Gå til innhold

Når folk ikke responderer på venneforespørsel...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med 4.

Ser forespørselen, skal dobbeltsjekke hvem personen er, blir distrahert og glemmer det. 

Anonymkode: 512c3...e0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nummer 2 for min del. Jeg er for konfliktsky til å avslå med én gang. Jeg godtar alle jeg kjenner/har møtt. Jeg gidder derimot ikke godta de jeg ikke kjenner som legger meg til fordi vi har mange felles venner. 

Anonymkode: ee00c...7e9

Enig i det. Jeg godkjenner Ingen jeg aldri har snakket med. Men de forespørsler jeg har sendt er til folk jeg var nokså sikker på ville legge meg til 🙄😔ts

Anonymkode: 6aa0e...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle jeg ønsker skal se hva jeg skriver eller gjør på Facebook, slike "venner" eller nærmere sagt bekjente besvarer jeg ikke

Anonymkode: 7c38e...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2. Jeg har kortet ned vennelista mi kraftig, fra 700 til 200.

De 700 var f.eks folk fra vgs og grunnskolen, folk jeg møtte på ferie for 5 år siden, folk jeg hadde møtt på fest, folk fra studiet... jeg orket ikke ha så mange bekjente liggende på lista mi. Snakket aldri med dem, hverken jeg eller de gadd å gratulere hverandre med dagen, like/kommentere statuser og bilder. Da ser jeg ikke vitsen i å ha de der.

De 200 jeg har nå er familie, venner jeg faktisk snakker med og møter, folk fra idretten jeg holder på med. Kun mennesker jeg har kontakt med i hverdagen, og de jeg vil opprettholde kontakt med (de som bor i andte byer).

Så jeg ignorerer forespørsler fra bekjente. Liker ikke å gi de muligheten til å stalke meg og følge med på mitt liv, når vi aldri snakker sammen og aldri liker/kommenterer. Disse folkene kunne jeg hilst på på gata, men ville ikke hatt noe interesse i å ha en lang samtale, eller sette meg ned på en kafé med dem "for gamle dagers skyld" liksom.

Anonymkode: eb993...7b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det nr 2. Som regel ignorerer jeg forespørselen i en tid før jeg etter hvert sletter den. 

Anonymkode: 0609b...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt flere ganger at jeg har oversett en venneforespørsel, og i hvertfall to ganger har jeg fått en melding om at jeg må sjekke forespørslene mine (det har da dreid seg om personer jeg kjenner godt, og selvfølgelig vil legge til som venn).  Så det kan godt være så enkelt som at vedkommende ikke har fått det med seg :) 

Anonymkode: 97d93...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skulle poenget med å trekke forespørselen tilbake være?

Anonymkode: 7a9af...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrudd av varslene mine på Facebook, så jeg ser ikke forespørslene. 
 

I tillegg er jeg innom Facebook annenhver måned, så om folk legger meg til der så får de ikke noe oppdatert info fra meg derfra. Der har det ikke vært oppdatert siden 2011😂

Jeg bryr meg heller ikke om vennskap på Facebook. Det er IRL som gjelder. 

Anonymkode: b9a79...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har lagt til folk som når jeg tenker etter, muligens ikke har svart/avvist. Dette er jo ikke noe man får varsel om med minsre man aktivt går inn og sjekker vedkommendes profil? Så hva med å vare sende forespørsel, og deretter ikke gå inn og sjekke eller legge så voldsomt mye i det?

Høres ærlig talt litt slitsomt ut. Og jeg som trodde JEG overtenkte mye🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enten glemt det, eller ignorert det.

jeg har vært venn med noen og så har de slettet meg. Fordi de er sure på meg for noe og jeg vet ikke engang hva. Så er de barnslige nok å bare slette meg... jaja... 

når venneforespørsel kommer opp igjen, så ignorerer jeg de. Ei ville bli venn igjen! Men det var kun for å snoke med venner, da de var på hyttetur. Den gleden fikk de ikke😂 

Anonymkode: a0881...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg kjenner noen IRL betyr ikke at jeg vil ha dem på sosiale medier. 

Anonymkode: 8572e...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mest messenger-appen. Må fysisk inn på facebook i en nettleser for å sjekke andre varsler. Så jeg kan ha eb venneforespørsel i en mnd uten å se den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sender venneforespørsel på Facebook eller insta, så blir den liksom «skjult» hvis man ikke godtok med en gang. Det kan være at jeg sjekker Facebook og ser venneforespørselen og blir avbrutt av noe. Neste gang man sjekker Facebook kommer ikke venneforespørsel opp lenger. Så da glemmer jeg det ofte. 🙈

Anonymkode: 41984...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det nesten kun nr 2. Og lar venneforespørselen ligge i tilfelle jeg ombestemmer meg senere. Noe jeg aldri gjør. Men finner det mer godhjertet av meg å la den ligge åpen enn å slette den, ettersom jeg da gir et klart signal om at jeg ikke ønsker vennskap med deg. Jeg ønsker ikke være denne åpenbare "hestkuken", og det er du som har satt meg i den posisjonen med din venneforespørsel. 

Du kan la forespørselen ligge, men du blir mest sannsynlig aldri godkjent. Og kan likegodt bare trekke den tilbake selv. Men ikke legg til på nytt, initiativet til en senere anledning ligger hos meg ettersom du har prøvd!

At jeg ikke ønsker ditt vennskap på face eller insta er ikke personlig rettet mot deg. Det kan være det, men oftest ikke. Det kan være mange gode grunner til det, f.eks at jeg ikke ønsker vennskap med bekjente eller folk jeg knapt kjenner, uansett hvem du er. Men klart det, er du interessant nok så er det vanskelig for meg å ikke akseptere, uavhengig av grad av bekjentskap ;) 

Pr. nå ligger det på vent 10 forespørsler hos meg på insta, og 18 på facebook. Sånn går nå dagene. 

Anonymkode: 96679...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Har kun nær familie på Facebook. Og mine aller nærmeste venner som jeg snakker med ukentlig. 

Perifere venner og slekt gidder jeg ikke da feeden på Facebook blir evig lang og uinteressant. 

Snakker jeg ikke med deg ukentlig kommer jeg ikke til å godta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det nesten kun nr 2. Og lar venneforespørselen ligge i tilfelle jeg ombestemmer meg senere. Noe jeg aldri gjør. Men finner det mer godhjertet av meg å la den ligge åpen enn å slette den, ettersom jeg da gir et klart signal om at jeg ikke ønsker vennskap med deg. Jeg ønsker ikke være denne åpenbare "hestkuken", og det er du som har satt meg i den posisjonen med din venneforespørsel. 

Du kan la forespørselen ligge, men du blir mest sannsynlig aldri godkjent. Og kan likegodt bare trekke den tilbake selv. Men ikke legg til på nytt, initiativet til en senere anledning ligger hos meg ettersom du har prøvd!

At jeg ikke ønsker ditt vennskap på face eller insta er ikke personlig rettet mot deg. Det kan være det, men oftest ikke. Det kan være mange gode grunner til det, f.eks at jeg ikke ønsker vennskap med bekjente eller folk jeg knapt kjenner, uansett hvem du er. Men klart det, er du interessant nok så er det vanskelig for meg å ikke akseptere, uavhengig av grad av bekjentskap ;) 

Pr. nå ligger det på vent 10 forespørsler hos meg på insta, og 18 på facebook. Sånn går nå dagene. 

Anonymkode: 96679...aa1

Fint for deg at du er så sabla populær....! ;) 

Anonymkode: 6aa0e...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ignorerer foresorslerr fra folk jeg ikke kjenner. Hvorfor i huleste skal folk som kjenner en som jeg kjenner legge meg til som venn? 

Anonymkode: 029f0...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Når folk ikke responderer på venneforespørsel...skal jeg da avta at de 

1. trekker ut tiden og gjør seg kostbare?

2. Ikke ønsker å være venn?

3. Ikke har sett forespørselen 

Jeg blir litt usikker.

Hva med hvis jeg ser at de har vært aktive på FB og lagt ut ting osv...men ikke besvart min forespørsel?

Har sendt til folk jeg VET vil være vennen min (vi er jo venner i hverdagen) og Tom folk jeg var venn med for lenge siden men som jeg bare mistet kontakt med...

Aner ikke hva jeg skal gjøre? Trekker dere forespørsler? 

Anonymkode: 6aa0e...e50

Er noen som benytter seg av grupper på fb men som ikke vil ha fb venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hektiske perioder å kan det skje at jeg ikke ser forespørsel fordi jeg er inne på FB kun for å sjekke helt konkrete grupper. Hvis jeg ikke vil være din venn så sletter jeg forspørsel, slik er det bare. 

Anonymkode: dff4a...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Hva med 4.

Ser forespørselen, skal dobbeltsjekke hvem personen er, blir distrahert og glemmer det. 

Anonymkode: 512c3...e0a

Denne er jeg skyldig i ved flere anledninger. Jeg er skikkelig dårlig på navn og kanske er jeg litt usikker på hvem personen er. Bestemmer meg for å sjekke når jeg har bedre tid (dersom jeg holder på meg noe) og så går det i glemmeboka siden varselet er vekk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...