Gå til innhold

Trillepike på tolv


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eldste på snart 10, sitter barnevakt for lillesøster på snart 2 fra tidlig kveld til sent på natt hvis vi trenger henne. Hun har alltid en venninne på overnatting - og da betaler vi dem en femtilapp hver... strålende fornøyd begge to. Vi er aldri så langt unna at vi ikke kan gå hjem hvis de ringer... Men har aldri skjedd... Hun er fantastisk og har vært hjemme alene siden hun var fem... og liker det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "trillepike" på 17 år. Da hun begynte spurte jeg hva de pleier å få....hun sa det varierte, 20-25 kr pr. time. Hun får 30 kr i timen. Passer vesla 4 dager i uken, 2,5 timer pr gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja

Ok, jeg spør fordi jeg lurte på om du var i den aldersgruppen trillepiker vanligvis er. Og siden du er, hva mener du er passende lønn da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "trillepike" på 17 år. Da hun begynte spurte jeg hva de pleier å få....hun sa det varierte, 20-25 kr pr. time. Hun får 30 kr i timen. Passer vesla 4 dager i uken, 2,5 timer pr gang. :)

DET hadde ikke jeg giddet som søttenåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg. Genialt lettjente penger.

tretti kroner pr time, til fast tid hver gang, fire ganger pr uke??

Hadde jeg vært fjorten, så ja, men som søttenåring? aldri i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste på snart 10, sitter barnevakt for lillesøster på snart 2 fra tidlig kveld til sent på natt hvis vi trenger henne. Hun har alltid en venninne på overnatting - og da betaler vi dem en femtilapp hver... strålende fornøyd begge to. Vi er aldri så langt unna at vi ikke kan gå hjem hvis de ringer... Men har aldri skjedd... Hun er fantastisk og har vært hjemme alene siden hun var fem... og liker det!!

:overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket::overrasket:

Alvorlig talt?????

SNART TI og barnevakt til sent på natt??? :overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tretti kroner pr time, til fast tid hver gang, fire ganger pr uke??

Hadde jeg vært fjorten, så ja, men som søttenåring? aldri i verden.

Jobba på fiskearbeid og fikk 50 kroner timen.

Hadde heller passet unger til 30 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg spør fordi jeg lurte på om du var i den aldersgruppen trillepiker vanligvis er. Og siden du er, hva mener du er passende lønn da?  :)

Nå sitter jeg barnevakt for to tvillinger på 1 1\2, jente på 4 og en på 6.. jeg tjener forskjellig hver gang, noen ganger veldig mye, andre ganger ikke så mye kommer an på om jeg passer alle på en gang elelr ikke, og det kommer an på hvor mye kontanter nabo'n har, hvor my ejeg fikk gangen før osv. to timer med alle barna hender kommer opp i 200, noen ganger 400, andre bare 100, men da får jeg mer neste gang.. blir godt fornøyd med 100.

Da jeg startet å passe eldste jenta, da hun var 2.. ca 4-5 år tilbake er det mulig jeg tjente noe mindre, men det var ikke mye mindre i såfall, var i hvertfall godt fornøyd hver gang, og kom gledelig og passer et par ganger i uka. er fornøyd nå også, men om jeg hadde fått 30 kr timen, ville ikke iveren for å passe "bebyene" vært på samme nivå.

men dette er min mening da,

1 til 2 barn: (dagtid)

12 år, 60 kr timen

13 år, 60 kr timen

14 år, 60-70 kr timen

15 år, 60-70 kr timen

16 år, 75-85 kr timen

2 til 4 barn: (dagtid)

12 år, 70 kr timen

13 år, 70 kr timen

14 år, 80 kr timen

15 år, 80 kr timen

16 år, 100 kr timen

på kveldene ville jeg hatt kveldspålegg med 30 kr timen ;) så vet du det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Trille91: Det var litt av noen lønnskrav! :overrasket: Jeg har sittet endel barnevakt opp gjennom og aldri vært i nærheten av den timeslønnen... Jeg synes også at kveldstillegg blir litt unødvendig. Stort sett sitter man vel og ser film og spiser godteri mens ungen(e) sover. Var ihvertfall sånn i mine barnevakttider.

Vi trillet også babyer i 10-12-årsalderen helt gratis, men fikk litt om vi ble spurt om å passe. Jeg synes 50 kroner for et par timer er en fin lønn i den alderen. Så plusser man selvfølgelig på litt etterhvert som barnevakten blir eldre, men 130 kroner timen hadde jeg ikke betalt en 16-åring... (Det er faktisk mye mer enn jeg tjente i barnehage, og jeg var godt over 16 år med erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er helt passende med 130 kroner timen hvis man passer 4 barn paa en gang. Det er mye jobbing med saa mange barn paa en gang, saerlig for en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt av noen priser det er snakk om her, jeg har aldri i min lange barnevaktkarriere vært i nærheten av noe sånn! Trillepiker på 12 år bør ha ca. 25 kroner timen mener jeg. Og en timelønn på 130 kroner om kvelden er ganske vanvittig synes jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er helt passende med 130 kroner timen hvis man passer 4 barn paa en gang. Det er mye jobbing med saa mange barn paa en gang, saerlig for en person.

er du klar over at voksne assistenter uten utdannelse i barnehage tjener rundt 115 kroner timen, og må betale skatt av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du klar over at voksne assistenter uten utdannelse i barnehage tjener rundt 115 kroner timen, og må betale skatt av det?

voksne assistenter har vel søkt seg til jobben, og det er nok ikke mange som har voksne assistenter som barnevakt på kveldstid. Som regel har barna det mye morsommere med en ung barnepasser enn en voksen dame, og når en 16-åring velger å bruke kvelden sin på å sitte barnevakt framfor å øve til prøve, gjøre lekser, dra på kino, være ute med venner eller dra på fest syns jeg fakisk at "arbeidsgiver" burde være litt generøs og smøre på et lite ekstra lag med lønnspålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

voksne assistenter har vel søkt seg til jobben, og det er nok ikke mange som har voksne assistenter som barnevakt på kveldstid. Som regel har barna det mye morsommere med en ung barnepasser enn en voksen dame, og når en 16-åring velger å bruke kvelden sin på å sitte barnevakt framfor å øve til prøve, gjøre lekser, dra på kino, være ute med venner eller dra på fest syns jeg fakisk at "arbeidsgiver" burde være litt generøs og smøre på et lite ekstra lag med lønnspålegg.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vet ikke hvordan det er med andre, men jeg elsket å passe barn og det var ikke først og fremst pengene som gjorde at jeg av og til satt barnevakt, selv om det selvfølgelig var kjekt å tjene en 150-200 kroner på en kveld/natt. Jeg hadde ikke giddet å betale i dyre dommer for å få en som bare tok jobben fordi det var lettjente penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell å være "trillepike" og være barnevakt på kvelds/nattestid.

Jeg hadde betalt mer enn 30 kr pr. time om kvelden/natten. Men med de prisene noen opererer med her er det ikke mange som har råd til barnevakt nei.... :ler:

Jeg er selv høgskoleutdannet, har full ansiennitet og har fagansvar for en bolig for puh når jeg er i jobb (perm nå)....og jeg har vel 115-120 kr igjen i timen etter skatt.....

Synes synd på disse kravstore fjortisene når de en gang skal ut i jobb og klare seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...