Gå til innhold

Blitt singel i en alder av 48

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble altså slutt med kjæresten for en ukes tid siden. Jeg er en kvinne på 48 år. Var riktig å gjøre det slutt, men samtidig undrer jeg - har ikke gitt opp kjærligheten. Er det fortsatt mulighet for meg tro?

Anonymkode: 25e57...7ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør nok ta deg litt tid for å bli skikkelig ferdig med det, men etter den tid. Ja. Det er masse muligheter.

Helt vanlig skilsmissealder. Mange som har vært gjennom det før deg og kommet ut i den andre enden lykkelig.

Mann 49.

Anonymkode: 688fe...1ab

• Liker 10
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble altså slutt med kjæresten for en ukes tid siden. Jeg er en kvinne på 48 år. Var riktig å gjøre det slutt, men samtidig undrer jeg - har ikke gitt opp kjærligheten. Er det fortsatt mulighet for meg tro?

Markedet er nok mindre. Du bør på happn og tinder. Og så bør du treffe de du matcher med tidlig, og ligge med de tidlig, og akseptere at det blir noen bom. Til slutt så finner du noe som varer en stund. Etter en til to måneder, så skjønner du om det er bare sex, eller mer enn sex, og hvis det bare er sex, så går du på den andre appen og forsøker å matche med noen på den. Så hopper du videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanskelig det er å finne en ny mann avhenger av om du bor sentralt eller ikke. Det kryr jo ikke av single menn i passende alder for deg, så er en fordel å bo i en større by. Kanskje du kan være flyttbar om du bor usentralt?

Anonymkode: 98db8...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 og sliter med å finne en mann på min alder. De som er interessert i meg er ca 45-52 år, er skilt, har store barn og er generelt ferdige med barn. Jeg vil ha barn og familie, mens de gamle er kun intr i sex og uforpliktende forhold. 

Anonymkode: 4f214...233

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 32 og sliter med å finne en mann på min alder. De som er interessert i meg er ca 45-52 år, er skilt, har store barn og er generelt ferdige med barn. Jeg vil ha barn og familie, mens de gamle er kun intr i sex og uforpliktende forhold. 

Trust me, å finne en mann med barn som er store er en fordel, om du først skal ha en mann som har barn. Jeg fant en eldre mann med store barn, samt at vi fikk våre egne. Men, det letteste er kanskje å finne en mann uten barn 😉

Anonymkode: c0abe...c5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å differensiere den der. Jeg er 49 kunne egentlig tenke meg en runde med barn. Jeg har både ønske, tid og god økonomi til det, men det er lite aktuelt for damer på min alder, og de som er så unge at de kan/vil ha barn er mye yngre enn meg.  Så da føler jeg meg som er gammel gris. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å differensiere den der. Jeg er 49 kunne egentlig tenke meg en runde med barn. Jeg har både ønske, tid og god økonomi til det, men det er lite aktuelt for damer på min alder, og de som er så unge at de kan/vil ha barn er mye yngre enn meg.  Så da føler jeg meg som er gammel gris. 

Mannen min er 47, jeg er 33. Vi har nylig fått barn. Tror du må legge vekk tanken om at du er en gris, alderforskjell på 10-15 år er ikke uvanlig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, 123_sokk skrev:

Markedet er nok mindre. Du bør på happn og tinder. Og så bør du treffe de du matcher med tidlig, og ligge med de tidlig, og akseptere at det blir noen bom. Til slutt så finner du noe som varer en stund. Etter en til to måneder, så skjønner du om det er bare sex, eller mer enn sex, og hvis det bare er sex, så går du på den andre appen og forsøker å matche med noen på den. Så hopper du videre.

Altså! Hør ikke på dette.. Mener du virkelig at det er slik man skal holde på?

Anonymkode: 065ec...125

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, 123_sokk skrev:

Bør?

Anonymkode: 63cb7...86f

AnonymBruker
Skrevet

Altså! Hør ikke på dette.. Mener du virkelig at det er slik man skal holde på?

Anonymkode: 065ec...125

Det var ikke jeg som skrev dette,  men det er nok en framgangsmåte som mange har kommet fram til etterhvert.  Men det er jo best hvis du kommer med et bedre, og velprøvd forslag. Dagens online-dating har nok skapt en viss kynisme.  

Anonymkode: 8addf...860

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke jeg som skrev dette,  men det er nok en framgangsmåte som mange har kommet fram til etterhvert.  Men det er jo best hvis du kommer med et bedre, og velprøvd forslag. Dagens online-dating har nok skapt en viss kynisme.  

Anonymkode: 8addf...860

Dette har ikke noe med online dating å gjøre, det er bare et treffsted akkurat som andre steder. Det er å være nøye med sorteringen der, gi det til og treffes og date en stund som gjelder. Ha sex tidlig er iallefall bare dumt og man blir bare avstumpet og såret av den greien der. Gi det tid! Det er helt vesentlig, og få sortert bort de useriøse som ikke er ute etter noe forpliktende. Når man så har truffet noen gode kandidater så er det tiden som teller her. Vise interesse og se at den blir gjengjeldt og dette merker man ganske fort egentlig. Mas om sex og fokus på dette bør da være et rødt flagg! Jeg er mann og er overhodet ikke slik som du skisserer, mange i den alderen som TS snakker om som har vært singel etter et ekteskap, og som igjen vil finne en partner som de kan leve resten av livet med. Det er å finne disse som er viktig, og det kan ta litt tid. Lage en knallgod profil som er seriøs, gode bilder og så snakke sammen om intensjonene før første date. Sortere ut de som helt tydelig bare er ute etter sex.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er 47, jeg er 33. Vi har nylig fått barn. Tror du må legge vekk tanken om at du er en gris, alderforskjell på 10-15 år er ikke uvanlig. 

Hyggelig at du skriver det. Samtidig så føler jeg meg litt beklemt i forhold til å prøve meg på så mye yngre damer. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig at du skriver det. Samtidig så føler jeg meg litt beklemt i forhold til å prøve meg på så mye yngre damer. 

Prøv! Jeg har stort sett vært sammen med folk som er har vært 10 år eldre enn meg. Det er ikke alder som har gjort at det har tatt slutt.

Skrevet
2 hours ago, Antiviruset said:

Dette har ikke noe med online dating å gjøre, det er bare et treffsted akkurat som andre steder. Det er å være nøye med sorteringen der, gi det til og treffes og date en stund som gjelder. Ha sex tidlig er iallefall bare dumt og man blir bare avstumpet og såret av den greien der. Gi det tid! Det er helt vesentlig, og få sortert bort de useriøse som ikke er ute etter noe forpliktende. Når man så har truffet noen gode kandidater så er det tiden som teller her. Vise interesse og se at den blir gjengjeldt og dette merker man ganske fort egentlig. Mas om sex og fokus på dette bør da være et rødt flagg! Jeg er mann og er overhodet ikke slik som du skisserer, mange i den alderen som TS snakker om som har vært singel etter et ekteskap, og som igjen vil finne en partner som de kan leve resten av livet med. Det er å finne disse som er viktig, og det kan ta litt tid. Lage en knallgod profil som er seriøs, gode bilder og så snakke sammen om intensjonene før første date. Sortere ut de som helt tydelig bare er ute etter sex.

Vet du, hver gang jeg leser sånne innlegg, så tenker jeg, her har vi en desperat mann som forsøker å virke snill og håper på noen PM i innboksen sin. "Jeg er så følsom, jeg er ikke ute etter bare sex, etc."

Nei, man skal ikke mase om sex. Det er heller ikke det jeg skriver. Kvinnen trenger ikke mase om sex, hun har nok av muligheter på å initiere. Mannfolk født på 80-tallet og senere i Norge, er som regel ikke stokk konservative, om de er vokst opp i sivilisasjonen, og er hvite.

Ja, noen blir såret av å bli dumpa etter sex. Det forhindrer ikke at det å ha seg med mange, date fort, date mange, dumpe fort, dumpe mange, er den beste måten å finne riktig match på. Det fins faktisk matematiske analyser. En må prioritere hva som er viktigst - å ikke bli såret, eller å finne den som er mest Prince Charming. En får faktisk ikke 100% match, en får sannsynligvis at best 33% match.

Kjør på og juster forventningene.

Skrevet
1 time siden, 123_sokk skrev:

et du, hver gang jeg leser sånne innlegg, så tenker jeg, her har vi en desperat mann som forsøker å virke snill og håper på noen PM i innboksen sin. "Jeg er så følsom, jeg er ikke ute etter bare sex, etc."

Har det slått deg at det kanskje handler litt om deg selv? At du ikke har moral og etikk når du dater? I stedet for å forsøke å klistre den dritten på meg? Klovn! Noe annet har jeg ikke å si. Nei jeg er ikke bare ute etter sex! Det er totalt uaktuelt, nei jeg ville neppe svart noe PM heller uansett hvem det var. Og nei jeg har aldri fått en PM. I slike diskusjoner har vi alle våre perspektiver, de som leser kan selv bedømme og ta avgjørelser for seg selv. Høvle over flest mulig å se hvem som passer? Neppe mange som er frisk i toppen som lytter til dette, om de er ute etter et fast varig forhold. Men det er din taktikk! Må jo bare akseptere at du har det synet. Men ikke klistre den patetiske dritten jeg siterer på meg. Det er feil , feil, feil.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Antiviruset said:

Høvle over flest mulig å se hvem som passer? Neppe mange som er frisk i toppen som lytter til dette, om de er ute etter et fast varig forhold. Men det er din taktikk! Må jo bare akseptere at du har det synet. Men ikke klistre den patetiske dritten jeg siterer på meg. Det er feil , feil, feil.

Ah, shaming. Promiskuøsitet er noe galt, moralsk feil, og til og med et tegn på psykiatrisk lidelse. Fantastisk.
Mer korrekt uttrykt: datingproblemet likner nesten på en prikk det klassiske sekretærdillemmaet. Der finnes optimal sekretær som den beste etter at 33% er intervjuet. Jo større massen som intervjues er, jo større sannsynlighet for at kandidaten er bedre egnet til jobben.

Jo flere du realistisk ser for deg å date, jo større sjanse for at du treffer en som matcher godt på flest mulig punkter, verdisyn, intimitet, fetisjer, fritidsaktiviteter, renslighet osv. Ettersom god sex er en dealbreaker ved mangel, så lønner det seg å tidlig etablere om sexen er dårlig, for er den altfor dårlig, så kaster en bort verdifull tid på å date den personen, som man kunne brukt på å date flere personer.

Du har idiotholdninger som kommer av samfunnets behov for å kontrollere seksualitet. Samfunnets behov er ikke det samme som hva som er matematisk gunstig for enkeltindivider.

Mitt råd til kvinner og menn som ønsker best mulig partner er: knull masse. Vær enormt løs, men ikke på byen - under den uttalte agendaen - finne matchende partner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Antiviruset skrev:

Enig.

Anonymkode: 09111...d5c

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange muligheter. Jeg er selv på sukker.no og det er flust med damer i din alder der. Det er bare det at mange av dem søker menn som er svært unge. Det kan nok skyldes flere ting; de overvurderer sin egen attraktivitet, de er bare ute etter en elsker, etc. Og alt dette er greit. Problemet er bare at slike forhold sjelden varer og når de da etter noen måneder/år kommer tilbake så er de litt eldre, utvalget er litt mindre og det er også  mulighetene for å finne en passende sjelevenn. For all del; vil du slå ut håret litt så gjør da det, men personlig ville jeg ikke gjort det for lenge.

Anonymkode: 2fa43...fc6

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...