AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #61 Skrevet 5. mai 2020 Jeg vet ikke når viruset kom til Norge, men jeg husker en artikkel som ble skrevet i lokalavisa i februar: https://www.helg.no/halvparten-av-elevene-er-influensasyke-det-er-helt-ekstremt/s/5-24-526852?access=granted Det er plussak, men dette er noe av det som står: "Influensaen herjer over hele landet. I 2. klasse ved Mosjøen skole er 28 av 44 elever syke. – Jeg har aldri opplevd liknende, sier Tove Kroken, lærer ved barneskolen siden 2007. – Helt ekstremt, vi tilter godt over 50 prosent, kommenterer inspektør Arnfinn Olsen. Han har 30 års fartstid i skoleverket. Nå opplever de stort fravær både hos elever og ansatte. Spesielt 2. trinn er hardt rammet, på det meste har 28 av 44 elever vært syke – samtidig. Slik har det vært ei god uke. – Elevene er stort sett borte ei uke. Noen kommer for tidlig på skolen og blir syke igjen, eller de blir smittet på nytt, sier Olsen." Anonymkode: a8aa9...e29 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #62 Skrevet 5. mai 2020 I fjor vinter lå jeg rett ut, sleit med å puste, feber, holdt meg sengeliggende i minst 14 dager, og hanglet en god stund etter det også. Slet litt med mageproblemer på den tiden, men vet ikke om det er en kobling der. Dermed er jeg rimelig sikker på at vi hadde en bølge av korona i fjor vinter også. Anonymkode: 20511...708
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #63 Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I fjor vinter lå jeg rett ut, sleit med å puste, feber, holdt meg sengeliggende i minst 14 dager, og hanglet en god stund etter det også. Slet litt med mageproblemer på den tiden, men vet ikke om det er en kobling der. Dermed er jeg rimelig sikker på at vi hadde en bølge av korona i fjor vinter også. Anonymkode: 20511...708 Du har nok bare hatt en god, gammeldags influensa. Anonymkode: 9d289...c85 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #64 Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro nesten alle som hadde en litt uvant luftveissykdom i januar og februar mistenker at de har hatt korona. Og det er stor sannsynlighet for at det ikke var det. Dette vet jeg, og samtidig så lurer jeg på om jeg har hatt det selv 😅Jeg våknet plutselig med nesten 40 i feber og vondt i kroppen i slutten av februar. Så fikk jeg litt vondt i halsen, og så hadde jeg en plagsom tørrhoste i mange uker. Ikke noe snørr. Det kjentes som influensa, men jeg har tatt sesongens influensavaksine. Samboeren min ble også syk, men med lavere feber. Toåringen og babyen fikk det ikke. Anonymkode: a8768...db1 Selvdiagnostisering er en farlig ting og den er spesielt utspredt her på kg😂 Anonymkode: 9d289...c85
Den Sagnomsuste Skrevet 5. mai 2020 #65 Skrevet 5. mai 2020 Tegnell mener viruset kom til Sverige i november. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/tegnell-tror-koronaviruset-kom-til-sverige-i-november/3423963065.html 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #66 Skrevet 5. mai 2020 11 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Tegnell mener viruset kom til Sverige i november. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/tegnell-tror-koronaviruset-kom-til-sverige-i-november/3423963065.html Nettop det har jeg lest jeg og. Jeg er en av de hvor alle familie medlemmer med blodtype a ble usedvanlig dårlige fra slutten av desember med tilbakefall helt til slutten av februar. Jeg sliter fortsatt med å puste og det var tider der jeg ble skikkelig redd. Hostet på meg brokk, og noen ganger slet jeg så mye med å puste at jeg nesten svimte av. Legen sa det var virus ikke influensa i tillegg hadde jeg en hodepine som var så intens som jeg aldri har opplevd før. Min mor holdt på å dø. Innlagt på sykehus med oksygen tilførsel og veldig dårlige prøver. Der også fant de ett virus og en bakteriell veldig kraftig lungebetennelse. Viruset fant de heller ikke ut hva var tross mange prøver tatt når hun ble innlagt. Min datter var også alvorlig syk hun har aldri vert så syk noen gang med så høy feber. På den tiden var det mange i klassen som også var veldig syke og lenge. Vi ble alle testet for vanlig influensa det var det ikke. Kom det i november så passer det fint. Min mann jobber ett sted med nærkontakt med turister Anonymkode: b3764...5cd 2
Krantz95 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #67 Skrevet 19. juni 2020 Nå er det bekreftet at viruset var i Italia allerede fra senest desember 2019: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=35842 Det vi så i februar/mars var toppen av smitten og ikke starten som mange trodde. Det kommer ingen ny stor bølge senere. Koronakrisen er avblåst 🙂
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #68 Skrevet 19. juni 2020 8 minutter siden, Krantz95 skrev: Nå er det bekreftet at viruset var i Italia allerede fra senest desember 2019: https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=35842 Det vi så i februar/mars var toppen av smitten og ikke starten som mange trodde. Det kommer ingen ny stor bølge senere. Koronakrisen er avblåst 🙂 hvorfor kommer det ingen ny bølge senere? er viruset borte? det er jo en oppsiktsvekkende nyhet! fint om du kan dokumentere det! eller har vi oppnådd flokkimmunitet? jeg følger så dårlig med så jeg har ikke fått med meg den nyheten heller. Men det er jo en meganyhet, så det er nok enkelt for deg å dokumentere det og. Venter i spenning! Anonymkode: b5d21...949 1
Krantz95 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #69 Skrevet 19. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvorfor kommer det ingen ny bølge senere? er viruset borte? det er jo en oppsiktsvekkende nyhet! fint om du kan dokumentere det! eller har vi oppnådd flokkimmunitet? jeg følger så dårlig med så jeg har ikke fått med meg den nyheten heller. Men det er jo en meganyhet, så det er nok enkelt for deg å dokumentere det og. Venter i spenning! Anonymkode: b5d21...949 Jeg skrev at det ikke kommer en ny stor bølge slik som i starten. Det vil selvfølgelig komme små bølger fremover, men ingen så store at det blir nødvendig å stenge ned igjen. Det er i tråd med hva FHI også sier. Tipper du finner dokumentasjon på FHI's hjemmeside eller hvis du Googler litt 🙂
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #70 Skrevet 19. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvorfor kommer det ingen ny bølge senere? er viruset borte? det er jo en oppsiktsvekkende nyhet! fint om du kan dokumentere det! eller har vi oppnådd flokkimmunitet? jeg følger så dårlig med så jeg har ikke fått med meg den nyheten heller. Men det er jo en meganyhet, så det er nok enkelt for deg å dokumentere det og. Venter i spenning! Anonymkode: b5d21...949 Kanskje det som skjer nå er den andre bølgen? Anonymkode: 9f2f2...be4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #71 Skrevet 19. juni 2020 1 time siden, Krantz95 skrev: Jeg skrev at det ikke kommer en ny stor bølge slik som i starten. Det vil selvfølgelig komme små bølger fremover, men ingen så store at det blir nødvendig å stenge ned igjen. Det er i tråd med hva FHI også sier. Tipper du finner dokumentasjon på FHI's hjemmeside eller hvis du Googler litt 🙂 Javel. Hvorfor kommer det ingen stor bølge da? er viruset borte? det er jo en oppsiktsvekkende nyhet! fint om du kan dokumentere det! eller har vi oppnådd flokkimmunitet? jeg følger så dårlig med så jeg har ikke fått med meg den nyheten heller. Men det er jo en meganyhet, så det er nok enkelt for deg å dokumentere det og. Venter i spenning! Anonymkode: b5d21...949 1
Krantz95 Skrevet 19. juni 2020 Forfatter #72 Skrevet 19. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel. Hvorfor kommer det ingen stor bølge da? er viruset borte? det er jo en oppsiktsvekkende nyhet! fint om du kan dokumentere det! eller har vi oppnådd flokkimmunitet? jeg følger så dårlig med så jeg har ikke fått med meg den nyheten heller. Men det er jo en meganyhet, så det er nok enkelt for deg å dokumentere det og. Venter i spenning! Anonymkode: b5d21...949 Jeg har svart det jeg vil svare deg. Du vil ikke få flere svar ved å gjenta deg selv.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #73 Skrevet 24. juni 2020 Nå viser det seg at koronaviruset har vært i Sverige helt siden desember 2019. Vil tippe mange i Norge som var forkjølet/influensasyke i des/jan/feb hadde korona. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/coronaviruset-fanns-i-dalarna-i-december/ Anonymkode: a9599...5e3
javafx Skrevet 24. juni 2020 #74 Skrevet 24. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå viser det seg at koronaviruset har vært i Sverige helt siden desember 2019. Vil tippe mange i Norge som var forkjølet/influensasyke i des/jan/feb hadde korona. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/coronaviruset-fanns-i-dalarna-i-december/ Anonymkode: a9599...5e3 Er det egentlig så oppsiktsvekkende at det har vært i Sverige rundt samme tid som det ble dokumentert i Kina? Det er vel stort sett alltid slik at det tar en tid før vi registrer en sykdom. Mest sannsynlig brutt ut et eller annet sted i november/oktoboer, uten at har noe som helst innvirkning på hvor alvorlig effekten av det er. Om man kunne avslørt smitte tilbake i juni 2019 eller noe sånt, da er det grunn til å stille spørsmålstegn ved alvorligheten av sykdommen for folk flest, men at viruset fantes en måned tidligere enn antatt er jo helt irrelevant informasjon egentlig. At det mer eller mindre spredte seg til resten av verden en dag eller en uke etter der det opprinnelig brøt ut burde ikke være en åpenbaring, men en selvfølge når vi først snakker om en dråpesmittesykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #75 Skrevet 24. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå viser det seg at koronaviruset har vært i Sverige helt siden desember 2019. Vil tippe mange i Norge som var forkjølet/influensasyke i des/jan/feb hadde korona. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/coronaviruset-fanns-i-dalarna-i-december/ Anonymkode: a9599...5e3 Jeg og samboer ble syke i januar, ti dager etter en tur til Sverige i Desember. Vi slår ut positivt på antistofftesten. Anonymkode: db420...525 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #76 Skrevet 24. juni 2020 12 minutter siden, javafx skrev: Er det egentlig så oppsiktsvekkende at det har vært i Sverige rundt samme tid som det ble dokumentert i Kina? Det er vel stort sett alltid slik at det tar en tid før vi registrer en sykdom. Mest sannsynlig brutt ut et eller annet sted i november/oktoboer, uten at har noe som helst innvirkning på hvor alvorlig effekten av det er. Om man kunne avslørt smitte tilbake i juni 2019 eller noe sånt, da er det grunn til å stille spørsmålstegn ved alvorligheten av sykdommen for folk flest, men at viruset fantes en måned tidligere enn antatt er jo helt irrelevant informasjon egentlig. At det mer eller mindre spredte seg til resten av verden en dag eller en uke etter der det opprinnelig brøt ut burde ikke være en åpenbaring, men en selvfølge når vi først snakker om en dråpesmittesykdom. Det er ikke oppsiktsvekkende, men i media i vinter/vår virket det som om koranaen kom med turister til Norden i slutten av februar/begynnelsen av mars. Det at viruset nå har sirkulert et halvt år tilsier at det ikke kommer flere store bølger og at vi kan regne med at pandemien ikke blir noe særlig større enn den er nå. Akkurat nå har litt under 500.000 mistet livet og når grafene for daglige døde går nedover i de fleste land så ender vi vel på rundt 1 million døde. Alrså ca samme antall døde som influensaen i 1968. Anonymkode: a9599...5e3 3
Fysikeren Skrevet 24. juni 2020 #77 Skrevet 24. juni 2020 På 19.6.2020 den 10.33, Krantz95 skrev: Det kommer ingen ny stor bølge senere. Koronakrisen er avblåst 🙂 Det vet du ikke, men du er selvfølgelig velkommen til å gjette som alle andre. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #78 Skrevet 24. juni 2020 On 5/5/2020 at 11:51 AM, AnonymBruker said: Jeg vil tro nesten alle som hadde en litt uvant luftveissykdom i januar og februar mistenker at de har hatt korona. Og det er stor sannsynlighet for at det ikke var det. Dette vet jeg, og samtidig så lurer jeg på om jeg har hatt det selv 😅Jeg våknet plutselig med nesten 40 i feber og vondt i kroppen i slutten av februar. Så fikk jeg litt vondt i halsen, og så hadde jeg en plagsom tørrhoste i mange uker. Ikke noe snørr. Det kjentes som influensa, men jeg har tatt sesongens influensavaksine. Samboeren min ble også syk, men med lavere feber. Toåringen og babyen fikk det ikke. Anonymkode: a8768...db1 Høres ut som influensaen min i janiar, som jeg fikk selv om jeg var vaksinert. Anonymkode: 5ca5f...a73 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #79 Skrevet 24. juni 2020 Var litt småsyk i januar, uten å tenke på det. Har allergifremkalt astma, så har gått å hostet siden i mai, og har blitt testet to ganger, begge negative. Ble testet for antistoffer nå for litt siden, og jaggu var det antistoffer mot covid-19 gitt. Jeg, og legen min, er overbevist om at jeg hadde corona i begynnelsen av januar. Det som er verst er at jeg ikke kan bruke testen for antistoffer til noe, f.eks. å unngå karantene ved sverigetur. Idioti. Anonymkode: 34087...bee 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #80 Skrevet 25. juni 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke oppsiktsvekkende, men i media i vinter/vår virket det som om koranaen kom med turister til Norden i slutten av februar/begynnelsen av mars. Det at viruset nå har sirkulert et halvt år tilsier at det ikke kommer flere store bølger og at vi kan regne med at pandemien ikke blir noe særlig større enn den er nå. Akkurat nå har litt under 500.000 mistet livet og når grafene for daglige døde går nedover i de fleste land så ender vi vel på rundt 1 million døde. Alrså ca samme antall døde som influensaen i 1968. Anonymkode: a9599...5e3 Nå går det radig oppover igjen her da. Mange flere innleggelser de siste to dagene Anonymkode: 63ef3...f16
Anbefalte innlegg