Gå til innhold

Når kommer brødskjæremaskiner tilbake i butikkene??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere venstrehendte som føler seg krenket her 😂

Anonymkode: e92e4...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan skjære opp selv, men det er vanskelig for mange å få skivene jevne med brødkniv. Man kan kjøpe en maskin, men det er en utgift man ikke skulle være tvunget til, og alle maskiner tar opp plass. Man kan kjøpe ferdig oppskåret, men det er bare enkelte typer som selges ferdig oppskåret, og disse brødene ligger konsekvent på den høyere delen av prisskalaen, og er ikke nødvendigvis det brødet man foretrekker.

Det rasjonelle hadde vært om de butikkansatte hadde skåret opp brødene (kanskje ikke alle av hver type, men feks litt over halvparten), og pakket dem i plastposer, sånn som de allerede så samvittighetsfullt gjør med boller, smultringer og frukt.

Anonymkode: f1da8...82c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster jo mange tusen!

Anonymkode: 5ae9e...d50

Neida, de koster en tusenlapp. Veldig fine å skjære bacon, salami, ost, brød og alt sånt med :) 

Anonymkode: 23914...e3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere venstrehendte som føler seg krenket her 😂

Anonymkode: e92e4...97f

Jeg er høyrehendt, men er glad jeg har oppskjærmaskin nå.

Anonymkode: 3ac7a...2cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jammen et stort problem ja. Nå må vi virkelig åpne bakteriebombe-maskinene så ts ikke trenger å spise skjeve brødskiver!

herregud. 

Anonymkode: 124c8...891

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det rasjonelle hadde vært om de butikkansatte hadde skåret opp brødene (kanskje ikke alle av hver type, men feks litt over halvparten), og pakket dem i plastposer, sånn som de allerede så samvittighetsfullt gjør med boller, smultringer og frukt.

Anonymkode: f1da8...82c

Vi vil da bestemme tykkelsen på skivene selv! Alle funksjonsfriske burde greie å kutte opp et brød uten for store traumer.

 

Anonymkode: 8a2a9...02a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vil da bestemme tykkelsen på skivene selv! Alle funksjonsfriske burde greie å kutte opp et brød uten for store traumer.

Anonymkode: 8a2a9...02a

I en ideell verden, ja, men dessverre er nesten ingen 100% funksjonsfriske. Du kan kjøpe uoppskåret brød hvis du foretrekker det. Jeg personlig liker tykkelsen på skivene som butikkskjæremaskinene skjærer opp.

Anonymkode: f1da8...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at man her i Norge i disse krisetider har fått enda en sak som kan splitte befolkningen: Spørsmålet om man er for eller mot oppskjæring av brød i butikken.

Jeg ser for meg demonstrasjonstog, buttons, reklamekampanjer og TV-sendte debatter med representanter for JA til oppskjærte brød og NEI til ferdigkutta brød i valgkampen 2021.

Endret av Bix
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan de overlever i alle andre land hvor det ikke er maskin i butikken 🙄 bort med disse ekle bakteriebomber i butikkene! Når vi er i gang kan de slutte å oppbevare brød åpent! Brødene er tørre og for å ikke snakke om hvor mange som tar på, hoster på og nyser på disse brødene! Ash!

Anonymkode: db774...eb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Bruker han forresten en brødkniv for keivhendte?

Anonymkode: 1edc8...054

Nei, er det forskjell?

Anonymkode: 5ae9e...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
32 minutter siden, Lawyam skrev:

En annen mulighet er å gå over på kjekkebrød.... ;)

Eller polarbrød 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp ferdigskåret brød?

Anonymkode: 0a8fe...559

Det brødet jeg liker er ikke ferdig oppskåret!

Anonymkode: 5ae9e...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan skjære opp selv, men det er vanskelig for mange å få skivene jevne med brødkniv. Man kan kjøpe en maskin, men det er en utgift man ikke skulle være tvunget til, og alle maskiner tar opp plass. Man kan kjøpe ferdig oppskåret, men det er bare enkelte typer som selges ferdig oppskåret, og disse brødene ligger konsekvent på den høyere delen av prisskalaen, og er ikke nødvendigvis det brødet man foretrekker.

Det rasjonelle hadde vært om de butikkansatte hadde skåret opp brødene (kanskje ikke alle av hver type, men feks litt over halvparten), og pakket dem i plastposer, sånn som de allerede så samvittighetsfullt gjør med boller, smultringer og frukt.

Anonymkode: f1da8...82c

Ja!

Eller det beste: få inn maskinene igjen! Man sprer ikke Korona pga. å ha brødskjøremaskin i butikkene, de som har bestemt dette er vel de samme som har nektet oss å være på hytta i påsken, bare tøv.

Anonymkode: 5ae9e...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jammen et stort problem ja. Nå må vi virkelig åpne bakteriebombe-maskinene så ts ikke trenger å spise skjeve brødskiver!

herregud. 

Anonymkode: 124c8...891

Bakterier? Hvor tar du dette fra? Bare hysteri.

Anonymkode: 5ae9e...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så «lang» tid som dette har pågått, så burde man jo ha blitt en racer på å skjære opp nå  :3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøp ferdig oppskjært brød??

Anonymkode: 2c247...a76

Brødet jeg kjøper er ikke ferdig oppskåret! Det som er det er bare møkkabrød!

Anonymkode: 5ae9e...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja!

Eller det beste: få inn maskinene igjen! Man sprer ikke Korona pga. å ha brødskjøremaskin i butikkene, de som har bestemt dette er vel de samme som har nektet oss å være på hytta i påsken, bare tøv.

Anonymkode: 5ae9e...d50

Å ha elementer som nesten 'alle' kundene tar på er jo noe av det som har blitt fjernet. Grunnen er ganske enkelt at virus på hender selvfølgelig vil havne på brødskjæremaskinen, og så kommer neste kunde og skal skjære sitt brød. 

Dette er virkelig et ikke-problem som det finnes løsninger på. Skjære opp hele brødet når du kommer hjem. Enten med kniv eller med skjæremaskin. Det er jo ikke alle bakerier som har brødskjæremaskin heller, og de selger jo brød så det synger.

Anonymkode: 23914...e3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har et godt brød som er ferdig oppskåret. Blå etikett, med havre eller noe sånt tror jeg.

Anonymkode: a655a...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir gal av dette! Mannen er venstrehendt og skjærer altfor tykke skiver, og når jeg skal skjære opp blir det feil pga måten han har skåret opp på. Alt var så mye lettere da man kunne skjære det ferdig opp i butikken automatisk.

Er det virkelig fare for Korona om man får disse maskinene tilbake??

Har tre små barn hjemme og hjemmekontor, sover litt, til de som mener jeg bør bake selv og at dette ikke er et problem osv. Og barnehage kan jeg vel bare glemme som avlastning neste uke, da ungene alltid har snørr i nesen.

Anonymkode: 5ae9e...d50

vi har og behov for dem i hverdagen, fordi det er viktig for oss å unngå smuler på kjøkkenet pga familiemedlemmer som har cøliaki. Så den brødskjæremaskinen er viktig for oss i hverdagen.

Heldigvis har vi oppdaget at det finnes gode alternativer blant de ferdig oppskårne brødene. Har bare ikke lagt merke til dem før!

Anonymkode: d90db...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...