Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor svigermødre er slikt ett helvete?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man er vel som alt annet ...Man får som man fortjener!  

😉

Anonymkode: ffb0f...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier...

har en svigermor som gjør alt for å fryse meg ut, henge meg ut, henge ut mine verdier, sin egen sønn og i det hele tatt forsure livene våre...

de har borett på gården, så er ikke bare å flytte eller hive de ut heller... 

er gravid i 3 trimester og utslitt av alt dette her...det tærer på forholdet, går utover helsen og i det hele tatt

for å vise alvorlighetsgraden: vi vurderer å selge hele gården og flytte, for det her går ikke

hun prøver og splitte oss veldig tydelig. Det mest irriterende er at hun er hyggelig i perioder, for så å være ett helvete. (Minner meg veldig om min psykopate eks da det var samme strategi)

 

kan noen forklare meg hvorfor svigermonstre holder på slik?!

Anonymkode: 880df...338

Må si at du har vært uheldig med svigemora di, de fleste opplever ikke sånne ting med svigerfamiliene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du er så enkel å leve med du heller når dere setter ADVOKAT på svigermor som bor på samme gården🙄 Snakk om å skape god stemning! Og det er da ingen på tråden her som har «angrepet» en gravid dame. Gravide må da tåle å få høre andres meninger de som alle andre, spesielt når de spør om det selv! Det blir for dumt. Tror dere kommer til å ødelegge hele forholdet med familien hans ved å blande inn advokat, men for all del, kjør på! Før du anklager meg for å være svigermor selv, så er jeg i slutten av 20-åra...

Anonymkode: 314be...66e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som dere ellers er jævlige mot hverandre: Konkurranse om oppmerksomhet, og konkurranse om menns ressurser, ispedd en god dose solipsisme og en dæsj proto-narsissisme.

Anonymkode: feb80...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer egentlig advokaten inn i bildet, ts?

Anonymkode: a6680...2f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket med svigers om grenser, og hvordan bo nært hverandre? Det kan jo være et startsted. Nesten som en samboeravtale. Regler som hjelper på trivsel hos begge parter.

Dere skal ha hver deres husholdninger og bo hver for dere. I praksis er dere naboer, ikke noe felleshusholdning. Hver familie råder over sitt hjem uten innblanding. Osv.

Samboeren din burde sagt fra og vært hard i klypa på at hun ikke skal legge seg borti hvorvidt dere kjøper brød eller støvsuger! Hvorfor svarer dere henne ikke? Setter henne på plass? Setter grenser bestemt?

Min mor blir iblandt sur på meg når hun er på besøk. Hun begynner å skal fortelle meg at ting står feil på vårt kjøkken og slikt. Da sier jeg at det har hun ikke noe med, det er vårt kjøkken. Så blir hun sur, så roer hun seg og slutter. Ikke vær redd for at folk blir sure, det er iblandt nødvendig medisin.

Anonymkode: a1257...e9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betalt dere for å bo på gården til svigermor da? Dette burde du ha tenkt på før dere utnyttet de. 

Anonymkode: c755d...51b

Du vet ikke mye om gårdsdrift, gjør du vel?

Ts; jeg skjønner frustrasjonen din. Det er vanskelig å gjøre noe med det, annet enn å ta en skikkelig prat med henne. Svar henne tilbake når hun er frekk, spør gjerne hva hun vil oppnå med å si det hun sier. Vær tydelig.

Jeg hadde en lignende svigermor da jeg var yngre og bodde med far til barnet mitt. På det tidspunktet var jeg ikke tøff nok til å opp kampen med henne, si henne i mot og ta en skikkelig prat med henne. Så det endte med at jeg måtte avslutte forholdet, for til slutt begynte det å gå på psyken min.

Anonymkode: 56073...16f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Av samme grunn som dere ellers er jævlige mot hverandre: Konkurranse om oppmerksomhet, og konkurranse om menns ressurser, ispedd en god dose solipsisme og en dæsj proto-narsissisme.

Anonymkode: feb80...711

Der var du, ja.

Anonymkode: a6680...2f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, det er samboer sin gård

og vi utnytter de ikke...

snakk om å gå til angrep på den som er gravid her i tråden og synes dette er vanskelig? Skjerp dere

jeg har aldri gjort henne noe, ikke annet enn at jeg forelsket meg i sønnen hennes. 

Har hørt fra andre at hun er sjalu og ikke vil gi fra seg plassen som gardsfrue. Nå er hun også gammel, langt over 70 år. Så nei, det er ikke min feil det her. 

Om dere skal bruke meg som grunn til at det er slik får dere tenke dere om.

HVOR mange ganger har man ikke hørt om slike problem nettopp pga sjalusi, rangproblemer og «hun stjeler sønnen min»?

 

er lei og deretter overskriften. Skjønner ikke at mødre dytter unna sønner, svigerdøtre og kommende barnebarn for egen vinning og egoisme sin skuld. Er ikke hun som er oppvokst på gården, har kun bodd her 30 år nå. 

Er visst ikke bare svigermødre som har en trang til å trakke på gravide ser jeg.👆

Anonymkode: 880df...338

Jeg er enig med det at svigermoren din høres fæl ut og at det ikke er en grei situasjon (se svaret over). Men at du er gravid har vel ingenting med saken å gjøre? Man kan jo ikke være enig med en person i alt, bare fordi de er gravide. 

Anonymkode: 56073...16f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med det at svigermoren din høres fæl ut og at det ikke er en grei situasjon (se svaret over). Men at du er gravid har vel ingenting med saken å gjøre? Man kan jo ikke være enig med en person i alt, bare fordi de er gravide. 

Anonymkode: 56073...16f

Det virker som noen tror graviditet er en sykdom innimellom...

Var sympatisk med ts fram til hun dro gravidkortet. Hvis hun drar det hele tiden i hverdagslivet også så begynner jeg å forstå svigermor.

Anonymkode: 2f513...08e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere snakket med svigers om grenser, og hvordan bo nært hverandre? Det kan jo være et startsted. Nesten som en samboeravtale. Regler som hjelper på trivsel hos begge parter.

Dere skal ha hver deres husholdninger og bo hver for dere. I praksis er dere naboer, ikke noe felleshusholdning. Hver familie råder over sitt hjem uten innblanding. Osv.

Samboeren din burde sagt fra og vært hard i klypa på at hun ikke skal legge seg borti hvorvidt dere kjøper brød eller støvsuger! Hvorfor svarer dere henne ikke? Setter henne på plass? Setter grenser bestemt?

Min mor blir iblandt sur på meg når hun er på besøk. Hun begynner å skal fortelle meg at ting står feil på vårt kjøkken og slikt. Da sier jeg at det har hun ikke noe med, det er vårt kjøkken. Så blir hun sur, så roer hun seg og slutter. Ikke vær redd for at folk blir sure, det er iblandt nødvendig medisin.

Anonymkode: a1257...e9a

Bra skrevet!

Er i en lignende situasjon som TS, og jeg innser dessverre nå etter mange år at det er ang grensesetting jeg har feilet grovt.

Anonymkode: 9716f...70b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt fra alle vanskelige personer som lar seg "oppdra" med grensesetting. Har erfart det selv, det eneste som nyttet til slutt var null kontakt. 

Nå blir nok det vanskelig når ts og mannen bor på samme gården, men håper de finner en løsning de kan leve med. Forstår godt at det er ekstra slitsomt som gravid, det er en tid hvor man vil fylle med glede og forventning, ikke frustrasjon! 

Anonymkode: 49fad...131

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevd en svigermor som var helt forferdelig TS, så jeg forstår deg. Hun har gjort og sagt så mye grusomt at folk nesten ikke ville trodd på meg hvis jeg fortalte om det. Hun er flink til å gi gode førsteinntrykk, så man ser ikke hvordan hun egentlig er før man har kjent henne en stund. Spredde stygge, usanne rykter om meg gjorde hun også. Vil faktisk anbefale deg å gå til psykolog hvis det blir for ille.

Mange reagerer på at TS trekker frem at hun er gravid, men når man er gravid er man ekstra sårbar og følsom. Da blir konflikter ekstra slitsomme. 

Anonymkode: ad5d8...c93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.4.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Altså, det er samboer sin gård

og vi utnytter de ikke...

snakk om å gå til angrep på den som er gravid her i tråden og synes dette er vanskelig? Skjerp dere

jeg har aldri gjort henne noe, ikke annet enn at jeg forelsket meg i sønnen hennes. 

Har hørt fra andre at hun er sjalu og ikke vil gi fra seg plassen som gardsfrue. Nå er hun også gammel, langt over 70 år. Så nei, det er ikke min feil det her. 

Om dere skal bruke meg som grunn til at det er slik får dere tenke dere om.

HVOR mange ganger har man ikke hørt om slike problem nettopp pga sjalusi, rangproblemer og «hun stjeler sønnen min»?

 

er lei og deretter overskriften. Skjønner ikke at mødre dytter unna sønner, svigerdøtre og kommende barnebarn for egen vinning og egoisme sin skuld. Er ikke hun som er oppvokst på gården, har kun bodd her 30 år nå. 

Er visst ikke bare svigermødre som har en trang til å trakke på gravide ser jeg.👆

Anonymkode: 880df...338

Du høres ut som om du egentlig trenger speil 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RoH skrev:

Du høres ut som om du egentlig trenger speil 

Så bitter. Sjalu svigermor selv antar jeg. 
Du må bare si i fra hvis du trenger hjelp. Du kan snakke med fastlegen din eller psykolog for å komme over at sønnen din har funnet en dame som han foretrekker milevis fremfor deg.

Anonymkode: 30057...720

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bitter. Sjalu svigermor selv antar jeg. 
Du må bare si i fra hvis du trenger hjelp. Du kan snakke med fastlegen din eller psykolog for å komme over at sønnen din har funnet en dame som han foretrekker milevis fremfor deg.

Anonymkode: 30057...720

Ja nettopp. Der traff du midt i blinken 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...