Gå til innhold

Norwaytwins


Håbrannfanger

Anbefalte innlegg

kira87 skrev (2 timer siden):

Det er bare å lese i kommentarfeltet på gårsdagen vlogg, så ser du hvordan hun regner. Mat som allerede er kjøpt inn for en uke siden, men som de skal spise neste uke er utenfor budsjettet. Mat som inntas på restaurant og kafe er utenfor budsjettet. De beregner 5 middager i uka på middagslisten fordi de vil ha to dager ledig til kosemat, det går heller ikke under de 3000kr. Bursdagsmatinnkjøp, helgekos og take away ligger heller ikke under budsjettet for de 3000kr. Det er klart man «klarer» seg på 3000 når det egentlig bare er suplering av det de allerede har i 3 kjøleskap, 4 frysere og flere matboder. De har også et eget budsjett til det de lager mat på youtube/tiktok, så hvis de lager lunsj og mat foran kamera en dag, så går det innunder youtube-budsjettet. Nå skjønner jeg jo hvorfor de er så glade i å lage mat foran kamera. Det går ikke utover husholdningsbudsjettet. 

Herlighet, da skjønner jeg litt mer, ja. 😅 Syntes det hørtes litt vel lite ut - jeg bor alene og bruker mellom 3500-3800 kr i måneden på mat/restaurantbesøk og husholdningsartikler. Unner meg det jeg har lyst på (kjøper ikke nødvendigvis av de billigste merkene hele tiden) og det blir noen lettvintløsninger ca. 1 gang i uka (grandiosa, grøt fra Fjordland etc.), men ellers synes jeg at jeg er flink til å planlegge og følge med på tilbud.

Helt greit at det er sånn de velger å gjøre det/regne på det, det er jo helt opp til dem, men det burde definitivt ha kommet bedre frem i artikkelen, sånn som det blir lagt frem nå blir det jo direkte misvisende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kira87 skrev (19 timer siden):

Det er bare å lese i kommentarfeltet på gårsdagen vlogg, så ser du hvordan hun regner. Mat som allerede er kjøpt inn for en uke siden, men som de skal spise neste uke er utenfor budsjettet. Mat som inntas på restaurant og kafe er utenfor budsjettet. De beregner 5 middager i uka på middagslisten fordi de vil ha to dager ledig til kosemat, det går heller ikke under de 3000kr. Bursdagsmatinnkjøp, helgekos og take away ligger heller ikke under budsjettet for de 3000kr. Det er klart man «klarer» seg på 3000 når det egentlig bare er suplering av det de allerede har i 3 kjøleskap, 4 frysere og flere matboder. De har også et eget budsjett til det de lager mat på youtube/tiktok, så hvis de lager lunsj og mat foran kamera en dag, så går det innunder youtube-budsjettet. Nå skjønner jeg jo hvorfor de er så glade i å lage mat foran kamera. Det går ikke utover husholdningsbudsjettet. 

Hvis dette stemmer, er jo den artikkelen så misvisende som den kan få blitt.. du bruker ikke "bare" 3000kr i mnd på mat da vet du. Og den klumpen i magen hun sier hun sitter med.. vel, med 3? forskjellige budsjett tror jeg nok det går helt fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (3 minutter siden):

Hvis dette stemmer, er jo den artikkelen så misvisende som den kan få blitt.. du bruker ikke "bare" 3000kr i mnd på mat da vet du. Og den klumpen i magen hun sier hun sitter med.. vel, med 3? forskjellige budsjett tror jeg nok det går helt fint.

Ja, den er rett og slett misvisende. En familie med ordentlig klump i magen har faktisk ikke råd til å unne seg en biffmiddag på en fredag og ta det fra en annen budsjettpost. Eller dra ut på restaurant. Det er en hån mot vanskeligstilte familier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (4 minutter siden):

Ja, den er rett og slett misvisende. En familie med ordentlig klump i magen har faktisk ikke råd til å unne seg en biffmiddag på en fredag og ta det fra en annen budsjettpost. Eller dra ut på restaurant. Det er en hån mot vanskeligstilte familier. 

Enig, men det evner hun ikke å se selv. Bare samme bortforklaring hver gang om at det der er best for henne og familien også får andre gjøre som de vil. Vel og bra det, men det er ikke det som er mest proserende her akkurat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ranten hennes i dagens vlogg måtte jeg sjekke kommentarfeltet på de siste dagers vlogger, og så vidt jeg kan se så er det jo ingen som sier at måten deres å gjøre det på er feil - der finnes det jo ikke noe fasitsvar, men at regnestykket deres ikke går opp. Uansett hvor mange budsjett hun deler det opp i, eller hvordan det vris og vendes på, så er nok totalsummen for hvor mye de faktisk bruker oppi det dobbelte. Uansett om det blir tatt fra budsjettene kosemat/bursdager, YouTube/TikTok eller fra restaurantbudsjettet så er det jo snakk om mat som blir inntatt, og da burde det vel regnes inn i matbudsjettet, eller…🤔

Og som flere over her nevner, det er jo på grensa til hårreisende at dette har blitt brukt som eksempel i en artikkel for at det faktisk er mulig å klare seg på så lite for en familie på tre, selv med økte priser og strammere økonomi, når det i dette tilfellet ikke stemmer i det hele tatt etter min mening. Får nesten en litt flau smak i munnen faktisk, når jeg tenker på alle de som virkelig sliter nå. Ikke at jeg har innsikt i privatøkonomien deres, men jeg skjønner jo at de ikke er millionærer, og at de må passe litt på (som de aller fleste andre), men at det kniper så mye som det blir gitt uttrykk i artikkelen får jeg bare ikke til å stemme i mitt hode, da hadde de vel ikke hatt mulighet til å ha x antall budsjett for mat  .

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare blitt nevnt i artikkelen at alt av cafebesøk, matlaging foran kamera, kosemat, takeaway, bursdag osv er på andre budsjett, så tror jeg ikke såpass mange hadde reagert. Men virker som om de vil ha litt liv og røre i kommentarfeltet innimellom 😂

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker de viste ofte frem måltidene sine i vloggene før, det var barneporsjoner. De må jo spise mye mer enn de sier og viser?🤷‍♀️ 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. dette samarbeidet med Pysjn?? Tror aldri jeg har sett noe så dårlig før. De svinser rundt i pysjen i typ 10 sek og må til og med scrolle på mobilen for å huske rabattkoden de skal dele ut 😂Har aldri sett dem bruke disse pysjene utenom når det er annonse på gang heller. Og dette får de betalt for?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (3 timer siden):

Altså.. dette samarbeidet med Pysjn?? Tror aldri jeg har sett noe så dårlig før. De svinser rundt i pysjen i typ 10 sek og må til og med scrolle på mobilen for å huske rabattkoden de skal dele ut 😂Har aldri sett dem bruke disse pysjene utenom når det er annonse på gang heller. Og dette får de betalt for?? 

Ikke er det særlig fine pysjer heller..... 🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har de helt sinnsykt mye penger til overs når desember mnd kommer?🙈 pakkekalender til Pia, Guro, MammaNT og Petter? 4 godt voksne folk + en liten en som er knappe året gammel? Skulle tro de driter penger til tider😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke det med pakkekalendere til voksne. Det er stas for unger, men til voksne? 

Det er vel stas for alle aldere tenker jeg. Har kalender hvert år, bare gøy det! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (3 timer siden):

Har de helt sinnsykt mye penger til overs når desember mnd kommer?🙈 pakkekalender til Pia, Guro, MammaNT og Petter? 4 godt voksne folk + en liten en som er knappe året gammel? Skulle tro de driter penger til tider😅

Poenget og argumentet deres for det meste de bruker penger på er vel at det har de fint råd til fordi de sprer utgiftene utover flere måneder. Så når desember kommer, så er pakkekalenderen gratis fordi de ble utgiftsført mellom august og november. 

Endret av kira87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppland skrev (4 timer siden):

Jeg forstår ikke det med pakkekalendere til voksne. Det er stas for unger, men til voksne? 

Det er da gøy i alle aldre. Vi har også kalender til voksen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spolet meg litt igjennom en video. Hver gang jeg startet den (typ4 ganger) begynnte setningen med "Eeeh"    🤣 Litt komisk at 4 av 4 ganger jeg startet videoen på tilfeldig sted så sa hun det. Vet ikke hvem av dem det var.
Er dette noe de ofte sier, eller var jeg heldig/uheldig med spolingen min? 😋
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rubella skrev (11 timer siden):

Guro har brukt den samme fuglegenseren hele uka 🤯

Det går vel bra? Så lenge den er ren og ikke lukter ser jeg ikke problemet med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (På 9.10.2022 den 15.35):

Det går vel bra? Så lenge den er ren og ikke lukter ser jeg ikke problemet med det.

Joda, greit nok det. Jeg tror kanskje jeg for syns skyld ville bytta genser i hvert fall én gang i løpet av uka dersom jeg dokumenterte livet offentlig mitt i form av vlogger hver eneste dag, men alle må skifte klær så ofte døm vil sjøl ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (20 timer siden):

Joda, greit nok det. Jeg tror kanskje jeg for syns skyld ville bytta genser i hvert fall én gang i løpet av uka dersom jeg dokumenterte livet offentlig mitt i form av vlogger hver eneste dag, men alle må skifte klær så ofte døm vil sjøl ❤️

Guro ser ekstremt sliten ut. Ser ut som hun mister seg selv mer og mer. Hun ser også veldig nedstemt ut og er blitt mye kvassere(les:frekkere) i måten hun fremstår på.🥸

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som Pia et ei godhjerta dame, tenker både på hvor snill hun er mot farmoren sin og  hun er flink og snill mot nevøen sin også. 

Bra Guro tar i mot hjelp nå, der er det mye hun trenger hjelp til virker det som.

Endret av Oppland
Manglet et ord.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...