Gå til innhold

Har motivasjon din for trening falt siden Koronaviruset stengte treningsentrene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har motivasjon din for trening falt siden Koronaviruset stengte treningsentrene?

 

Anonymkode: 881c9...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en som sjelden trener og som like før Koronaen stengte treningssentrene hadde bestemt meg for å begynne å ta i et tak - dårlig timing der. Siden alt stengte har faktisk motivasjonen min økt. Tror det kan ha å gjøre med at det blir mye hjemmesitting og oppbygd energi.

Anonymkode: 3ae4f...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert i mot. 

Har hjemmekontor, og skjer ingenting sosialt. Så har jo timer å ta av hver dag. Nå trener jeg i snitt 1-2 timer hver dag. 

Om jeg ikke er ute en dag sover jeg dårlig, og merker jeg raskt blir litt nedstemt. 

Anonymkode: 2818b...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste mosjonen min er å gå turer og det gjør jeg fortsatt. 

Anonymkode: a345f...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg trener mindre variert enn da treningssenteret var åpent. Hittil har jeg kun trent yoga hver dag, og en joggetur ca annenhver dag. Vanligvis trener jeg også styrke, intervaller og gruppetimer som boksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei driven har blitt større, rett og slett fordi jeg får så sykt lite gratis av aktivitet for tida. Det er litt kjipt da. Men har trent mye mer nå enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg har så mange timer å ta av. Hva skal jeg ellers finne på? Jeg er i mer aktivitet nå enn jeg er til vanlig. 

Anonymkode: 57a7b...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg blir ekstra rastløs og skulle gjerne løpt i timevis hver dag, men været har jo vært helt møkk. Rekker et par kjappe rusleturer i nærmeste løype mellom regnbygene, men jeg får ikke trent skikkelig slik som før på dager med dårlig vær. Sliter veldig med å gjennomføre styrkeøkter hjemme, jeg har utrolig lett for å gi meg når jeg allerede er hjemme. Tar en del pushups, det er enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener aldri inne uansett,så det har ikke hatt noe innvirkning på min motivasjon,men da var jeg gjerne ikke helt i målgruppen av de du spurte heller 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mer, har hjemmekontor og må ut flere ganger daglig. Jogger og trener styrke.

Anonymkode: 0dc1d...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke plass til å trene hjemme, og ute er det fortsatt snø. Kjenner at humøret blir verre og verre for hver dag, og ryggproblemene mine er på vei tilbake.

Anonymkode: 3a024...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke stor plass.  Jeg trener i en knøtt liten gang😅. Nokk plass til å trene utfall, roing med stang( kort stang på 1 meter) pushups, sittende militær press, front squats med hantler, markløft med strikk osv

Anonymkode: c5837...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig nok var det corona som skulle til for at jeg skulle begynne å trene. Er på min tredje uke nå med fast trening, det har aldri skjedd før. 

Anonymkode: ead88...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk øker den. For to år siden var jeg i ferd med å møte den berømmelige veggen og måtte kutte alt av trening, men nå som jeg har hatt bare jobb å tenke på og til og med noen dager med hjemmekontor som er betydelig mindre masete så har jeg nesten fått lyst til å begynne å trene igjen. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har faktisk blitt i bedre form etter de stengte. For det første har jeg tid til å trene, og kjeder meg så mye at treningen blir veldig kjærkommen. For det andre har jeg fått øynene opp for hvor enkelt det et å trene uten treningssenter. Jeg tror jeg kommer til å si opp medlemsskapet nå. 

Anonymkode: 4d016...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har ikke plass til å trene hjemme, og ute er det fortsatt snø. Kjenner at humøret blir verre og verre for hver dag, og ryggproblemene mine er på vei tilbake.

Anonymkode: 3a024...562

Da legger du sofabordet oppi sofaen så har du plutselig plass😁 mange gode videoer på YouTube! 

Anonymkode: 4d670...9b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke hjemme, men må si jeg savner timene jeg vanligvis går på. 

Det hjelper å trene via youtube, men det blir ikke helt det samme når ungene avbryter og maser😅 Jeg savner nok det sosiale mest, og at det liksom er min egentid å gå på trening. 

Anonymkode: 4d670...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er ute og går/løper nesten hver dag, så blir jo trening. Men savner mer rettet styrketrening. Og nei, motivasjonen er ikke mindre, men større. Når det sosiale livet er ikke eksisterende så står man igjen med trening som et av alternativene.

Anonymkode: a5837...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...