Gå til innhold

Når tror dere vi får beskjed om at skolene ikke kan åpnes alikevel?


Martin13

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere tror det vil skje? Eller kanskje skolene blir stengt igjen før sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de kommer til å åpne som planlagt, men bli stengt igjen etter få uker, i alle fall i kommuner med mye spredning. Men det er vill gjetning, jeg er ingen ekspert. 😛

Anonymkode: 43957...3cb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen vil vel åpne. Også er det delt hvor mange som møter opp eller ikke. Og av de som møter opp blir det nok stor smittespredning så det må stenges igjen, min mening.

Anonymkode: f7854...bbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri myndighetene kommer til å stramme inn på tiltakene igjen, tror at nå vil det bli økt smitte og hva enn som skjer fra nå av så vil myndighetene bare "la det stå til" som i Sverige. 

Hadde man stengt ned igjen barnehager og skoler så hadde foreldre, NHO og diverse interessegrupper gått helt av skaftet og det hadde blitt ramaskrik - drit i helsen. TENK PÅ ØKONOMIEN!! NORGE GÅR KONKURS! NORGE VIL IKKE KLARE SEG!

Og er det ikke økonomien; så vil det være TENK PÅ DE SÅRBARE BARNA! DE SLITER! DETTE GÅR IKKE! 

Anonymkode: 9dca2...fc1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror aldri myndighetene kommer til å stramme inn på tiltakene igjen, tror at nå vil det bli økt smitte og hva enn som skjer fra nå av så vil myndighetene bare "la det stå til" som i Sverige. 

Hadde man stengt ned igjen barnehager og skoler så hadde foreldre, NHO og diverse interessegrupper gått helt av skaftet og det hadde blitt ramaskrik - drit i helsen. TENK PÅ ØKONOMIEN!! NORGE GÅR KONKURS! NORGE VIL IKKE KLARE SEG!

Og er det ikke økonomien; så vil det være TENK PÅ DE SÅRBARE BARNA! DE SLITER! DETTE GÅR IKKE! 

Anonymkode: 9dca2...fc1

Hvordan er det mulig å skjære alle «foreldre» over en kam? Som om alle foreldre ønsker det samme? Har du i det hele tatt lest her inne på forumet, svært mange foreldre gruer seg til skole- og barnehagestart.

NHO har gått høyt ut med sine krav. Men «foreldre» er da vitterlig ingen ensartet gruppe. Det du skriver er like latterlig som å skulle hevde at «alle menn» skriker nå etter åpne skoler.

Anonymkode: 68309...2d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, det virker som det er en overvekt av folk her inne som er mer enn glad for at barnehager og skoler nå åpner, så det virker som det er ytterst få foreldre som ønsker motsatt.

Anonymkode: 9dca2...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skoler og barnehager åpner vil apokalypsens hester komme ridende, og død og mørke vil legge seg over landet til evig tid. Barn vil dø for fote og verden vil gå under. Det eneste som hjelper er å aldri åpne.

Anonymkode: 7a5b8...ae6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Martin13 skrev:

Lurer på om dere tror det vil skje? Eller kanskje skolene blir stengt igjen før sommeren?

Når? Det skjer ikke. Eneste jeg kan tenke meg er om smittetall, innleggelser, respiratorpasienter og dødsfall plutselig øker mye frem mot planlagt åpning, men det ser jo ikke slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skoler og barnehager åpner vil apokalypsens hester komme ridende, og død og mørke vil legge seg over landet til evig tid. Barn vil dø for fote og verden vil gå under. Det eneste som hjelper er å aldri åpne.

Anonymkode: 7a5b8...ae6

Minner meg om ordspråket: «man kan ikke slutte å spise bare fordi det er en liten sjanse for at man kan dø av det man spiser».

 

Anonymkode: 650d8...390

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Djækklåsst said:

Når? Det skjer ikke. Eneste jeg kan tenke meg er om smittetall, innleggelser, respiratorpasienter og dødsfall plutselig øker mye frem mot planlagt åpning, men det ser jo ikke slik ut.

Det ser ikke slik ut nå. Men hva vet vi om korona. Ser ut som folk tar vel lett på korona smitte for tiden. Hører jevnlig om historier der folk er samlet i altfor store grupper. Dette tror jeg kommer til å være med på at ting kommer ut av kontroll igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kuttet kontakt med de gamle og syke i vår familie, så hvorfor skal vi friske unge isolere oss fra smitte? 

Når skolene åpner igjen kommer vi selvfølgelig fremdeles til å begrense kontakt med de i risikogruppen. 

 

Anonymkode: 1511c...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg om ordspråket: «man kan ikke slutte å spise bare fordi det er en liten sjanse for at man kan dø av det man spiser».

 

Anonymkode: 650d8...390

Haha, er det et ordtak? Har aldri hørt det, tror du fant på det selv 😜

Anonymkode: cb928...c0e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg om ordspråket: «man kan ikke slutte å spise bare fordi det er en liten sjanse for at man kan dø av det man spiser».

 

Anonymkode: 650d8...390

Haha, er det et ordtak? Har aldri hørt det, tror du fant på det selv 😜

Anonymkode: cb928...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WHO advarer jo, men til døve ører. Mange tror dette er over 20.april så det sier jo bare litt. 

Anonymkode: 8facb...424

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske barnehagen holdt stengt lenger, hilsen forelder. Skulle ønske skolen holdt stengt lenger, hilsen lærer. Tenk hva disse barnehagebarna deler av smitte.. mitt barn får min smitte fra barneskolen, et annet barn på avdelingen fra sin mor på Coop, et annet barn har forelder som jobber på apotek, en er lærer på VGs.. altså ALL slags smitte samles i bhg, med 1-2 åringer som tørker snørr med hendene, hoster og nyser ut i lufta, spiser og tygger på samme leker... Skulle gjerne holdt stengt frem til juni for min del. 

Jeg er redd for de jeg har rundt meg, jeg har mange i familie som har høyere risiko enn meg selv. Astma, cellegift, ekstrem overvekt, graviditet, hjerteoperert, forskjellige kroniske sykdommer.. 

Og man vet ikke en gang om man blir immun av å ha hatt corona! Da kan man jo ikke satse på flokkimmunitet! 

Anonymkode: 7a2f7...125

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok dessverre snart på skolen igjen, lille Martin.

Anonymkode: 7559f...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er det et ordtak? Har aldri hørt det, tror du fant på det selv 😜

Anonymkode: cb928...c0e

Genier lager sitater og idioter gjentar dem!

Anonymkode: 650d8...390

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, det virker som det er en overvekt av folk her inne som er mer enn glad for at barnehager og skoler nå åpner, så det virker som det er ytterst få foreldre som ønsker motsatt.

Anonymkode: 9dca2...s

Heldigvis representerer ikke folket på KG folket ute i den virkelige verden. Folk på KG er så spesielle at de bor nok i sin egen verdensdel og har sine egen sannheter. Jeg er av og til skremt av hvor mye dritt som folk her inne hoster opp. 

Anonymkode: 16ad4...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

WHO advarer jo, men til døve ører. Mange tror dette er over 20.april så det sier jo bare litt. 

Anonymkode: 8facb...424

Ja, men regjeringer verden over har også andre hensyn å ta. Det hjelper lite å bekjempe korona hvis konsekvensen av kampen blir enden på den vestlige verden. DET kommer til å koste mange liv det, når ingen har jobb, mat eller tak over hodet.

Anonymkode: 3768e...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når skoler og barnehager åpner vil apokalypsens hester komme ridende, og død og mørke vil legge seg over landet til evig tid. Barn vil dø for fote og verden vil gå under. Det eneste som hjelper er å aldri åpne.

Anonymkode: 7a5b8...ae6

🙈😂🙈😂😂😂

Anonymkode: 89ce2...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...