hippyskippy Skrevet 16. mars 2021 #221 Del Skrevet 16. mars 2021 Orker aldri å lese noen av artiklene hennes, de er proppfulle av selvfølgeligheter og hun sparker inn vidåpne dører. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bijou1 Skrevet 14. april 2021 #222 Del Skrevet 14. april 2021 Nå er hun i gang igjen, med nok et bilde på Instagram hvor hun viser fram hvor tynn hun var/ er, og den samme historien om seg selv vi har hørt tusenvis av ganger før. Det er så selvmotsigende at hun skriver at hun lurer på hvordan det hadde gått om hun hadde hatt en mindre "akseptert" sykdom enn anoreksi. Hun lurer på om hun ville hatt jobb. Levd. Jeg lurer på om hun ville postet tusenvis av bilder av det og fått tusenvis av likes, hvis hun f. eks hadde slitt med overspising og vært overvektig. Jeg ser mange i kommentarfeltet si at hun betyr så mye for folk som er kronisk syke og gir håp. Det må vi jo tro på, og det er bra. Men for meg, og mange med meg, som har/ har hatt en spiseforstyrrelse, er det snarere veldig destruktivt. Hun gir ikke håp, men sementerer de mytene hun sier hun prøver å utfordre. For meg viser hun ikke at man kan bli bra av spiseforstyrrelser - snarere at man kan bli sittende fast i et trist og tragisk bekreftelsesbehov på sosiale medier, aldri bli ferdig med å vise fram hvor tynn man har vært, og være nesten førti og fortsatt drive med en uetisk fisking etter likes på bekostning av sårbare mennesker Jeg har mer sans for mange av influensene hun kritiserer - de er i det minste ærlige på at de promoterer kropp og utseende. Og ja, jeg kan trykke "unfollow". Og jeg skal gjøre det. Men dette er skadelig for veldig mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 14. april 2021 #223 Del Skrevet 14. april 2021 Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 22. april 2021 #224 Del Skrevet 22. april 2021 Hva spiller det for rolle om Ingeborg nevner endometriose i samme åndedrag som egen cyste? Poenget her er vel å sette fokus på kvinnehelse, og en generell underprioritering av "usexy" sykdommer og helsetilstander som i hovedsak rammer kvinner. Noe forøvrig Märtha Louise også gjør i VG : -"Alt vi kvinner går gjennom, er skambelagt." https://www.vg.no/rampelys/tv/i/X81J6o/prinsesse-martha-om-tabutema-blir-saa-opproert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 22. april 2021 #225 Del Skrevet 22. april 2021 Lillyvanilli skrev (30 minutter siden): Du kommenterte ikke siste bit i mitt innlegg. Sophie Elise og Isabel Raad poserer for å gi inntrykk av fastere rumpe, større pupper, smalere midje. Ingeborg poserer for å fremheve kjevelinje, kragebein, smale armer og ben. Hvordan er det annerledes? Enig. Det er problematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 22. april 2021 #226 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Lillyvanilli skrev (28 minutter siden): Spørsmålet, trenger Ingeborg sånn ca. hver måned fortelle om egen sykdomshistorie? Å nevne dette i hver en setting, gjør det relevant i omtrent alle saker hun fronter? Bør hun flere ganger i året legge ut bilder av da hun var svært syk på SOME? Godt sammenblandet av thinspiration og overdreven fillerbruk. Er dette sunt å følge for noen som sliter psykisk? Er det til hjelp eller skader det flere enn det gagner? Føler at hun motsier seg sjøl hele tiden. Veldig kjapp til å kritisere andre men velger glatt å overse sine egne feil. Alle andre influencere er ille mens Ingeborg selv er prakteksemplet på "moralen". Og hun har i følge seg selv ikke gjort noe med ansiktet, helt naturlig si🙄det samme gjelder bildene hun legger ut, helt uskyldige og ingen intensjon bak 🙄 Skjønner virkelig ikke den hyllesten av Ingeborg. For meg er hun enda en Barbie i gjengen av barbier i influencerbransjen. Endret 22. april 2021 av lysestake 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 22. april 2021 #227 Del Skrevet 22. april 2021 Lillyvanilli skrev (28 minutter siden): Hvor har hun skrevet/påstått at ikke utseende er endret? Merkelig det der. Influencere som Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen, Isabel Raad kritiseres (berettiget) for overdreven bruk av filler og Botox, til tross for at de ikke lenger slenger rundt seg med rabattkoder. Man trenger ikke reklamere for inngrep for å påvirke andre til å ønske endre på eget utseende. Kylie Jenner er et godt eksempel. Har endret ansiktet drastisk ved bruk av fillere. Nektet lenge for dette. Aldri reklamert for filler eller Botox. Men folk flest vil vel ikke akkurat kalle henne et bra forbilde? Ingeborg må få fylle på akkurat som hun selv vil, det er hennes ansikt og kun hun som bestemmer. Spørsmålet her er hvor godt et forbilde hun egentlig er for unge (og voksne!) som sliter psykisk. Om man slår sammen totalen av hva hennes Sosiale medier består av. Det kan du finne på Twitter, der hun svarer en random fyr som kritiserte hennes utseende, husker hun skrev at ansiktet hennes ser rar ut helt på egenhånd og hun ikke hadde fiksa på noe. Yeah right. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 22. april 2021 #228 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Lillyvanilli skrev (7 minutter siden): Hele profilen til Ingeborg Senneset fremstår for meg som svært dobbeltmoralsk. Flere som har slitt med spiseforsyrrelser skriver at Ingeborg trigger dem. Jeg mener disse bør høres, tas på alvor. Jeg tror på dem. Og nei, man skal ikke måtte kle på seg, skjule kroppen sin eller ikke få lov å vise seg frem. Det er ikke poenget. Ingeborg har helt sikkert blitt gjort oppmerksom på hvordan noe av hennes innhold oppfattes gjennom kommentarer eller spørsmål på DM. Hun har kanskje vært innom Kvinneguiden (men vent her sitter jo bare «sjalu troll»?) Hun fortsetter allikevel med samme innhold, ingenting er endret, kritikken besvares ikke. Jeg retter derfor mine spørsmål direkte til Aftenposten og PEN. Og siterer til slutt Ingeborg selv; «Tenk langsiktig integritet og samfunnsansvar over kortsiktige likes». Nå er jeg ikke med.... hvorfor henvender du deg til hennes arbeidsgiver? Om hennes Instagramkonto? Ellers må jeg si at de få gangene jeg går innom kontoen hennes nå bemerker jeg meg det jeg tidligere «forsvarte» litt - det er jo tydelig posering i form av vise benete vinkler. Selv jeg som overhodet ikke trigges ser den. Men å snakke om endometriose mens man fjerner cyste er vel helt OK? 🤷♀️ Selv om de to tilstandene jo ikke er i nærhet av det samme. Men dess flere som snakker om endometriose/adenomyose dess bedre tenker nå jeg. Endret 22. april 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 22. april 2021 #229 Del Skrevet 22. april 2021 Lillyvanilli skrev (2 timer siden): Det er helt flott og på høy tid med åpenhet rundt og mer fokus på kvinnehelse. Men at personer som alltid skal bruke egen person og sykdomshistorie for å holde seg relevant skal uttale seg om også dette, virker mot sin hensikt for min del. Det er nok ikke helt greit skrevet dette her. Men det virker nesten til å være en konkurranse blant kjente personer til tider «hvem feiler mest» og hvem som skal ta (den tidsaktuelle) kampen. Hjelper dette deg, så er det bra. Når det gjelder hennes Instagram, så sier jeg meg enig i en annen bruker her, hun virker til å veksle inn og ut av Aftenpostenrollen som det passer henne. Ønsker selvsagt Ingeborg Senneset alt godt, å kunne føle seg frisk og samfunnsnyttig. Det er noe de fleste av oss ønsker for hverandre. Men altså, jeg lurer oppriktig på hvordan konstante selfies som fremhever kragebein og kjevelinje, samt et veldig pyntet på utseende skal bidra til å sette fokus på nettopp god psykisk helse. Det er dessverre noe meget dobbelmoralsk over hele fremtoningen. Og det, det er trist. De færreste arbeidsplasser har retningslinjer utover at man må ha noen overordnede retningslinjer på hva man deler i sosiale medier. Thomas Seltzer måtte for eksempel slette et IGinnlegg hvor han igangsatte pengeinnsamling for familie i USA - og der gikk han for langt nettopp fordi han også var programleder for dette programmet. Dvs; han lagde økonomiske motiver i privat øyemed utfra sin rolle som programleder/konseptutvikler i NRK. Denne type handling er for eksempel regnet for mot anskaffelsesregler i offentlig (og ofte privat) sammenheng. Det er altså tydelige regler på det. I en juridisk setting, som en må forholde seg til når det gjelder hennes arbeidsforhold, så er det ikke noe å utsette på en person som ellers sliter i dagliglivet. Om for eksempel en reporter i TV2nyhetene poster litt fra sakene sine (her er jeg fra felt i Kambodsja, skriver i dagens utgave om motetilbehør)- og så et bilde fra en privat sammenkomst så er ikke det mot et reglement. Det er ikke grunnlag for advarsel/at man fratas oppgaver - på bakgrunn av det blir kjent at vedkommende har et drikkeproblem h*n jobber med. Det skjer først når vedkommende ikke fungerer i jobben, eller blander rollene sine i en og samme sak. For eksempel ville neppe Senneset blitt satt til å skrive saker om hun var innlagt for spiseforstyrrelsene. Men det er altså inne grunnlag for advarsler/møte om rolleblanding fordi man har en psykisk eller fysisk sykdom. Det er ulovlig diskriminering. Og jeg synes det er ytterst sært og spesielt å henvende seg til arbeidsgiver, hennes nærmeste leder vet utmerket godt hva hennes åpne IG består av. Med mindre du har konkrete saker å henvise til hvor hun åpenbart bryter Vær varsomplakaten så kan en virkelig droppe å kontakte folks arbeidsgivere. Det er helt sprøtt, hun har faktisk et vern gjennom arbeidsmiljøloven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 22. april 2021 #230 Del Skrevet 22. april 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 24. april 2021 #231 Del Skrevet 24. april 2021 Jeg fatter ikke at denne helseutdannede kjendisvennegjengen hennes ikke har gjennomskuet eller ser de svært problematiske sidene ved sammensuriet av saker hun skriver om og den evinnelige sammenkoblingen av egen sykdom til absolutt alt. Blir man såå totalt ukritisk fordi åpenhet er sååå viktig?, eller er det rett og slett fordi det er en gjeng som livnærer sin personlighet selv med å få oppmerksomhet i some og msm... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 24. april 2021 #232 Del Skrevet 24. april 2021 parmanoia skrev (6 timer siden): Jeg fatter ikke at denne helseutdannede kjendisvennegjengen hennes ikke har gjennomskuet eller ser de svært problematiske sidene ved sammensuriet av saker hun skriver om og den evinnelige sammenkoblingen av egen sykdom til absolutt alt. Blir man såå totalt ukritisk fordi åpenhet er sååå viktig?, eller er det rett og slett fordi det er en gjeng som livnærer sin personlighet selv med å få oppmerksomhet i some og msm... Tror legevennene hennes følger strømmen og velger bevisst å se bort fra dobbeltmoralen hennes. Ingeborg er "så viktig" og hvis kjente psykologer og leger er venner med Ingeborg så betyr det automatisk at hun er en viktig stemme og at alt hun gjør er riktig. Hun har sagt tidligere at hun lider av bedragersyndromet, det kan jeg skjønne, fordi jeg simpelthen ikke skjønner hvordan hun plutselig har blitt så "viktig". 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 24. april 2021 #233 Del Skrevet 24. april 2021 Man kan visst mene mye om henne, og om hvorvidt hun er"viktig" eller ei. Den ene tingen jeg uansett mener hun virkelig har fått frem og som jeg er veldig enig i er dette med viktigheten av å tilrettelegge og tilby arbeid for folk med hull i CV-en, eller folk som er på vei inn i uføretrygd men som er i stand til å gjøre NOE. Har selv slitt i mange år med spiseforstyrrelser, PTSD og depresjon. Å komme meg litt tilbake i jobb har virkelig gjort med godt. Livet får litt mer mening og struktur. Det er enkelt for samfunnet og for personen selv å gi dem litt opp med en gang en får stempelet ufør.. men det finnes en mellomting hvor man kan være ufør men også jobbe litt. Problemet er at de samfunnet og arbeidsmarkedet ikke er flink nok til å finne slike løsninger som faktisk kan bety utrolig mye for helsa 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 11. mai 2021 #234 Del Skrevet 11. mai 2021 Jeg forstår ikke all den spalteplassen denne damen får. Hun er et fryktelig usunt forbilde. 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. mai 2021 #235 Del Skrevet 11. mai 2021 Mildemoses skrev (5 minutter siden): Jeg forstår ikke all den spalteplassen denne damen får. Hun er et fryktelig usunt forbilde. Hvordan? Hun er kunnskapsrik og skriver om viktige ting. Hun er journalist. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 11. mai 2021 #236 Del Skrevet 11. mai 2021 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Hvordan? Hun er kunnskapsrik og skriver om viktige ting. Hun er journalist. Du ser ikke at dette er ren pro-ana? https://www.instagram.com/p/COizbeLpLdz/?igshid=repc8bodj9mq 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 11. mai 2021 #237 Del Skrevet 11. mai 2021 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Hvordan? Hun er kunnskapsrik og skriver om viktige ting. Hun er journalist. Hun har mye viktig å melde, og en kanal for å formidle. Men da burde hun også være klar over at hennes Instagram for mange som trigges fremstår pro-ana. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mildemoses Skrevet 11. mai 2021 #238 Del Skrevet 11. mai 2021 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Hvordan? Hun er kunnskapsrik og skriver om viktige ting. Hun er journalist. Hun skriver om selvfølgeligheter igjen og igjen og igjen. Men det er ikke det viktige. Det viktigste er at hun har en radmager kropp som det virker som at hun liker å vise frem til alle følgerne sine. Tenk hvilket inntrykk det gjør på unge sjeler som synes Ingeborg ser kul og rocka ut og gjerne vil være som henne! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 12. mai 2021 #239 Del Skrevet 12. mai 2021 pøbelsara skrev (10 timer siden): Hvordan? Hun er kunnskapsrik og skriver om viktige ting. Hun er journalist. Hvis man ser bort fra hele spiseforstyrrelsesforherligelsen, som tydeligvis resten av Norge velger å gjøre (og ja, jeg la også merke til lollipop-bildet som liksom skulle handle om vaksine), så er også 95% av det som kommer er himmelropende selvfølgeligheter. Skolemedisin er bra. Jødeforfølgelse er dårlig. Andre ganger er det direkte usympatisk. Særlig når hun snakker om det å arbeide mens man er syk. "Jeg ville ikke være en naver mens jeg holdt på å dø av anoreksi så jeg begynte å jobbe og det gikk så fint for meg bare se". Fint for henne at hun er en slags "suksesshistorie" men det er jammen mange som aldri kommer seg så langt som hun trekker ned på denne måten å snakke om det på. Mest ironisk er det når hun poster på SoMe at hun, mens hun var i et innslag om det å komme tilbake på jobb og helseverdien av det å jobbe hadde så vondt at hun nesten besvimte på grunn av en cyste hun valgte å ignorere og måtte innlegges operere rett etterpå. Flink å være syk, ignorere kroppens signaler og bare dundre på! For Erna og brutto nasjonalprodukt! Veldig bra forbilde. Senneset driver først og fremst med journalist-kommentarstoff, som stort sett består av å sette seg selv i sentrum for den nyeste selvfølgelige synsingen om det er alternativ medisin, politikk eller noen som reiser på ferie under korona. Av og til går hun også knallsterkt ut mot ting hun (eller andre) faktisk ikke har grunnlag til å avskrive. For eksempel har hun hatt som hobby å gå i beina på folk som har reklamert for kollagen i tilskuddsform, med påstandene om at det ikke har effekt for noe som helst og er ren svindel, og deretter gått på enkeltpersonene som har lagt det ut dersom de ikke har giddet å svare henne. Metastudiene er inne. Det er masse positive effekter knyttet til kollagen i tilskuddsform. Kollagentilskudd virker til og med mot rynker! Whups. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beneviento Skrevet 12. mai 2021 #240 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Bobleplasten skrev (9 minutter siden): Hvis man ser bort fra hele spiseforstyrrelsesforherligelsen, som tydeligvis resten av Norge velger å gjøre (og ja, jeg la også merke til lollipop-bildet som liksom skulle handle om vaksine), så er også 95% av det som kommer er himmelropende selvfølgeligheter. Skolemedisin er bra. Jødeforfølgelse er dårlig. Andre ganger er det direkte usympatisk. Særlig når hun snakker om det å arbeide mens man er syk. "Jeg ville ikke være en naver mens jeg holdt på å dø av anoreksi så jeg begynte å jobbe og det gikk så fint for meg bare se". Fint for henne at hun er en slags "suksesshistorie" men det er jammen mange som aldri kommer seg så langt som hun trekker ned på denne måten å snakke om det på. Mest ironisk er det når hun poster på SoMe at hun, mens hun var i et innslag om det å komme tilbake på jobb og helseverdien av det å jobbe hadde så vondt at hun nesten besvimte på grunn av en cyste hun valgte å ignorere og måtte innlegges operere rett etterpå. Flink å være syk, ignorere kroppens signaler og bare dundre på! For Erna og brutto nasjonalprodukt! Veldig bra forbilde. Senneset driver først og fremst med journalist-kommentarstoff, som stort sett består av å sette seg selv i sentrum for den nyeste selvfølgelige synsingen om det er alternativ medisin, politikk eller noen som reiser på ferie under korona. Av og til går hun også knallsterkt ut mot ting hun (eller andre) faktisk ikke har grunnlag til å avskrive. For eksempel har hun hatt som hobby å gå i beina på folk som har reklamert for kollagen i tilskuddsform, med påstandene om at det ikke har effekt for noe som helst og er ren svindel, og deretter gått på enkeltpersonene som har lagt det ut dersom de ikke har giddet å svare henne. Metastudiene er inne. Det er masse positive effekter knyttet til kollagen i tilskuddsform. Kollagentilskudd virker til og med mot rynker! Whups. Det innlegget på Instagram husker jeg godt. " En taper. Naver. Et halvskalla krek med sugerøret langt nedi statskassa". Sikkert kjempehyggelig for andre som er i den situasjonen hun var i å se hva slags syn hun har på dem. Fyfaen. Jeg har ingen respekt for den dama mer. Endret 12. mai 2021 av Pissflaps 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå