AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #41 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hvordan disponerte du pengene til å betale gjeld? tok du beslutningen selv eller i samarbeid med økonomi rådgiver i banken? Anonymkode: 96c44...135 Har også fått mye penger opp i handen. Hadde ikke gjeld, men alle pengene ble satt på sparekonto til egenkapital. Hadde jeg hatt lån ville pengene selvfølgelig blitt brukt til det. Med mindre jeg hadde en stor utgift som jeg uten de pengene måtte tatt opp lån for å få betalt (feks bygde vi nylig garasje, som jeg med de pengene hadde sluppet å låne til). Anonymkode: 7695e...c75
AlkoMann Skrevet 14. april 2020 #42 Skrevet 14. april 2020 På 9.4.2020 den 23.18, AnonymBruker skrev: For 2 år siden fikk jeg en tlf fra hamar, jeg hadde vunnet en million i supertrekningen, ble så klart superglad og begynte tenke hva pengene skulle gå til, hva skulle prioriteres og hva måtte vente. Fant fort ut at en million ikke er mye penger, Betalte smågjeld, ga bort 30.000.- til hver av mine 2 beste venner, byttet ut min snart 13 års gamle bil med en ny, kjøpte litt klær ( første gang på over et år) og byttet ut kjøleskapet(15år gammelt), komfyren ( gammel og ene platen virket ikke på fullt lengere), byttet ut oppvaskmaskinen til en som ikke brukte 2 timer på en oppvask og kjøpte ny pc og tv, rett etterpå røk varmtvannsberederen og tenkte da bytter jeg vaskemaskinen som jeg hadde kjøpt brukt så fikk rørleggeren fikse det også. Da var det meste av pengene borte fort, fikk da og bygd en slik bod/hytte på 15kvm ute i hagen også pluss noe småtteri. Så begynte tullet, de ble fort nysgjerrige på jobb fordi jeg hadde ny bil og fine kler så jeg fortalte att jeg hadde vunnet en million og det var det, nå 2 år etter angrer jeg utrolig på at jeg ikke løy å sa jeg hadde arvet eller lånt penger, får det første var det folk som faktisk blei sure på meg, satt på pauserommet og måtte forsvare hvorfor jeg fortjente de pengene mer enn enkelte andre? Hadde ikke andre fortjent det bedre? Hadde ikke andre brukt for de pengene mer enn meg? 2 kollegaer slettet meg på facebook og sluttet hilse på meg, den ene hilser fremdeles, etter to år, ikke på meg. Jeg kan ikke si i en samtale om noe at det eller det var fint uten å få kommentarer som " Har ikke du penger til å kjøpe hva du vil da", Julebordet i november 2019 sponser bedriften maten men vi måtte betale showet og drikke selv men gjett hvem som fikk høre minst 10-15 ganger at det kunne jo jeg betale. Hver gang noen klager over dårlig råd så må noen bemerke att jeg har vunnet i lotto, for 2 år siden. Ja vet de er misunnelige, men det er da voksne folk å burde klare holde kjeft, jeg er misunnelig på den ene av de for hvor fin trent kropp hun har men holder da kjeft om det. Toppet seg nå i februar hvor jeg fikk beskjed om kontroll av elektrisk anlegget i huset mit, utbedringen kom på nærmere 40000, jeg nevnte det på jobb og at jeg måtte ringe banker å høre om å plusse på huslånet til det pluss noe annet småtteri så tenkte søke om 100000. Det var ikke måte på hvor skadefro enkelte ble, ja hadde jeg sløst bort pengene sånn jeg gjorde kunne jeg ikke vente annet, dette var karma og lignende og det var flere som hadde vist å sette pris på en slik gave å ikke rote penga bort på fjas. Skal nevnes at de fleste er glade på mine veine og dagen etter at de fikk vite om premien var det ikke mere snakk om den i fra de fleste, og enkelte som har prøvd å prate med de verste "haterne" om dette. Jeg ville bare få det ut skrive dette for å tømme hode litt da jeg synes dette er leit, jeg fikk smake på drømmen de fleste har og ble sittende med skyldfølelse og enkelte misliker meg fordi det var jeg og ikke de som fikk den smaken.,.. Moralen her er at vinner du i lotto så hold kjeft og selv om en million høres mye ut så er det ikke det, du må langt ut på bygda for å få en tomt til den prisen, en trygg familiebil koster for 4-500000 og da ser du fort hvor "lite" penger det er. Anonymkode: 86d0b...125 Det beste er å lyve. Hold lav profil. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #43 Skrevet 14. april 2020 Det beste er å holde kjeft om hvor mye penger man har, ikke snakk om økonomi til kolleger. Hold også kjeft om personlige problemer og problemer i forhold. Bor du på bygda? Bygdedyret er grusomt. Opplever selv misunnelse fra flere pga penger. Har arvet en større som etter foreldrene mine og opplever at kusiner er misunnelige.... Kan ikke skjønne det er noe å være misunnelig for, ble tross alt foreldreløs i ung alder.... Anonymkode: 40037...e82 3
SnartMammaLykke Skrevet 14. april 2020 #44 Skrevet 14. april 2020 (endret) Typisk! Jeg har en del folk som er så misunnelige på meg fordi jeg har mye penger. Dette fordi jeg har vært flink og kommet langt med samboer og vår «virksomhet» uten å detaljere for mye. Vi har enebolig, stor hage og ny elbil og guuuud så misunnelig noen er.. Ei «venninne» har jeg nesten nødt til å kutte ut etter jeg fikk til alt. Hun er bare en pest å plage! Ikke snakk om penger, bare lat som ingenting når de spør. Ikke nevn at du har penger i det hele tatt! Noen kompiser av samboer som aldri har vært glade på hans vegne har vi hatt nødt til å kutte ut fordi de sprer gift og er bare en pest og plage der også. Har også kuttet ut et vennepar som ikke klarte å være glad på våre vegne som viste seg å baksnakke oss til alle fordi vi hadde fått til alt «de ville».. Noen er så sjalue og bitre at det er flaut å se på! Kutt de ut, og la pengene sine sole seg i banken mens noen ikke aner noe som helst! Endret 14. april 2020 av SnartMammaLykke 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #45 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, SnartMammaLykke skrev: Typisk! Jeg har en del folk som er så misunnelige på meg fordi jeg har mye penger. Dette fordi jeg har vært flink og kommet langt med samboer og vår «virksomhet» uten å detaljere for mye. Vi har enebolig, stor hage og ny elbil og guuuud så misunnelig noen er.. Ei «venninne» har jeg nesten nødt til å kutte ut etter jeg fikk til alt. Hun er bare en pest å plage! Ikke snakk om penger, bare lat som ingenting når de spør. Ikke nevn at du har penger i det hele tatt! Noen kompiser av samboer som aldri har vært glade på hans vegne har vi hatt nødt til å kutte ut fordi de sprer gift og er bare en pest og plage der også. Har også kuttet ut et vennepar som ikke klarte å være glad på våre vegne som viste seg å baksnakke oss til alle fordi vi hadde fått til alt «de ville».. Noen er så sjalue og bitre at det er flaut å se på! Kutt de ut, og la pengene sine sole seg i banken mens noen ikke aner noe som helst! Det er vel ikke Tesla? Det er utrolig hvor mange som hater den bilen og dem som kjører den. Det er rene flokkmentaliteten i hat 😳 Anonymkode: 59a2f...ec8
SnartMammaLykke Skrevet 14. april 2020 #46 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke Tesla? Det er utrolig hvor mange som hater den bilen og dem som kjører den. Det er rene flokkmentaliteten i hat 😳 Anonymkode: 59a2f...ec8 Nei, vi ønsket ikke å kjøpe tesla da alle har tesla og vi ønsket en mer «familiebil» Vi kjøpte et annet merke og betalte 700.000kr for ny bil. Ønsker ikke å nevne mer👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå