Maddog Skrevet 12. april 2020 #1 Skrevet 12. april 2020 Imorgen skal jeg gjøre noe helt nytt. Jeg er en gutt på 15 år og veier 74 kg. Alle jeg kjenner er slanke og tynne og jeg er litt lubben. Så jeg har lyst til å miste vekt for å deretter bygge muskler og bli fit. Så neste uke skal jeg jogge mye og bare spise havregryn ( som f.eks havregrøt, havregryn med melk) skal spise 1-2 måltider av dette. Vet noen hvor mye kilo jeg kan miste og tips til hva jeg kan lage av bare havregryn.
Gjest Truly Skrevet 12. april 2020 #2 Skrevet 12. april 2020 Hvis du ikke trener fra før, vil du miste vekt bare av å begynne og trene og spise det samme. Men hvorfor havregryn? Havregryn har høy energitetthet. Dvs havregryn har mye kalorier per 100 gram. Jeg kutter f eks selv ned på havegryn om jeg skal ned i vekt. Du må heller se på kostholdet ditt slik det er nå. Spis normal mat, kutt ut godis, og drikk mest vann. Begynner du jogge i tillegg, vil du som 15 årig gutt gå veldig lett ned. Ikke kjør havregryndiett.....det har ikke noe for seg.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #3 Skrevet 12. april 2020 Man må bulke for å bygge. Dette var en elendig plan. Anonymkode: 76c2d...737 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #4 Skrevet 12. april 2020 Det kommer jo an på utgangspunktet. Kommer man fra junk og sjokolade, er dette en fin omlegging for en periode. Anonymkode: 1904e...dba 4
Maddog Skrevet 12. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2020 3 minutter siden, Truly said: Hvis du ikke trener fra før, vil du miste vekt bare av å begynne og trene og spise det samme. Men hvorfor havregryn? Havregryn har høy energitetthet. Dvs havregryn har mye kalorier per 100 gram. Jeg kutter f eks selv ned på havegryn om jeg skal ned i vekt. Du må heller se på kostholdet ditt slik det er nå. Spis normal mat, kutt ut godis, og drikk mest vann. Begynner du jogge i tillegg, vil du som 15 årig gutt gå veldig lett ned. Ikke kjør havregryndiett.....det har ikke noe for seg. Jeg har trent i et år og har sett litt forskjell men ikke så mye som jeg håpet på:/ hva kan jeg spise istedenfor havregryn da. Salat?
Maddog Skrevet 12. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man må bulke for å bygge. Dette var en elendig plan. Anonymkode: 76c2d...737 Jeg gjør hva jeg vil.
Gjest Truly Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Man må bulke for å bygge. Dette var en elendig plan. Anonymkode: 76c2d...737 Ikke som nybegynner.
Gjest Truly Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 12 minutter siden, Maddog said: Jeg har trent i et år og har sett litt forskjell men ikke så mye som jeg håpet på:/ hva kan jeg spise istedenfor havregryn da. Salat? Du kan ikke spise bare en type mat. Du må spise sunt og variert. Og du trenger heller ikke slanke deg, for så å bygge muskler. Du kan bygge muskler med en gang. Det gir jo høyere forbrenning og en helt annen type kropp. Hvis du utelukkende vil ned i vekt, kan du laste ned en kalori app. Føre inn alt du spiser, se hva du ligger på, og så legge deg litt under der.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Du kan jo og google fitness diett, og se litt på hva kroppsbyggere og fitness utøvere spiser. Dvs sunt med fokus på grønt og proteiner. Her er jo målet nok muskler, ikke mye fett men og energi. Anonymkode: ce023...800 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Det er ikke sånn at man automatisk tar av seg masse kilo av å bare spise havregryn. Man kan legge på seg av hva som helst bare man spiser nok av det. Jeg synes havregryn er en grei og sunn frokost. Jeg pleier å lage havregrøt på vann, bare fordi jeg liker smaken bedre. Bruk gjerne melk hvis du liker det. Jeg koker det bare såvidt opp med bittelitt salt i og rører godt rundt. Tar gjerne på litt banan, eple, nøtter eller kanel. Å bare spise én ting hele uka er usunt. Vi må variere kosten for å få i oss alle stoffene vi trenger. Ha mest grønnsaker på tallerkenen. Styr unna brus, kake, potetgull og godteri. Drikk vann når du er tørst. Og det er ingenting feil med å være litt lubben! Bare så det er sagt. Anonymkode: 12b8c...836 5
Maddog Skrevet 12. april 2020 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2020 14 minutter siden, addict said: Rapporterte innlegget ditt. Hvorfor
addict Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 19 minutter siden, Maddog skrev: Hvorfor Fordi det bryter med reglene for forumet.
Maddog Skrevet 12. april 2020 Forfatter #14 Skrevet 12. april 2020 Just now, addict said: Fordi det bryter med reglene for forumet. Hvordan det wtf?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Men hva med et balansert kosthold? Det får du ikke av bare havregryn. Slike dietter har som regel ikke uttelling langsiktig. Anonymkode: 7decd...9be
addict Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 13 minutter siden, Maddog skrev: Hvordan det wtf? Wtf les reglene da vetø så finner du fort ut av det?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #17 Skrevet 12. april 2020 Prøv dette istede om du er ute etter en quick fix!!! https://forskning.no/slanking/gikk-ned-i-vekt-med-enkel-matematisk-slankekur/370027 Du kan spise hva du vil så lenge du holder deg til den tilsatte gram inntaket i løpet av dagen. Om den funker vet jeg ikke, men det er nok en tryggere måte enn den du selv foreslår. Anonymkode: ce639...984
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #18 Skrevet 12. april 2020 Bare havregryn? Greit nok at det bare er en uke, så du tar nok ikke skade av det, men hadde valgt meg noe sunnere hvis jeg skulle spise bare det i en uke... Havregryn er veldig usunt. Nesten bare karbohydrater og det inneholder mye antinæring som hemmer opptaket av vitaminer og mineraler slik at man tar nesten ikke opp vitaminer og mineraler fra et måltid man spiser med havre (ikke bare dette, de fleste andre kornsorter er ca like ille). Så du vil få i deg bare hakket mer vitaminer og mineraler enn hvis du hadde spist bare rent strøsukker. Spis rene matvarer, kutt karbohydrater, ikke vær redd for naturlig fett som meierismør. Det er bare tull at det er fett som gjør oss fete. Det er karbohydrater som gjør oss fete. Anonymkode: b5996...b05 7
Maddog Skrevet 12. april 2020 Forfatter #19 Skrevet 12. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Bare havregryn? Greit nok at det bare er en uke, så du tar nok ikke skade av det, men hadde valgt meg noe sunnere hvis jeg skulle spise bare det i en uke... Havregryn er veldig usunt. Nesten bare karbohydrater og det inneholder mye antinæring som hemmer opptaket av vitaminer og mineraler slik at man tar nesten ikke opp vitaminer og mineraler fra et måltid man spiser med havre (ikke bare dette, de fleste andre kornsorter er ca like ille). Så du vil få i deg bare hakket mer vitaminer og mineraler enn hvis du hadde spist bare rent strøsukker. Spis rene matvarer, kutt karbohydrater, ikke vær redd for naturlig fett som meierismør. Det er bare tull at det er fett som gjør oss fete. Det er karbohydrater som gjør oss fete. Anonymkode: b5996...b05 Så jeg skal spise salat med egg osv? Og knekkebrød til frokost
Maddog Skrevet 12. april 2020 Forfatter #20 Skrevet 12. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Prøv dette istede om du er ute etter en quick fix!!! https://forskning.no/slanking/gikk-ned-i-vekt-med-enkel-matematisk-slankekur/370027 Du kan spise hva du vil så lenge du holder deg til den tilsatte gram inntaket i løpet av dagen. Om den funker vet jeg ikke, men det er nok en tryggere måte enn den du selv foreslår. Anonymkode: ce639...984 Hvordan finner jeg ut hvor mye jeg har brent da, når jeg jogger brenner jeg ca 400 kalorier
Anbefalte innlegg