Gå til innhold

Ikke regn med en vaksine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Capt. Obvious said:

Vaksine handler om det er viktig nok å pushe hardt for å utvikle den. Er det ikke nok tilfeller i den vestlige verden, så blir det heller ikke utviklet vaksine med det første.

Innen sommeren så kan pandemien være over i resten av den vestlige verden da, andre land er jo på full vei gjennom dette. Så da spørs det om vaksine blir like viktig for andre land.

Det snakkes om hiv vaksine her, de er ikke i nærheten av noe slikt på tross av iherdige forsøk. Man vet faktisk ikke om det går an å lage vaksine mot korona, dette er ikke skremselspropaganda.

Om det blir en vaksine, vil det bli lenge til den har blitt testa, produsert og distribuert til hele verden. Vi må akseptere at hjulene i samfunnet holdes i gang mens vi håper på vaksine. Det går ikke å holde stengt lenger

Anonymkode: cac19...a66

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

93313255_10207824304761129_8520529299181

Anonymkode: d6684...b91

Jeg mener også at verden er overbefolket, men håper jo likevel på en vaksine slik at vi kan komme oss videre. Overbefolkningsproblemet må løses på andre måter, feks prevensjon og utdannelse i fattige land.

Hva er det med dere konspirasjonsmennesker?

Anonymkode: 07d2a...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener også at verden er overbefolket, men håper jo likevel på en vaksine slik at vi kan komme oss videre. Overbefolkningsproblemet må løses på andre måter, feks prevensjon og utdannelse i fattige land.

Hva er det med dere konspirasjonsmennesker?

Som jeg pleier å si til mennesker som mener at verden er overbefolket: "Så gå å skyt deg selv, da har vi ihvertfall en idiot mindre på jorda!" 

Alle, og jeg mener alle uten unntak ønsker befolkningsreduksjon i andre populasjoner enn sin egen. Hver og en av oss er en del av "problemet" dere oppkonstruerer. Synes den rasistiske undertonen i slike tankesett er moralsk klanderverdig. Det er jo åpenbart at det er fattige afrikanere som er målgruppa for befolkningsreduksjonen man har i tankene. 

Anonymkode: 9f4be...2d3

• Liker 1
Skrevet

Det med Bill Gates og vaksiner er dratt ut av kontekst. Poenget hans er at vaksiner gir lavere barnedødelighet som han mener gir mindre barneflokker i fattige land = Lavere befolkningsvekst fordi foreldre ikke trenger å lage flere barn på grunn av redsel for diverse vaksinerbare sykdommer.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Krantz95 skrev:

Forskeren som påstod hun hadde vaksinen klar i september har ikke nok finansiering. Hvorfor det mon tro? Hun anslo 80% sannsynlighet for at den vil virke. To problemer med denne vaksinen altså.

Jeg trodde den britiske regjeringen garanterte støtte til prosjektet?

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Krantz95 skrev:

Synes ikke det er så ekstremt at 83-åringer dør i Sverige, er jo ikke så mange egentlig. I Norge døde det jo 28.000 over 80 år i fjor.

Som en av dem i risikogruppe (diabetes 1 uten å være 83) så synes deg det er trist at du ønsker meg død i et overfylt helsevesen hvor jeg ikke vil få smertelindring i den avsluttende delen av livet mens jeg kveles av væskefylte lunger. Jeg klarer ikke tolke alt du skriver som annet enn et ektefølt ønske om at vi skal dø så fort som mulig, og under så kritiske forhold innen helse, at det blir mest mulig smerte- og angstfylt.  Og du gjør det for å få oppmerksomhet på et forum.

Anonymkode: 62a69...9cb

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som en av dem i risikogruppe (diabetes 1 uten å være 83) så synes deg det er trist at du ønsker meg død i et overfylt helsevesen hvor jeg ikke vil få smertelindring i den avsluttende delen av livet mens jeg kveles av væskefylte lunger. Jeg klarer ikke tolke alt du skriver som annet enn et ektefølt ønske om at vi skal dø så fort som mulig, og under så kritiske forhold innen helse, at det blir mest mulig smerte- og angstfylt.  Og du gjør det for å få oppmerksomhet på et forum.

Tror du personifiserer et generelt budskap her nå... ingen ønsker deg død, ta det med ro :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da tolker du meg i værste mening. Sverige har fortsatt ledig sykehuskapasitet, så de som trenger hjelp får det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Krantz95 skrev:

Da tolker du meg i værste mening. Sverige har fortsatt ledig sykehuskapasitet, så de som trenger hjelp får det.

https://www.tv2.no/a/11356995/

Da prioriterer de ikke folk som meg. Game over. Og det er dit du forteller at du vil. Hvert jævla innlegg vil du dit. Sverige. Sverige. Kan du ikke bare flytte til Sverige istedet for å stadig bygge små bål for å fyre opp under at det dør for få her i landet, det er for mange ledige plasser på norske sykehus, det kommer ingen vaksine, vi må slutte med tiltakene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da prioriterer de ikke folk som meg. Game over. Og det er dit du forteller at du vil. Hvert jævla innlegg vil du dit. Sverige. Sverige. Kan du ikke bare flytte til Sverige istedet for å stadig bygge små bål for å fyre opp under at det dør for få her i landet, det er for mange ledige plasser på norske sykehus, det kommer ingen vaksine, vi må slutte med tiltakene.

Hvorfor må man flytte fordi man er uenig i norsk politikk?

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innholdet i linken din fra TV2 er avkreftet av hälso- och sjukvårdsdirektör Björn Eriksson:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo5lpJ/ingen-risk-att-intensivvard-behover-avslutas-i-helgen

Du må ikke tro på all propagandaen om at det er helt krise i Sverige.

Direktøren nevnt over uttalte også:

"– Nej, det är så nära normalt läge det kan vara. Det är nästan så att det finns mer vårdplatser nu än under normala förhållanden, för att vi har tagit i så mycket."

Endret av Krantz95
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bare vaksine som det jobbes med, men også effektiv behandling. Det er like viktig. Jo mer vi forstår viruset, jo mer effektiv behandling kan man finne. Men det tar tid. 

En virus-vaksine vil ikke være det samme som poliovaksine f.eks. Polio har så å si blitt utryddet på grunn av vaksine. Covid-19 og andre virus vil ikke få samme skjebne, fordi de muterer mye mer enn polio gjør. Det er vanskelig å lage én vaksine til flere hundre forskjellige viruser som går under covid-19. 
Målet med en slik vaksine er å gjøre sykdommsløpet forhåpentligvis mildere for dem som er mest utsatt. Ikke for å unngå viruset 100%, for det er ikke mulig. Hovedmålet er å først og fremst finne en effektiv behandling som funker for de som er syke. Og det tar tid, og derfor har nå verden kollapset. Fordi vi har verken vaksine eller effektiv behandling, fordi vi ikke kjenner til viruset godt nok enda. 

Anonymkode: f5cce...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Må nevnes at vi har jo influensavaksine, allikevel dør flere tusen av influensa årlig. Slik vil det bli med covid-19 også. Tallet på døde er lavere enn det kunne ha vært, om vi ikke hadde hatt influensavaksine for de utsatte, altså de eldre. 

Anonymkode: f5cce...6e6

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det med Bill Gates og vaksiner er dratt ut av kontekst. Poenget hans er at vaksiner gir lavere barnedødelighet som han mener gir mindre barneflokker i fattige land = Lavere befolkningsvekst fordi foreldre ikke trenger å lage flere barn på grunn av redsel for diverse vaksinerbare sykdommer.

Har du lest kommentarene under hans siste bilde på Instagram? Mannen er ikke spesielt populær for å si det mildt. Tusenvis av kommentarer og folk er rett og slett rasende.

Anonymkode: 25783...b96

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest kommentarene under hans siste bilde på Instagram? Mannen er ikke spesielt populær for å si det mildt. Tusenvis av kommentarer og folk er rett og slett rasende.

Har ikke det. Dessverre er verden full av dumme folk som nekter å ta til seg rasjonell informasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

93313255_10207824304761129_8520529299181

Anonymkode: d6684...b91

Hvordan har landene som støtter vaksinen hans med vanvittige summer klart seg i denne krisen i forhold til andre land? Hint: landene er Norge, Tyskland, Japan og India.

Hvis jeg hadde vært konspirasjonsteoretiker ville jeg nesten trodd det fantes en mer og en mindre aggressiv versjon av viruset ;) 

Anonymkode: 3ef70...7c8

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Krantz95 skrev:

Har ikke det. Dessverre er verden full av dumme folk som nekter å ta til seg rasjonell informasjon.

Så fordi de har en annen mening enn deg, så er de dumme?

Rart at det ikke er èn eneste positiv kommentar under innlegget...

Kill Bill får virkelig gjennomgå og det er på sin plass.

• Opprett ny...