Gå til innhold

To typer mannfolk på dating apper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bitt meg merke i noe. 
Noen menn starter en prat med. Å du er så fin, nydelig, deilig, sexy... altså fint å høre det altså men det mistet helt betydningen for min del da jeg ser at det er kun menn som er ute etter ett ligg som er rause med komplimenter. Dvs de mener det ikke nen eneste måten å prøve å sjarmere noen til sengs for så og kaste etterpå.

De som er åpen for noe litt mer seriøst gir som regel ikke 1 kompliment. 
Hvorfor er det sånn?

Hadde betydd mye mer for meg å fått hørt det fra en som virkelig mener det.

Det som skjer er jo at den dagen det dukker opp en som mener det tror en jo de bare er ute etter sex. Så har innsett at de må ikke bare si det men også vise at de mener det hvis en skal tørre å tro på noe en mann sier. 

Bare en observasjon.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever det samme som deg. Men de seriøse kommer med kompliment de også, men det kommer når man har blitt litt kjent, man har møttes og de virkelig kan stå for at de mener det de sier. Noe jeg syns her helt riktig, og det er akkurat det samme jeg gjør selv motsatt vei også. Jeg tar heller 1 kompliment som jeg vet at virkelig er ment, enn 10 som kommer så tidlig at det bare er løst snakk eller en vurdering basert på bilder. Dette når det gjelder utseende.

Ellers så opplever jeg ofte komplimenter tidlig fra de seriøse også, men det går på "du virker som en virkelig oppegående og interessant kvinne", "jeg liker ditt syn på..." "jeg liker humoren din" og etter en hyggelig chat "det var hvirkelig hyggelig å chatte med deg, nå legger jeg meg med et smil om munnen. Håper vi kan fortsette i morgen?" Dette er komplimenter jeg virkelig liker, heller 10 sånne enn 100 "så pen du er".

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på date med en fyr som ser etter seriøs forhold. Han ga meg ingen komplimenter og han vil fortsatt møtes. 

Anonymkode: 2c43e...523

Skrevet

Jeg er en som er ute etter fast forhold. Synes jeg dama er pen sier jeg det. Holder ikke tilbake dette for å spille ett spill. Opplever at enkelte damer rygger litt ja fordi komplimentet kommer på date 2 og ikke date 3 som kansje var det beste i deres hode.

Skuespill er ikke min greie så hvis de ikke takler dette så er de heller ingen partner for meg.

Men damer er så dumme. Dere er grådige på musa etter dere har blitt sammen med en fyr, ikke før. Dere bør bli det motsatte.

Jeg har datet så mange damer ja for jeg spør hvis jeg føler jeg ikke ønsker noe mere her om hva andre menn gjør. Bemerkelsesverdig mange damer havner i seng med fyren på første date! I helvete hvorfor det? Jeg blir nesten sett rart på når jeg ønsker å møtes i rolige atmosfærer i parken eller skogen uten noe press.

Damer som ønsker å pule nå de blir så forfjamset og skuffet over at jeg ikke vil ha sex med dem. Liker jeg dem ikke? I utgangspunktet gjør jeg jo det, men de faller en del på stigen min ved å dra frem sexen fra dypet første gangen. Det er ikke slike damer jeg jakter. 

• Liker 5
Skrevet

Interessant at du har den erfaringen Hr. Aktiv. Jeg er overhodet ikke interessert i sex på første date, det har aldri skjedd, og alle menn jeg har møtt til date har lagt opp første date slik at det ikke er lagt opp til mulighet for sex. Men da har jeg selvfølgelig fått luket bort de som virker lite seriøse før man komme til at det er aktuelt å møtes, man skulle jo tro at det var enkelt å gjøre med kvinner også? Det er vel en gang jeg har fått spørsmål om jeg ville være med han hjem etter daten, mulig han hadde håp om noe, men det var jo ikke noe problem å avslå høflig og si at vi heller kunne møtes igjen en dag senere. Det bør da en kvinne fint tåle å høre også. 

Men må legge til at om det begynner å gå 3-4 dater uten antydning til fysisk interesse (unntak nå i koronatiden selvfølgelig), da kan mannen ryke ut altså. Men da har jeg jo gjerne tatt initativ selv til kyss m.m., og da løsner det jo gjerne.😉😂

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg er en som er ute etter fast forhold. Synes jeg dama er pen sier jeg det. Holder ikke tilbake dette for å spille ett spill. Opplever at enkelte damer rygger litt ja fordi komplimentet kommer på date 2 og ikke date 3 som kansje var det beste i deres hode.

Skuespill er ikke min greie så hvis de ikke takler dette så er de heller ingen partner for meg.

Men damer er så dumme. Dere er grådige på musa etter dere har blitt sammen med en fyr, ikke før. Dere bør bli det motsatte.

Jeg har datet så mange damer ja for jeg spør hvis jeg føler jeg ikke ønsker noe mere her om hva andre menn gjør. Bemerkelsesverdig mange damer havner i seng med fyren på første date! I helvete hvorfor det? Jeg blir nesten sett rart på når jeg ønsker å møtes i rolige atmosfærer i parken eller skogen uten noe press.

Damer som ønsker å pule nå de blir så forfjamset og skuffet over at jeg ikke vil ha sex med dem. Liker jeg dem ikke? I utgangspunktet gjør jeg jo det, men de faller en del på stigen min ved å dra frem sexen fra dypet første gangen. Det er ikke slike damer jeg jakter. 

Helt enig med deg, vi kvinner bør bli mer kjipe med musa før man har blitt mer ordentlig kjent og vet det bærer mer varige frukter og vet det føles mer riktig for begge parter. Du virker som en hyggelig gentlemen må jeg si.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Hr. Aktiv said:

:klo:

Anonymkode: 21c2f...691

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror han må mene sjokolademus. Det er i alle fall de eneste musene jeg kan bli grådig på.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Engel skrev:

Interessant at du har den erfaringen Hr. Aktiv. Jeg er overhodet ikke interessert i sex på første date, det har aldri skjedd, og alle menn jeg har møtt til date har lagt opp første date slik at det ikke er lagt opp til mulighet for sex. Men da har jeg selvfølgelig fått luket bort de som virker lite seriøse før man komme til at det er aktuelt å møtes, man skulle jo tro at det var enkelt å gjøre med kvinner også? Det er vel en gang jeg har fått spørsmål om jeg ville være med han hjem etter daten, mulig han hadde håp om noe, men det var jo ikke noe problem å avslå høflig og si at vi heller kunne møtes igjen en dag senere. Det bør da en kvinne fint tåle å høre også. 

Men må legge til at om det begynner å gå 3-4 dater uten antydning til fysisk interesse (unntak nå i koronatiden selvfølgelig), da kan mannen ryke ut altså. Men da har jeg jo gjerne tatt initativ selv til kyss m.m., og da løsner det jo gjerne.😉😂

Jeg har den oppfatningen da jeg hører på hva damer og menn sier. Forbausende mange blir med hjem første daten. Akkurat det synes jeg er rart. For det forer jo bare opp disse som skal pule nå bare.

Det hender jeg kysser eller stryker på henne før date 3-4, men sex tja. det kan vente ennda en stund hvis jeg vil finne ut om hvor hun er. Desperate kvinner orker jeg ikke. Kvinner som skal fange meg med musa si vet jeg ikke om jeg gidder flere ganger. 

Coronatiden er døden for bygging av en seriøs relasjon. Damer skygger banen fordi de ikke får være fysiske. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener damer hopper lett til sengs med en fyr så fremt det ikke er kjæresten. For kjæresten prøver de å unngå fysisk kontakt med. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv said:

Jeg mener damer hopper lett til sengs med en fyr så fremt det ikke er kjæresten. For kjæresten prøver de å unngå fysisk kontakt med. 

Kan ikke si jeg ble klokere av dette, akkurat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Dette skriver du i hvert eneste innlegg😂 Kanskje du bør gå i deg selv på hvorfor du opplever dette gang på gang🤷‍♀️

Anonymkode: d4614...1cf

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skriver du i hvert eneste innlegg😂 Kanskje du bør gå i deg selv på hvorfor du opplever dette gang på gang🤷‍♀️

Anonymkode: d4614...1cf

Hvis damer begynner med kommunikasjon så går dette mye bedre. Hvor skal jeg og mange tusen andre menn begynne å lete? For jeg er ikke alene i denne gruppa.

Det skrives også sidevis opp og ned på her på forumet og ellers på internett om at damer faktisk har dårligere sexlyst enn mannen. For min del så stemmer det. Bortsett fra at jeg presser ikke, men hun vet at jeg har lyst. Det i seg selv var nok til at hun ikke ønsket hverken nærhet eller kos nettopp fordi sex var så langt nede på prioriteringslista hennes at det var ikke aktuelt. 

I hennes verden var det inngangsbilletten til å fange meg. Når hun hadde gjort det så kunne hun kjøre si linje med flott hus, bil osv. Meg tittet hun ikke på. For jeg var bare den bautaen som fikset dette for henne. 

Trengte hun sex var ikke det noe problem heller. Det var bare å sette igang et nytt byggeprosjekt så var jeg ute av veien. Jeg sitter ikke inne å ser på tv. Da var det fritt frem med en elsker på si og dermed fikk hun den "spenningen" hun søkte.

Men så lenge dialogen ikke går begge veier er det vanskelig å starte på en snuoperasjon. 

Skrevet

Mange vet at det er risikosport å gi komplimenter som pen etc for tidlig, for da kan man jo ikke være seriøs. 

Skrevet
6 timer siden, Bente1234 skrev:

Hvorfor er det sånn?

For å gi noen komplimenter som går utover rent utseende som jeg synes er avskyelig overfladisk må jeg kjenne deg. Etter en date kan jeg komme med komplimenter, og etter flere dater enda flere ofte da angående din person, væremåte, interesser, verdier og utseende i en stor kombinasjon. Når vi så blir kjærester kommer de seksuelle komplimentene som kommer innerst inne fra. Og det er først når du kjenner noen at du vet om han faktisk mener det, eller bare fisker etter sex. Vanskelig å forstå ? Neppe om man er ute etter et fast forhold og er litt med oppe i "sentralen" over skuldrene så forstår man det.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Bente1234 said:

Hvorfor er det sånn?

Fordi vi vil ikke oppfattes som "fuckboys". Vi vil vise at vi ser deg som en person og ikke bare som et ligg. Komplimenter har vi på lager, men de skal du få først når vi vet at vi har en sjanse.

Det er egentlig det samme med sex når man har møtt en ny person man har kjemi med. Jeg vil ikke være for ivrig fordi jeg vil ikke at du skal tro at jeg bare vil ha sex med deg så derfor peller jeg ikke. Men hvis du gir meg lov skal jeg pelle masse og ha sex med deg så ofte du orker. 

Anonymkode: 7c4d4...067

Skrevet
5 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Fy pokker så negativ og generaliserende du er!  Jeg fatter ikke at du går på så mange dater som du sier du gjør.... Med dette synet på ca 98% av kvinner, hvordan i helvete skal du få deg dame?!???

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Måneskinn skrev:

Fy pokker så negativ og generaliserende du er!  Jeg fatter ikke at du går på så mange dater som du sier du gjør.... Med dette synet på ca 98% av kvinner, hvordan i helvete skal du få deg dame?!???

La meg gjette; det skjer nok ikke.  

Anonymkode: bacea...4db

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
8 hours ago, Bente1234 said:

Har bitt meg merke i noe. 
Noen menn starter en prat med. Å du er så fin, nydelig, deilig, sexy... altså fint å høre det altså men det mistet helt betydningen for min del da jeg ser at det er kun menn som er ute etter ett ligg som er rause med komplimenter. Dvs de mener det ikke nen eneste måten å prøve å sjarmere noen til sengs for så og kaste etterpå.

Hvorfor er det sånn?

Det som skjer er jo at den dagen det dukker opp en som mener det tror en jo de bare er ute etter sex. Så har innsett at de må ikke bare si det men også vise at de mener det hvis en skal tørre å tro på noe en mann sier. 

Bare en observasjon.

Man trenger tid til å finne ut om man liker damen først da. Jeg er forsiktig med å få forhåpninger om noe før jeg har møtt damen jeg eventuelt chatter med på en dating app. For min del er det først etter at man har møtt hverandre at man kan vurdere om det er noe potensiale for en relasjon. Derfor er ikke jeg så veldig giret på å chatte mye før man møter hverandre, og derfor blir det heller ikke mange komplimenter i begynnelsen fra meg. Jeg tenker også som noen andre har påpekt at det å gi komplimenter på utseende o.l signaliserer at man er på utkikk etter lek, og morro. Jeg signaliserer heller at jeg er interessert i å bli mer kjent.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Generelt sett tror jeg verbale komplimenter er en kvinnegreie. Det er først og fremst kvinner som gir dem, og kvinner som setter pris på dem. Hvis jeg hadde møtt en kamerat og han hadde sagt "så fin du er i dag!" hadde jeg ærlig talt grisestusset, men har nok av venninner som holder på sånn seg imellom.

Menn som gir komplimenter gjør det først og fremst fordi de har tilpasset seg kvinners ønsker og behov, og da sier det jo på sett og vis seg selv at det er de flinke sjekkerne som er ivrigst på det, og det er sannsynligvis de samme som ønsker å sjekke videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...