Gå til innhold

Frastjålet sterke medisiner på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På min arbeidsplass har vi et kontorbygg med separate kontorer. Ytterdøren er låste. I dag var jeg i et møte i ca en times tid, og lot veska mi stå på mitt kontor med døra lukket. På denne tiden var det noen inne å stjal potensielt dødelig medisin(for andre). Regner med jeg må politianmelde dette i morgen. Vil ikke mistro mine kollegaer heller, så dette er vanskelig. Kanskje 12-14 personer oppholdt seg innenfor disse låste dørene i dag. Hva gjør jeg ?

Anonymkode: 5cd5b...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring politiet nå da? De har døgnåpent på tlf 02800. 
Ellers bør du selvsagt (og kanskje først) varsle ledelsen i bygget der du var. 

Anonymkode: 3748c...04a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor har du egentlig sånt med på jobb? 

Kan vel være pga personen har behov for det.

Jeg jobber med kreftpasienter, og flere av dem står i jobb og har sterke opiater i veska for å fungere i hverdagen. 

Anonymkode: 5db2e...5d0

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hentet ut medisinene på apoteket i lunchen samme dag. Har snakket med politiet; henlagt sak😩

Anonymkode: 5cd5b...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde hentet ut medisinene på apoteket i lunchen samme dag. Har snakket med politiet; henlagt sak😩

Anonymkode: 5cd5b...f79

Har du meldt fra til nærmeste leder?

Anonymkode: e69f5...e70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bryr seg ikke om det, men sjefen din vil nok vite om han har en tyvaktig og rusmisbrukende ansatt. Håper du ikke har glemt de et sted og tatt feil. Da kan det bli pinlig. 

Anonymkode: c1cd3...b5c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med sjefen! Medisiner på resept er kun beregnet på den personen det er skrevet ut til. Om dette skjer flere ganger, kan du selv havne i trøbbel med å bli mistenkt for pilleproblem😕 Bra frekt å stjele medisiner fra andre som har behov for de... 

Anonymkode: fcdeb...151

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så sterke medisiner at de potensielt kan være dødelige for andre, så må du vel være forberedt på trøbbel med en apotektekniker når du nå på nytt må på apoteket og hente medisinene dine? 

Anonymkode: 18576...234

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du ta opp med sjefen din. Helt utrolig at en av kollegaene dine er villig til å stjele medisinen noen andre er avhengig av! Du kan få trøbbel med å få ny på apoteket og bli mistenkt for å misbruke selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det er så sterke medisiner at de potensielt kan være dødelige for andre, så må du vel være forberedt på trøbbel med en apotektekniker når du nå på nytt må på apoteket og hente medisinene dine? 

Anonymkode: 18576...234

Er da ikke TS sin feil at noen andre stjal medisinene hennes! Hva skal man gjøre, bære rundt på en safe og låse de inne?

Anonymkode: bfd85...d49

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så sterke medisiner at de potensielt kan være dødelige for andre, så må du vel være forberedt på trøbbel med en apotektekniker når du nå på nytt må på apoteket og hente medisinene dine? 

Anonymkode: 18576...234

Derfor skal det anmeldes. 

Anonymkode: df0f9...4c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mistro kollegene dine? Det er det dummeste jeg har hørt. Man skal ikke tro at folk flest forholder seg for god til å gjennomgå vesken din og stjele pillene dine. Av de 14 på rommet er det 1 som er synderen og 6 andre som hadde tatt dem om de var der først. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Kan vel være pga personen har behov for det.

Jeg jobber med kreftpasienter, og flere av dem står i jobb og har sterke opiater i veska for å fungere i hverdagen. 

Anonymkode: 5db2e...5d0

Ja, sant nok. Jeg tenkte ikke over det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Hvis det er så sterke medisiner at de potensielt kan være dødelige for andre, så må du vel være forberedt på trøbbel med en apotektekniker når du nå på nytt må på apoteket og hente medisinene dine? 

Anonymkode: 18576...234

Det spørs om medisinene gir rus det. Jeg har f eks alltid insulin i vesken og den er dødelig hvis den kommer i feil hender.

Anonymkode: e03a4...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.4.2020 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Derfor skal det anmeldes. 

Anonymkode: df0f9...4c6

Hun har anmeldt det. Saken ble henlagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal alltid ta med vesken hvis man har slike sterke medisiner man er redd for. Man kan aldri stole på noen 100%

Anonymkode: c6bab...7af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser du ikke døren? Har du snakket til noen om at du går på slike medisiner? Kan jo være hvem som helst på jobben din.. kjip situasjon - for alle. 
 

har dere overvåkningskamera? Uansett - meld fra til sjefen om dette. Mer får du ikke gjort nå

Anonymkode: 05d61...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en rusavhengig / pille-misbruker på jobb så vil en slik situasjon der vedkommende ser det ligger sterke medisiner i veska være en situasjon som er veldig triggende. Derfor skal man som andre sier her holde dette helt utilgjengelig for andre. Er faktisk en del som har en avhengighet. 
 

men man skulle nesten tro at personen visste noe om at du hadde noen slike piller. Høres risky ut å gå inn på et annet kontor , snoke i veska for så å ta ut medisiner.

Anonymkode: 05d61...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...