Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Embla Othea skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hatet mot damen.

Hat? Det er snakk om kritikk mot ei dame som driver veldig skummel påvirkning og er i alle flater. Jevnt over er denne tråden svært konstruktiv (alltid unntak selvsagt) om du sammenlikner med svært mange andre Rampelyset-tråder 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (5 minutter siden):

Wow her var det mye dritt om alt i denne tråden. Heia Ingeborg Senneset. 

Dritt? Er det ikke lov å komme med kritikk? Er Ingeborg Senneset hellig? Synes du det er greit å drive med farlig påvirkning? De store massene er jo blenda. Prøv å ha flere tanker i hodet samtidig. De færreste ting er svart-hvitt

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere diskuterer og snakker nedsettende om en annen kvinne,så blir jeg ikke veldig overrasket......kvinner er kvinner verst. Hun er ei dyktig dame som kanskje overgår de fleste av de som er her inne, det blir ofte mislikt av andre kvinner. Når dere har lange diskusjonstråder om ei dame, det er faktisk lavmål.....sikkert de samme som skriver her som i andre fora kritiserer folk som mobber. Mange av dere driver faktisk med mobbing, bak noen feige anonyme navn!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanin46 skrev (1 minutt siden):

Referat? (Kan ikke se på, hisser meg for mye opp🙈)

Det var en portrettintervju der hun snakket om mishandling i barndommen, tvanglidelser og spisefortyrrelser. Dette er vel i forbindelse med boken hun har gitt ut. Fulgte ikke så mye med, men hun hadde hunden og samboeren med. Kommentatoren spøkte med at hvordan er det for anorektikeren å være sammen med en konditor. Ble litt trist for de viste bilde av da hun var dødelig undervektig. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (2 minutter siden):

Når dere diskuterer og snakker nedsettende om en annen kvinne,så blir jeg ikke veldig overrasket......kvinner er kvinner verst. Hun er ei dyktig dame som kanskje overgår de fleste av de som er her inne, det blir ofte mislikt av andre kvinner. Når dere har lange diskusjonstråder om ei dame, det er faktisk lavmål.....sikkert de samme som skriver her som i andre fora kritiserer folk som mobber. Mange av dere driver faktisk med mobbing, bak noen feige anonyme navn!

Takk for at du lar oss andre som sliter at våre problemer er tull og uviktig da vi ikke er influencere eller ser syke ut

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (Akkurat nå):

Takk for at du lar oss andre som sliter at våre problemer er tull og uviktig da vi ikke er influencere eller ser syke ut

Blir du bedre av å kritisere andre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (1 minutt siden):

Blir du bedre av å kritisere andre????

Alle har kritikk mot noe. Senneset selv lever jo av å kritisere andre. Den selektive empatien fra folk er så trist. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (1 minutt siden):

Alle har kritikk mot noe. Senneset selv lever jo av å kritisere andre. Den selektive empatien fra folk er så trist. 

Om senneset navngir folk hun kritiserer så er det noe annet. Jeg kan kritisere mye og forskjellig,men når en kritiserer navngitte personer bør en være mer varsom. De som slenger seg med i denne mobbetråden mot en navngitt kvinne er rett og slett noen feige mobbere, jeg håper dere ikke har barn som blir opplært til å bli mobbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (18 minutter siden):

Om senneset navngir folk hun kritiserer så er det noe annet. Jeg kan kritisere mye og forskjellig,men når en kritiserer navngitte personer bør en være mer varsom. De som slenger seg med i denne mobbetråden mot en navngitt kvinne er rett og slett noen feige mobbere, jeg håper dere ikke har barn som blir opplært til å bli mobbere.

Hva i alle dager?

Senneset påstår jo at hun selv var mobber. Hva vet du om hun bruker anonyme fora eller ikke.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ludden skrev (16 minutter siden):

Mobbetråd? Da får du være mer spesifikk. Synes du thinspo er greit? Er det ikke lov å stille spørsmål ved om måten hun nå kommuniserer egen sykdomshistorie ogsÅ kan være skadelig for en del av følgerskaren hennes og andre? Leste du bokanmeldelsen? Er det også mobbing? Ingen mennesker er perfekte, men IS tåler jo ikke kritikk, svarer sjelden på det, og om hun gjør det er det i passiv-aggressiv form eller ved å avspore. I kommentarfelt med fulle navn. Vi er flere som har kritisert henne åpent, svært konstruktivt, men får aldri svar. Og IS har da for helsike kritisert navngitte personer, i fleng. Hun har valgt å være offentlig, da må hun også tåle kritikk, ikke bare nesegrus hyllest av hvor dyktig og tøff og flink hun er

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager?

Senneset påstår jo at hun selv var mobber. Hva vet du om hun bruker anonyme fora eller ikke.

Ja,ting blir ikke bedre om hun er en mobber.......men la oss heve oss over henne,da. Jeg kjenner ikke til hva hun skriver eller sier,er hun en mobber så bør ikke vi andre senke oss ned på hennes lave nivå. Ikke mobb en mobber,overse henne isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (5 minutter siden):

Ja,ting blir ikke bedre om hun er en mobber.......men la oss heve oss over henne,da. Jeg kjenner ikke til hva hun skriver eller sier,er hun en mobber så bør ikke vi andre senke oss ned på hennes lave nivå. Ikke mobb en mobber,overse henne isteden.

Det du ikke kjenner til er jo det tråden handler om

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant at Senneset blir beskyldt for å ikke tåle kritikk, og å svare passiv aggressivt. De gangene jeg har sett stoff fra henne (Aftenposten) bli delt på f.eks Facebook er det alltid noen i kommentarfeltet som kommer med stygt oppgulp, og hun svarer oftest noe ala "Hei! Var det noe i artikkelen du var uenig i?". Jeg skjønner ikke at hun gidder å svare sånne folk, men det gjør hun da altså. I en hyggelig tone, til og med. Damned if you do, damned if you don't? Er det ikke det det heter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (58 minutter siden):

Dritt? Er det ikke lov å komme med kritikk? Er Ingeborg Senneset hellig? Synes du det er greit å drive med farlig påvirkning? De store massene er jo blenda. Prøv å ha flere tanker i hodet samtidig. De færreste ting er svart-hvitt

Jepp dritt - her er det så mye useriøs oppgulp at man kan ikke kalle det for kritikk engang.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (18 minutter siden):

Interessant at Senneset blir beskyldt for å ikke tåle kritikk, og å svare passiv aggressivt. De gangene jeg har sett stoff fra henne (Aftenposten) bli delt på f.eks Facebook er det alltid noen i kommentarfeltet som kommer med stygt oppgulp, og hun svarer oftest noe ala "Hei! Var det noe i artikkelen du var uenig i?". Jeg skjønner ikke at hun gidder å svare sånne folk, men det gjør hun da altså. I en hyggelig tone, til og med. Damned if you do, damned if you don't? Er det ikke det det heter? 

Du vet at Ingeborg er mer enn journalist i Aftenposten og opererer på flere flater enn i kommentarfeltet til Aftenposten sine saker på Facebook? At du ikke har fått det med deg er ikke det samme som at det ikke eksisterer. Det er delt eksempler her inne. En god del er litt tilbake i tid, og ting er også blitt slettet. Det er snakk om bildebruk, ordbruk (som «naver», «sugerør i statskassa» og diverse annet), påvirkning med sykehistorie, signaleffekt, bruk av fillets m.m., ikke kommentarene hennes i Aftenposten om antivax og krystaller hvor konspigjengen tyter ut i kommentarfeltet og hun svarer som du siterer (og helt enig der, hadde bare latt være å svare). Ingeborg Senneset er mye mer enn «hun som skriver om antivax og alternativ behandling i Aftenposten», hun har gjort seg selv og egen sykehistorie til merkevare, og da må hun jaggu meg tåle kritikk også. Og ikke minst kunne svare på det som faktisk er konstruktiv kritikk. Det er så mange som har prøvd, men aldri får svar eller blir sletta, og så noen få som har fått de mer passiv-aggressive svarene. Hun er syk, selvfølgelig kan man ha medlidenhet med henne, men hun er også nå godt voksen, meget smart, og vet også utmerket godt hva hun holdet på med mtp PR, eksponering etc.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (11 minutter siden):

Jepp dritt - her er det så mye useriøs oppgulp at man kan ikke kalle det for kritikk engang.......

Men eksempler greide du ikke å komme med?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...