Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

Det er jo mye reklame for den nye boka hennes, og etter det jeg kan se, virker jo den også som noe i retning av en selvbiografi. Jeg lurer på når temaet Ingeborg Senneset er uttømt, men det er visst et helt bibliotek.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alice123 skrev (8 timer siden):

Årsaken til at hun ikke driver med seriøs gravejournalistikk er fordi det er krevende, mens å rable ned noen personlige anekdoter og sette dem i sammenheng med selvfølgeligheter er veldig enkelt. I tillegg krever gravende journalistikk om et seriøst tema at hun skriver om noe annet enn seg selv, så jeg forstår at det ikke frister all den tid hun har bygget seg en ganske stor karriere på å... skrive om seg selv og vagt sette det i sammenheng med semi-dagsaktuelle temaer.

Bingo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (4 timer siden):

Det er jo mye reklame for den nye boka hennes, og etter det jeg kan se, virker jo den også som noe i retning av en selvbiografi. Jeg lurer på når temaet Ingeborg Senneset er uttømt, men det er visst et helt bibliotek.

Jeg vet ikke med alle dere andre, men jeg begynte å kjenne det var nok allerede før den første boka kom ut. Men da var det i alle fall ikke stuerent å være skeptisk! Det har jo andre som deltok i fb-diskusjon skrevet om her inne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan sies om den rappkjeftede Liz Nor (Elizabeth Norheim) men hun tør i alle fall gå mot strømmen (fra Aftenpostens facebookside, kommentarfeltet til Durek-artikkelen).

Screenshot_20220905-131908_Chrome.jpg

Endret av Eple2
  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun skaffet seg et levebrød som gjør henne sykere? Kanskje ikke helt godt for henne med all denne eksponeringen i sosiale media, selfies, kritiske blikk, osv.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvinneguide skrev (1 time siden):

Har hun skaffet seg et levebrød som gjør henne sykere? Kanskje ikke helt godt for henne med all denne eksponeringen i sosiale media, selfies, kritiske blikk, osv.

Har tenkt noe lignende selv,hun er utrolig god på å pleie sykdommen sin..og derav kanskje ikke så rart at hun aldri blir frisk. Hun trenger den. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye saklig og velfundert kritikk av Ingeborgs virke både som journalist og som influenser her.

Det hun imidlertid ikke skal kritiseres for, er at hun jobber i kommentaravdelingen, og ikke i graveavdelingen, til Aftenposten. Hun er ansatt for å skrive kommentarer, og ikke musikkanmeldelser, fortløpende oppdatering av nyhetsbildet, krimsaker, gravesaker, eller noe annet.

Det er fullstendig meningsløst å kritisere henne for at hun ikke søker om å få skifte avdeling i avisa.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/3/2022 at 10:13 PM, Sam Jones said:

Innlegget er snork. Nok en gang sparker hun inn åpne dører. Det et temmelig ufarlig å kritisere Durek. Både for standpunktene hans og fordi omtrent 200 stykker har gjort det før henne. 

Hvis hun vil være en Viktig Stemme i denne debatten; skriv heller om Kongefamiliens taushet rundt Durek og det problematiske i dette. Det hadde i allefall vært NOE. 

Ja, dette er jo bare flaut. Hun skriver de mest selvsagte og ukontroversielle kommentarene i Norge. Tror aldri hun hadde fått den jobben om det ikke var for at hun hadde så stor følgerskare. Tekstene hennes er alt annet enn nytenkende eller særlig intelligente eller kunnskapsrike. Undrer meg over at Aftenposten syns dette er noe de skal assosieres med.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare vondt å se dere prøver å nedvurdere , skittsnakke ei jente som gir alt av seg selv! Og gir hundreogti  til oss andre som trenger henne❤️ Fy f på dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gossip1 skrev (3 timer siden):

Jeg får bare vondt å se dere prøver å nedvurdere , skittsnakke ei jente som gir alt av seg selv! Og gir hundreogti  til oss andre som trenger henne❤️ Fy f på dere! 

Å være kritisk til et menneske som dyrker egen sykdom i all offentlighet, er ikke skitsnakk. Er det bare IS som har ytringsfrihet i sosial medier og media? 

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip1 skrev (6 timer siden):

Jeg synes det må være lov å komme med en motkommentar til innleggene til en som defineres som «en av de viktigste samfunnsdebattantene». 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam Jones skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det må være lov å komme med en motkommentar til innleggene til en som defineres som «en av de viktigste samfunnsdebattantene». 

Og det hadde vær vært greit men gå igjennom innleggene å se. Er ikke bare motkommentar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gossip1 skrev (Akkurat nå):

Og det hadde vær vært greit men gå igjennom innleggene å se. Er ikke bare motkommentar her.

Hvilke er det du reagerer på? Synes det meste her er saklig og velbegrunnet, spesielt de som går på skadepotensialet som ligger i å være så åpen om den type sykdom.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip1 skrev (9 timer siden):

Hva er hun gir og hva er det dere "trenger" fra henne? Jeg ser bare et livsfarlig "forbilde" med potensiale til å ødelegge massevis av liv ved å fronte sin egen psykdom til tusenvis av sårbare unge. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium85 skrev (3 timer siden):

Hva er hun gir og hva er det dere "trenger" fra henne? Jeg ser bare et livsfarlig "forbilde" med potensiale til å ødelegge massevis av liv ved å fronte sin egen psykdom til tusenvis av sårbare unge. 

Kanskje brukeren trenger noen til å fortelle seg at vaksiner er lurt, at medaljonger og sukkerpiller ikke fungerer mot sykdom, at rasisme er slemt og at kroppspress er dumt…? For det er vel mest sånne ting IS skriver om?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...