Gå til innhold

Ønsker å lære å spille piano


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har så lyst til å lære å spille piano, men vet ikke hvor jeg skal begynne? Er det noen der ute som har noen tips? Burde jeg begynne med å lære noter, eller burde jeg begynne med en app? Har tenkt til å kjøpe et digitalt piano. Har dere noen tips til hva jeg burde se etter, og eventuelt styre unna? Håper noen har erfaring og kan hjelpe. 😉 Målet mitt er å spille en sang i kirka når jeg gifter meg. Det er fortsatt noen år til, men har ikke årevis av tid på å lære. 

Anonymkode: 790fa...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg ville anbefalt deg å lære deg akkorder. Det finner du enkelt ved å se på bilder av akkordene på nettet. Eventuelt kan du kjøpe en begynnerbok på en instrumentbutikk.

Anonymkode: 6c9fa...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg ville anbefalt deg å lære deg akkorder. Det finner du enkelt ved å se på bilder av akkordene på nettet. Eventuelt kan du kjøpe en begynnerbok på en instrumentbutikk.

Anonymkode: 6c9fa...a94

Takk for tipset! 😊 Det høres ut som en god start. Veldig spent på hvordan det kommer til å gå. 

Anonymkode: 790fa...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg holder på å lære meg piano. Har drevet på i ca. 1 år, kun youtubeinspirert og gjennom pianobøker. Visste ingenting for 1 år siden. Hverken noter, akkorder, tangenter eller uansett. Var så på skrætsj som man kan få det. Nå spiller jeg med akkorder og kan kose meg med et noter osv.

Glem akkorder nå. Det første du må gjøre er å lære deg tangenter, og spille deg varm på pianoet. 

Jeg anbefaler deg å kjøpe bøkene til Agnestig "Vi spiller piano". Der er 3 bøker. Jobb deg gjennom dem først, så er du kommet godt på vei. Samt bestill notehefter som "Really easy piano"- serien. 

Akkorder kan du lære etterhvert.

Søk også på youtube etter videoer for nybegynnere. Du finner mye bra der.

Samt mange nettsider med gratis note. 

 

Anonymkode: 5933a...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg holder på å lære meg piano. Har drevet på i ca. 1 år, kun youtubeinspirert og gjennom pianobøker. Visste ingenting for 1 år siden. Hverken noter, akkorder, tangenter eller uansett. Var så på skrætsj som man kan få det. Nå spiller jeg med akkorder og kan kose meg med et noter osv.

Glem akkorder nå. Det første du må gjøre er å lære deg tangenter, og spille deg varm på pianoet. 

Jeg anbefaler deg å kjøpe bøkene til Agnestig "Vi spiller piano". Der er 3 bøker. Jobb deg gjennom dem først, så er du kommet godt på vei. Samt bestill notehefter som "Really easy piano"- serien. 

Akkorder kan du lære etterhvert.

Søk også på youtube etter videoer for nybegynnere. Du finner mye bra der.

Samt mange nettsider med gratis note. 

 

Anonymkode: 5933a...330

Tusen takk for utfyllende svar! Jeg kan ingenting, så jeg begynner helt på skrætsj jeg også. Supert å få anbefalinger på bøker! Jeg skal absolutt sjekke de ut. Har tenkt til å kjøpe digitalt piano fra Roland, modell FP 10. Har du trua på den? 

Anonymkode: 790fa...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...