Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

Hun sier at det er et samfunnsproblem at barn føler de har "feil" kropp. JA DA BURDE DU KANSKJE BEGYNNE MED DEG SELV DA, MS.SAMFUNNSDEBATTANT! Slutt med pro-ana i alle sammenhenger der du bruker det.

:murvegg:

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt utrolig at denne damen har noe som helst kreds igjen. Fælt å se hvor syk hun er. Håper hun får hjelp!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (8 timer siden):

Helt utrolig at denne damen har noe som helst kreds igjen. Fælt å se hvor syk hun er. Håper hun får hjelp!

Det vaksinebildet hun la ut på story denne uka…snakk om å drive med thinspo med overlegg… om det var influensavaksina som var poenget å fronte kunne hun tatt bilde av sprøyta, eller i det minste kun skuldra. Ikke hele armen og i den vinkelen. Fu fasan. 
Og så flyr hun rundt på videregående over hele landet i offentlig regi sammen med Peder Kjøs. Fytti faen

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske hun ble blokka ut av insta for promotering av SF. KANSKJE Kanskje hun hadde fått en oppvekker på hva hun ikke bør legge ut

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vålull skrev (På 8.11.2024 den 3.24):

Skulle ønske hun ble blokka ut av insta for promotering av SF. KANSKJE Kanskje hun hadde fått en oppvekker på hva hun ikke bør legge ut

Hun burde kanskje hatt noen gode mennesker rundt seg og. Rart ingen venner/kolleger setter ned foten…. Hadde jeg vært psykolog (les: peder kjøs), hadde jeg aldri dratt den svært syke «venninna» mi med rundt i Norges land på turne. Synes det mildt sagt er skandaløst. Money talks. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (14 timer siden):

Hun burde kanskje hatt noen gode mennesker rundt seg og. Rart ingen venner/kolleger setter ned foten…. Hadde jeg vært psykolog (les: peder kjøs), hadde jeg aldri dratt den svært syke «venninna» mi med rundt i Norges land på turne. Synes det mildt sagt er skandaløst. Money talks. 

Hva er det hun og Peder Kjøs har som tema når de drar rundt på skoler?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vålull skrev (På 8.11.2024 den 3.24):

Hun er fullt klar over hva man ikke burde legge ut da hun i mange år har kritisert andre for å gjøre akkurat det hun gjør selv, men det som gjør det ekstra ille når det kommer til henne er det at hun har en stor plattform.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvitblomstlilje skrev (På 12.11.2024 den 11.15):

Hva er det hun og Peder Kjøs har som tema når de drar rundt på skoler?

Fra brandpeople:

»Du er ikke bra nok. Burde du ikke vært flinkere? Penere? Tynnere? Hatt mer muskler? Fått bedre resultater? Vært snillere? Fortjener du at andre liker deg? Hva hvis andre fant ut hvordan du «egentlig» er? Frykten for å bli avslørt kan få oss til å føle oss helt jævlig - og til å gjøre de jævligste ting.
Sett utenfra har vi det egentlig ganske bra. Hvorfor føler vi likevel så mye angst, skam, tristhet, sinne, sjalusi og ensomhet?»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (10 timer siden):

Fra brandpeople:

»Du er ikke bra nok. Burde du ikke vært flinkere? Penere? Tynnere? Hatt mer muskler? Fått bedre resultater? Vært snillere? Fortjener du at andre liker deg? Hva hvis andre fant ut hvordan du «egentlig» er? Frykten for å bli avslørt kan få oss til å føle oss helt jævlig - og til å gjøre de jævligste ting.
Sett utenfra har vi det egentlig ganske bra. Hvorfor føler vi likevel så mye angst, skam, tristhet, sinne, sjalusi og ensomhet?»

Jeg er så lei dette populære "bedragersyndromet". Det er en poppis ord for dårlig selvtillit eller en grad av nevrotisisme. Og "alle" "har" det om dagen. Eller kanskje du rett og slett ikke er flink nok i det du driver med? Det kan være mange grunner. 

Og så synes jeg det er skremmende at hun skal være et forbilde for ungdom, men det har vel blitt tatt opp 1000 ganger før. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (10 timer siden):

Fra brandpeople:

Jeg syns dette er ganske kontraproduktivt, folk som Ingeborg sykeliggjør helt normale følelser. Det er HELT NORMALT å føle at man ikke strekker til, å være usikker, å tenke man ikke er så god som andre tror. Det er ikke et syndrom! Det kan også være ganske sunt å kjenne på egen usikkerhet, og lære av den, pushe seg på det man er usikker på.
Syns psykologer og influencere sykeliggjør barn og unge over en lav sko. Vi har en masse følelser hele tiden, det skal veldig mye til for at de ikke er innenfor det som er sunt og vanlig.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (30 minutter siden):

Jeg syns dette er ganske kontraproduktivt, folk som Ingeborg sykeliggjør helt normale følelser. Det er HELT NORMALT å føle at man ikke strekker til, å være usikker, å tenke man ikke er så god som andre tror. Det er ikke et syndrom! Det kan også være ganske sunt å kjenne på egen usikkerhet, og lære av den, pushe seg på det man er usikker på.
Syns psykologer og influencere sykeliggjør barn og unge over en lav sko. Vi har en masse følelser hele tiden, det skal veldig mye til for at de ikke er innenfor det som er sunt og vanlig.

det kan rett og slett kalles å være tenåring. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (14 timer siden):

Såå enig. Men - her er det jo den klassiske «money talks» som er i fokus.  “Imposter syndromet»  er relativt lettbent materie, treffer 90% av befolkningen (siden de fleste føler, eller har følt) på det, og det en stor trend i tiden. IS og peder’n har rett og slett kastet seg på the money train. Tviler egtl på at IS bryr seg så fryktelig masse om ungdommen - er jo bare å se på de bildene hun legger ut. Det er stor fare for at personer med spiseforstyrrelser blir sykere av dem. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne30 skrev (1 time siden):

Så nydelig Ingeborg var på KK gallaen☺️

Skulle akkurat skrive det samme! Og det viser at ja da, du kan dele bilder av deg selv med den kroppen du har uten at det er proana. Kudos til venninner som hjalp henne, og flott hun dro om slike ting er så vanskelig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Veldig flott, voksen og elegant stil! (Ikke så voksen stil til daglig). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der greide hun å dra inn bedragersyndromet ja…igjen…i den sammenhengen. Går det ikke an å bare si «sånne situasjoner synes jeg er vanskelig»? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kan man se bildene? Søkte opp og fant ikke :)

( Og PS. Hun burde slutte å snakke om bedragersyndromet)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg på og… leter meg halvt ihjel her 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (2 minutter siden):

Det lurer jeg på og… leter meg halvt ihjel her 😅

Jeg så det på story på Instagram, men så bare med kåpe/yttertøy før det forsvant. Tror hun har skrevet at hun unngår rød løper, kanskje derfor det er vanskelig å finne bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (3 timer siden):

Lå på story på IG. Lang, sort kjole. Men er gått >24 timer så borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...