Gå til innhold

Jeg vant 1 mil i lotto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS burde ikke brukt 500 K på en ny bil. Du kan fint finne en trygg familiebil pent brukt til halve prisen. Dette ble for råflott av deg.

Anonymkode: 976d3...9aa

Er du ironisk? Håper det. For en bil til 5 en halv million er ikke mye i dag. Og hvorfor skulle hun ikke unne seg en god bil? 

Anonymkode: 59a2f...ec8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lurt å holde kjeft om slikt. Litt morsomt at denne tråden kom nå, for jeg og mannen hadde en samtale om dette før noen dager siden. Vi snakket om at dersom vi noen gang får tak i mye penger så skal vi ikke fortelle det til noen 😛

Anonymkode: bb680...291

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

1 million er ikkje så mye penger lenger ettersom kroneverdien har blitt betydeleg svekket siste tiden.   Nå  er imidlertid lottogevinster skattefrie penger ( betaler formueskatt ) . Har du tenkt på hvor lenge du må jobbe for å legge til sides  1 million ?

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble offer for det største problemet som er blant norsk: Misunnelsen og sjalusien.

Dette er den største folkesykdommen i Norge. Vi kan aldri unne andre noe.

Jeg selv vant ca 3 millioner i Lotto, fortalte det aldri til noen. Men så var det noen som sladret der jeg tippet, da var helvete løs.

Endte opp med å flytte til en større by i Norge i stedet, for å komme meg unna bygdesladderet. Livet er SÅ mye bedre nå!!

 

Er når du har penger du ser hvem som er dine ekte venner. Nå i dag har jeg mistet mange "venner" og "familie". Men godt er det!

Anonymkode: 6d15b...fba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vunnet mye penger, hadde jeg kun latt det strø på aller nærmeste familie. Om det så hadde vært en milliard.

Ikke noen andre skulle fått noe som helst, bortsett fra at jeg hadde gitt penger til barnekreftforeningen som jeg støtter via norsk tipping. Eventuelt andre veldedige organisasjoner.

Ingen rundt meg bortsett fra familie hadde fortjent å få en del av kaka.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt enig i at en trygg familiebil koster en halv million, men ellers skjønner jeg godt hva du mener. 

Et familiemedlem av meg vant over en million for noen år siden, og det var ikke måte på hvor rik hn var nå, ifl andre. 

Personen investerte i oppussing, ny bil, å spyttet en god del inn i et firma hn holdt på å bygge opp, gav bort litt og slettet litt gjeld, og vips var de pengene vekk. 

En mill går fort. 

Anonymkode: e62d0...491

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrÆttis! :Nikke:

Dette synes jeg hørtes super-rart ut....  Altså t.o.m folk jeg ikke liker hadde jeg unnet 1mill i lotto. Og nei, en milljÅn er ikke så mye lengre. Mange tjener jo flere av dem i året.

Noen mennesker er bare rasstapper uansett, og det burde du ha visst før du vant i lotti også:P 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparte 1 mill på 6 år og folk ble sjalu bare for at jeg kjøpte meg hus med bedre ek. Er ikke norsk, men nordmenn er sjalu folk som ikke tåler at andre har det bra og greier noe. Når man er utlending tillegg så klikker det helt for enkelte. Det er bare å se kommentarene i tråden om hvordan innvandrere har råd til å kjøpe en fin bil. Kokko!

Anonymkode: 87384...b19

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparte 1 mill på 6 år og folk ble sjalu bare for at jeg kjøpte meg hus med bedre ek. Er ikke norsk, men nordmenn er sjalu folk som ikke tåler at andre har det bra og greier noe. Når man er utlending tillegg så klikker det helt for enkelte. Det er bare å se kommentarene i tråden om hvordan innvandrere har råd til å kjøpe en fin bil. Kokko!

Anonymkode: 87384...b19

Du må lære deg å gå stille i gangene. Bare si ja og ha når du blir spurt. Dessverre eneste måten å vinne respekt på i Norge.

Anonymkode: 59a2f...ec8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å tipse folk om å holde munn. Og ekstremt generøst å gi penger til venninner. 

Hadde jeg vunnet en mill så hadde de fort gått bort på ny, større (men gjerne brukt og ikke noe fancy merke) bil til familien, egenkapital til ny større bolig som vi er på jakt etter, litt nye møbler/hvitevarer og en ferie. Tror ikke noen hadde lagt merke til det en gang. Har allerede boliglån på rundt 1,3 der vi bor nå, så vil jo ikke bli i nærheten av gjeldsfri en gang. Men litt ekstra å rutte med til boligkjøp hadde vært fint! 

 

Anonymkode: aa4bc...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei slikt må man holde helt kjeft om!

En venninne arvet i underkant av en million kroner når hun var ganske ung. Hun fikk plutselig veldig mange nye venner og det ble alltid sett på som en selvfølge at hun skulle betale for moroa. Om ikke hun dro kortet ble folk dritsure. Som "ung og dum" lot hun seg utnytte og en million kroner får fort bein og gå på altså.... 

Trist at du har sånne folk rundt deg TS.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir veldig glad for folkene jeg har rundt meg. På jobben min har vi opplevd at en arvet 1 mill. og en annen vant 1 mill. Men ikke hørt en dyr kommentar. 

Da jeg og mannen flyttet til utlandet et år, ble enkelte litt lange i geipen. Men etter hvert fikk vi mye støtte her også.

 

Anonymkode: 8ad58...198

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.4.2020 den 10.19, AnonymBruker skrev:

TS burde ikke brukt 500 K på en ny bil. Du kan fint finne en trygg familiebil pent brukt til halve prisen. Dette ble for råflott av deg.

Anonymkode: 976d3...9aa

Hvorfor skulle hun ikke det? Det er hennes penger, og hun gjør hva hun vil med dem. Hun burde åpenbart ikke ha sagt hvor pengene kom fra, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få bruke pengene sine på det de vil. Når det kommer til penger blir folk misunnelig og ønsker å stikke. 
ingen unner andre folk mer penger enn de selv har- ingen!! 
så penger er noe en ikke bør snakke om med andre. For det er meget sjelden folk jubler for at det går godt økonomisk for andre. 
i tillegg er det mange som skal mene veldig mye om hvordan andre bruker pengene sine, hva andre kan unne seg osv. Dette er helt latterlig.. og flaut. Det ser jeg bare i tråden her. 
folk sammenligner andres økonomi med seg selv og sin egen. Hva andre Ikke BØR unne seg kommer lett frem her inne. 
ingen unner andre å kjøpe seg en flott bil eller dyre merkeklær. 
så når det kommer til penger skjer det noe i folks hode. Og det er ikke positivt 

Hold økonomi og forbruk for dere selv 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ts godt. Når en vinner 1 mill i Lotto vil en jo dele gleden med noen. Hoppe i taket og bli super Happy! 
hadde jeg vunnet 1 mill hadde jeg betalt ned resten av huslånet. Og levd som får. 

Anonymkode: 74e8e...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan noen forklare hvorfor de blir sjalu på andre fordi de av en eller annen grunn har god økonomi? I Norge har man de siste 20 årene hatt alle muligheter til å gjøre det bra. Det er derfor rarere at noen ikke har fått det til enn at noen har fått det til. 

Anonymkode: 59a2f...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2020 den 4.45, AnonymBruker skrev:

Jeg sparte 1 mill på 6 år og folk ble sjalu bare for at jeg kjøpte meg hus med bedre ek. Er ikke norsk, men nordmenn er sjalu folk som ikke tåler at andre har det bra og greier noe. Når man er utlending tillegg så klikker det helt for enkelte. Det er bare å se kommentarene i tråden om hvordan innvandrere har råd til å kjøpe en fin bil. Kokko!

Anonymkode: 87384...b19

Dette redet mest usjarmerende trekker ved nordmenn. Hilsen oppgitt nordmann. 

Anonymkode: 34391...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vant 1.2 millioner for noen år siden. Betalte ned gjeld med de. Fortalte alle om det. Ingen som rynket på nesene engang. Det er greit å betale gjeld, men ikke sløse.

Anonymkode: e2684...1be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vant 1.2 millioner for noen år siden. Betalte ned gjeld med de. Fortalte alle om det. Ingen som rynket på nesene engang. Det er greit å betale gjeld, men ikke sløse.

Anonymkode: e2684...1be

hvordan disponerte du pengene til å betale gjeld?

tok du beslutningen selv eller i samarbeid med økonomi rådgiver i banken?

Anonymkode: 96c44...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...