Gå til innhold

Jeg har en tendens til å være "for hyggelig" med folk...og vipps, så blir noen betatt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Sånn har det alltid vært. Jeg er sosial, omgjengelig og snakker med de fleste nokså lett - og får jeg meldinger, så kan jeg fint sitte og chatte frem og tilbake, uten å overhode legge noe i noenting, men har det bare hyggelig og er snill og grei mot de fleste. Dette er bare sånn jeg er, jeg kan ikke akkurat endre personlighet heller. 

Men nå er det andre fyren på en uke som tror at jeg er interessert i ham. Og så har fyren selv klart å bli betatt. Altså...hallo? jeg har jo bare vørt hyggelig! Begge har jeg chattet med på messenger....og begge har altså fått seg til å tro dette. Jeg er ikke interessert i noen av dem. Er ny.separert og overhode ikke klar for noe, men jeg vet jo at dette er noe som skjer ofte med meg. Har, mens jeg var gift, også fått kjærlighetserklæringer fra div gifte menn, bare fordi jeg viste dem oppmerksomhet og brydde meg....Aldri, aldri har det vært noe mer fra min side. 

Hva skal jeg gjøre da? Slutte å være den jeg er? legge ansvaret over på dem? sukk....blir litt stresset av dette :( 

Anonymkode: 09717...73b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må nevnes at jeg glatt bruker hjerter og mye forskjellige emojis i meldingene mine...kan hende det kan misforståes, men jeg mener jo bare å være hyggelig og oppmuntrende. Og de fleste tilbakemeldinger handler jo også om dette -at folk er så glade for at jeg bryr meg...TS

Anonymkode: 09717...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du hjerter og kysse emojis til menn du ikke er interessert i, så misforstås det. Jeg sender kun kysse emojis og hjerter til kjæresten min og til min sønn

Anonymkode: 9fef2...1c1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan misforstå det med hjerter osv. Hadde sluttet med å sende hjerter osv. Har fått hjerter av en,men han er homofil. 

Anonymkode: acabf...10a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke skal være lov å bli interessert i noen. Hvordan skal folk i det hele tatt bli sammen hvis det er så katastrofe at noen viser interesse?

Anonymkode: 4f330...768

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir betatt uansett hva du gjør. Jeg er lite hyggelig, rett og slett fordi jeg vet de blir forelska om jeg er normalt grei. Allikevel blir de forelska!

Anonymkode: 125b8...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp alt av hjerte- og kysse-emojier, men fortsett som før. Du kan ikke være noen annen enn deg selv og "undertrykke" deg selv pga andres feiltolkninger. Hvis de tolker hyggelig og snill som noe mer, er det deres problem og du kan trygt legge ansvaret over på dem - for det er der ansvaret ligger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke skal være lov å bli interessert i noen. Hvordan skal folk i det hele tatt bli sammen hvis det er så katastrofe at noen viser interesse?

Anonymkode: 4f330...768

Selvsagt er det ingen katastrofe, og det er helt lovlig! ;) poenget mitt er bare at jeg ikke er så begeistret for at det kan være "min egen skyld" at jeg får dem til å falle....og dermed bør jeg se litt nærmere på hvordan jeg oppfører meg....uten å miste meg selv av den grunn ...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn blir betatt uansett hva du gjør. Jeg er lite hyggelig, rett og slett fordi jeg vet de blir forelska om jeg er normalt grei. Allikevel blir de forelska!

Anonymkode: 125b8...0b1

Ja kanskje...men da blir de det pga utseendet ditt, regner jeg med. Er du bevisst på å ikke være hyggelig mot dem, så er det andre ting som trekker dem. Jeg forstår hva du mener. 

44 minutter siden, semperflorens skrev:

Dropp alt av hjerte- og kysse-emojier, men fortsett som før. Du kan ikke være noen annen enn deg selv og "undertrykke" deg selv pga andres feiltolkninger. Hvis de tolker hyggelig og snill som noe mer, er det deres problem og du kan trygt legge ansvaret over på dem - for det er der ansvaret ligger.

Ja jeg skal det. Har allerede tonet det veldig ned i dag. Jeg orker ikke at noen som jeg ikke er interessert i i det hele tatt, skal falle for meg...selvsagt kan jeg ikke unngå det, men jeg kan iallefall styre noe av det....Dropper herved hjerter og slengkyss ;)

Anonymkode: 09717...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem tidligere. Fikk beskjed om at jeg oppførte meg flørtete, men jeg mente bare å være hyggelig. Men et bredt smil og mye øyekontakt kan misforstås. Det samme gjelder raske svar, utbroderende svar og smilefjes på meldinger.

Har ikke mistet meg selv, men jeg kunne bare ikke ha det slik mer. Så jeg beskytter meg selv og viser den mer fargerike versjonen til det innerste nettverket mitt, og da blir det mye færre misforståelser også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, student86 skrev:

Hadde samme problem tidligere. Fikk beskjed om at jeg oppførte meg flørtete, men jeg mente bare å være hyggelig. Men et bredt smil og mye øyekontakt kan misforstås. Det samme gjelder raske svar, utbroderende svar og smilefjes på meldinger.

Har ikke mistet meg selv, men jeg kunne bare ikke ha det slik mer. Så jeg beskytter meg selv og viser den mer fargerike versjonen til det innerste nettverket mitt, og da blir det mye færre misforståelser også.

Det er det jeg og får høre, at jeg oppleves flørtende, selv om jeg ikke flørter, jeg er bare meg selv. Syns det er litt synd at man ikke kan være seg selv, da... :( men tar til meg rådene dine. For jeg kan ikke fordra å avvise eller såre noen, som jeg nå må....bare fordi jeg har vært hyggelig og imøtekommende....mens den andre har trodd jeg var betatt.. :(

Anonymkode: 09717...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og det er litt samme greia.. jeg er hyggelig og får meldinger fra menn.. tiltross for at jeg har ring på fingeren 😝 

Anonymkode: 739ec...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, student86 skrev:

Hadde samme problem tidligere. Fikk beskjed om at jeg oppførte meg flørtete, men jeg mente bare å være hyggelig. Men et bredt smil og mye øyekontakt kan misforstås. Det samme gjelder raske svar, utbroderende svar og smilefjes på meldinger.

Har ikke mistet meg selv, men jeg kunne bare ikke ha det slik mer. Så jeg beskytter meg selv og viser den mer fargerike versjonen til det innerste nettverket mitt, og da blir det mye færre misforståelser også.

Samme her. Fikk øvd meg litt på å slutte med så mye øyekontakt og smiling samtidig, og da ble det mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde du skrev " Og vipps så blir noe betalt.. haha! 

Anonymkode: d7569...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg og får høre, at jeg oppleves flørtende, selv om jeg ikke flørter, jeg er bare meg selv. Syns det er litt synd at man ikke kan være seg selv, da... :( men tar til meg rådene dine. For jeg kan ikke fordra å avvise eller såre noen, som jeg nå må....bare fordi jeg har vært hyggelig og imøtekommende....mens den andre har trodd jeg var betatt.. :(

Anonymkode: 09717...73b

Siden dette er er problem for deg bør du jo gjøre noe med det, og det som er gjentagende her er væremåten din. Da må du vurdere om det er verdt å endre litt på den, eller om du heller vil fortsette å avvise menn i etterkant. Det handler ikke om å slutte å være seg selv. Det handler om sosial intelligens. 

Selv er jeg omvendt, kan oppfattes som arrogant og avvisende, men jeg forstår jo at jeg må oppføre meg annerledes noen ganger. Jeg _er_ ikke så arrogant og avvisende som noen oppfatter meg, på samme måte som du ikke er interessert i alle, men noe ved væremåten vår gir et inntrykk av det. Ergo må vi tilpasse oss omgivelsene.

Anonymkode: 60290...26e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden dette er er problem for deg bør du jo gjøre noe med det, og det som er gjentagende her er væremåten din. Da må du vurdere om det er verdt å endre litt på den, eller om du heller vil fortsette å avvise menn i etterkant. Det handler ikke om å slutte å være seg selv. Det handler om sosial intelligens. 

Dette er et godt poeng. Selvfølgelig skal man være seg selv, men de fleste av oss regulerer jo likevel oppførsel og væremåte etter tid og sted og anledning og hvem vi snakker med. Jeg snakker ikke med kollegaer og nære venner på samme måte, selv om jeg er meg selv i begge sammenhenger. Som barn var jeg sjenert og inadvendt og snakket helst ikke med fremmede - det er fortsatt en del av den jeg er, men jeg innså hvor begrensende det var og gikk inn for å endre det. Hvis du stadig blir misoppfattet, er det jo til en viss grad du som er problemet - og ikke minst er det deg selv og din egen væremåte du har mulighet til å gjøre noe med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.4.2020 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Sånn har det alltid vært. Jeg er sosial, omgjengelig og snakker med de fleste nokså lett - og får jeg meldinger, så kan jeg fint sitte og chatte frem og tilbake, uten å overhode legge noe i noenting, men har det bare hyggelig og er snill og grei mot de fleste. Dette er bare sånn jeg er, jeg kan ikke akkurat endre personlighet heller. 

Men nå er det andre fyren på en uke som tror at jeg er interessert i ham. Og så har fyren selv klart å bli betatt. Altså...hallo? jeg har jo bare vørt hyggelig! Begge har jeg chattet med på messenger....og begge har altså fått seg til å tro dette. Jeg er ikke interessert i noen av dem. Er ny.separert og overhode ikke klar for noe, men jeg vet jo at dette er noe som skjer ofte med meg. Har, mens jeg var gift, også fått kjærlighetserklæringer fra div gifte menn, bare fordi jeg viste dem oppmerksomhet og brydde meg....Aldri, aldri har det vært noe mer fra min side. 

Hva skal jeg gjøre da? Slutte å være den jeg er? legge ansvaret over på dem? sukk....blir litt stresset av dette :( 

Anonymkode: 09717...73b

Er mange menn som ikke skjønner om de blir flørtet med eller om noen bare er genuint hyggelig uten baktanker... Hjerteemojies forsterker gjerne denne. Og så kan det jo være du har en flørtete framtoning uten at du er klar over det selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke skal være lov å bli interessert i noen. Hvordan skal folk i det hele tatt bli sammen hvis det er så katastrofe at noen viser interesse?

Anonymkode: 4f330...768

Litt enig der. Ingen kan styre om de blir betatt. Er da ikke noe å reagere negativt på. Er man ikke interessert tilbake så er det jo bare å si det, så får man heller ta det som et kompliment at noen blir betatt av en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då må vel enten holde litt igjen med de du ikke er interessert i eller leve med at flere enn du ønsker faller for deg og si fra når det ikke er gjensidig. Hjerter og sånt kan du godt spare til de som står deg nærmest, eller i det minste kutte ut til menn du ikke er interessert i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal tenke over, hvorfor du har behovet for å bli venn med nye menn støtt og stadig? 
Til og med imens du var gift, så innledet du vennskap med mannfolk? For meg høres dette litt merkelig ut, jeg er 26 år og selv jeg har ikke ett behov for å bli venn eller kjent, med "så" mange. 

Bare det, er jo en indikator på at du sikkert vil noe mer enn det du selv mener. Fordi det er ikke særlig "normalt" .

Selv blir jeg kjent med folk her og der, er dem innafor så blir vi gjerne venner. Har flere gode vener fra før, og det holder for meg.. Hadde jeg stadig innledet nye vennskap med menn, hadde nok forloveden min lurt på hva i helvete det er jeg driver med 

Endret av Rosatoast
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...