Gå til innhold

_


Gjest Lysblå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det mange interessante dynamikker.

Ja, hvis han er forelska i deg, hva tenkte du å gjøre med det? 

Det er ikke uvanlig å være litt betatt av mobberne sine og motsatt. Det er jo en slags mishandlerforholdsnærhet. Jeg hadde iblant fantasier om mine. 

Kanskje best å se hvordan du føler når dere sees igjen? 

Anonymkode: ec261...3e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gutta som kalte meg stygg når jeg var barn og ungdom kom krypende så fort puberteten var over og jeg ble prinsesse. Har ikke et fnugg av interesse for noen av dem. Vet ikke helt hva som skjer med deg, jeg. 

Samtidig er vi alle bare dumme når vi er barn. En dritt av en nabo jeg hadde sendte 2 av oss andre i nabolaget på sykehus med skader han hadde påført oss. Den ene ble slått i hodet med hammer, den andre skutt i øyet med sprettert. 25 år senere er han en helt vanlig mann i gata som betaler skatt og bygger terrasse. Finner ikke på noe fælt, men er feit og uattraktiv som karma gjerne gjør med en. 

Så det han gjorde i fortiden kan du legge bak deg, dere er begge helt nye personer. Barn mobber ikke fordi de er onde, men fordi de har det vondt. Og så blir de voksne, og begynner å ta avgjørelser som faktisk har betydning, det er hva de gjør da som har noe å si. 

Anonymkode: b57c1...548

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, høres ut som om han liker deg. Spør han eller snakk ut med han, kanskje ta sjansen å date han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysblå

Spennende med andres perspektiv. Må ærlig si at jeg ikke helt hva som skjer med meg jeg heller😂 Hadde han faktisk vært en helt grei fyr ellers, tror jeg nok ikke jeg hadde brydd meg om mobbingen på barneskolen i det hele tatt. Har full forståelse for at mobbere ofte reagerer på noe på hjemmefronten, og tror neppe han hadde en lett liv som barn. Jeg er sjeldent en som bærer nag, spesielt så lenge. Men, den barnslige ignoreringen har han faktisk drevet med langt inn i tjueårene, for ikke å snakke om den gangen han dultet i den daværende samboeren min - det er ikke mange år siden. 

Helt logisk føler jeg selv at å ha noe som helst å gjøre med noen som ellers har virket å mislike meg så sterkt, bare er dumt. Og at de bare prøver å lure meg. Samtidig er tiltrekkelsen der, underlig nok.

Det at jeg kanskje tiltrekkes av en form for 'nærhet til en som har mishandlet meg' skremmer meg litt, ærlig talt. Hvordan skal man i det hele tatt stole på en slik person? (Forklar gjerne mer hvis jeg forsto det feil😖)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lysblå skrev:

Spennende med andres perspektiv. Må ærlig si at jeg ikke helt hva som skjer med meg jeg heller😂 Hadde han faktisk vært en helt grei fyr ellers, tror jeg nok ikke jeg hadde brydd meg om mobbingen på barneskolen i det hele tatt. Har full forståelse for at mobbere ofte reagerer på noe på hjemmefronten, og tror neppe han hadde en lett liv som barn. Jeg er sjeldent en som bærer nag, spesielt så lenge. Men, den barnslige ignoreringen har han faktisk drevet med langt inn i tjueårene, for ikke å snakke om den gangen han dultet i den daværende samboeren min - det er ikke mange år siden. 

Helt logisk føler jeg selv at å ha noe som helst å gjøre med noen som ellers har virket å mislike meg så sterkt, bare er dumt. Og at de bare prøver å lure meg. Samtidig er tiltrekkelsen der, underlig nok.

Det at jeg kanskje tiltrekkes av en form for 'nærhet til en som har mishandlet meg' skremmer meg litt, ærlig talt. Hvordan skal man i det hele tatt stole på en slik person? (Forklar gjerne mer hvis jeg forsto det feil😖)

 

Vel, noen ganger kan man faktisk bli forelsket i mishandlere, kanskje det henger sammen med noe mishandling i barndommen, mobbing er jo en sterk mishandling da også. Det beste er nok å spørre om hvorfor han oppfører seg som han gjør og om han liker deg? Egentlig ikke Bra å bli tiltrekt av mishandlere. Men snakk ut ordentlig med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble mobbet av flere, tror egentlig alle mobbet alle litt på skolen der jeg gikk. To av gutta i klassen var ofte raskt ute med å påpeke feil, latterliggjøre eller kalle meg stygg. Disse to gjorde alt de kunne for å sjekke meg opp for noen år siden. Jeg var hyggelig mot de, men veldig avvisende. Så ble jeg plutselig blokkert på fb av en av de 😜 

Om de alltid har likt meg er jeg usikker på, tror egentlig ikke det. Om utseende mitt har blitt bedre kan nok stemme og selvtilliten med den. Deres utseende var vel best på barneskolen, nå ser de bare slitne ut. 

Husker de kommenterte at jeg aldri hadde lagt nok hår til å være jente, nå er det de som har for langt hår til å være gutt.

Anonymkode: 7bb9b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betatt av mobbere, wtf? Er dere sikker på at det var MOBBING dere opplevde og ikke litt erting? Jeg kunne aldri vært betatt av mine mobbere, har ingen interesse av å bli kjent med dem osv. De har ødelagt livet mitt.

Anonymkode: b704e...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Alle gutta som kalte meg stygg når jeg var barn og ungdom kom krypende så fort puberteten var over og jeg ble prinsesse. Har ikke et fnugg av interesse for noen av dem. Vet ikke helt hva som skjer med deg, jeg. 

Samtidig er vi alle bare dumme når vi er barn. En dritt av en nabo jeg hadde sendte 2 av oss andre i nabolaget på sykehus med skader han hadde påført oss. Den ene ble slått i hodet med hammer, den andre skutt i øyet med sprettert. 25 år senere er han en helt vanlig mann i gata som betaler skatt og bygger terrasse. Finner ikke på noe fælt, men er feit og uattraktiv som karma gjerne gjør med en. 

Så det han gjorde i fortiden kan du legge bak deg, dere er begge helt nye personer. Barn mobber ikke fordi de er onde, men fordi de har det vondt. Og så blir de voksne, og begynner å ta avgjørelser som faktisk har betydning, det er hva de gjør da som har noe å si. 

Anonymkode: b57c1...548

Nei det er vi absolutt ikke! Jeg har aldri mobbet noen og aldri skadet noen fysisk i mitt liv! Jeg hadde også to venninner som også ble mobbet i den bedritne klassen vår og de har heller aldri skadet noen som jeg vet. Min nabo og barndomsveninne derimot, hun kastet en saks på meg så hun nesten traff øyet, og kastet alltid steiner, hun var ikke god. Spol til 30 år senere så satt hun i fengsel for å ha angrepet noen med kniv! Hva den personen gjør bak lukkede dører vet du ikke.

Anonymkode: b704e...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er vi absolutt ikke! Jeg har aldri mobbet noen og aldri skadet noen fysisk i mitt liv! Jeg hadde også to venninner som også ble mobbet i den bedritne klassen vår og de har heller aldri skadet noen som jeg vet. Min nabo og barndomsveninne derimot, hun kastet en saks på meg så hun nesten traff øyet, og kastet alltid steiner, hun var ikke god. Spol til 30 år senere så satt hun i fengsel for å ha angrepet noen med kniv! Hva den personen gjør bak lukkede dører vet du ikke.

Anonymkode: b704e...a0d

Han er ikke i fengsel iallfall. Han gikk på yrkesskolen, nå har han hus og bil og betaler skatt. Vet ikke om han har dame. Foreldrene hans var veldig på han og krevde at han ba om unnskyldning og gjorde opp for seg. Men dette var ingen mobber, bare en aggressiv shitkid som en skulle tro gikk på steroider. Han gikk rundt og skada folk fra han var 3-10år gammel. Tror det har vært stilt fra han siden. 

Anonymkode: b57c1...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...