Gå til innhold

Hjelp. Jeg elsker en som har komorbide trekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så ensom i denne verden. Det har seg sånn at jeg har en bekjent som jeg lenge har slitt med å forstå. Jeg har vært utsatt for psykopater tidligere men jeg har klart å forakte og miste all empati når jeg har gjennomskuet dem.. Men jeg har en bekjent som lenge har slitt med rus. Jeg merker på han at han er redd for seg selv. Han har oppført seg på lik linje som psykopater men jeg føler likevel ikke at han er det fordi han har følelser og han har gitt meg hint om hva som feiler han. At han er i stand til å gjøre det meste og eier ikke hemninger samtidig som han egentlig ikke ønsker å skade noen. Han har forfulgt meg og drevet med psykisk terror i flere år.. Men vi har aldri vært sammen men av en eller annen grunn er vi forelsket i hverandre. Han sier selv at jeg burde holde meg unna han fordi han kan være farlig og jeg holder meg unna. Men likevel har han planlagt å mishandle meg og prøvd å få meg med hjem og drevet med stalking og sprer stygge løgner om meg og gjør seg til ett offer fordi jeg har skjønt  hva han skjuler og at han skammer seg og derfor må legge skyld på meg. Jeg har forstått det som at han ikke er ond av natur men at han kanskje sliter med psykoser eller liknende at han mister kontrollen. Han skyver folk unna seg og er redd for å knytte seg til noen fordi han blir såret og har tydeligvis følelser men han er redd for å skade meg. Derfor må han få folk til å tru at det meg det er noe galt med. Jeg synes synd på han samtidig som jeg blir sint og lei meg. Jeg mister venner pga han. Men jeg klarer ikke å hate han. Jeg føler all smerten hans og vil egentlig hjelpe. Fordi jeg merker at han ikke liker den delen av seg selv. Han legger ut hint om seg selv seg selv at han er et giftig menneske, ond og psykopat. Mye av det han legger ut har jeg oppfattet som trusler men samtidig ett rop om hjelp. Han er veldig sjarmerende og attraktiv og egentlig veldig søt. Jeg føler at han er veldig lei seg pga det stygge som bor i han. At han egentlig ikke vil ha det sånn. Jeg føler at han ikke vil gi slipp på meg. Samtidig som jeg føler at han må ha makt og kontroll over meg fordi han merker at jeg har skjønt problemet hans. Samtidig han kanskje er besatt av å få sin hevn fordi jeg har gjennomskua han. Men likevel virker det også som han ikke vil meg vondt og har det vondt fordi han ikke kan ha meg. Og av en eller annen grunn har jeg så intenst sterke følelser for han men er samtidig livredd for han. Jeg har aldri vært alene med han fordi jeg ikke tør. Og nå truer han med å svarte meg med løgner og isolere meg igjen fordi jeg sa til han at jeg har forstått det slik at han egentlig ikke mener å være ond men at han har en skjult person han ikke kan kontrollere. Men jeg kan jo aldri fikse han. Vi kan aldri bli noe. Har noen opplevd liknende? 

Anonymkode: d4886...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...