AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #21 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du det er så få giftemål og barn som blir født i Norge i dag kontra 1970 tallet? Lysten på familieliv har ikke sunket hos kvinnene. Det er norske mennene som har forandret tanken på familieliv og giftemål. Men i sydligere land har tallene vært det samme. Ingen store nedgangen på antall fødsler og giftemål hos dem? Hva skyldes det mon tro? Anonymkode: a54ca...2e5 Tar du bare opplysninger ut av lufta? At fødselsraten går ned i andre land også, er ingen hemmelighet. https://www.bbc.com/news/world-europe-51118616 Mye av det skyldes vel økonomisk politikk og familiepolitikk. Bare se hvordan vi tilpasser fødsel etter inntak i barnehagen. Det holder ikke for Erna å si "pul mer", det må faktisk legges til rette i samfunnet for at vi skal få arbeidskraft og skattebetalere i framtida også. Anonymkode: 15c56...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #22 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar du bare opplysninger ut av lufta? At fødselsraten går ned i andre land også, er ingen hemmelighet. https://www.bbc.com/news/world-europe-51118616 Mye av det skyldes vel økonomisk politikk og familiepolitikk. Bare se hvordan vi tilpasser fødsel etter inntak i barnehagen. Det holder ikke for Erna å si "pul mer", det må faktisk legges til rette i samfunnet for at vi skal få arbeidskraft og skattebetalere i framtida også. Anonymkode: 15c56...5c1 Ok. Så hva tror du skyldes for lav fødselsrate da i Europa? Damenes holdninger til barn og giftemål er nok ikke grunnen for at den har blitt lav tenker jeg. Kvinner er stort sett stor fan av familieliv, ekteskap, barn og alt som følger med. Mange kvinner utsetter det pga karrieren og etterhvert stresser de for å reise ned til Danmark pga biologiske klokka tikker unna. Og giftemål og barn er en risikosport for menn. Mange skiller seg om dagen og det har ikke gått upåaktet hen. Så da tenker mannen hva er vitsen å gifte seg. Og hva er vitsen med barn når retten så si alltid dømmer barnet til morens fordel. Så da siterer man der med skjegget i post kassen å betaler og betaler. Anonymkode: a54ca...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #23 Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok. Så hva tror du skyldes for lav fødselsrate da i Europa? Damenes holdninger til barn og giftemål er nok ikke grunnen for at den har blitt lav tenker jeg. Kvinner er stort sett stor fan av familieliv, ekteskap, barn og alt som følger med. Mange kvinner utsetter det pga karrieren og etterhvert stresser de for å reise ned til Danmark pga biologiske klokka tikker unna. Og giftemål og barn er en risikosport for menn. Mange skiller seg om dagen og det har ikke gått upåaktet hen. Så da tenker mannen hva er vitsen å gifte seg. Og hva er vitsen med barn når retten så si alltid dømmer barnet til morens fordel. Så da siterer man der med skjegget i post kassen å betaler og betaler. Anonymkode: a54ca...2e5 Tidligere var det slik at man giftet seg tidligere og fikk barn tidligere. Nå utsetter folk dette fordi utdanning og alt mulig må være på plass. I tillegg til at mange er single lenger. Det er blitt mer og mer vanlig å ikke ønske å få barn. Det sier seg selv at man ikke får mange barn når man ikke har "tid" til det og vil ha utdanning, jobb og partner på plass før man får barn. At du ikke ønsker å få barn mednnorske kvinner fordi du har dårlige erfaringer betyr ikke at dette er en vanlig oppfatning blant alle menn. Du burde slutte å uttale deg på vegne av alle menn. Tviler ikke på at noen er enig med deg, men å ha en sånn "alle menn mener dette"-holdning er bare feil. Anonymkode: ac32a...dc9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #24 Skrevet 10. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tidligere var det slik at man giftet seg tidligere og fikk barn tidligere. Nå utsetter folk dette fordi utdanning og alt mulig må være på plass. I tillegg til at mange er single lenger. Det er blitt mer og mer vanlig å ikke ønske å få barn. Det sier seg selv at man ikke får mange barn når man ikke har "tid" til det og vil ha utdanning, jobb og partner på plass før man får barn. At du ikke ønsker å få barn mednnorske kvinner fordi du har dårlige erfaringer betyr ikke at dette er en vanlig oppfatning blant alle menn. Du burde slutte å uttale deg på vegne av alle menn. Tviler ikke på at noen er enig med deg, men å ha en sånn "alle menn mener dette"-holdning er bare feil. Anonymkode: ac32a...dc9 Gud jeg blir så lei "IkKe GEneERALIsER Daaa" innlegg. Finn noe bedre å si. Generaliseringer er helt innafor. Selv i forskning bruker man generalisering for å trekke konklusjoner, men man tar også med at det finnes avvik. Avvikene er bare ikke store nok til å kunne påvirke generaliseringen godt nok Det du hevder at norske menn ikke er som han hevder kommer av en ting: norske menn blir fortalt hva de skal like og hva de skal finne seg i det. Mye strider imot naturen til menn og kvinner overkjører menn så det holder. Det man ser med fallende fødsels og ekteskapsrater kommer av at flere menn (ikke alle, ikke de som går på autopilot) nå vurderer situasjonen ut fra logikk og finner ut at norske kvinner ikke er verdt det for dem. Så hører de på andre som har funnet lykken i en kvinne fra utlandet og prøver det istedet Anonymkode: e6aec...435 1
SoWhat? Skrevet 10. april 2020 #25 Skrevet 10. april 2020 Jeg kan ikke uttale meg om skandinaviske menn egentlig. Har møtt noen svenske og de er flinkest på komplimenter. Det er det jeg erfarer, men har hørt og lest at de er best på likestilling. Dansker jeg har møtt er blide og joviale, thats it. Men norske menn er greiere og mer hyggelige enn de andre nasjonaliteter jeg vet om. Snille og litt beskjedne, og lite høye på seg selv. Jevnt over har de behandlet meg bra, selv om de ikke er utpregede "gentlemen" som tar handleposene for deg 🙂 men har aldri opplevd at de ikke lar meg gå inn først et sted, og det betraktes nok mer som høflighet enn gentlemansfakter. Er ikke det greit da? Men det er de som ikke er fullt så sjarmerende også. De jeg mest leser om her inne faktisk. Men de fins tydeligvis. Sånne som er 13 år i hodet selv om de får kone og barn. Alt i alt syns jeg norske menn er bra. Kanskje litt trauste, men ingen er perfekte. Det er det jeg ihvertfall opplever i virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #26 Skrevet 10. april 2020 Naturlig utvikling. Norske kvinner har i alle år reist ut og kommet hjem gravide med spanske/tyrkiske/greske bartendere. 25år seinere får Tore på sporet jobben med å finne faren. Omtrent alle med eksotiske etternavn på NRK har norsk mor og utenlandsk far. Ikke en eneste en men norsk far og utenlandsk mor. Andre kulturer holder på sine kvinner. Ikke skandinaviske. At en og annen dame fra sydligere strøk skulle ha frihet nok til å velge skandinavisk mann etterhvert er vel bare en naturlig utvikling. Anonymkode: 8af3a...c3d 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #27 Skrevet 10. april 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidligere var det slik at man giftet seg tidligere og fikk barn tidligere. Nå utsetter folk dette fordi utdanning og alt mulig må være på plass. I tillegg til at mange er single lenger. Det er blitt mer og mer vanlig å ikke ønske å få barn. Det sier seg selv at man ikke får mange barn når man ikke har "tid" til det og vil ha utdanning, jobb og partner på plass før man får barn. At du ikke ønsker å få barn mednnorske kvinner fordi du har dårlige erfaringer betyr ikke at dette er en vanlig oppfatning blant alle menn. Du burde slutte å uttale deg på vegne av alle menn. Tviler ikke på at noen er enig med deg, men å ha en sånn "alle menn mener dette"-holdning er bare feil. Anonymkode: ac32a...dc9 Menn er sammen med norske jenter når de begge er unge. Når de bikker 45+ og er skilte eller single så skaffer de fleste seg damer fra Asia. Anonymkode: f6276...e10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #28 Skrevet 10. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud jeg blir så lei "IkKe GEneERALIsER Daaa" innlegg. Finn noe bedre å si. Generaliseringer er helt innafor. Selv i forskning bruker man generalisering for å trekke konklusjoner, men man tar også med at det finnes avvik. Avvikene er bare ikke store nok til å kunne påvirke generaliseringen godt nok Det du hevder at norske menn ikke er som han hevder kommer av en ting: norske menn blir fortalt hva de skal like og hva de skal finne seg i det. Mye strider imot naturen til menn og kvinner overkjører menn så det holder. Det man ser med fallende fødsels og ekteskapsrater kommer av at flere menn (ikke alle, ikke de som går på autopilot) nå vurderer situasjonen ut fra logikk og finner ut at norske kvinner ikke er verdt det for dem. Så hører de på andre som har funnet lykken i en kvinne fra utlandet og prøver det istedet Anonymkode: e6aec...435 Det var ikke det jeg skrev. Generaliseringer er helt greit det, men da bør de rot i virkeligheten. Ikke bare synserier og det å undergrave menn til viljeløse maskiner som bare gjør det de blir fortalt. Jeg regner med at du har troverdige kilder på det siste avsnittet ditt? Hvis ikke så er ikke det en generalisering, men en personlig mening. Anonymkode: ac32a...dc9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #29 Skrevet 10. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn er sammen med norske jenter når de begge er unge. Når de bikker 45+ og er skilte eller single så skaffer de fleste seg damer fra Asia. Anonymkode: f6276...e10 Ja, du har vel kilder på dette også? Regner med det siden du skriver at de fleste gjør dette. Anonymkode: ac32a...dc9 1
Okapi Skrevet 10. april 2020 #30 Skrevet 10. april 2020 I gamle dager, det vil si før Tinder og dels også før Facebook, opplevde jeg å få en hel masse oppmerksomhet fra kvinner fra Latin-Amerika på ymse nettsider. Synes på sett og vis det var litt merkelig (aldri opplevd å bli ansett som spesielt heit her hjemme), men var jo flatterende da. Da Facebook overtok for Myspace og Tinder drepte OkCupid, forsvant alle disse; Facebook er jo for kjente, og Tinder tar de i kontakt med lokalet. Så en og annen russer og kineser på Tinder, men for det meste var det jo lokale. Så kom koronakrisen, Tinder gjorde "reising" gratis, og Oslo er plutselig fullt av latinas. Er jo mest for gøy, kommer neppe til å møte noen, men synes det er litt morsomt og ærlig talt ganske snålt at jeg plutselig nå matcher med en hel masse kvinner fra Ecuador, Mexico, Brazil og Argentina. Ingen gullgravere (har hadde de gravd feil fyr, ærlig talt), men utdannede og oppriktige som tydeligvis synes nordmenn er eksotiske og interessante. "Du ser ut som du kunne vært med i Vikings, tihi" begynner å bli litt gammel, men tåler den nok en liten stund til. 1
AlkoMann Skrevet 10. april 2020 #31 Skrevet 10. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Norske menn skyr barn og familie livet pga hvordan norske kvinner er. En måte å hevne seg på kan du si. Norske damer vil ha alt i pose og sekk. Hun vil ha den tradisjonelle mannen (gentlemanen) og den moderne mannen i en person. Den tradisjonelle som tar ut stolen, åpner dører og som legger jakken sin over en sølepytt og som tar alle regningen i restaurantene. Men også mannen som deler alt av husarbeid og barn etc. De velge ut det beste fra alt. Menn er ikke redd for giftemål med sydligere kvinner fordi de har en fin holdning til familielivet. Det betyr mer enn fine Instagram bilder. De er gifte med samme mannen i 30 år og mer. De skjønner at mannen og kvinnen ikke er helt like og da tar hun mer ansvar hjemme og da gjør naturligvis mannen mer for hun som er meget lik gentlemanen fordi hun fortjener det. Blir en behandlet bra så behandler mann personen bra tilbake. Lett matematikk Anonymkode: a54ca...2e5 Det at asylsøkere ofte er menn jazzer opp livet til norske kvinner. 25 prosent av etnisk norske 45 år gamle menn går rundt barnløse. Jeg tror denne utviklingen er en blanding av motvilje hos norske menn og at de ikke blir utvalgt hos norske kvinner. For 40 år siden skulle liksom kvinner bli utvalgt av norske menn.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #32 Skrevet 10. april 2020 23 minutter siden, AlkoMann skrev: Det at asylsøkere ofte er menn jazzer opp livet til norske kvinner. 25 prosent av etnisk norske 45 år gamle menn går rundt barnløse. Jeg tror denne utviklingen er en blanding av motvilje hos norske menn og at de ikke blir utvalgt hos norske kvinner. For 40 år siden skulle liksom kvinner bli utvalgt av norske menn. Har du tenkt på at det som oftest er et ønske selv å være barnløs ? De fleste menn på 45+ jeg kjenner dater utenlandske damer. Og de som får napp gifter seg med dem. Anonymkode: f6276...e10
AlkoMann Skrevet 10. april 2020 #33 Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt på at det som oftest er et ønske selv å være barnløs ? De fleste menn på 45+ jeg kjenner dater utenlandske damer. Og de som får napp gifter seg med dem. Anonymkode: f6276...e10 Alle får napp hos utenlandske kvinner fordi penger er ofte den viktigste fellesnevneren i slike forhold. Hun gir ham kjærlighet og barn. Han gir henne Norge . 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #34 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud jeg blir så lei "IkKe GEneERALIsER Daaa" innlegg. Finn noe bedre å si. Generaliseringer er helt innafor. Selv i forskning bruker man generalisering for å trekke konklusjoner, men man tar også med at det finnes avvik. Avvikene er bare ikke store nok til å kunne påvirke generaliseringen godt nok Det du hevder at norske menn ikke er som han hevder kommer av en ting: norske menn blir fortalt hva de skal like og hva de skal finne seg i det. Mye strider imot naturen til menn og kvinner overkjører menn så det holder. Det man ser med fallende fødsels og ekteskapsrater kommer av at flere menn (ikke alle, ikke de som går på autopilot) nå vurderer situasjonen ut fra logikk og finner ut at norske kvinner ikke er verdt det for dem. Så hører de på andre som har funnet lykken i en kvinne fra utlandet og prøver det istedet Anonymkode: e6aec...435 Men problemet her er at folk generaliserer på grunnlag av enkelttilfeller de kjenner fra sine egne observasjoner eller "data" som de har hentet ut fra løse luften. Forskning fungerer ikke på den måten. Anonymkode: 4b22f...288 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #35 Skrevet 10. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Menn er sammen med norske jenter når de begge er unge. Når de bikker 45+ og er skilte eller single så skaffer de fleste seg damer fra Asia. Anonymkode: f6276...e10 De fleste gitt. 🤣 Anonymkode: 15c56...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #36 Skrevet 11. april 2020 6 timer siden, AlkoMann skrev: Alle får napp hos utenlandske kvinner fordi penger er ofte den viktigste fellesnevneren i slike forhold. Hun gir ham kjærlighet og barn. Han gir henne Norge . Så du innrømmer at kvinner er golddiggere? At de gifter seg med menn for penger, status og ikke kjærlighet og forelskelse? Jeg har aldri hørt i mine 35 år at en mann bli sammen med ei dame kun pga penger. Anonymkode: a54ca...2e5 1
Love&Hate Skrevet 11. april 2020 #37 Skrevet 11. april 2020 Dere damer har blitt så opptatt av karriere og heftig intekt og sosial status at dere har glemt den viktigste oppgaven deres. FØDE BARN!!! Se på utenlandske damer, minst 3 barn. Hvor er Norge om 50 år hvis alle etniske kvinner skal skape seg karriere og finne den rette og vente til de er 35-40 med å føde barn. Sjerp dere og gå å.fød. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #38 Skrevet 11. april 2020 16 minutter siden, Love&Hate skrev: Dere damer har blitt så opptatt av karriere og heftig intekt og sosial status at dere har glemt den viktigste oppgaven deres. FØDE BARN!!! Se på utenlandske damer, minst 3 barn. Hvor er Norge om 50 år hvis alle etniske kvinner skal skape seg karriere og finne den rette og vente til de er 35-40 med å føde barn. Sjerp dere og gå å.fød. LOL, dere har jo allerede ødelagt Norge i fremtiden. Så nei. Skal ikke føde. Anonymkode: a54c7...7c9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #39 Skrevet 11. april 2020 7 timer siden, AlkoMann skrev: Alle får napp hos utenlandske kvinner fordi penger er ofte den viktigste fellesnevneren i slike forhold. Hun gir ham kjærlighet og barn. Han gir henne Norge . Norske menn er ikke akkurat så lojale mot kulturen sin dem heller da med andre ord. det er nok noen kvinner som synes sånt er sjarmerende. Anonymkode: a54c7...7c9
Love&Hate Skrevet 11. april 2020 #40 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: LOL, dere har jo allerede ødelagt Norge i fremtiden. Så nei. Skal ikke føde. Anonymkode: a54c7...7c9 Har vi ødelagt Norge? Dust dere har ødelagt hele midtøsten med den jævla NAMMO sjappa deres. Så litt må.dere få igjen. Her prøver jeg å snakke dere til fornuft så kommer du med nei dere har ødelagt norge. Jeg vedder for at du er en arbeidsløs persom som aldri har jobba i livet sitt. Jeg har sikkert bidratt mer til Norge enn deg. Så hva snakker du om? Ja vel.. ikke fød da. Jeg skal finne ei ung kone også skal jeg lage mange barn med hu 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå