Ninaen Skrevet 17. november 2022 #1361 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) Felis skrev (51 minutter siden): Ingeborg er flink til å skrive, men her sliter jeg med å følge logikken faktisk. Jeg er redd for å bli et ansikt utad for spiseforstyrrelser. Ikke fordi denne gruppen ikke trenger en stemme, tvert imot. Men fordi den trenger mange, og mangfoldige, stemmer. Slik er det ikke nå, ikke ennå. Hun er redd for å være et ansikt utad, men gjør det fordi det ikke er så få andre stemmer...? Hvorfor det, mon tro? Kanskje fordi Ingeborg tar opp plassen og stjeler oppmerksomheten fra alle andre? Hun er jo selve spiseforstyrrelsesdronninga, hun er flink med ord, media trenger jo ikke å lete opp andre så lenge hun så gjerne stiller opp. Den andre grunnen til at jeg ikke vil være et såkalt ansikt utad, er at jeg er, og vil, være mer enn diagnosene mine. Hun står frem med spiseforstyrrelsen sin fordi hun vil, og må, være mer enn sykdommen...? Det gir jo ingen mening! Ved å hele tiden terpe på at hun er spiseforstyrret i media, så sementerer hun dette inntrykket for alle, også de som ellers kunne sett på henne som noe annet. Og de "mislykkede spiseforstyrrede", altså de "tunge", takker for at skammen deres blir løftet, om ikke mye, så litt av skuldrene deres. For skam tynger. Spar meg, jeg tror ikke et sekund på at disse menneskene takker Ingeborg fordi hun SIER at man kan være spiseforstyrret og tung. Ingeborg er jo en del av problemet, med sine hundrevis av bilder av sin avmagrede kropp. Jeg er helt enig med det Ingeborg sier, at det må bli mer mangfold i stemmene til spiseforstyrrede. Men jeg tror ikke Ingeborg mener det hun sier. Det ville potensielt tatt fra henne både jobb og status. Jeg tror Ingeborg er strålende fornøyd med å være medias go to person, når det kommer til spiseforstyrrelser. For da kan hun fortsette å dele disse bildene og kanskje få en og annen artikkel hvor hun synser og mener om andre ting, på trykk. Leste på nytt nå. Og dette er nok en «artikkel» med ren kopi fra et kapittel i nye boka hennes? Uten reklamevarsel, bare «dette er et utdrag fra» med liten skrift under bildet av boka. For øvrig enig i alt du skriver. Endret 17. november 2022 av Ninaen 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 30. november 2022 #1362 Del Skrevet 30. november 2022 (endret) Jeg har jo likt og fulgt med på IS lenge (respekten er dessverre borte nå). En av de tingene jeg tidlig la merke til var at hun kommenterte på postene til så og si alle kjendiser. Hjerter, heiarop og emojier. Undret meg over at hun kjente så mange kjendiser, men mistenker at hun gjorde dette for å bli sett og få kontakt med dem…? Altså at det var en strategi for å få kjendisvenner og «status»? Det var helt overdrevent en stund (vet ikke om hun holder på sånn ennå), kunne knapt gå inn på en kjendis sin instaside uten å unngå IS. Endret 30. november 2022 av Djerv2020 Skrivefeil 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 3. desember 2022 #1363 Del Skrevet 3. desember 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. desember 2022 #1364 Del Skrevet 3. desember 2022 Hun er fullstendig borte fra fronten til A-magasinet i dag. Mulig det er en helt naturlig forklaring på det, for hun har vel sagt at hun ble sykmeldt? Eller muligens det handler om psykiater-gate, for vedkommende er jo også tilknyttet Aftenposten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 4. desember 2022 #1365 Del Skrevet 4. desember 2022 Lafamiglia skrev (8 timer siden): Hun er fullstendig borte fra fronten til A-magasinet i dag. Mulig det er en helt naturlig forklaring på det, for hun har vel sagt at hun ble sykmeldt? Eller muligens det handler om psykiater-gate, for vedkommende er jo også tilknyttet Aftenposten. Hun var sykemeldt 100% i typ 1-2 uker i august etter «jeg har begynt å gå til psykolog igjen»-innlegget (22.juli), gikk så ned til 50%, og etter det har det ikke vært snakk om noe sykemelding. Hun er veldig aktiv med boksigneringer, har hatt flere show med Kjøs i det siste, hun skrev for Aftenposten ifb med siste runde Martha Louise/Durek. Men når du sier det har det kanskje ikke vært flere tekster fra henne etter det? Er vel 3 uker siden den saken cirka. Hun er i alle fall aktiv på Ig og Facebook, boksignering i Tønsberg denne uka. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 4. desember 2022 #1366 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) Ninaen skrev (30 minutter siden): Endret 4. desember 2022 av Ninaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 4. desember 2022 #1367 Del Skrevet 4. desember 2022 Hvorfor skal vi vite hennes mening om ting som skjer i samfunnet? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 5. desember 2022 #1368 Del Skrevet 5. desember 2022 "Norges største proanakjendis", som Liz Nor skrev på facebook 30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 6. desember 2022 #1369 Del Skrevet 6. desember 2022 Lafamiglia skrev (10 timer siden): "Norges største proanakjendis", som Liz Nor skrev på facebook Tåler heller ingen kritikk, uansett hvor seriøs og saklig den er. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. desember 2022 #1370 Del Skrevet 6. desember 2022 Lenelarsen skrev (2 timer siden): Tåler heller ingen kritikk, uansett hvor seriøs og saklig den er. Møtes med taushet, blokkering eller «hei, tror du har misforstått, var nok ikke meg du mente». 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 6. desember 2022 #1371 Del Skrevet 6. desember 2022 parmanoia skrev (1 time siden): Møtes med taushet, blokkering eller «hei, tror du har misforstått, var nok ikke meg du mente». Er nok mest blokkering det går i. Hun som fronter ytringsfriheten 🤣 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. desember 2022 #1372 Del Skrevet 6. desember 2022 Lenelarsen skrev (1 minutt siden): Er nok mest blokkering det går i. Hun som fronter ytringsfriheten 🤣 Ja, mest blokkering. Enklest sånn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 10. desember 2022 #1373 Del Skrevet 10. desember 2022 Dette er ikke primært en kritikk av Senneset, men hvorfor poster klikk.no flere innlegg som er direkte reklame for boka hennes? "Vi gjør oppmerksom på at boken er utgitt av forlaget Egmont People, eid av Story House Egmont, som også eier klikk.no", står det med liten skrift nederst. Bra de gjør oppmerksom på det, men kanskje en grunn til ikke å poste flere reklame-utdrag fra boken? https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/fortsatt-virker-det-som-om-spiseforstyrrelser-er-det-samme-som-jente-og-ikke-minst-det-samme-som-tynn-7193922?fbclid=IwAR0HxJTWDi-niu2AaGbVtiIqvLeQdsog8KveFZlgWx4UxrFS23d851qJEVQ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 12. desember 2022 #1374 Del Skrevet 12. desember 2022 Sarah93 skrev (På 10.12.2022 den 20.04): Dette er ikke primært en kritikk av Senneset, men hvorfor poster klikk.no flere innlegg som er direkte reklame for boka hennes? "Vi gjør oppmerksom på at boken er utgitt av forlaget Egmont People, eid av Story House Egmont, som også eier klikk.no", står det med liten skrift nederst. Bra de gjør oppmerksom på det, men kanskje en grunn til ikke å poste flere reklame-utdrag fra boken? https://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/fortsatt-virker-det-som-om-spiseforstyrrelser-er-det-samme-som-jente-og-ikke-minst-det-samme-som-tynn-7193922?fbclid=IwAR0HxJTWDi-niu2AaGbVtiIqvLeQdsog8KveFZlgWx4UxrFS23d851qJEVQ De poster kapitler fra boka ja…og det ser ut som innlegg/kronikker fra IS. Er helt klart misvisende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 15. desember 2022 #1375 Del Skrevet 15. desember 2022 Er det noen her som har lest den nye boka og kunne tenke seg å dele inntrykk og tanker? (Jeg står over selve lesinga pga trigging m.m.) Både positivt og negativt hadde vært bra å høre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 26. desember 2022 #1376 Del Skrevet 26. desember 2022 Kan det være....? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Doe Skrevet 26. desember 2022 #1377 Del Skrevet 26. desember 2022 h/k skrev (2 timer siden): Kan det være....? I den saken på TV2, om potethatet hennes, klarte hun nok en gang å få inn et bilde av seg selv som tydelig undervektig. Hun gir seg ikke… 15 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 26. desember 2022 #1378 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymLykke skrev (1 time siden): I den saken på TV2, om potethatet hennes, klarte hun nok en gang å få inn et bilde av seg selv som tydelig undervektig. Hun gir seg ikke… Lurer oppriktig på om avisene finner dette frem, om de etterlyser forslag til bilder eller om Senneset sier at de skal med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Doe Skrevet 26. desember 2022 #1379 Del Skrevet 26. desember 2022 h/k skrev (Akkurat nå): Lurer oppriktig på om avisene finner dette frem, om de etterlyser forslag til bilder eller om Senneset sier at de skal med. Vil tro hun uansett godkjenner før trykk, så hun har hatt mulighet til å be dem ta ut det bildet, om det ikke var hennes forslag i utgangspunktet. Men det tror jeg (dessverre) at det er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 26. desember 2022 #1380 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymLykke skrev (19 minutter siden): Vil tro hun uansett godkjenner før trykk, så hun har hatt mulighet til å be dem ta ut det bildet, om det ikke var hennes forslag i utgangspunktet. Men det tror jeg (dessverre) at det er. Intervjuobjektet velger stort sett ikke bilder, de tar nye eller redaksjonene velger bilder de har (tilgang til). Her tok nok TV2 et bilde de allerede hadde. Så denne kritikken fremstår litt urettferdig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå