36 Skrevet 27. april 2020 For meg kunne jeg gitt ei på 48 en mulighet så lenge hun ikke hadde hatt barn. Det er egentlig eneste kravet jeg har.M36 Anonymkode: b8b46...e76
Bamseklemmer Skrevet 27. april 2020 #37 Skrevet 27. april 2020 Jeg hadde heller valgt ei på 48 år med barn, mye hyggeligere for mine barn da. De er såpass snill, behjelpelig og omtenksomme, men også beskjeden til å begynne med helt til de blir husvarm... Jeg tror det er sunt for barn å se sine foreldre glad og lykkelig etter et brudd. De er også så lett for å tilpasse seg andre barn, det kan dannes sterke bånd mellom ungene da som varer livet ut... Jeg er ikke på sjekkern nå for tiden, men jeg ville bare lufte mine tanker om å treffe noen andre🙄 Hva som angår oss voksne i senghalmen, kan jeg med stolthet si at jeg har en utømmelig tank med kjærlighet til den rette❤️
draug 75 Skrevet 28. april 2020 #38 Skrevet 28. april 2020 Altså, det er omlag like mange singlinger sist i førtiårene av menn som av kvinner. Så noe må det være å hente. Jeg hadde altså en periode da jeg styrte på med kvinner som var noe eldre enn meg, fra 47 til 53 år var de. Og det jeg opplevde, var at det var mer interessant med meg som var 38 -39 år, enn menn på sin egen alder. De var så "gamle" sa de. Men det var nå deres preferanser, da. Yngre menn kan være et vanskelig marked for kvinner.
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. april 2020 #39 Skrevet 28. april 2020 På 23.4.2020 den 23.28, 123_sokk skrev: Ah, shaming. Promiskuøsitet er noe galt, moralsk feil, og til og med et tegn på psykiatrisk lidelse. Fantastisk. Mer korrekt uttrykt: datingproblemet likner nesten på en prikk det klassiske sekretærdillemmaet. Der finnes optimal sekretær som den beste etter at 33% er intervjuet. Jo større massen som intervjues er, jo større sannsynlighet for at kandidaten er bedre egnet til jobben. Jo flere du realistisk ser for deg å date, jo større sjanse for at du treffer en som matcher godt på flest mulig punkter, verdisyn, intimitet, fetisjer, fritidsaktiviteter, renslighet osv. Ettersom god sex er en dealbreaker ved mangel, så lønner det seg å tidlig etablere om sexen er dårlig, for er den altfor dårlig, så kaster en bort verdifull tid på å date den personen, som man kunne brukt på å date flere personer. Du har idiotholdninger som kommer av samfunnets behov for å kontrollere seksualitet. Samfunnets behov er ikke det samme som hva som er matematisk gunstig for enkeltindivider. Mitt råd til kvinner og menn som ønsker best mulig partner er: knull masse. Vær enormt løs, men ikke på byen - under den uttalte agendaen - finne matchende partner. Dette stemmer jo overhodet ikke. Sex er noe som blir bedre når man lærer hverandre å kjenne og finner ut hva den andre liker osv. Å feie over alle på date, er ikke den beste opplæringen eller å finne ut om dere funker sammen. Nervøsitet, at det er nytt osv, kan gjøre at man handler annerledes enn den man egentlig er når man er trygg. Men er enig etterhvert at man bør finne en man er seksuell på linje med, men dette kan man finne ut etter ei stund. Man blir bare avstumpet og følelsesløs av å knulle flest mulige. Iallefall om man selv er ute etter noe fast. Man risikerer kjønnssykdommer også, og det er ikke noe særlig. Man kan jo selvsagt ha sex på første treff, men da fordi man har lyst og ikke fordi man må feie over de for å sjekke om de er den rette 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #40 Skrevet 28. april 2020 45 minutter siden, draug 75 skrev: Altså, det er omlag like mange singlinger sist i førtiårene av menn som av kvinner. Så noe må det være å hente. Jeg hadde altså en periode da jeg styrte på med kvinner som var noe eldre enn meg, fra 47 til 53 år var de. Og det jeg opplevde, var at det var mer interessant med meg som var 38 -39 år, enn menn på sin egen alder. De var så "gamle" sa de. Men det var nå deres preferanser, da. Yngre menn kan være et vanskelig marked for kvinner. Det er nok fordi menn over 40 forfaller i rasende fart. Anonymkode: 2d939...f52 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå