Gå til innhold

Slitsomt nabo, aner ikke hva jeg skal gjøre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I to år har jeg bodd under en dame som ikke ser ut til å bry seg nevneverdig om at det bor andre rundt seg. Hun har ikke jobb, og tramper rundt med sko hele dagen og natta, spiller musikk og har masse gjester midt på natta. Jeg har forsøkt flere ganger å si i fra at det bråker utrolig mye, og hver gang så "glemmer hun". Hun pusser opp på søndager og helligdager, har fester til langt på natt. Hun har banket og styret hver kveld de siste dagene... På formiddagen er det ofte veldig stille. Det er på natta hun lever livet sitt. 

Hun "glemmer" at hun har på seg sko inne og bråker, hun "glemmer" hvor mye klokka er osv. 

Dessverre er det meste av bråket utenfor hva styret kan gjøre noe med, men det er like fullt tortur. Hun erkjenner at det bråker, hun bare "glemmer seg bort" hver eneste dag. Jeg har sagt i fra kanskje 30 ganger i løpet av det siste året mellom kl 01 og kl 06. Ofte gidder hun ikke svare før det har gått flere dager. Dersom hun har fest har jeg ringt, sendt meldinger osv. Først når jeg truet med å ringe politiet tok det slutt, fordi det var en del narkotika involvert. Jeg vet ikke hva hun driver med annet enn hasj.

Jeg har ikke råd til å flytte, jeg eier og har ikke råd til å selge, dessuten kan jeg ikke selge uten å informere de som kjøper om hvor mye støy det er? 

Nå er det søndag kveld, og hun er i full gang. Det er rett og slett utrivelig. Det er utrolig forstyrrende å høre på, og overdøver både tv som jeg må la stå på 24/7 for å ta litt støy, osv. Kjæresten min vil ikke sove hos meg lenger pga dette, og han bor ikke alene så vi kan ikke være hos han. Jeg har begynt å bli deprimert, og har for første gang fått søvnproblemer. Jeg føler meg så sliten hele tiden, og alt jeg ønsker meg er ro. 

Noen som har fått løst et sånt problem som kan dele noen tips? 

Anonymkode: 74f74...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke styret gjøre noe? Hun har nok skrevet under på en kontrakt hvor det står at hun ikke kan bråke på nettene osv, dersom hun får nok klager så skal vel styre kunne kaste henne ut pga brudd på kontrakten. Samle bevis hver gang hun bråker, film gjerne at du snakker med henne og spør henne pent om å roe seg osv også sender du alt til styret.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager kan du melde pga korona, så kjør på med det. 

Anonymkode: dac73...f35

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må rett og slett ringe politiet uten å advare henne først. Hun har fått nok sjanser. 

Anonymkode: b05a7...5a6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med et styre når det er nok bevis og ta av??

Det skal vell være stille etter 23.00

Kansje må det dokumenteres igjennom video eller lydopptak

Eller føre en slags logg, med dato klokkeslett og hva

Dette kan leveres til styret.

Er det andre naboer som har samme problem, så kan det være at man allierer seg med de.

Slik at det er flere klager og banke i bordet med

Ringe politiet er jo også effektivt.

Endret av Sunset90
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare naboer er det ikke alltid så mye å gjøre med. Nattestøy kan nok politiet prøve å stoppe. Men masse annet er noe jeg har kommet til man må leve med. Naboer som "trør ned dørene" dag etter dag er det verre å få satt en stopper for f.eks.

Anonymkode: e9cee...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klag til styret hver gang med eksakt dato og tidspunkt. Og ring gjerne politiet om hun bråker på natten. Om dette er et borettslag/ sameie så er det regelverk rundt hva som betegnes som støy mellom 23 0g 07, samt på helg og helligdager, så mange nok klager ( gjerne fra flere beboere, og spesielt om politiet har vært involvert) skal føre til at hun blir bedt om å selge, eller at leiligheten blir tvangssolgt om hun ikke selger selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette i et borettslag så skulle hun vært kastet ut for lengesiden.

Les husreglene, så kontakter du styret å tar saken videre. Husk å gjøre opptak, av støyen. Samt film når du ringer på å klager så du får dokumentert alt.

Har selv fått kastet bort noen som bodde under meg på denne måten, det hele tok ca 3mndr. Eierseksjonen ble solgt på tvang.

Anonymkode: ac702...acd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så hensynsløst av henne. Nei vær ordentlig streng med henne eller bare klag om alt til styret. Se om de kan gjøre noe. Sånn som det her kan ikke fortSette å holde på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Er det ingen andre naboer som bryr seg om det? Klag til styret, få med flere naboer. Og ring politiet når det står på som verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lov å ha fest nå når det Corona, i allefall ikke mer enn 5 personer samlet. Klag til styret!!! Hvis hun leier leiligheten så klager du til hennes husvert som er pliktig til å ta det videre til styreleder i styret. Hvis hun er leieboer er det piece of cake å få henne kastet ut! 

Anonymkode: da5e7...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare pøse på med skriftelige klager til styret, muntlige er ikke godt nok. Ring politiet få det dokumentert. Hvis dette stemmer som du skriver så er det faktisk grunnlag for tvangssalg av leiligheten. Vi har hatt 2 leiligheter i det siste som har gått på tvangssalg pga beboere som det ikke passer for og holde seg til reglene. Styret må involvere boligbyggelaget for og gjennomføre slike ting. Hvis ikke styret vil hjelpe deg kontakt boligbyggelaget og spør om å få snakke med noen som kan dette. 

Anonymkode: d9526...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Styret er pliktig til å følge opp klager og ordensregler. Du har fått mange gode konkrete forslag allerede. Du kan også fortelle politiet at du har gitt beskjed til styret men at de ikke har gjort noe med saka, kan hende politiet da tar seg en prat med styret.

Anonymkode: fdb1c...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...