Gå til innhold

Var Kg eit betre forum før( 10 år siden) Eller e de ein myte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk var mer saklige før i hvert fall. Det var mer et diskusjonsforum. 

Anonymkode: 3d306...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt klart bedre før. 

Anonymkode: 7bfd6...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var mange morsomme kommentarer og at jeg lo høyt av dem daglig. Tror sånne kommentarer ofte blir luket bort nå til dags.

Anonymkode: 8ad92...556

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var mange morsomme kommentarer og at jeg lo høyt av dem daglig. Tror sånne kommentarer ofte blir luket bort nå til dags.

Anonymkode: 8ad92...556

Det er fortsatt mye å le av.

Anonymkode: 3531b...70f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom her for en 10 år siden. Det jeg husker er mannfolka som generaliserte kvinner kraftig og som var sterke bedrevitere. Så nei, syntes ikke det var bedre

Anonymkode: ac719...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsket forumet fra 2003-2008 🥰

Anonymkode: 3121b...314

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uendelig mye bedre. 

Trolling og drittslenging var unntaket snarere enn regelen. Nå er det hovedsaklig trolling og drittslenging, med litt saklige innlegg innimellom 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG var mye bedre før. På tidlig 2000-tall var det veldig trivelig her. Var mer rom for morsomme kommentarer også, nå blir mye av det moderert bort. Folk var snillere mot hverandre også, kanskje litt fordi vi også var færre brukere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært her i 8 år og opplever det helt likt. Det er veldig spennende å være ny men etter en tid blir man lei av å se samme type tråder komme om og om igjen. Du vil aldri få igjen godfølelsen du hadde første gang du leste om ronja eller i ketchuptråden.

Anonymkode: 96e35...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bare vært her i 8 år og opplever det helt likt. Det er veldig spennende å være ny men etter en tid blir man lei av å se samme type tråder komme om og om igjen. Du vil aldri få igjen godfølelsen du hadde første gang du leste om ronja eller i ketchuptråden.

Anonymkode: 96e35...293

ja, "trolletrådene" var mye bedre før. :)

Det finnes tråder som har samlet noen av disse. Skal se om jeg finner en.

Anonymkode: b93b0...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, jukkapalme said:

KG var mye bedre før. På tidlig 2000-tall var det veldig trivelig her. Var mer rom for morsomme kommentarer også, nå blir mye av det moderert bort. Folk var snillere mot hverandre også, kanskje litt fordi vi også var færre brukere. 

Ja, det er jeg faktisk enig i. Det var nok en helt annen brukergruppe da og folk hadde vel generelt et annet forhold til internett og diskusjonsforumer, for ikke å snakke om at vi var vant til å diskutere irl og derfor hadde andre sosiale filtre. Nå virker det som en stor andel har null filter når det kommer til hva og hvordan de ytrer seg i diskusjonsforumer. Merket et tydelig generasjonsskifte der ja, når "internettgenerasjonen" beveget seg ut av fjortissfærene og inn i diskusjonsforumene. 

I tilegg var jo takhøyden høyere på kg før. Nå blir jo alle krenka for alt mulig, så man sletter alt over en lav sko.

Anonymkode: 4060e...eb4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet har hatt sine oppturer og nedturer mange ganger på veien, helt i starten av forumets livstid var det ganske morsomt og hyggelig, så fikk man en periode med mye rot, det var til og med en periode hvor folk gjorde opprør og ville starte et nytt forum for å boikotte KG. Eierskifter gjorde også sitt og skapte ustabilitet i perioder. Det har vært perioder med mye mer trilling enn det er nå, og perioder hvor forumet måtte jobbe hardt for å slå ned på spam, akkurat det er det lite av nå f.eks selv om det skjer. Men må vil si at diskusjonene som ble startet var ganske like som nå, bortsett fra at vi da levde i en litt annerledes verden, teknologien har jo gått fremover osv. Den gangen fantes det "ingen" bloggere, folk hadde evt. hjemmesider. Vi var mange færre, og mange kjente hverandre på et vis, det ble arrangert treff som folk faktisk møtte opp på (selv om jeg faktisk aldri gjorde det selv..), tonen var til en viss grad hyggeligere, i hvertfall veldig langt tilbake i tid, men jeg tror vi har lett for å glemme det negative og huske det positive mest. Eller? Jeg har vært her i 16-17-år nå, men var nok aldri den som skrev mest i den forstand at jeg var "kjent" og i mange, mange år har jeg nå konsekvent skrevet som AB. Har trivdes her både i oppturer og nedturer, har nok følt at dette alltid var et sted å komme til uansett hvordan livet ellers har vært.

Dere får ikke se inn i diskusjonene, men dere kan jo se litt frem og tilbake i tid her: https://web.archive.org/web/20060205042224/http://forum.kvinneguiden.no:80/

Anonymkode: 3ad1d...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på forumet for rundt 10 år siden og husker flere brukere som ble nærmest mobbet vekk fra forumet. Flere av de som skriver som AnonymBrukere gjør det fordi de så ofte ble angrepet når de skrev under brukernavn. 

Så selv om jeg synes forumet er dårligere når som så mange skriver under AnonymBruker så skjønner jeg hvorfor mange gjør det. 

Synes også at moderatorene oppfører seg mer profesjonelt nå enn de gjorde for 10 år siden. Vet moderatoene i dag får mye kritikk fra rampelysgjengen, men det er neppe mulig å moderere de trådene uten å bli kritisert. 

 

Anonymkode: 13863...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner mange av de gamle brukerne. Så innom den tråden om brukere vi savner på sosial prat nå, og der nevnes stort sett brukere som har vært vekk i fem minutter.

Husker blant annet Mike Waters, HunterLady, Brutal Mann og Mann42 fra tiden for fem-ti år siden da jeg var ny. Mye liv og røre.

Anonymkode: 8ad92...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...