n_97 Skrevet 7. november 2022 #1321 Skrevet 7. november 2022 Kan dere si hvilket innlegg her i tråden av @Ninaensom @Kanin46 har delt? Jeg bladde bakover men fant flere facebook poster skrevet av flere personer. Om dere skriver nummeret så holder det mer enn nok. Husker ikke helt språkbruken annet enn at jeg ikke reagerte noe spesielt, vil friske opp hukommelsen før jeg skriver noe.
Ninaen Skrevet 7. november 2022 #1322 Skrevet 7. november 2022 n_97 skrev (14 minutter siden): Kan dere si hvilket innlegg her i tråden av @Ninaensom @Kanin46 har delt? Jeg bladde bakover men fant flere facebook poster skrevet av flere personer. Om dere skriver nummeret så holder det mer enn nok. Husker ikke helt språkbruken annet enn at jeg ikke reagerte noe spesielt, vil friske opp hukommelsen før jeg skriver noe. Side 64 et stykke ned. Skjermdumper fra Facebook med svart bakgrunn, navnet mitt er sladda. Jeg får ikke delt bilder av en eller annen grunn, hvis ikke skulle jeg delt skjermdumper selv 😅 1
n_97 Skrevet 7. november 2022 #1323 Skrevet 7. november 2022 23 minutter siden, Ninaen said: Side 64 et stykke ned. Skjermdumper fra Facebook med svart bakgrunn, navnet mitt er sladda. Jeg får ikke delt bilder av en eller annen grunn, hvis ikke skulle jeg delt skjermdumper selv 😅 Takk for info. Nei jeg synes ikke du var spesielt skarp. Veldig innenfor hva man må regne med av kritiske responser som profilert journalist, og det mener jeg på både i dette tilfellet og på generelt grunnlag. 5
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 8. november 2022 #1324 Skrevet 8. november 2022 11 hours ago, NordreSving said: Det er ikke egentlig så rart, men det bekrefter hvorfor det ikke er en god idè å bruke sin egen historie som journalist. Det blir jo umulig å holde en profesjonell distanse. Nei hun holder på som influencere flest. Det ene øyeblikket er hennes kropp, utseende, sykehistorie mm en del av konteksten for nesten alt hun skriver og publiserer og egen personlig merkevare. Men det øyeblikket hun får kritikk, er det urimelig kritikk av en syk person og hvordan våger folk.
Kanin46 Skrevet 8. november 2022 #1325 Skrevet 8. november 2022 (endret) Andrea59 skrev (På 7.11.2022 den 0.36): Er ny i tråden her - når du påpeker hennes bruk av «naver» - da menes det å være trygdet etc? Bruker hun ordet nøytralt - eller nedsettende? Jeg har ikke lagt merke til at hun har skrevet det (men det er skuffende om hun bruker det!) Ellers er jeg undrende til hennes valg av temaer å mislike og ta opp (som ofte er fornuftig) - og samtidig har hun tydeligvis noen skylapper når det gjelder en del av hennes influenser-bekjente, folk som bedriver sharenting og thinspo - som hun villig vekk setter hjerte på og «liker». Her er i alle fall innlegget fra april 2021, antar det er det @Ninaen responderte på på Twitter den gangen. Har vært flere i samme kategori, med akkurat samme setningene/vendingene tidligere. Og her er eksempel på «se så sterk og flink jeg er». Endret 8. november 2022 av Kanin46 5 5
AnnePåLande Skrevet 8. november 2022 #1326 Skrevet 8. november 2022 Bolledeig2.0 skrev (3 timer siden): Nei hun holder på som influencere flest. Det ene øyeblikket er hennes kropp, utseende, sykehistorie mm en del av konteksten for nesten alt hun skriver og publiserer og egen personlig merkevare. Men det øyeblikket hun får kritikk, er det urimelig kritikk av en syk person og hvordan våger folk. Som flere har skrevet før; hun har gjort seg selv uangripelig. Det er en skam at IS får fortsette slik. 14 3
Kanin46 Skrevet 8. november 2022 #1327 Skrevet 8. november 2022 Senneset har begått kronikk/innlegg igjen. Sparke inn ganske åpne dører om prinsessa. Vært flere gode kommentarer i dag fra andre. Fascinerende å lese bejublelsen på IS sin Facebook-vegg. Jeg forstår faktisk ikke det som nesten framstår som «genierklæringer». Jada, hun kan skrive, men så forbanna unikt er det virkelig ikke. Blir jo ekstra fascinerende når det snakkes om å gjøre seg til offer og det å tåle kritikk i kommentarfeltet (om prinsessa), i lys av kommentarskjulinga til IS. Svært fristende å legge skjerdumpene i kommentarfeltet (på Halloween-saken altså), spørre hvorfor hun skjuler saklige tilbakemeldinger mtp hvor opptatt hun er av ytringsfriheten, og se hva hun gjør… 18 3
HuPia Skrevet 9. november 2022 #1328 Skrevet 9. november 2022 Må le litt også altså.. Det er helt utrolig hvor stort behovet for å uttale seg om aktuelle saker i nyhetsbilde skal være. Og hvordan Ingeborg virker til å tro at «folket» så sårt venter og trenger hennes tilbakemelding (HENNES meninger, HENNES tanker og gjerne delinger til HENNES tidligere artikler). Alt skal på et vis alltid handle om Ingeborg selv. Veldig sånn influencer-aktig, i mangel på en bedre beskrivelse. Nå nyheten om at Märtha Louise skal slutte å representere kongehuset offentlig. (Good news !!) Ingeborg rett ut på SOME for å fortelle at hun er travel men har fått skrevet ned noe greier. Denne nyheten står skrevet om i alle norske medier men klart vi venter alle på hva Ingeborg Senneset har å si om dette. Nesten litt som om hun fisker etter kred. Som om saken rundt prinsessetittel og offentlige plikter er noe kun hun så tappert og modig har skrevet om. En kamp hun har kjempet. Unødvendig utblåsning - I know. Men dette er så gjentagende fra Senneset at man kan jo bli helt matt 😆 36 5
Kanin46 Skrevet 9. november 2022 #1329 Skrevet 9. november 2022 HuPia skrev (7 timer siden): Må le litt også altså.. Det er helt utrolig hvor stort behovet for å uttale seg om aktuelle saker i nyhetsbilde skal være. Og hvordan Ingeborg virker til å tro at «folket» så sårt venter og trenger hennes tilbakemelding (HENNES meninger, HENNES tanker og gjerne delinger til HENNES tidligere artikler). Alt skal på et vis alltid handle om Ingeborg selv. Veldig sånn influencer-aktig, i mangel på en bedre beskrivelse. Nå nyheten om at Märtha Louise skal slutte å representere kongehuset offentlig. (Good news !!) Ingeborg rett ut på SOME for å fortelle at hun er travel men har fått skrevet ned noe greier. Denne nyheten står skrevet om i alle norske medier men klart vi venter alle på hva Ingeborg Senneset har å si om dette. Nesten litt som om hun fisker etter kred. Som om saken rundt prinsessetittel og offentlige plikter er noe kun hun så tappert og modig har skrevet om. En kamp hun har kjempet. Unødvendig utblåsning - I know. Men dette er så gjentagende fra Senneset at man kan jo bli helt matt 😆 Du sa det så mye bedre og mer presis enn meg. Takk! Rett og slett 🎯 5 1
HuPia Skrevet 9. november 2022 #1330 Skrevet 9. november 2022 9 hours ago, Kanin46 said: Du sa det så mye bedre og mer presis enn meg. Takk! Rett og slett 🎯 Takk selv 😊 1
HuPia Skrevet 9. november 2022 #1331 Skrevet 9. november 2022 (endret) Ikke for å ødelegge en saklig og fin diskusjon på noe vis. Men tilbake til Ingeborg Senneset og bruk av filler. NB! Legger igjen til at Senneset for min del må få velge å gjøre akkurat hva hun vil med leppene sine. Boken har jeg ikke lest, men her er link til sak på Klikk.no, samme som er publisert i månedens Kamille. https://www.klikk.no/helse/jeg-tok-sa-mye-fillers-i-leppene-at-jeg-ikke-klarte-a-plystre-sa-skjedde-det-noe-7201867 Her er fortellingen ganske klar og tydelig på at denne hendelsen som fant sted da en sykepleier ikke ville sette enda mer filler på henne, er en hendelse som fant sted tilbake i 2013 (eller ikke betydelig lenge etter). Skal ikke linke til noen bilder av Ingeborg fra så langt tilbake da jeg ikke fulgte henne selv, det antageligvis blir slettet og fordi man enkelt kan finne frem til dette. Faktum er jo det at hun helt klart fant seg en annen kosmetisk sykepleier etterhvert. Her er Ingeborg Senneset i VG 2020…. https://tv.vg.no/video/195429/ingeborg-senneset-hold-dere-til-helvete-hjemme Så hva er poenget hennes? Hva er tanken bak denne historien som er publisert på flere nettsteder, ble delt i flere Some kanaler, og enda viktigere, er skrevet om i Ordbok for Overlevelse? Er det OK at en journalist fører lesere bak lyset? At en journalist farer med uriktig informasjon? That’s the question! Endret 10. november 2022 av HuPia 18 1
HuPia Skrevet 9. november 2022 #1332 Skrevet 9. november 2022 (endret) 8 minutter siden, HuPia said: Endret 9. november 2022 av HuPia
Kanin46 Skrevet 9. november 2022 #1333 Skrevet 9. november 2022 HuPia skrev (5 minutter siden): Ikke for å ødelegge en saklig og fin diskusjon på noe vis. Men tilbake til Ingeborg Senneset og bruk av filler. NB! Legger igjen til at Senneset for min del må få velge å gjøre akkurat hva hun vil med leppene sine. Boken har jeg ikke lest, men her er link til sak på Klikk.no, samme som er publisert i månedens Kamille. https://www.klikk.no/helse/jeg-tok-sa-mye-fillers-i-leppene-at-jeg-ikke-klarte-a-plystre-sa-skjedde-det-noe-7201867 Her er saken ganske klar og tydelig på at denne hendelsen som fant sted da en sykepleier ikke ville sette enda mer filler på henne, er en hendelse som fant sted tilbake i 2013 (eller ikke betydelig lenge etter). Skal ikke linke til noen bilder av Ingeborg fra så langt tilbake da jeg ikke fulgte henne selv, det antageligvis blir slettet og fordi man enkelt kan finne frem til dette selv. Faktum er jo det at hun helt klart fant seg en annen kosmetisk sykepleier etterhvert. Her er Ingeborg Senneset i VG 2020…. https://tv.vg.no/video/195429/ingeborg-senneset-hold-dere-til-helvete-hjemme Så hva er poenget hennes? Hva er tanken bak dette intervjuet som ble delt i flere Some kanaler, og enda viktigere, er skrevet om i Ordbok for Overlevelse? Er det OK at en journalist fører lesere bak lyset? At en journalist farer med uriktig informasjon? That’s the question! 2013?!?? Som du sier: vær så god bruk fillers om det får deg til å føle deg bedre, men når du kritiserer andre influensere over en lav sko for liknende, lyver når folk spør om det, og nå i tillegg åpenbart lyver når du liksom er åpen og ærlig om det… Den videoen var overraskende. Jeg fant jo et bilde fra 17.mai 2020, hvor de er vesentlig mindre. Måtte lese meg opp på varigheten på fillers. Det kan jo rime godt med nedstenging etc hvor all den type behandling var stengt lenge, at de rakk å gå ut, for senere på året er det klar økning igjen. Hvorfor kan hun ikke bare være ærlig når hun først har åpna den boksen selv? Hun snakker om frykt for å bli «tatt» og bedragersyndrom, det hun driver med er jo en selvoppfyllende profeti… Lyver om fillers, skjuler saklige kommentarer osv… 22 1
Grüner Skrevet 9. november 2022 #1334 Skrevet 9. november 2022 Hun benytter enhver anledning til å reposte «skrytebilder» fra da hun var på sitt tynneste, senest på Halloween, selv om hun med sin erfaring vet utmerket godt at sånne bilder er pro-ana for mange anorektikere. Hun sier mye fornuftig, men handler ikke deretter. 26 6
Ninaen Skrevet 9. november 2022 #1335 Skrevet 9. november 2022 Grüner skrev (8 minutter siden): Hun benytter enhver anledning til å reposte «skrytebilder» fra da hun var på sitt tynneste, senest på Halloween, selv om hun med sin erfaring vet utmerket godt at sånne bilder er pro-ana for mange anorektikere. Hun sier mye fornuftig, men handler ikke deretter. Jepp, og skjuler kommentarer som tar opp nettopp den bildebruken. Fantastisk forbilde for ytringsfrihet… 12 1
Felis Skrevet 10. november 2022 #1336 Skrevet 10. november 2022 Kanin46 skrev (6 timer siden): 2013?!?? Som du sier: vær så god bruk fillers om det får deg til å føle deg bedre, men når du kritiserer andre influensere over en lav sko for liknende, lyver når folk spør om det, og nå i tillegg åpenbart lyver når du liksom er åpen og ærlig om det… Den videoen var overraskende. Jeg fant jo et bilde fra 17.mai 2020, hvor de er vesentlig mindre. Måtte lese meg opp på varigheten på fillers. Det kan jo rime godt med nedstenging etc hvor all den type behandling var stengt lenge, at de rakk å gå ut, for senere på året er det klar økning igjen. Hvorfor kan hun ikke bare være ærlig når hun først har åpna den boksen selv? Hun snakker om frykt for å bli «tatt» og bedragersyndrom, det hun driver med er jo en selvoppfyllende profeti… Lyver om fillers, skjuler saklige kommentarer osv… Har hun skrevet at hun har bedragersyndrom? Bedragersyndrom er jo en følelse av å ikke være god nok, selv om du er det. Frykten for å bli avslørt er helt grunnløs https://en.m.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome Ingeborg VET at hun ikke er god nok, og går til skritt for å hindre andre i å avsløre henne. Kan man virkelig hevde å ha bedragersyndrom, hvis man faktisk er en bedrager? Hun er god til å skrive, det skal ingen ta fra henne. Og hun tar opp temaer som er viktige. Men hun finner ikke akkurat opp kruttet på nytt, ingenting av det hun skriver er HENNES. Hun har lest/hørt andre si det først, og så gjentar hun det med sine egne ord. Fint det, vi trenger enda en stemme i vaksinedebatten, for eksempel, men det hadde vært fint om hun tenkte sjæl, for en gangs skyld. Og som mange av dere har nevnt før, hun vet hva hun driver med med de bildene, men hun gjør det like vel. Og når hun får kritikk for det, så gjør hun akkurat det hun kritiserer andre for, hun skjuler den. Dette er virkelig ikke et menneske med bedragersyndrom, for de hadde lagt seg flate og sagt «der tok du meg» enten kritikken var berettiget eller ei. En bedrager, derimot, vet at bedrageriet er reelt, og gjør derfor hva som helst for å unngå å bli tatt. 14 4
Kanin46 Skrevet 10. november 2022 #1337 Skrevet 10. november 2022 Felis skrev (14 minutter siden): Har hun skrevet at hun har bedragersyndrom? Bedragersyndrom er jo en følelse av å ikke være god nok, selv om du er det. Frykten for å bli avslørt er helt grunnløs https://en.m.wikipedia.org/wiki/Impostor_syndrome Ingeborg VET at hun ikke er god nok, og går til skritt for å hindre andre i å avsløre henne. Kan man virkelig hevde å ha bedragersyndrom, hvis man faktisk er en bedrager? Hun er god til å skrive, det skal ingen ta fra henne. Og hun tar opp temaer som er viktige. Men hun finner ikke akkurat opp kruttet på nytt, ingenting av det hun skriver er HENNES. Hun har lest/hørt andre si det først, og så gjentar hun det med sine egne ord. Fint det, vi trenger enda en stemme i vaksinedebatten, for eksempel, men det hadde vært fint om hun tenkte sjæl, for en gangs skyld. Og som mange av dere har nevnt før, hun vet hva hun driver med med de bildene, men hun gjør det like vel. Og når hun får kritikk for det, så gjør hun akkurat det hun kritiserer andre for, hun skjuler den. Dette er virkelig ikke et menneske med bedragersyndrom, for de hadde lagt seg flate og sagt «der tok du meg» enten kritikken var berettiget eller ei. En bedrager, derimot, vet at bedrageriet er reelt, og gjør derfor hva som helst for å unngå å bli tatt. Jada, hun har t.o.m skrevet innlegg om det i Aftenposten, og Peder kjøs og hun snakker om det i showet de reiser rundt med… https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/awKaRd/jeg-venter-bare-paa-aa-bli-avsloert-foelelsen-har-et-navn-bedragersyndromet 10 2
Felis Skrevet 10. november 2022 #1338 Skrevet 10. november 2022 Kanin46 skrev (1 time siden): Jada, hun har t.o.m skrevet innlegg om det i Aftenposten, og Peder kjøs og hun snakker om det i showet de reiser rundt med… https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/awKaRd/jeg-venter-bare-paa-aa-bli-avsloert-foelelsen-har-et-navn-bedragersyndromet Takk! Det der er ganske betenkelig. Jeg vet ikke om Ingeborg bruker det bevisst, men det gjør henne ganske uangripelig. Som hun venninna på tredje stadiet på fest, som hulker «jeg er så dum, jeg». Da svarer man jo ikke «ja, du er ikke den skarpeste kniven i skuffen», man benekter for å trøste. Jeg føler at Ingeborg forsøker å komme kritikken i forkant. Ved å hevde at hun har bedragersyndrom, så vil folk ile til å si at «du er jo så flink!». For i kombinasjon med at hun har gjort karriere på sin skjøre psyke, og ser ut som en liten fugleunge, så er det vanskelig å kritisere. Litt som hun fulle venninna på fest, man vil ikke pushe henne over kanten. 20 2
AnnePåLande Skrevet 10. november 2022 #1339 Skrevet 10. november 2022 Jo mer jeg leser om IS og hennes opptreden i sosiale medier, jo mer rystet blir jeg. Skjuler rettmessig kritikk for å kneble ytringsfrihet og faren ved å bli avkledd og synlig for verden. Hvem i alle dager oppfører seg så dobbeltmoralsk?? I mine øyne er IS mer useriøs de mest omdiskuterte påvirkerne. 15 1
HuPia Skrevet 10. november 2022 #1340 Skrevet 10. november 2022 16 hours ago, Kanin46 said: 2013?!?? Som du sier: vær så god bruk fillers om det får deg til å føle deg bedre, men når du kritiserer andre influensere over en lav sko for liknende, lyver når folk spør om det, og nå i tillegg åpenbart lyver når du liksom er åpen og ærlig om det… Den videoen var overraskende. Jeg fant jo et bilde fra 17.mai 2020, hvor de er vesentlig mindre. Måtte lese meg opp på varigheten på fillers. Det kan jo rime godt med nedstenging etc hvor all den type behandling var stengt lenge, at de rakk å gå ut, for senere på året er det klar økning igjen. Hvorfor kan hun ikke bare være ærlig når hun først har åpna den boksen selv? Hun snakker om frykt for å bli «tatt» og bedragersyndrom, det hun driver med er jo en selvoppfyllende profeti… Lyver om fillers, skjuler saklige kommentarer osv… Det er i mars og april 2020 det er mest tydelig at hun ganske nylig har gjennomført filler behandling. Ikke senere på året. Så altså rundt samme tid som som IG video / VG sak «hold dere til helvete hjemme»…. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå