Gå til innhold

Reising er oppskrytt! Det å reise på ferie til Sri slanka, Kenya, Florida eller Kina er ingen menneskerett.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man blir ikke bedre menneske av det. Man blir ikke mer interessant. Man blir ikke mer kultivert. 

Reisemiddelklassem kan seg en bolle i hagen😤

Anonymkode: 4847d...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Største problemet er jo de som reiser med barn og det hele. Gjerne små barn, ikke bra. Reiser på tur rundt i verden når de har barnepermisjon, superegoistiske foreldre.

Anonymkode: 8923b...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å reise selv om det hverken er en menneskerett eller at jeg tror det gjør meg mer interessant. Oppskrytt er det absolutt ikke. Det er faktisk fantastisk!

Anonymkode: 1ad37...e02

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, la meg gjette. Du har aldri reist på ferie? Og hva med ferie i Norge?

Anonymkode: 6b245...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å reise. Jeg sliter med sterk sosial angst, men på ferie forsvinner dette fordi jeg kjenner ingen der jeg reiser og de kjenner ikke meg. Jeg er så FRI når jeg reiser at jeg føler meg som født på ny.

Jeg er delvis ufør og får ikke reist mer enn hvert 2. eller 3.år, og da reiser jeg "bare" til en nørliggende europeisk by. Køben, Berlin, London og Amsterdam. Superbillige billetter, hoteller langt fra sentrum og billig mat, gjerne fra super'n på hjørnet. Men jeg elsker det. Jeg ELSKER å være FRI!

Så nei, det er overhodet ikke oppskrytt. Jeg kan sette meg ned på sengen på hotellrommet i Køben og få latterkrampe fordi jeg har det så bra. Uten at hverdagen er så annerledes sånn egentlig, men angsten slipper taket.

Jeg blir som et nytt menneske også, tør å snakke med fremmede, tør å gå i hvilke klær jeg vil uten å være redd for at noen jeg kjenner skal dømme meg (Vi snakker bare vanlig genser og bukse, men jeg overrekker alt uansett), jeg kan gå uten sminke... Jeg kommer raskt i kontakt med nye mennesker og har givende samtaler om dype temaer. Jeg har sittet på en kinesisk restaurant i London med en ukjent mann i 50 årene etter at vi kom i prat ved en statue tidligere på dagen. Vi utvekslet ikke numret eller kontaktinfo, vi avtalte bare tid og sted, møtte opp og spiste sammen. Det var veldig givende selv om det aldri var snakk om å møtes igjen. Jeg var 22.

I Norge har jeg så mye angst at jeg nå i koronatidene ikke merker særlig forskjell på mitt sosiale liv enn ellers....

Anonymkode: 43449...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner så utrolig å reise. Å oppleve nye steder og kulturer gir meg liv og ny giv. 

Anonymkode: b865b...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner så utrolig å reise. Å oppleve nye steder og kulturer gir meg liv og ny giv. 

Anonymkode: b865b...cd6

Du er sikkert en av de som ikke drar til typiske turistfeller, men utforsker og oppdager selv.

Anonymkode: 3047e...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...