Tiuren Skrevet 19. april 2020 #1 Del Skrevet 19. april 2020 En venn av meg (voksen dame i 40 åra) har investert mye penger i MC sertifikat og er klar for oppkjøring i mai, men Statens Vegvesen har stengt for oppkjøring selv om kjøreskolene har fått lov å åpne for kjøring. Jeg kan ikke forstå begrunnelsen, ville det ikke vært mye bedre å avvikle all MC oppkjøring så fort som mulig slik at de kunne fokusert på å fått tatt unna bil sertifikat køene når det åpnes for dette en gang i fremtiden? Jeg sitter med en følelse av at de har stengt bare forde de kan.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 19. april 2020 #2 Del Skrevet 19. april 2020 Likt for alle, er vel mange som har investert mye tid og penger i førerkort som ikke får kjørt opp nå 😑 Kjedelig for dem det gjelder, men mc-lappen er ikke livsviktig og må vente. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 19. april 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, Flamme said: Likt for alle, er vel mange som har investert mye tid og penger i førerkort som ikke får kjørt opp nå 😑 Kjedelig for dem det gjelder, men mc-lappen er ikke livsviktig og må vente. Likt for alle, det er jeg enig i at er et godt prinsipp. Men smitterisikoen er minimal når sensor kjører 20 meter bak, og med å ta flest mulig MC oppkjøringer nå blir det jo mer tid til de som står i kø på bil når det åpnes for dette, og det må jo være en god ting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 19. april 2020 #4 Del Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, Tiuren skrev: Likt for alle, det er jeg enig i at er et godt prinsipp. Men smitterisikoen er minimal når sensor kjører 20 meter bak, og med å ta flest mulig MC oppkjøringer nå blir det jo mer tid til de som står i kø på bil når det åpnes for dette, og det må jo være en god ting? Jeg aner ikke begrunnelsen, hva med å sende en mail til Statens Vegvesen å spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #5 Del Skrevet 19. april 2020 Tenker det hadde vært en god idé å få unna MC-oppkjøringene fort som fy. Trafikkstasjonen her hadde fra april av minimum 4 mnd. ventetid på oppkjøring for bil da de prioriterte MC-oppkjøringer. Mener å huske det var satt opp 16 oppkjøringer for bil fra begynnelsen av juni til september, men kjøreskolene trengte minst 80 bare i skoleferien. Håper for min egen del at jeg ikke blir meldt opp til oppkjøring før til høsten hvis det skal bli sånn i sommer og. 😅 Anonymkode: a6cc3...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #6 Del Skrevet 19. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker det hadde vært en god idé å få unna MC-oppkjøringene fort som fy. Trafikkstasjonen her hadde fra april av minimum 4 mnd. ventetid på oppkjøring for bil da de prioriterte MC-oppkjøringer. Mener å huske det var satt opp 16 oppkjøringer for bil fra begynnelsen av juni til september, men kjøreskolene trengte minst 80 bare i skoleferien. Håper for min egen del at jeg ikke blir meldt opp til oppkjøring før til høsten hvis det skal bli sånn i sommer og. 😅 Anonymkode: a6cc3...f27 Oi, en liten bit falt ut i farta. Dette var i fjor sommer. Anonymkode: a6cc3...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 19. april 2020 #7 Del Skrevet 19. april 2020 Kan det ha noe med at de ønsker minst mulig trafikk på veiene foreløpig pga pandemien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 19. april 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, Forundret.. said: Kan det ha noe med at de ønsker minst mulig trafikk på veiene foreløpig pga pandemien? Det tror jeg ikke, det er ingen signaler om noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 20. april 2020 #9 Del Skrevet 20. april 2020 Det kan jo ha noe med at de generelt ønsker at folk holder seg hjemme. Besøkende må inn på kontoret, trekke kølapp, vente, vise legitimasjon, signere - i tillegg skal jo ikke sensorene sitte på en motorsykkel hele dagen. De har administrativt arbeid, de skal bruke toalett, lunsjfasiliteter, osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 20. april 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 20. april 2020 7 hours ago, Pierre Gynt said: Det kan jo ha noe med at de generelt ønsker at folk holder seg hjemme. Besøkende må inn på kontoret, trekke kølapp, vente, vise legitimasjon, signere - i tillegg skal jo ikke sensorene sitte på en motorsykkel hele dagen. De har administrativt arbeid, de skal bruke toalett, lunsjfasiliteter, osv. Dette gjelder jo og ansatte på passkontor/skole/barnehage/kjørelærer/"mange andre", jeg klarer vist bare ikke å forstå hva som gjør det så vanskelig å få til. Egentlig trenger man ikke å gå inn på kontoret engang for noe annet en å signere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå