Gå til innhold

Jeg så en bil med polske skilter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan det ha seg, trodde grensene var stengt ?

Anonymkode: 1f8ed...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan jo ha vært her lenger.

Anonymkode: a5a03...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber vel i Norge da. Kan ha kommet før grensa stengte.

Anonymkode: d85be...12e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha ha ha!

🤔Trodde det var et tulleinnlegg. 🙈

 

Jeg har sett svenskregistrert biler, mørkhudede mennesker og en person snakket engelsk til meg😱😱

Sorry, har luktet på konjakken. 

Anonymkode: d2d14...6b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har arbeidstillatelse og bostedsadresse i Norge. Vi har polske håndtverkere her, de var i Polen og har akkurat startet å jobbe igjen nå etter 14 dagers karantene. Helt lovlig. 

Anonymkode: 2821d...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha ha!

🤔Trodde det var et tulleinnlegg. 🙈

 

Jeg har sett svenskregistrert biler, mørkhudede mennesker og en person snakket engelsk til meg😱😱

Sorry, har luktet på konjakken. 

Anonymkode: d2d14...6b0

Ring politiet 😱😱😱

Anonymkode: a5a03...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ring politiet 😱😱😱

Anonymkode: a5a03...aaf

Det er så mange telefonnummeret å forholde seg til om dagen, vet ikke hvilket nummer jeg skal ringe. 
 

Men jeg stikker en tur på hytta. Da kommer de! 
 

( Før dere verbalt dreper meg, det var en spøk. Har ikke noe i mot hyttefolk, dere som er i mot hyttefolk, Gud, Jesus, krig og religion osv)

Anonymkode: d2d14...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, tenkte ikke på at de kunne ha vært her fra før. Siden det er en stund siden grensene ble stengt.

Anonymkode: 1f8ed...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mange telefonnummeret å forholde seg til om dagen, vet ikke hvilket nummer jeg skal ringe. 
 

Men jeg stikker en tur på hytta. Da kommer de! 
 

( Før dere verbalt dreper meg, det var en spøk. Har ikke noe i mot hyttefolk, dere som er i mot hyttefolk, Gud, Jesus, krig og religion osv)

Anonymkode: d2d14...6b0

Bare ring nødnummeret, det kan brukes ved sår hals, manglende dopapir og utlendinger

Anonymkode: a5a03...aaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, tenkte ikke på at de kunne ha vært her fra før. Siden det er en stund siden grensene ble stengt.

Anonymkode: 1f8ed...d22

Og kanskje de bor her med alle papirer/tillatelser i orden så da kan de ha kommet inn etter grensestengningen (som våre håndtverkere).

Anonymkode: 2821d...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, tenkte ikke på at de kunne ha vært her fra før. Siden det er en stund siden grensene ble stengt.

Anonymkode: 1f8ed...d22

Beklager fleipingen her❤️Det er ikke vondt ment mot deg. Bare dårlig humor etter en lang dag på jobb🙈

Anonymkode: d2d14...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ring nødnummeret, det kan brukes ved sår hals, manglende dopapir og utlendinger

Anonymkode: a5a03...aaf

😂😂😂

Anonymkode: d2d14...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager fleipingen her❤️Det er ikke vondt ment mot deg. Bare dårlig humor etter en lang dag på jobb🙈

Anonymkode: d2d14...6b0

Går helt fint 🙂

Anonymkode: 1f8ed...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle slipper vel inn? Men politiet sier til dem at de må i 14 dagers karantene, så kanskje noen av dem følger det, hvis vi er heldige...

Anonymkode: 2d274...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Polen har strengere regler enn Norge med tilnærmet portforbud nå, og ingen fly går så de kjører bil over grensen. Våre polske håndtverkere tar korona veldig seriøst pga hvordan det er i polen nå. Så mindre sjanse for smitte fra en polakk enn en vanlig Oslo beboer som har vært på kjøpesenter osv i dag. 

Anonymkode: 2821d...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ankommer Polen fra utlandet vil bli satt i karantene i to uker. Alle som bor i samme husstand som en person i karantene må sitte i karantene i samme periode.

Butikker, med unntak av matbutikker og apoteker, holdes stengt minimum til 19. april. Det samme gjelder hoteller, utesteder, restauranter og alle former for skjønnhetspleie. Det er innført forbud mot å gå ut, bortsett fra nødvendige ærender som å gå på jobb, handle, dra til legen og lufte hunden. Barn under 18 år kan kun gå ut i følge med voksen. Alle, inkludert familiemedlemmer, skal gå minst to meter fra hverandre på gata og bortsett fra familier kan man ikke gå flere enn to sammen. Lekeplasser og parker i byene er stengt, det er ikke lov å bruke bysykler og trening ute frarådes.
https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_polen/id2429019/

Anonymkode: 2821d...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grensekontrollen sjekker de at de som skal inn i landet har gyldig arbeidstillatelse og arbeidskontrakt. Disse får slippe inn. De skal jobbe her og får landet til å gå rundt. De må i 14 dagers karantene før de kan begynne å jobbe da. 

Landbruket får inn mange sesongarbeidere nå fremover. Feltsesongen starter nå, i hvert fall her på Østlandet.

Anonymkode: f2c4d...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...