Gå til innhold

Hjemlevering av jord i sekk – med innbæring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til et firma som kan levere sekker med jord i tredjeetasje i Oslo? Det er ikke heis, men bred og god trapp. Har stor balkong som jeg trenger mye jord til. Skjønner at innbæring til tredjeetasje selvfølgelig koster en del ekstra, men det er ikke noe problem. Problemet er å finne noen som driver med innbæring, alle jeg har ringt til sier de kun leverer til tomtegrensen. 

Anonymkode: 29a72...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke finner et hagesenter som kan bære sekkene opp for deg kan du bestille bærehjelp fra noen andre - er jo mange som tilbyr hjelp på finn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring et budbilfirma og spesifiser at det skal helt opp. 
 

Anonymkode: 21373...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, dere tenker at jeg kan ringe noen for å be dem om å dra til hagesenteret og hente for meg for så å kjøre hit og bære det hjem til meg? Det har jeg ikke tenkt på som en mulighet. Lurt. Hvor mye tror dere det vil koste? Tror jeg vil trenge ca. 600-800 liter jord, så de må jo da gå noen ganger opp og ned trappen. 

Anonymkode: 29a72...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, dere tenker at jeg kan ringe noen for å be dem om å dra til hagesenteret og hente for meg for så å kjøre hit og bære det hjem til meg? Det har jeg ikke tenkt på som en mulighet. Lurt. Hvor mye tror dere det vil koste? Tror jeg vil trenge ca. 600-800 liter jord, så de må jo da gå noen ganger opp og ned trappen. 

Anonymkode: 29a72...ba1

Det spørs jo litt hvor langt det er fra hagesenteret og hjem til deg, og hvor budbilen har base. Og hvor mange sekker sjåføren greier i slengen. 
I mitt firma opereres det med sone- eller timepris. Varebil koster rundt 600 kr/t pluss mva, de ville nok fakturert to timer. Så 1200 pluss mva? Aner ikke hvordan prisene er andre steder, vi holder til i Bergen. 

En annen mulighet er å få det levert på palle med kranbil, men de koster opp mot 2000 i timen. Så spørs det om det er plass til en lastebil med støttelabbene ute utenfor blokken din og om det er overbygget over altanen din? Da hadde de svingt den opp. 

Ellers er det fryktelig dårlige tider for taxiene, men er ikke alle slike sjåfører som er bygget for trappeløp med sekker 😀

Du kan jo Google transport og budtjenester i ditt område. Husk å spesifisere hvor mange etasjer og hvor mange sekker, slik at det ikke blir noe overraskelse for sjåføren :) 
Hilsen lastebilsjåfør med masse varebilkollegaer som bærer parkett og fliser opp i etasjene mot ekstra betaling :) 

Anonymkode: 21373...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Sjekk med et lokalt idrettslag. De gjør ofte ting på dugnad for å få penger i kassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Åja, dere tenker at jeg kan ringe noen for å be dem om å dra til hagesenteret og hente for meg for så å kjøre hit og bære det hjem til meg? Det har jeg ikke tenkt på som en mulighet. Lurt. Hvor mye tror dere det vil koste? Tror jeg vil trenge ca. 600-800 liter jord, så de må jo da gå noen ganger opp og ned trappen. 

Anonymkode: 29a72...ba1

Er du sikker på att verandaen tåler så mye jord?  Blir jo veldig mye ekstra tyngde på verandaen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
23 timer siden, Belima skrev:

Er du sikker på att verandaen tåler så mye jord?  Blir jo veldig mye ekstra tyngde på verandaen.

Veranda og balkong som er oppført lovlig stiller krav til hvor mye de kan bære av vekt. De er dimensjonert til å tåle ganske mye vekt. For å finne ut hvor mye 800 kilo jord veier må man finne ut massetettheten/densitet til det aktuelle stoffet Det vil si hvor mye en kubikkdesimeter av jord veier.. Densitet er vekt delt på volum. 

 

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Flyttebyrå flytter alt. Be om pristilbud på å hente 800 liter jord fra hagesenter til din balkong/altan. Eller du kan legge det ut på finn.no småjobber eller mitt anbud.no. Da får du et klart bilde av hva det koster deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...