Gå til innhold

Trillepike på tolv


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Eg har ei søster på 11 år.

Eg sende ho gjerne ut på trilletur aleine- uten problem.

Det kjem veldig an på 12-åringen- det er nok ikkje alle jenter i den alderen eg ville ha sendt ungen min med.

Syns forøvrig 50kr for to timar er passeleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg synes det bør være forskjell i pris om en spør noen om de vil trille en tur enn om noen barn kommer på døren for å spørre om de kan trille..

Her er jeg helt enig.

En jente som kommer på døra gjør det av egen fri vilje, det blir ingen penger.

Men ringer jeg en jente for å trille på mine barn, utfører denne jenta en jobb og jobb skal man ha betalt for.

Jeg betalte "min" flotte trillepike 100 kr, ble enig med mammaen om at det var for mye og neste trilletur er allerede betalt. :wink:

50 kr for to timer synes jeg høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Men er det forskjell på å være trillepike for en baby og å være barnevakt for en liten en som skal mates og legges...? Og hva med barnevakten/ trillepikens alder...? Hva har det å si for lønnen?

Hva gjør du hvis barnevakten har med seg en venninde...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkne, større barn krever mer, lønna økes derfor.

Lønn bør øke med alder og ansvar.

Her snakker jeg alderen ca. 13-15 år.

- Ett barn, en pris (80 kr per time)

- To barn, dobbel pris (160 kr per time)

Barnevakt med venninne: Jeg "ansetter" en barnevakt, om hun vil ha med seg en venninne er det helt greit. Jeg betaler samme sum, som barnevakten selv velger om skal deles med den andre. Selvom jeg liker tanken på 14 jenter som diller for våre barn, kan jeg ikke betale 14 jenter det samme (da har jeg ikke råd til å gå utenfor døren alikevel).

Barnevakt uten avtalt venninne: Jeg stoler 100% på vår barnevakt og hennes dømmekraft. Jeg tror hun vet at om hun starter en fest hjemme hos oss, ja så slutter pengestrømmen herfra brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 kroner pr time??? Du, kan JEG få den jobben??

Du er jo helt på viddene her jente!!

:sjenert: De er små, krever mye, det vet jeg med 100% sikkerhet.

Du er jo utdannet, da må jeg jo øke lønna også da, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkne, større barn krever mer, lønna økes derfor.

Lønn bør øke med alder og ansvar.

Her snakker jeg alderen ca. 13-15 år.

- Ett barn, en pris (80 kr per time)

- To barn, dobbel pris (160 kr per time)

Oi. Ville aldri betalt så mye jeg iallefall.. Da har jeg ikke råd til å ha barnevakt og passer de heller selv.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det forskjell på å være trillepike for en baby og å være barnevakt for en liten en som skal mates og legges...? Og hva med barnevakten/ trillepikens alder...? Hva har det å si for lønnen?

Hva gjør du hvis barnevakten har med seg en venninde...?

Har barnevakten med seg en venninne er det vel for å ha hyggelig selskap selv.. Jeg ville ikke endret betalingen og betalingen ville jeg gitt barnevakten. Hvis hun vil dele er det greit for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

160 kroner svart i timen til en fjortis? :overrasket: Jeg må tjene 300 kroner for å ha 160 utbetalt etter skatt jeg...

Sånne uformelle småjobber burde ikke gå på timesbasis syns jeg. Fjortisene er jo ikke i et reelt arbeidsmarked. De gjør det fordi de syns det er gøy og for å få litt ekstra lommepenger. Det er jo ikke snakk om å ansette en nanny heller!

Jeg tror jeg ville gitt 50 kroner for en trilletur, 100 hvis barn(a) ble passet en stund hjemme hos meg mens jeg var ute og gjorde ærend over et par timer, og 200 for kveld.

Jeg ville ikke betalt hvis en venninne "slang seg med" på en trilletur. Men hvis jeg hadde flere barn i "aktiv alder" som skulle ha pass mens de var våkne så ville jeg nok betalt begge. Ikke lett for èn å holde styr på flere aktive barn.

(men jeg har aldri hatt behov for å leie inn ungdom til å passe/trille barna mine, så jeg vet egentlig ikke hvordan jeg ville gjort det i praksis.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det bør være forskjell i pris om en spør noen om de vil trille en tur enn om noen barn kommer på døren for å spørre om de kan trille..

Det er jeg helt enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at barnearbeid bør lønnes med 30 % av voksenlønn. Men det store spørsmålet er jo da hva som er voksenlønn. Er det middelklasselønn, er det arbeiderklasselønn eller er det filleproletariatlønn? Skal barnelønna sees i forhold til sine foreldres klasselønn? Eller i forhold til klasselønna til de voksne som barnet jobber for?

Slik at hvis barnet jobber for en voksenperson som for eksempel er advokat og har en rundt 1000 kroner timen, vil barnelønna bli 300 kroner timen. Er voksenpersonen en sosialklient blir vel barnelønna sånt rundt regna 10 kroner timen. Så hvis skal se barnelønna ut i fra foreldrenes voksenlønn blir det problematisk for sosialklienter å hyre advokatbarn som trillepiker. Men det løses kanskje at av advokatbarn gjerne ikke befinner seg i samme nabolag som sosialklinter, og omvendt.

Så hva trillepiker får i kroner og øre vil da variere i takt med klassesamfunnet. Men prosentsatsen vil være fast for alle trillepiker. Så det eneste som kan være kinkig er hvor stor denne prosentsatsen skal være. Men jeg mener altså at den bør være på 30 % av voksenlønn.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest =tentacle=
Våkne, større barn krever mer, lønna økes derfor.

Lønn bør øke med alder og ansvar.

Her snakker jeg alderen ca. 13-15 år.

- Ett barn, en pris (80 kr per time)

- To barn, dobbel pris (160 kr per time)

Melder meg omgående som barnevakt :ler: Har gode referanser fra flere år med arbeid med barn, inkludert barnehage, hvor lønnen varierte fra 80-120 kroner timen, alle jobber etter at jeg var 18 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

sorry, jobben er allerede besatt..... :ler:

Men hva med fex

70 kr timen for ett barn, 100 for to timer?

og 90 kr timen for to barn, 130 for to timer?

Endret av Evelina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt uenig med at barn skal få lavere lønn enn voksne, når vi sitter barenakt en time, er 30 ALT forlite. da kan (den som sa det) heller skaffe deg en dagmamma! tenk å utnytte unge jenter på den måten da. En har mye annet å gjøre, og du vil risikere å miste trillepiken. en har ikke lyst å jobbe hos noen du ikke får mer enn tur\retur bussbillett til byen av-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt uenig med at barn skal få lavere lønn enn voksne, når vi sitter barenakt en time, er 30 ALT forlite. da kan (den som sa det) heller skaffe deg en dagmamma! tenk å utnytte unge jenter på den måten da. En har mye annet å gjøre, og du vil risikere å miste trillepiken.  en har ikke lyst å jobbe hos noen du ikke får mer enn tur\retur bussbillett til byen av-

er du født i 1991?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...