Gå til innhold

Coronaen har vært her lenge?


Krantz95

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå går det radig oppover igjen her da. Mange flere innleggelser de siste to dagene 

Anonymkode: 63ef3...f16

Et par innleggelser i Norge betyr ingen ting for totalt antall døde i verden . De fleste som blir innlagt dør heller ikke i Norge.

Anonymkode: a9599...5e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et par innleggelser i Norge betyr ingen ting for totalt antall døde i verden . De fleste som blir innlagt dør heller ikke i Norge.

Anonymkode: a9599...5e3

Men det betyr jo at smitten er på vei oppover.

men får det ikke til å stemme. Er 5 flere innlagt i følge dagens innlagt-tall. Men på dagsrapport fra fhi har det vært 1 eller 2 nye innlagte bare

Anonymkode: 63ef3...f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det som er verst er at jeg ikke kan bruke testen for antistoffer til noe, f.eks. å unngå karantene ved sverigetur. Idioti. 

Anonymkode: 34087...bee

Fordi antistofftestene ofte gir så mange falske positive svar at det er større sjanse for at det er det enn at du hadde korona.

Anonymkode: 39583...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi antistofftestene ofte gir så mange falske positive svar at det er større sjanse for at det er det enn at du hadde korona.

Anonymkode: 39583...c2f

Link?

Det er korrekt at man ikke kan stole 100% på antistofftesten, noen får falske utslag.

Men at det er større sjans for falskt enn reell utslag er å dra det for langt, det må du nesten dokumentere 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjeste mann said:

Link?

Det er korrekt at man ikke kan stole 100% på antistofftesten, noen får falske utslag.

Men at det er større sjans for falskt enn reell utslag er å dra det for langt, det må du nesten dokumentere 

Hvis du kan litt matte så skjønner du hvorfor når knapt 1% av Norges befolkning har vært smittet og testene gir falske positive svar i ca 5% av tilfellene..

Anonymkode: 39583...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kan litt matte så skjønner du hvorfor når knapt 1% av Norges befolkning har vært smittet og testene gir falske positive svar i ca 5% av tilfellene..

Anonymkode: 39583...c2f

Dette er jo bare tall du slenger ut av deg og gir ingen mening

Du kommer med en påstand om at antistofftestene gir feilaktige svar i de fleste tilfeller. Det er en ganske oppsiktsvekkende påstand.

Dokumentasjon? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Gjeste mann said:

Dette er jo bare tall du slenger ut av deg og gir ingen mening

De gir ingen mening for deg fordi du er for dårlig i matte. Da skjønner du antakelig ikke forklaringen heller.

Anonymkode: 39583...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De gir ingen mening for deg fordi du er for dårlig i matte. Da skjønner du antakelig ikke forklaringen heller.

Anonymkode: 39583...c2f

Bra forsøk på hersketeknikk - som jeg ikke biter på.

Har du ikke noe bedre å komme med så anser jeg påstanden som ugyldig og case closed.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå går det radig oppover igjen her da. Mange flere innleggelser de siste to dagene 

Anonymkode: 63ef3...f16

Smittetallene er ennå relativt lave i Norge, men dette viser at vi må regne med utbrudd gjennom lang tid. Det eneste effektive botemiddelet så langt er social distancing. En burde derfor straks innført strengt portforbud og forbud mot å være innen 5 meter eller mer fra alle andre mennesker i minst ett år. Forbudet mot nærhet til andre må også gjelde innen familiene. Kontrollen med tiltaket må være effektiv, og et hvert brudd på isolasjonen må straffes med mange år i fengsel.

Anonymkode: 13e5c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittetallene er ennå relativt lave i Norge, men dette viser at vi må regne med utbrudd gjennom lang tid. Det eneste effektive botemiddelet så langt er social distancing. En burde derfor straks innført strengt portforbud og forbud mot å være innen 5 meter eller mer fra alle andre mennesker i minst ett år. Forbudet mot nærhet til andre må også gjelde innen familiene. Kontrollen med tiltaket må være effektiv, og et hvert brudd på isolasjonen må straffes med mange år i fengsel.

Anonymkode: 13e5c...27b

Jeg begynner å bli lei av troll som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Krantz95 skrev:

Jeg begynner å bli lei av troll som deg.

Et av våre største problemer er at mange ikke tar epidemien på alvor, blant annet du. Våkn opp!

Anonymkode: 13e5c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et av våre største problemer er at mange ikke tar epidemien på alvor, blant annet du. Våkn opp!

Anonymkode: 13e5c...27b

Du er hjernevasket av det som kan ligne på kommunistisk propaganda. På tide å våkne opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du synes det er mest behagelig å lukke øynene og stikke hodet i sanda, mens uskyldige folk dør som fluer rundt deg.

Anonymkode: 13e5c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du synes det er mest behagelig å lukke øynene og stikke hodet i sanda, mens uskyldige folk dør som fluer rundt deg.

Anonymkode: 13e5c...27b

Folk dør ikke som fluer.

Pr i dag er det bare 0,0065% av verdens befolkning som har dødd av korona.

Og ser man på grafene over daglige døde i de fleste land, så går den bare nedover. Kanskje antall døde dobles eller tredobles før vi er ferdig? Da lander vi på 0,013% eller 0,0195% døde.

Viruset er ikke så ille som mange tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Gjeste mann said:

Bra forsøk på hersketeknikk - som jeg ikke biter på.

Har du ikke noe bedre å komme med så anser jeg påstanden som ugyldig og case closed.

Hvor mange personer er mindre enn 1% av Norges befolkingen? Hvor mange personer er 5% av Norges befolkning? Hvilken gruppe er det størst sjanse for at en person er i? Må du ha enda mindre teskje?

Anonymkode: 39583...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Krantz95 skrev:

Jeg begynner å bli lei av troll som deg.

Du troller like mye selv

Anonymkode: b5d21...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du troller like mye selv

Anonymkode: b5d21...949

Nei, jeg mener det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krantz95 skrev:

Folk dør ikke som fluer.

Pr i dag er det bare 0,0065% av verdens befolkning som har dødd av korona.

Og ser man på grafene over daglige døde i de fleste land, så går den bare nedover. Kanskje antall døde dobles eller tredobles før vi er ferdig? Da lander vi på 0,013% eller 0,0195% døde.

Viruset er ikke så ille som mange tror.

Viruset er ikke så ille i mange land nettopp fordi man lukket samfunnet i en del land tidlig nok. Norge er et av dem, og du kan tilskrive lave tall at man hadde et nedstengt samfunn i tre måneder. 

Anonymkode: f8be8...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Gjeste mann said:

Link?

Det er korrekt at man ikke kan stole 100% på antistofftesten, noen får falske utslag.

Men at det er større sjans for falskt enn reell utslag er å dra det for langt, det må du nesten dokumentere 

"A higher percentage of positive results may be false positives when these tests are used in people who live or work in an area where very few people have had COVID-19."

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/resources/antibody-tests.html

Anonymkode: 5ca5f...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...